جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کودکان انگلیسی در چنگال فقر

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 387574
با توجه به رشد فقر و تبعیض‌ها در جامعه انگلیس مقامات امور اجتماعی این کشور نسبت به امکان کاهش فقر در میان کودکان این کشور تا سال 2020 میلادی ابراز ناامیدی کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «کمیسیون فقر کودکان و تغییرپذیری اجتماعی» این کشور در گزارشی در‌این‌باره اعلام کرد: هدف دولت انگلیس مبنی بر کاهش فقر در میان کودکان تا نیمه‌های سال ۲۰۲۰ میلادی دست یافتنی نخواهد بود. هزینه‌های سکونت در انگلیس به شدت افزایش یافته و آمار بیکاری در میان جوانان نیز در حال افزایش است و باید با تمام این پدیده‌های منفی مقابله کرد. برنامه دولت انگلیس مبنی بر کاهش فقر در میان کودکان در سال ۲۰۱۰ میلادی تصویب شد. در حال حاضر کودکانی که خانواده‌های آنها درآمدی کمتر از ۶۰ درصد متوسط حقوق در انگلیس را داشته باشند به عنوان کودکان فقیر طبقه‌بندی می‌شوند.

به گزارش بی بی سی، کارشناسان معتقدند انگلیس در لبه‌ مرز تبدیل شدن به دولتی با تبعیض‌های مردمی همیشگی قرار دارد.

کمیته کار مجلس عوام این کشور، «فقر مطلق» را با عنوان «کمبود منابع کافی برای مراقبت همزمان از جسم و روان» تعریف کرده است. بر اساس اعلام این کمیته، فقر مطلق در میان کودکان از سال ۲۰۱۱ - ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ - ۲۰۱۲ به ۳۰۰ هزار مورد افزایش یافته است و متخصصان پیش بینی می‌کنند که این آمار در سال‌های آینده نیز افزایش بیشتری داشته باشد. در واقع فقر درآمدی خانواده‌ها پس از هزینه‌های سکونت، بیشترین افزایش را داشته است.

در حال حاضر ۱.۴ میلیون کودک در فقر نسبی بوجود آمده به دنبال تاثیرات افزایشی اجاره بها و رهن خانه از سال ۲۰۱۰ تا کنون زندگی می‌کنند. به گزارش این کمیته در حال حاضر ۸۵ درصد خدمات مراقبت از کودکان مخصوص خانواده‌های متمول است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد ۲۰ درصد کودکان اسکاتلندی و ۲۴ درصد کودکان در ولز در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که این مشکل از طریق افزایش فرصت‌های شغلی برای خانواده‌ها حل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *