جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۴

جناب‌ روحانی‌به‌ جای‌ توافق‌ مبهم هسته‌ای، برنامه اقتصادی ارائه دهید

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب: 457774
در طرف عرضه هم هیچ نشانه‌ای از وضعیت مطلوب وجود ندارد. انبارها مملو از کالا شده و توزیع کارت‌های اعتباری هم تکان قابل توجهی به بازار وارد نکرده است. همچنین باید در نظر داشت که به دلیل کاهش تقاضا قیمت کالاها به کف رسیده و عملا تولیدکننده امکان کاهش قیمت را ندارد.
جناب‌ روحانی‌به‌ جای‌ توافق‌ مبهم هسته‌ای، برنامه اقتصادی ارائه دهید
به گزارش جهان، چقدر به خروج اقتصاد از رکود امیدوار باشیم؟ یک سایت‌ حامی دولت ضمن طرح این سؤال اذعان کرد دولت اطلاعی از محتوای آینده‌ای که به امید توافق هسته‌ای به آن دل بسته اطلاع ندارد.

خبر آن‌لاین نوشت: دولت فعالیت‌های خود برای اجرای سیاست‌های خروج از رکود را آغاز کرده است. اما تنها طی چند روز گذشته آمارهایی در مورد فضای کلی اقتصاد کشور منتشر شده که ترکیبی از شگفتی و ناامیدی را به فعالان بخش خصوصی هدیه کرده است. نرخ رشد صنعتی منفی ۱۳/۱ درصدی برای فصل تابستان و از آن مهمتر افزایش نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال به عدد ۲۹ درصد نشان می‌دهد هم در رکود قرار داریم و هم وضعیت بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تعدیل نیرو یا حداقل استخدام نیروی جدید بسیار وخیم است.

نویسنده می‌افزاید: در طرف عرضه هم هیچ نشانه‌ای از وضعیت مطلوب وجود ندارد. انبارها مملو از کالا شده و توزیع کارت‌های اعتباری هم تکان قابل توجهی به بازار وارد نکرده است. همچنین باید در نظر داشت که به دلیل کاهش تقاضا قیمت کالاها به کف رسیده و عملا تولیدکننده امکان کاهش قیمت را ندارد.

این سایت خاطر نشان کرد: اما چه باید کرد؟ موضوع این است که امروز ما امیدواریم که با توجه به توافق هسته‌ای و بهبود روابط خارجی اتفاقات جدیدی در وضعیت اقتصاد کشور رخ دهد. بر همین اساس نه به برنامه‌های کوتاه مدت که به آینده‌ای دل بسته‌ایم که خودمان هم از محتوای واقعی آن اطلاع نداریم... ایده خروج از رکود اقتصادی با اجرای بسته‌ها و سیاست‌های کوتاه مدت به نتیجه نمی‌رسد. در همین کشور و براساس منطق فعالان اقتصادی و اقتصاددانان برنامه‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی تدوین شده است ولی ما همگی داشته‌های قبلی را بایگانی کرده‌ایم. اقتصاد مانند زنجیره‌ای پیوسته است. دولت‌ها نمی‌توانند نگاهی بخشی و کوتاه‌مدت داشته باشند و به انتظار نتایج تاریخی بنشینند. خروج از رکود رویا نیست و به طور حتم با وفاق جمعی برای اجرای برنامه‌های موثری مانند اقتصاد مقاومتی و توجه به مفاهیم اولیه اقتصادی به نتیجه می‌رسد. امروز هم درد را می‌دانیم و هم درمان را داریم. تنها امیدواریم به داشته‌های خودمان بی‌اعتنا نباشیم.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
درخانه اگر کس است یک حرف بس است!
ولی نیست؟
امیرسعیدابوزهرا
خبرآنلاین ازخودشون است......
علی
خدا به داد ملت برسه با این سیاست دولت.
شهروند11
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی بم مسئولین اصناف برفرمائید بررسی کنند قیمتهای تولیدی خیلی دوبرابر و یا حتی سه برابر بیشتر از قمیت تمام شده است برای همین مردم قدرت خرید ندارند (چطوری یکی بخر و یکی ببر را فروشندگان مطرح کرده اند در حالی که این موضوع تولید کننده به فروشنده اعلام کرده لطفا تولید کننده خودش قیمت تولیداتش را پایین بیاورد ببیند چه فروش دارد )دوست کلیه کالا و خدمات حداقل 3برابر افزاش یافت حقوق کارمندان هیچ افزایش نیافته اکثر مصرف کنندگان مطمئن کشور حقوق بگیران هستند پس ورودی کمتر خروجی نیز کمتر می شود. دوستان تحلیل بنده در حد دستمال کاغذی و ... هست شما می توانید در سطح بالا تحلیل کنید مسئولین را به چالش بکشانید
یاشار
راست میگید ها ؟ برنامه اقتصادی بدهد آن هم از نوع برنامه اقتصادی احمدی نژاد!!!!
خرید فروش دلار - وتورم45 درصد برنج 2000 تومانی یهو 7000 تومان بشود و....
خداوند می فرماید در زندگی تان به شما نعمتهایی می دهم اگرقدر ندانستید به فلاکت خواهید افتاد . بله قدر نعمت دکتراحمدی نزاد رو اگر می فهمیدید به فلاکت امروزی (رکود و رخوت و...) مبتلا نمی شدید .
کمال
آره! کلا از زمان مادها تا آخر تاریخ هر مشکلی بوده تقصیر احمدی نژاد بوده! وگر نه این دولت کلید داره!!! و ما ادراک ما کلید؟!
Iran, Islamic Republic of
صبر کن بعد توافق برنامه می رسونه
Spain
همه سركارند. آقاي روحاني صداي كسي را نمي شنود.
یه بنده ی خدا
رئیس جمهور فعلا درگیر ه که کرسیهای مجلس رو به دست بیاره وقتی برای این کارا نداره
قراره یک سبد جدید با کلید تازه بدهند .
صبا
Iran, Islamic Republic of
اخه چرا جو سازی میکنید
این دولت دولت راستگویان است وتیمهای اقتصادیش دارن خوب کار میکنن.!.. نمونه هاش:
بهبود اقتصاد تو 100روزاول..
خروج از رکود به گفته روحانی اونهم پارسال!.
کاهش وتثبیت ارز(دلار شده 3800)!.
این جالبه. ادعای آلودگی بنزین پتروشیمی(الان با بنزین وارداتی اصلا آلودگی نداریم!.)
فرهاد
سنگی که...حالا حالا ها نمیشه درآورد...
کشوری که وزیر اقتصادش از کارهای اقتصادی دولت خبر نداره و اقتصاد کشور رو مشاور های روحانی کنترل میکنه بهتر از این نمیشه