پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

بازی‌های مشکوک و احضار بازیکنان لیگ یک

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 418579
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با بیان اینکه فولانوین برای حضور در لیگ منع قانونی دارد، گفت: بازی‌های یک تیم دسته اولی را زیر نظر گرفته و برخی از بازیکنان هم برای توضیحات در این مورد، احضار شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامرضا بهروان در مورد اینکه آیا تیم فوتبال نوین اهواز برای حضور در لیگ برتر با منع قانونی روبرو است؟، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق قانون اگر دو تیم دارای یک هیات مدیره یا مدیرعامل واحد، یا برخی از اعضای هیات مدیره آن یکسان باشند، یا سهام باشگاه بین هیات مدیره یکسان تقسیم شده و یا از یک منبع مالی مشترک استفاده کنند، از حضور همزمان آنها در لیگ برتر ممانعت می‌شود زیرا هر مجموعه تنها می‌تواند یک تیم در این رقابتها داشته باشد.

وی با اشاره اینکه دو تیم فولاد خوزستان و فولادنوین اهواز از یک منبع مالی واحد استفاده می‌کنند، افزود: فولادنوین هرچند به نوعی تیم دوم فولاد است اما در زمان باقیمانده می‌تواند این مشکل را حل کرده و در لیگ برتر حضور یابد. ضمن اینکه بحث‌هایی از جمله ثبت شرکت‌ها، انجام دقیق الزامات AFC و کسب مجوز حرفه‌ای باید توسط این باشگاه انجام شده و پیش از ورود به رقابتهای لیگ برتر، مجوز حرفه‌ای شدن را دریافت کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که باشگاه فولادنوین چگونه می‌تواند منابع مالی مشترک خود با فولاد خوزستان را جدا کند؟، اظهار کرد: دوستان ما در مجموعه فولاد باید به شکلی این مشکلات را حل کنند. استفاده از منابع مالی یا اسپانسر دیگر می‌تواند راهکاری برای حل این مشکل باشد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد فولاد خوزستان و فولادنوین، هر دو از یک پیراهن و البسه استفاده می‌کنند و محل تمرین و برگزاری اردوهای آنها هم یکسان است.

وی اضافه کرد: اگر مجموعه فولاد، قصد نگه داشتن همزمان دو تیم فولاد خوزستان و فولادنوین اهواز در لیگ برتر را دارد، باید بصورت شفاف و قانونی مشکلات موجود در این زمینه را حل کند.

بهروان در پاسخ به این پرسش که آیا امتیاز باشگاه فولادنوین می‌تواند به مجموعه و یا استان دیگری واگذار شود، تاکید کرد: این موضوع در قانون پیشی‌بینی شده اما این انتقال باید با نظارت سازمان لیگ و موافقت این سازمان صورت گیرد.

وی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، در واکنش به صحبت‌های مطرح شده در مورد اینکه حریفان تیم مس کرمان در دقایق پایانی بازیکنان‌شان اخراج شده یا پنالتی می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مهدی تاج، علی کاظمی، مسئولان ارشد و خصوصا علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال، پیش از آغاز سال جدید، کمیته پیگیری مسابقات لیگ دسته اول کار جدی خود را آغاز کرد تا گزارش‌های رسیده را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص افزود: این کمیته زیر نظر کمیته صیانت از لیگ، کار گروهی را تشکیل داده و هر هفته و پس از بازی‌های لیگ دسته اول، نشستی را برگزار می‌کند و مسائل رخ داده در مسابقات لیگ دسته اول را بصورت ریز به ریز بررسی می‌کند. همچنین کمیته‌ای هم در فدراسیون فوتبال مشکل از آقایان حسن‌زاده، محمدزاده، اسدی، علیپور و بنده تشکیل شده تا مسائل و حواشی مطرح شده در مسابقات لیگ دسته اول، مورد بررسی قرار گیرد.

وی در مورد بحث داوری‌های مسابقات لیگ دسته اول هم اینگونه اظهار نظر کرد: همیشه خودم را در خصوص مسائل لیگ دسته اول پاسخگو می‌دانم اما کمیته داوران باید پاسخگوی بحث داوری این رقابتها باشد.

بهروان همچنین اضافه کرد: بطور مثال، یک تیم با تمام نفرات و توان در اهواز مقابل فولادنوین به میدان رفته و در خانه این تیم امتیاز می‌گیرد اما هفته بعد ۶ بازیکن این تیم ناگهان از ترکیب خارج شده و برابر تیم دیگری به میدان می‌روند. در این خصوص حتی ما آن ۶ بازیکن را احضار کردیم تا پاسخگوی این مشکل باشند. آنها به ما گفته‌اند چند ماه است حقوق نگرفته و مشکلات دیگری هم وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *