سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

نظر آیت الله جنتی درباره زلزله

جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 108771
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مطرح بودن بحث زلزله، اين‌گونه مسائل را جزو احتمالات و بدون هيچ قطعيتي دانست و گفت كه هيچ كس نمي‌تواند آينده را به ضرس قاطع پيش‌بيني كند.
به گزارش فارس، آيت‌الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به مطرح بودن بحث زلزله، اين‌گونه مسائل را جزو احتمالات و بدون هيچ قطعيتي دانست و گفت كه هيچ كس نمي‌تواند آينده را به ضرس قاطع پيش‌بيني كند. 

وي افزود: اگر بنا باشد زلزله‌اي رخ دهد و كسي كه پيشگويي مي‌كند و اهل دل است و با جاي ديگر ارتباط دارد و بي خبر نيز نيست، آن را بگويد، اين هم قابل پيشگيري است؛ البته نه پيشگيري فيزيكي بلكه پيشگيري معنوي و الهي. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ممكن است زلزله‌اي در لوح محفوظ نوشته شده و كسي كه ارتباط دارد آن را فهميده باشد، اما با دعا و توجه به دعا و توسل به خدا مي‌توان از آن جلوگيري كرد. 

آيت‌الله جنتي مواردي از جمله مقاوم سازي ‌و ديگر مواردي كه براي جلوگيري از وقوع زلزله توصيه مي‌شود را ضروري دانست و در عين حال تاكيد كرد: چرا از گناهان توبه نكنيم و چرا براي زلزله قيامت آماده نشويم و جلوي آن زلزله و زلزله دنياي را نگيريم؟ چراكه مرگ چه با ز‌لزله و غير زلزله در انتظار ماست. 

وي مردم را به دعا صدقات و خيرات براي دفع بلا و زلزله توصيه كرد و گفت: چه اشكالي دارد كه صدقات را زياد كنيم و براي زلزله و ديگر مصيبت‌ها صبح و شب صدقه بدهيم؟ 

امام جمعه موقت تهران همچنين مردم را به حلال كردن يكديگر، رد امانات و وصيت به خير سفارش كرد. 

آيت الله جنتي در پايان خطبه اول براي حفظ مردم از شر بلاها و حفظ مصون ماندن آنها از زلزله دعا كرد و از خداوند متعال خواست زلزله‌اي كه احتمال رخ دادن آن وجود دارد را همانند زلزله‌هاي سياسي اخير در كشور رفع كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته کسی در اثرات صدقه برای رفع بلا
و توبه برای کسب بخشش از خدا تردیدی ندارد زیرا در مکتب اعتقادی ما بسیار تاکید شده است اما طرح همزمان آن با موضوع ا کوچ دادن بخشی از جمعیت تهران به شهرستانها و امتیاز دادن دولت به کوچ کنندگان این مسئله را لوث کرده و به یک موضوع سیاسی تبدیل نوده است و اثرات تخریبی بر اعتقادات پاک و بی الایش جوانان خواهد گذاشت زیرا بر اساس اطلاعات ماخوذه از خبر گزاریها دشمنان
اسلام با تمسک به این حرف و برای استهزاء آن قرار است زنان یکی از کشورهای اروپائی در همایشی که با بدترین حالت برهنگی در آن شرکت خواهند کرد این نظریه را به باد مسخره گرفته و به دنیا بگویند اگر با این گناه ما زلزله آمد ، که آمد و اگر نه این اعتقاد را ، امری خرافاتی و تخیلی ، معرفی نمایند
قرآن کریم خوب فرمود : ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه