پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۴
۱۴

نامه نگاری خواندنی دانشجوی ایرانی و سناتور امریکایی

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 415879
یکی از دانشجویان ایرانی برای سناتور جوان کنگره امریکا نامه ای در رابطه با پرونده هسته ای ارسال کرده است که با پاسخ مکتوب این سناتور تندرو همراه شد. خواندن این نامه نگاری های رفت و برگشتی جالب است.
نامه نگاری خواندنی دانشجوی ایرانی و سناتور امریکایی
به گزارش جهان به نقل از مجله مهر، تام کاتن، سناتور جوان و کم تجربه ایالت آرکانزاس آمریکا است که در چند وقت اخیر بسیاری از ایرانی ها بدلیل نگارش نامه غیر معمول ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی با وی آشنا شده اند. حالا طه حکیمی دانشجوی دانشگاه تهران است که توانسته از طریق سایت رسمی این سناتور جمهوری خواه سوالات خود را از او بپرسد؛ سوالاتی که با پاسخ عجیب کاتن همراه بوده است.

حکیمی در نامه خود به کاتن می نویسد: «سناتور تام کاتن، در صورت تصویب توافق هسته ای و توقف کامل برنامه ی هسته ای ایران، آیا شما و رهبران ایالات متحده تحریم های اعمال شده علیه ایران را متوقف می کنید؟ ایالات متحده دقیقا در چه شرایطی کلیه تحریم ها علیه ایران را لغو می کند و بحث با این کشور را متوقف می کند؟»

این سناتور تندرو چندی بعد پاسخ مکتوبی برای طاها ارسال می کند. پاسخی که در آن آمده است: «ایرانی که توانایی تولید بمب هسته ای را داشته باشد، بزرگترین تهدید برای جهان امروز محسوب می شود. مذاکرات هسته ای دولت اوباما با ایران قرار بود پیشرفت این کشور در دستیابی به بمب هسته ای را متوقف کند. متاسفانه، آنچه آغاز شد، قمار ناعاقلانه ای بود که به اعطای امتیازات خطرناک و بی پایان به ایران منجر شده است. به دلیل همین امتیازات بود که من به همراه ۴۶ تن از همکاران خود نامه سرگشاده ای را به رهبران ایران ارسال نمودیم تا نقش کنگره در تصویب توافق نامه های بین المللی را اعلام کنیم.»

تصویر نامه طه حکیمی به تام کاتن و پاسخ سناتور امریکایی
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000415/nf00415879-1.jpg

کاتن با اشاره به اینکه اجرای هر توافقی که در زمینه مذاکرات هسته ای امضا شود و رضایت مجلس سنا را نداشته باشد، پس از ترک اوباما از منصب ریاست جمهوری الزام آور نخواهد بود، می گوید: « شریک مذاکره ای ما ایران، بازیگر مصلحی نیست و ایران مسئول کشتار آمریکایی ها در بیش از سه دهه بوده است!»

این سناتور جمهوری خواه مدعی است که ایران همه این اقدامات را در حالی انجام می دهد که سلاح هسته ای ندارد و تصور کنید اگر قابلیت دستیابی به سلاح های هسته ای را داشتند چه می کردند!

کاتن با اشاره به حضور خود به عنوان یک سرباز در جنگ های عراق و افغانستان می گوید: «عمیقا ناراحت می شوم وقتی می بینم دولت ایالات متحده میلیاردها دلار در راستای کاهش تحریم ها تقدیم ایران کرده است، چیزی که از دستاوردهای مذاکرات برای ادامه تجاوز ظالمانه ایران محسوب می شود. ایران سرمایه گذار و تامین کننده اصلی سازمان های تروریستی است تا نیروهای ائتلاف و متحد ما اسرائيل را از بین ببرند. من و جوخه ام از همان اول می دانستیم که بمب هایی که از سوی ایران تامین می شود چیزی است که ماشین های زره پوش ایالات متحده قادر به رویارویی و مقاومت در برابر آن ها نیست!»

کاتن در انتهای نامه خود به طه می گوید: «من خیلی خوش شانس بودم که جان سالم به در بردم، اما خیلی ها کشته شدند.»

اما این اظهارات عجیب کاتن موجب می شود که حکیمی نیز نامه ای جدید برای این سناتور جوان ارسال کرده و برخی از اتهامات او را پاسخ دهد.

تصویر پاسخ حکیمی به اتهامات کاتن
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000415/nf00415879-2.jpg

حکیمی در پاسخ خود به دغدغه های کاتن در رابطه با مبارزه با ظلم در جهان، از رژیم صهیونیستی به عنوان تروریستی ترین ظالم جهان یاد کرده و امریکا را جدی ترین متحد این رژیم معرفی می کند.

این دانشجوی ایرانی همچنین در ادامه برخی از اقدامات و جنایات امریکا را برای این سناتور جوان یادآوری می کند: ​

۱. حضور نظامی در تمام جهان: اقدامات امریکا علیه کشورهای جهان نظیر ویتنام، عراق، افغانستان، سوریه، اولین و آخرین استفاده از بمب اتمی علیه مردم جهان در ژاپن و حمایت از گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش

۲. جاسوسی از مردم جهان: خرید اطلاعات خصوصی از راه های متعددی همچون ویکیپدیا، گوگل، فیس بوک، تلفن همراه و ... که موجب اعتراضات زیادی میان کشورهای غربی نظیر آلمان و فرانسه شده است.

۳. ظلم و ستم علیه مردم آمریکا در زندا‌نها: ایالات متحده آمریکا بیشترین زندانی را در جهان داشته و برخی از زندان ها نظیر گوانتانامو وضعیت بسیار بی رحمانه ای دارد.

و مشکلات دیگری نظیر وضعیت اقتصادی مردم امریکا که منجر به جنبش وال استریت شد و یا فساد اخلاقی و اقتصادی سیاستمداران امریکا

طه حکیمی در ادامه با اشاره حمایت ایران از مردم فلسطین می گوید: «تا زمانی که ایران بر اساس سیاست حمایت از مسلمانان و مستضعفین در کنار عراقی ها، افغانی ها، لبنانی ها و سوری ها باشد این دشمنی با آمریکا پایان نخواهد یافت.»

این دانشجوی ایرانی همچنین در پایان برخی دیگر از دخالت های ایالات متحده آمریکا در امور داخلی ایران را برای این سناتور تندرو لیست می کند:

۱- مدیریت کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲شاه علیه خواست مردم ایران

۲- کمک به شاه پهلوی در برابر انقلاب مردم ایران

۳- جاسوسی سفارت امریکا در ایران

۴- حمایت نظامی از صدام در جنگ علیه ایران که منجر به کشته شدن ۱۹۰۰۰۰ تن از مردم ایران شده است (پدر و عموی من یکی از ۶۰۰۰۰ نفری بودند که خوش شانس نبوده و توسط سلاح هایی که شما به صدام داده بودید جانباز شدند.)

۵- حمایت از منافقین (مجاهدین خلق ایران) در برابر ایرانیان.

۶- سقوط هواپیمای مسافربری ایران و کشتن ۲۹۰ مسافر شامل ۶۶ بچه در سال ۱۳۶۷

۷- دخالت در حوادث ۱۸ تیر ۱۳۷۸

۸- دخالت آشکار در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ایران

۹- تحریم های اقتصادی علیه ایران

این دانشجوی ایرانی در انتها، در پاسخ به اظهارات سناتور تام کاتن می گوید: «تا زمانی که ایران در راه امام خمینی(ره) است، نتیجه مذاکره میان ایران و امریکا مورد علاقه شما نخواهد شد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت
آفرین به غیرتت
حسین
Netherlands
پشتکار شما ، خلاقیت شما در ارتباط با این آقای سناتور و اشتباه او به پاسخ ووو جای تقدیر دارد.
ان شاءالله در خدمت به اسلام عزیز موفق و موید باشید.
علی یارتان
بدجور زدی توو پرش الان میره خونشون میگه مامان مامان منو دعوا کردن از ایران ...خخ
Iran, Islamic Republic of
دانشجوی عزیز اینا خودشون میدونن چی و کی هستند ...
دمت گرم...
56
آقای حکیمی به این سناتور بگویید:
شما خوش شانس بودی چون در راه باطل ودر میدان ظلم و تجاوز به هلاکت نرسیدی
ولی شهدای ما خوش شانس بودند که در راه حق و معبود و معشوق خود کشته شده و به دیدار پروردگارشان شتافتند و همچنین جانبازان ما که با خدای خویش معامله کردند "خوش شانس" بودند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی زود به جدل کشیده شده ...
شاید البته به یک سناتور آمریکائی هیچ راهی نباشه... وقتی که او فقط به فکر منافع امپریالیستی آمریکاست و هر گز این سوال براش پیش نیومده که اصلا تو عراق چه می کرده؟
حسین
Netherlands
نظر قشنگی است. شاید اگر کم کم این آقا به نامه دادن و نامه گرفتن میشد ، بیشتر میشد از راون بیمارشان (خود شیفتگی ، خود بزرگبینی.. ) نمونه برداری کرد . بهر حال اقدام بینظیری بود از نسلی که باید ایران اسلامی را در سالها کوتاه آینده در مقابل اینهمه کفر حفظ کند.
دست حق بهمراه همه حق طلبان
پرستو
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی مرد.........................
Norway
روحیه ای که در نامه این سناتور دیدم مشابه روحیه بسیاری از کاربرای غربی در اینترنت است که بارها با انها بحث کرده ام . بدون در نظر گرفتن ریشه ها و دلایل مقابله محدود ایران ، به عبارت دیگر نگاه ابلهانه به موضوع و حذف رابطه علت و معلولی ،بسیار سخت بودن در قضاوت به اعمال طرف مقابلشان و بسیار سخاوتمند در قضاوت به اعمال شیطانی خود، نگاه می شود همین نگاه متکبرانه و بیجای حضرات امریکایی و غربی . دوست داشتم تجربیاتی که از شناخت از اینها در حال حاضر دارم را میتوانستم عینا به نسلهای بعد منتقل کنیم که همواره با اینها بهوش باشیم . ادم های بسیار خودخواه و منفعت طلبی هستند
Norway
این دونفر منفی زن ممکن است خودشان رامعرفی کنندو بگویند که چرا با نظر کامنت دهنده ها مخالف هستند؟
علي
Iran, Islamic Republic of
واقعاً برخي از اين سناتورهاي بي سواد آمريكايي آنقدر ابله هستند كه حتي براي يك بار هم تاريخ روابط كشورشان با دنيا را مطالعه نمي كنند. اين سناتور خنگ! نيز از همين دسته به اصطلاح سياستمداران است كه به علت بي اطلاعي خود از تحولات جهاني، قطعاً به ضرر منافع آمريكا و اسرائيل عمل خواهد نمود. الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقا.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا ابتكار جالبي بود . درس بزرگي بود براي ما كه بدونيم نبايد بشينيم و بخواهيم كه مسئولين جواب اين آدما رو بدند . واقعا افتخار كردم به جوان ايراني
حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
آفرین به غیرتت
ولی قربون روح ماهت تاوقتی همه رسانه ها دست غربی ها ست بازنده اینجور مکاتبات و مناظرات ما هستیم جیگر! از این سه تا نامه فقط دوتای اول تو رسانه های دنیا منتشر میشه! و نامه سوم فقط مصرف داخلی داره. متأسفانه!!!
کلا به نظر من بهتره خودمون زیاد تکونش ندیم
م
United Kingdom
اینها هنوز هم معتقد به کاپیتالاسیون اند جان کری هم در همین مذاکرات اخیر این موضوع را تلویحا به آقای ظریف گوشزد کرده است چرا که نطفه این نوع امریکایی ها با همین قضیه و به همین بهانه وبا محروم کردن سرخ پوستها و مالکان حقیقی و اصلی امریکا بسته شده است اینها مثل صهیونیستها خودشان را قوم برتر می دانند و لذا فقط به کشته های خودشان اهمیت می دهند و کشتن دیگران یا کشته شدن بقیه ملت ها برایشان مهم نیست مگر اینکه ان ملتها وسران ان ملت ها به حق کاپیتالاسیون اونها اهمیت بدهد متاسفانه مثل کشورهای سر سپرده همجوار