سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۱۴
۴۱
چرا دولت دست از لج بازي بر نمي دارد؟

افشاگري يكي از نزديكان رئيس جمهور/ بازي دو سر برد روحاني با مجلس و اصلاح طلبان

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 390877
بازي دو سر برد و سلسله لج بازي هاي رييس جمهور در مقابل جريان اكثريت نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي موجب شده تا حتي در محافل نزديك به دولت نيز اين موضوع مورد سوال قرار گيرد.
افشاگري يكي از نزديكان رئيس جمهور/ بازي دو سر برد روحاني با مجلس و اصلاح طلبان
به گزارش جهان به نقل از پارس، شنبه گذشته يكي از نزديكان رييس جمهور در حاشيه جلسه اي در يكي از مراكز مجمع تشخيص مصلحت مورد سوال سه نفر از جريان اصولگراي سنتي قرار مي گيرد كه «چرا رييس جمهور گزينه هاي "افراطي" و "ساختار شكن" براي وزارت علوم معرفي مي كند كه از حلقه مصطفي معين هستند؟» و «چرا با وجود افرادي چون جاسبي، [علي]عباسپور، [سعيد] سهراب پور، [علي اكبر] صالحي، ستاري و.. كه از نظر فكري، نزديك به آقاي روحاني هستند باز هم به سراغ طيف مجاهدين و مشاركت از ميان اصلاح طلبان مي رود؟» يكي ديگر از اين افراد اضافه كرده: «افراد معرفي شده از سوي دولت، تاكنون نيلي منفرد، توفيقي و فرجي دانا و نيلي احمد آباد همه از يك جنس و از اطرافيان معين هستند كه عناصري "افراطي"، "دوم خردادي"، "ساختارشكن" و "مردود فتنه" هستند.»

وي در پاسخ اظهار داشته است: «يك حلقه اي وجود دارد كه با آقاي معين هم ارتباط دارند. بيشتر اساتيد برق هستند. افراد اصلاح طلب سياسي هستند در واقع وجهه سياسي آنها بر وجهه علمي و دانشگاهي آنها مي چربد به همين دليل مورد توجه لايه تندروي اصلاح طلبان قرار دارد.»

وي مي افزايد: «آقاي روحاني چون معتقد است بايد به مجاهدين و مشاركت در كابينه سهمي داد قول اين وزارتخانه را به آنها داده، همين حلقه، مرتبط با آقاي معين چند نفر را به آقاي رييس جمهور، معرفي مي كنند و ايشان يك نفر را معرفي مي كند. البته آقاي روحاني خيلي تمايل دارد آقاي نجفي را معرفي كند ولي نجفي نمي خواهد با رايي متزلزل در مجلس مطرح شود.»

اين فرد نزديك به رييس جمهور خطاب به اين جمع، خواستار عدم نگراني دوستان اصولگرا شده و اظهار داشته است: «آقاي روحاني فرد هوشمندي است بازي خوبي را با اصلاح طلبان، سامان داده است. ايشان از افرادي كه حلقه معين معرفي مي كنند فردي را معرفي مي كند كه يك به يك معرفي و سوزانده مي شوند و در نهايت ايشان مهره دلخواه خود كه مورد تاييد شما نيز خواهد بود معرفي مي كند.»

وي مي افزايد: «من هم قبول دارم كه اگر مثلا سهراب پور يا صالحي معرفي شوند با راي و استقبال بالاي مجلس مواجه مي شوند.»

وي افزوده است: «اتفاقا بايد شما در اين زمينه كمك كنيد در حال حاضر اصلاح طلبان فشار خودشان را در ساير مناصب مثل تغيير استانداران و فرمانداران و برخي مسووليت هاي وزارت كشور كم كرده و همه فشار را به اين نقطه منتقل كرده اند.»

يكي از افراد اصولگراي اين جمع نيز به مطايبه مي گويد: «از اين طرف هم با افتادن وزير پيشنهادي، رئيس جمهور در موضع مظلوميت قرار گرفته و بستر براي پيروزي در انتخابات مجلس فراهم مي شود.»

امروز رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس، فخر‌الدین احمدی‌ دانش آشتیانی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

«فخرالدین دانش‌آشتیانی» عضو هيات علمي دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در زمان «مصطفی معین» از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معین
باز هم بی نام و نشان...
سندیت ندارد...
شما اصولگرایان به گزینه ای کتر از زاهدی راضی نیستید ...
یه خرده به فکر اون دنیا و آخرت هم باشید و بازی های سیاسی را فدای ان دنیا نکنید

ساکتین 8 سال پیش این روزها دم از حقوق مردم و اسلام و ... میزنند
ما 8 سال قبل را هیچ وقت فراموش نمیکنیم
به علت به بازی گرفتن مصالح کشور ....
هشت سال پیش از بهترین دوران دولت ها در این نظام بوده و من به عنوان منتقد دوسال آخر رئیس جمهور احمدی نژاد به وجود خادمی از جنس ملت افتخار میکنم

در ضمن روحانی از مردم رای جمع کرده ولی خود را مدئیون اصلاح طلبان میدونه
ناشناس
که چه پیشرفت هایی کردیم
سید
فراموش نمی کنید؟؟؟ بقول رییس جمهور محبوبمون: به جهنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تهرانی
باسلام ،باید عرض کنم این اظهارات آقای نزدیک رییس جمهور نوعی مردم فریبی است ، مگر اداره مملکت خاله بازی استکه رییس جمهورش برای خوشایند یک گروه سیاسی منحل شده مجلس را که عصاره ملت است به بازی بگیرد این یعنی بی دینی ونفاق
نوبخت
این طرز فکررو دردولت قبل هم داشتی؟اگه داشتی چرا موقعیکه پسربچه ای بنام بذر پاش به مدیریت بزرگترین کارخانه تولید خودرومنصوب شد حرفی نزدی؟
مجتبی
تازه بعدش بگه مردی دانشمند و ما ادراک...
چرااصحاب فتنه روزبه روزدرحال رشداست .
نوبخت
پسرجان ازبس فتنه فتنه کردین مثل اینکه راستی راستی باورتون شده!فتنه کیلویی چنده ؟فتنه لقلقه بعضی پیراهن عثمان سازان برای چند صباح بیشتر ماندن براریکه قدرت است نه چیز دیگر
کریم شیره ای
واشه اینکه ملت رای دادن تا اشحاب فتنه یعنی موشوی مژلوم و کروبی خائن آژاد شن و خاتمی هم باژیافت بشه و اشحاب درجه دو وشه بشن وژیر
به نظر میاد آقای روحانی در صدد تصرف مجلس است
Iran, Islamic Republic of
معني اش اينه كه رئيس جمهور به افراطي ها نه نميتونه بگه . انوقت با شعار اعتدال چكار بايد كرد!
چراغعلی
شعار اعتدال را بدن به اکبر ترگان شاید بتونه با هاش آبگوشت بز باش درست کنه
مصطفی
ایول روحانی ..مجلس جان بچرخ تا بچرخیم
ومکروا ومکراللهُ ..والله خیرالماکرین.
مگه کشور و دولت ارث پدرشان است که سهم میخواهند ببین مملکت ما چه جوری داره اداره میشه بیخود نیست که میگن مملکت امام زمان است حضرت امام خودشان در این شرایط مملکت را حفظ میکنند
این وسط سیاسی بازی اقایان هم این سقوط علم وپسرفت دانشگاه است که اتفاق می افته والبته اصلا مهم ! نیست .مهم من ودارودسته ام هستم.
نسل اول
اگرحرف شخص نزدیک رئیس جمهور واقعیت داشته باشه باید خون گریست بحال آموزش عالی این کشور که محل باج خواهی از منتخب مردم است!
یعنی رئیس جمهور این مملکت آنقدر ضعیف است که بخواهد با معطل گذاشتن آموزش عالی و تعلل در انتخاب یک وزیرمورد وثوق مجلس دائما دست به آزمون و خطابزند؟
مردم چه مشکلاتی دارند و اینها چه مشکلاتی؟!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
رای نمی دهند بروند به جهنم.
خوشبین
Iran, Islamic Republic of
دانش رای می آورد.
احمد
آقای روحانی و لجبازی !!!
استغفرالله
اصلا لجبازی و اعتدال با هم جور درمیاند؟!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
بلی درلحاجت ولجبازی به پای احمدی نژادرسیده وبهتراست منبعدروحانی نژادصداش کنیم.
Iran, Islamic Republic of
نباید این مطالب را منتشر کنید
مرتضی
چرا؟؟ نکنه میترسید از ابرو ریزیه آبروی نداشته تان؟؟
مصطفی
مردم از خنده.یا فرد نزدیک به روحانی اصولگرا ها را سرکار گذاشته یا کلا خبر دروغه.ازین دو حالت خارج نیست.به نفع خودتونه حذفش کنید
رییس جمهور مرتکب اشتباه عجیبی شد و به گمان بازی دادن بازی خورد که برایش گران تمام میشود
حسین
یعنی روحانی مثلا جاسبی را معرفی کنه شما رای میدین بهش!!!!؟، اتفاقا اینا همش توهم هست خود دکتر روحانی علاقه داره این پست به اصلاح طلبان برسه و کوتاه هم حتی اگه 100 تا وزیر دیگه هم معرفی کنه، حالا میبینید
علی
وزارت نباید به دست سیاسیون سپرده شود چون دانشگاه ها همه سیاسی شدند در زمان اقای فرجی دانا و این به دانشگاه ها لطمه وارد کرد
اینها فکر می‌کنند که از شتیبانی ملت برخوردارند اگر لج بازی ها ادامه یابد اول انتخابات مجلس و سپس ریاست جمهوری پاسخی مناسب برخوردشان دریافت خواهند کرد سال 84 یادمان نرفته که .... را چگونه زمین گیر کردند حالا شاید نوبت به اینها رسیده باشد
از سار کاشان
United States
فتنه ابزار دست دشمنان است برای گسترش تفقه و کاهش همبستگی ملی
جای دانشمندان ظاهرا در ایران نیست!
Iran, Islamic Republic of
تدبییییییییییییر و امیییییییییییییید !!!!
United States
نمایندگان کدام مردم، اینها هیچ تناسبی با ملت بزرگ ایران ندارند و به دلیل قهر ملت از انتخابات روانه مجلس شدهند.
اگر لجبازی بذ است خوب مجلس به گزینه روحانی رای دهد.ایتکه مجلس همه اصلاح طلبان را افراطی بداند خودش افراطی گری است
سعيدي
United States
روحاني ميدونه چيكار ميكنه .كارش درسته.
فارض
بابا جهان ! دست از دروغ و دغلبازى بردار، ملت تحملش زياده بترسيد از اون روزيكه آتش قهر مردم فوران كنه
لج بازی مجلس یا دولت؟ مساله این است.
زنده باد اصلاحات و اصلاح طلبی که راه امام حسین (ع) بوده است و این راه هرگز بسته نخواهد شد.
قريشي
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات؟؟ راه امام حسين عليه السلام؟؟؟
يه نگاه به مزخرفاتي كه چند روز پيش آقاي سعيد حجاريان(تئوريسين اصلاحات) در مورد امام حسين عليه السلام و ائمه پس از ايشون، سر هم كرده بنداز بعد از اين حرفا بزن.
اصلاحات رو چه به دين و ايمون.
سخنان خاتمي(سركرده ي اصلاحات) در مورد فرمايش رسول خدا (من كنت مولاه فهذا علي مولاه)،كه نقطه بحث اصليه شيعه و سني در مورد امامت و ولايت و خلافت پس از رسول خدا است رو تا حالا ديدي؟
يه سرچي بكن،تو جمعه اهل تسنن شرق كشور براي اينكه راي سني ها رو به دست بياره امامت رو زيره سئوال برد. تازه اون موقع رييس جمهور بود(خبر...)ميخواست واسه دوره بعد راي بياره.
اصلاحات رو چه به دين و ايمون.....