پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۳
۱۲
گام محکم سرخ‌پوشان در آسیا

برد ارزشمند پرسپولیس مقابل الهلال سعود

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 423474
پرسپولیس ایران در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال به برتری ارزشمند یک بر صفر دست یافت.
برد ارزشمند پرسپولیس مقابل الهلال سعود
به گزارش جهان، تیم پرسپولیس ایران در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی الهلال عربستان را شکست داد تا کارش در دیدار برگشت بسیار راحت شود. دیدار رفت پرسپولیس و الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و این در حالی بود که از ساعت‌ها پیش از آن تمام سکوهای ورزشگاه پر شده بود.

در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی دو تیم با احتیاط بازی کردند و بیشتر یکدیگر را محک می‌زدند. در این دقایق یک بار پرسپولیس و یک بار الهلال به دروازه حریف خود نزدیک شدند و توانستند موقعیت نیمه خطرناکی ایجاد کنند.

دقیقه ۱۳ هادی نوروزی با پاس عمقی زیبای محمد نوری از سمت چپ دروازه الهلال حرکتی سریع را به سمت محوطه جریمه حریف آغاز کرد اما سانترش با برخورد به مدافع الهلال به کرنر رفت. پرسپولیسی‌ها از این کرنر سودی نبردند.

دقیقه ۲۵ اولین خطر جدی بازی با حمله بازیکنان الهلال رقم خورد. الدوساری از سمت راست دروازه پرسپولیس به خط عرضی زمین نزدیک شد و پاس عرضی‌اش توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد اما سوشا مکانی درست از جلوی پای مهاجم عربستانی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۲۸ دروازه پرسپولیس باز شد اما داور به نشانه آفساید در سوتش دمید. این در حالی بود که به نظر می‌رسید داور در اتخاذ این تصمیم اشتباه کرده و همین مساله باعث شد که بازیکنان الهلال به شدت به تیم داوری اعتراض کنند. چند دقیقه بازی متوقف بود و بازیکنان الهلال همچنان به داور اعتراض می‌کردند. در نهایت داور بر رای خود پافشاری و گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۳۴ امید عالیشاه به سرعت به سمت دروازه الهلال حرکت کرد و در فاصله حدودا ۳۰ متری دروازه با خطای سلمان الفرج متوقف شد. داور بازیکن الهلال را با کارت زرد جریمه کرد و یک ضربه ایستگاهی به پرسپولیس داد. هادی نوروزی توپ را به روی دروازه فرستاد ولی حاصلی نداشت.

دقیقه ۴۱ تعادل مهاجم الهلال نزدیکی‌های محوطه جریمه به هم خورد تا تیم مهمان صاحب یک ضربه ایستگاهی شود. این ضربه موقعیت خطرناکی ایجاد کرد و توپ در چند رفت و برگشت برای پرسپولیسی‌ها خطرساز شد اما در پایان همان توپ به ضد حمله پرسپولیس تبدیل شد و این تیم به یک ضربه کرنر دست یافت.

نیمه دوم:

در این نیمه عربستانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در همان ۵ دقیقه نخست نیمه دوم دو بار دروازه پرسپولیس را به شدت تهدید کردند. در مقابل پرسپولیسی‌ها برنامه خاصی برای حمله نداشتند و بیشتر سعی می‌کردند که بر بازی مسلط شوند.

دقیقه ۵۱ بالاخره سرخ‌پوشان حمله‌ای به سمت دروازه الهلال تدارک دیدند اما در آخرین لحظه هادی نوروزی با بی دقتی موقعیت به دست آمده را خراب کرد و داخل محوطه جریمه توپ را به بدن مدافع الهلال کوبید.

دقیقه ۵۸ چیزی نمانده بود که الهلال به گل برسد اما واکنش عالی مکانی که توپ را از داخل محوطه شش قدم دفع کرد باعث شد که نتیجه بازی همچنان بدون گل مساوی بماند.

دقیقه ۶۷ باز هم سوشا مکانی دروازه تیمش را نجات داد. این بار هم مهاجم الهلال به تنهایی وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با پاس عرضی هم تیمی‌اش را در محوطه شش قدم صاحب توپ کرد اما مکانی توپ را دور کرد.

دقیقه ۶۹ الدوساری با شوت از راه دور شانس خود را امتحان کرد اما دروازه‌بان پرسپولیس توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۲ الهلال درست روی خط محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد اما این موقعیت خطرناک حاصلی برای عربستانی‌ها نداشت.

دقیقه ۸۱ سوشا مکانی از دروازه خارج شد و بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد و اخطار گرفت. عبید ضربه ایستگاهی را از فاصله ۲۰ متری زد و مکانی با شیرجه‌ای بلند توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 91 پس از اخراج بازیکن تیم الهلال، با سماجت امید عالیشاه، توپ به مهدی طارمی رسید و ضربه عرضی او با اشتباه مدافع برزیلی الهلال به تنها گل پرسپولیس تبدیل شد.
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نکته سنج
فردوسی پور چرا این طوری گزارش می کنه ..لباس عربی کم داره..
یاسر
متاسفم میکروفون جمهوری اسلامی دست این جور آدمهاست. این بچه ..نمی دونه ما با عربستان در چه وضعیتی هستیم
نادر
ایول پرسپولیس ایران روی سعودی ها رو کم کرد
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی معلومه که کی روی کیو کم کرد خجالت هم خوب چیزیه
مازیار
شانس آوردین داور هواتونو داشت!
حالا چه دقیقه ای گل زدند؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا برد ارزشمندی بود خخخخخخخخخخخخخخخخ
United States
اول اینکه این برد راد تبریک میکویم دوم سوشا دوازه بان مطمئنی شده سوم همه از جان مایه گذاشتند چهارم طارمی باید قدر خودش رو بدونه و مهین طور اقا معابانه رفتار کنه و بهش تبریک میگویم و در اخر این ج... فساد فوتبال فردوسی پور را عوض کنید قحط رجال که نیامده
میثم
درسته پرسپولیسی هستم ولی گزارش عادل بد نبود،پرسپولیس بازیکن نداره اصن بازی نمیکردن
Iran, Islamic Republic of
ديروز بازيكنان پرسپوليس خسته بودند مثلا چي ميشد ديار دربي همزمان با فينال جام حذفي يك روز زودتر يا ديرتر برگذار مي شد
آخه دربي چه تاثير ي در ليگ برتر داشت
چرا ما تيم هاي يمان را در برابر حريفان آسيايي خلع سلاح مي كنيم
اون از بازي با نفت مسجد سليمان كه يكي دو تا از بهترين بازيكنان سرخ پوشان را در برابر حريف آسيايي از آنها گرفت اينهم از بازي ديروز
احسان
تماشاگران پرسپولیس نشان دادن که بهترین هوادار آسیا هستند
آمار خوب پرسپولیس مقابل الهلال

پرسپولیس، با پیروزی برابر الهلال عربستان، نه تنها تعداد بردهایش را افزایش داد بلکه تعداد گل هایش را که با الهلال مساوی بود را یکی بالا برد.

پرسپولیس که در 8 بازی گذشته 3 برد، 3 مساوی و 2 باخت برابر الهلالی ها داشت که حالا تعداد بردهایش 2 برابر الهلالی هاست، ضمن اینکه برد برابر این تیم باعث شد که هشتمین گل پرسپولیس ثبت شود، در حالی که الهلال همچنان 7 گل به پرسپولیس زده است.

مرتضی کرمانی، مهدی مهدوی‌کیا، رضا شاهرودی، کریمی، کاویانپور، انصاریان، کریمی (برای بار دوم) و مدافع الهلال زننده گل های پرسپولیس برابر تیم الهلال در 9 بازی مورد اشاره بودند. حالا برتری پرسپولیس برابر الهلال کامل و آشکار می‌ شود.

در 9 دیدار انجام شده بین تیم های ایرانی و تیم های عربستانی، ایرانی ها صاحب 4 برد، 2 مساوی و 3 باخت شده است. با این، گل های عربستانی ها بیشتر بوده است و به ازای 9 گل ایرانی، 10 گل دریافت داشته ایم.

نکته جالب این است که 4 برد را 2 تیم پرسپولیس و نفت به دست آورده اند و جالب تر اینکه بدترین باخت برابر عربستانی ها را پرسپولیس با شکست 3 ـ صفر دریافت داشته است.

برابری برد و باختهای این فصل پرسپولیس

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا کمبودهایش در مسابقات مختلف را جبران کرد. اگر پرسپولیس در لیگ 9 برد، 12 مساوی و 12 باخت و در جام‌حذفی یک برد، 2 مساوی و یک باخت داشت، در مسابقات لیگ قهرمانان با 5 برد و 2 باخت تا اینجای کار، صاحب موازنه مثبت شد. حالا پرسپولیس با 15 برد، 14 مساوی و 15 باخت، به یک نتیجه مساوی یا برد نیاز دارد که کارنامه اش را مثبت کند هر چند با شکست 2 ـ یک یا 3ـ2 هم پرسپولیس صعود خواهد کرد.

مورد عجیب پرسپولیس و الهلال

در مرداد 70 و اسفند 79 هم بعدازآنکه بازیکن تیم فوتبال الهلال عربستان اخراج شد پرسپولیس، پیروزی را برابر حریف به دست آورد.

سرخپوشان اگر در روز 12 مرداد 70، برای گلزنی مرتضی کرمانی و در سال 79، انصاریان، کریمی و کاویانپور را داشتند، حالا با مشارکت طارمی و مدافع تیم الهلال به پیروزی رسیدند.

پرسپولیس در حالی تیم عربستانی را شکست داد که قبلا هم برابر این تیم سه بار به پیروزی رسیده و بدین‌وسیله برد خودش را بار دیگر تکرار کرد.