جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ریشه‌های عاشورایی انقلاب ایران +تیزر

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 403971
مجموعه «عصر خمینی» این هفته به ابعاد سلبی نهضت امام خمینی(ره) علیه نظام سلطه شاهنشاهی و ریشه های نهضت حسینی در انقلاب ایران می پردازد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مجموعه «عصر خمینی» که چندی است از شبکه افق سیما پخش می شود در هر قسمت دارای دو ویژگی است؛ نخست اینکه موضوعی خاص بررسی می شود و دیگر اینکه در هر برنامه، یکی از کارشناسان برجسته تاریخ معاصر یا هنرمندان و شخصیت های مهم داخلی در مورد ابعاد فکری و عقیدتی امام راحل سخن می‌گویند.

در این قسمت از مجموعه حاضر که برای پخش از شبکه افق سیما در روز دوشنبه ششم بهمن ساعت ۱۹ آماده شده، دکتر رجبی دوانی ضمن بررسی تاریخ حکومت اسلامی در ایران، انگیزه نهضت امام خمینی(ره) را به تأسی از امام حسین (علیه السلام)، قیام برای حق، برپایی حکومت اسلامی و مبارزه با طاغوت برای حفظ اسلام از خطر نابودی عنوان می‌کند.

محمدحسین رجبی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام است؛ او ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس است را بر عهده دارد و در حال حاضر هم معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی و استادیار تاریخ اسلام دانشگاه جامع امام حسین(ع) است.

تیزر

از او تالیفات فراوانی در مورد تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر چاپ و منتشر شده است.

محمد رضا رضائیان تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه «عصر خمینی» را بر عهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *