جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۵۷
آخرین تحولات یمن؛

حمله مجدد عربستان به مناطق مسکونی/ هشدار عبدالملک به آل‌سعود/ صدور حکم جهاد علیه عربستان

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 414474
رهبر جنبش انصارالله یمن درباره آخرین تحولات این کشور و حمله عربستان به یمن گفت که عربستان با حمله به یمن درصدد اجرای اراده آمریکا و خواست اسرائیل است و حمله کنندگان بهای گزافی خواهند پرداخت.
حمله مجدد عربستان به مناطق مسکونی/ هشدار عبدالملک به آل‌سعود/ صدور حکم جهاد علیه عربستان
به گزارش جهان، "سید عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جنبش انصارالله درباره آخرین تحولات یمن و حملات عربستان به این کشور به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود گفت که سفیر عربستان از واشنگتن جنگ علیه ارتش یمن را اعلام کرد و ریاض با شعله‌ور کردن فتنه و جنگ، منطقه را هدف قرار داده است.

عبدالملک بدر الدین اضافه کرد: عربستان با این جنگ امنیت، ثبات و اقتصاد یمن را هدف قرار داده است و تجاوزگران خود را برای حمله و اشغال یمن آماده می‌کنند.

وی افزود: این نیروهای ظالم و در رأس آنها عربستان از طریق حمله به یمن درصدد اجرای اراده آمریکا و خواسته اسرائیل هستند.

بدر الدین گفت که عربستان و اسرائیل چه منافع مشترکی در یمن دارند که هر دو از جنگ علیه این کشور استقبال کرده‌اند. آنها زمانی که عواملشان در داخل یمن شکست خوردند چهره مجرمانه‌شان ظاهر گردید. حمله کنندگان درصدد تقسیم کشور به چندین ایالت بودند اما این تلاششان به شکست انجامید.

وی تأکید کرد که فرزندان جنوب کسانی بودند که در صدر رد کنندگان تقسیم کشور بودند. ملت یمن علیه تروریسم به پا خاست و در شمال و جنوب پیروزی‌هایی به دست آورد.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: حمله کنندگان زمانی که عواملشان در داخل شکست خوردند اقدام به این حماقت کردند اما یمن لقمه ساده‌ای نخواهد بود و حمله کنندگان بهای گزافی را برای این حملات پرداخت خواهند کرد.

بدر الدین گفت: آنها درصدد هستند که با ایجاد قحطی و حملات، بر ملت یمن چیره شده و پس از آن حمله زمینی را آغاز کنند اما از طریق این حماقت، روحیه آزادی و عزت در ملت یمن زنده شد.

وی تأکید کرد: ملت یمن امروز بر دفاع از آزادی و عزتش مصمم‌تر بوده و در یمن معمول نیست که در خانه‌ها بنشینیم بلکه به مبارزه خواهیم پرداخت و ملت عزیز یمن برای مقابله با این حمله کورکورانه به پا خواهد خاست.

رهبر جنبش انصارالله گفت: اگر عربستان در این حمله به آمریکا تکیه کرده، ملت یمن به خداوند تکیه دارد و اعتماد ملت ما به خدا برای حاصل شدن پیروزی زیاد است.

وی گفت: ملت یمن در برابر محاصره و قتل و گرسنه نگه داشتن ساکت نخواهد نشست و حمله کنندگان خواهند فهمید که با این حمله مرتکب چه اشتباه بزرگی شدند.

سید عبدالملک بدر الدین اضافه کرد: آیا برای نظام سعودی آن چیزی را که در گذشته علیه یمن آورده کافی نیست و همچنان به‌دنبال نابودی یمن است. ملت یمن قبول نخواهد کرد که بنده نظام سعودی باشد و ملت یمن را فرا می‌خوانم که برای مقابله با این حمله ظالمانه به پا خیزند.

رهبر جنبش انصارالله در این سخنرانی خواستار تشکیل جبهه داخلی برای مقابله با جنایتکاران و حفظ امنیت داخلی شد و از علما و فرهیختگان نیز خواست تا میان فرزندان ملت بسیج معنوی ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: امکان ندارد که شکست بخوریم چون این با روحیه ملت یمن در تضاد است و از تمام ملت‌های آزاد در جهان می‌خواهیم کا با ملت یمن ابراز همبستگی کنند.

بدر الدین گفت: به نظام آل‌سعود می‌گوییم که شما در موضع ضعف قرار دارید و ملت بزرگ یمن در موضع قدرت قرار دارد چون حق با مردم یمن است.

وی گفت: اگر ارتش‌های اشغالگر برای اشغال کشورمان وارد یمن شوند، آن‌گاه ملت ما ثابت خواهد کرد که یمن به گورستان آنها تبدیل خواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله به عربستان هشدار داد که حملات را متوقف کند در غیر این‌صورت تمامی گزینه‌ها برای پاسخگویی به این حملات باز خواهد بود.

وی همچنین به دولت مصر توصیه کرد که ارتش این کشور را به اندک پولی نفروشد.

عبدالملک بدر الدین گفت: پیمان‌نامه‌های بین‌المللی کجاست که ببیند عربستان علیه یک کشور مستقل اعلام جنگ کرده است.

جنبش «انصار الله» خود را برای بستن تنگه «باب المندب» آماده می کند

منابع آگاه یمنی تاکید کردند: اطلاعاتی موکدی وجود دارد که نشان می دهد، تدارکات لازم برای بستن تنگه «باب المندب» از طریق استفاده از موشک های زمین به دریا درحال انجام است.

این منابع افزودند: این موشک های ساخت چین همان موشک هایی است که طی جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی جنوب لبنان توسط حزب الله علیه قایق های رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفت.

منابع مذکور خاطر نشان کردند: این موشک ها از سواحل یمن به سمت کشتی هایی که قرار است، از این تنگه عبور کنند، نشانه گرفته شده که بیانگر عزم صنعا برای بستن تنگه باب المندب است.

اسارت ۳۰ نظامی سعودی بدست جنبش «انصار الله» یمن


منابع آگاه یمنی در گفتگو با فارس در صنعا تاکید کردند که جنبش «انصار الله» یمن و کمیته های مردمی این کشور ۳۰ نظامی سعودی را به اسارت گرفتند.

این منابع تصریح کردند: در نتیجه درگیری های شدیدی که میان جنبش «انصار الله» یمن و کمیته های مردمی این کشور با نظامیان سعودی در منطقة «رازح» از توابع «الطویلة» رخ داد، ۳۰ نظامی سعودی به اسارت گرفته شدند.

عربستان سعی دارد تجاوز به یمن را تحت فصل هفت شورای امنیت ببرد


به گزارش شبکه الجزیره، شورای همکاری خلیج فارس، که بانی اصلی حمله هوایی به یمن است، سعی دارد تا حمله به این کشور را زیر فصل هفتم شورای امنیت ببرد.

این فصل در سازمان ملل، در مواقعی مطرح می‌شود که کشوری صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر انداخته باشد و شورای امنیت ذیل این فصل اقدامات قهری از جمله تحریم و در مرحله بعدی اقدام نظامی را تجویز می‌کند.

تایمز اسرائیل: تل‌آویو از پیشروی‌های انصارالله نگران است


پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل روز پنج‌شنبه نوشت حضور جنبش انصارالله یمن در شهر عدن موجب نگرانی اسرائیل شده است. «عاوی ایساخاروف» نویسنده این مطلب با بیان اینکه اسرائیل از چند ماه قبل همزمان با آغاز پیشروی‌های انصارالله نسبت به این مسئله نگران بوده است، نوشته است که نگرانی تل‌آویو بی‌دلیل نیست چراکه این گروه در تمامی تظاهرات‌های خود، شعارهای انقلاب اسلامی ایران یعنی «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر می‌دهد.

احتمال حمله به کشتی‌های اسرائیلی که از تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند، یکی از مواردی است که به نوشته تایمز اسرائیل، تل‌آویو را نگران کرده است.

سرکرده منافقین هم از عملیات عربستان در یمن حمایت کرد


همزمان با آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن، سرکرده گروهک تروریستی منافقین هم از این اقدام حمایت کرده و خواستار گسترش آن شد.

سرکرده منافقین با استقبال از تصمیم پادشاه عربستان برای حمله به یمن، آن را «دفاع مشروع» در برابر ایران خوانده و خواستار ادامه حملات شده است.

عبدالباری عطوان: عربستان سعی دارد شکست خود در سوریه و عراق را در یمن جبران کند


«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مطرح عربی، در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، حمله عربستان به مصر را نه به خاطر مردم یمن، بلکه به خاطر موقعیت استراتژیک یمن و تأثیری که بر روی عربستان دارد، دانست.

وی این سؤال را مطرح کرد که‌ آیا گمان می‌کنید عربستان به خاطر بازگرداندن مشروعیت به یمن در این کشور عملیات هوایی انجام داده است؟

وی اینگونه پاسخ می‌دهد که عربستان برای موقعیت استراتژیک یمن به این کشور حمله کرده و به خاطر شکست‌هایی که در سوریه و عراق بدان دچار شده این اقدام را انجام داده است.

الاهرام مدعی آغاز محاصره دریایی باب‌المندب توسط عربستان شد


روزنامه مصری «الاهرام» روز جمعه مدعی شد که عربستان و کشورهای همراه آن در عملیات نظامی در یمن، محاصره تنگه باب‌المندب را آغاز کرده‌اند.

این روزنامه ادعا کرده است که ناوگان غربی عربستان سعودی بنادر اصلی یمن را مسدود کرده است. باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، از جمله نقاط راهبردی برای حمل و نقل دریایی در جهان به شمار می‌آید.

سخنگوی انصارالله:
تجاوز سعودی‌ها، با فرمان اسرائیل و آمریکا بوده است


«ضیف الله الشامی» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ما می‌دانیم که تجاوز و حمله هوایی سعودی‌ها با فرمان اسرائیل و آمریکا انجام گرفته است. وی ادامه داد: مردم یمن با وجود اختلافاتی که دارند، در مقابل تجاوز خواهند ایستاد و در حال حاضر اختلافات شخصی و طائفی از بین رفته و همگی برای مقابله با متجاوزان آماده هستند و هم اکنون مردم، ارتش و قبائل یمنی در یک خط واحد در مرزهای عربستان حضور دارند تا پاسخ هرگونه تجاوزی را با قدرت بدهند.

این مقام ارشد انصارالله یمن در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای مقابله با متجاوزین تاکنون انجام شده است؛ گفت: اقدامات و تحرکات مردم و نیروهای یمنی ان‌شاءالله در روزها و ساعات آینده با پاسخ قاطع به تجاوزات دشمن سعودی روشن خواهد شد.

فارین‌پالیسی: پرونده یمن بر عهده وزیر دفاع بی‌تجربه ریاض است


نشریه فارین پالیسی روز پنج‌شنبه در گزارشی در مورد یمن، نوشته است که اگر عربستان در نبرد یمن شکست بخورد، با شرمساری بزرگی مواجه خواهد بود.

سایمون هندرسون نویسنده این مطلب با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های کنونی عربستان حول محمد بن سلمان وزیر دفاع جدید این کشور که «جوانی بین ۲۷ تا ۳۵ ساله» و «بی‌تجربه» است، نوشته است که فرزند مورد علاقه پادشاه جدید، تنها از دو ماه قبل سابقه فعالیت نظامی دارد.

موافقت وزرای خارجه ۲۲ کشور عرب برای تشکیل ارتش متحد عربی


وزرای خارجه ۲۲ کشور عربی روز پنجشنبه در نشستی در شهر «شرم‌الشیخ» با پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار تشکیل ارتش متحد عربی است موافقت کردند.

کشورهای عربی می‌گویند خواستار تشکیل این ارتش برای مقابله با چیزی هستند که «تهدیدهای امنیتی در منطقه» خوانده شده است اما موافقت با این اقدام در روزی صورت گرفت که جنگنده‌های کشورهای عربی به رهبری عربستان مناطقی در یمن را هدف حمله قرار دادند.

«نبیل العربی»، دبیر کل اتحادیه عرب پس از نشست شرم‌الشیخ در جمع خبرنگاران گفت: «وزرای خارجه کشورهای عربی با تصویب یکاصل مهم که تشکیل ارتش متحد عربی است، موافقت کردند.» نبیل عربی اهداف این ارتش را اینطور بیان می‌کند: «وظیفه این ارتش اقدام نظامی سریع برای مقابله با تهدیدهای امنیتی علیه کشورهای عرب خواهد بود.» سران کشورهای عرب در نشستی در روزهای ۲۸ و ۲۹ مارس در مصر درباره پیش‌نویس این قطعنامه رایزنی خواهند کرد.

هواپیماهای عربستان سعودی بار دیگر به مناطق مسکونی یمن حمله کردند


هواپیماهای عربستان سعودی ساعات نخست صبح امروز (جمعه) بار دیگر حمله به مناطق مسکونی یمن را از سر گرفتند و غیرنظامیان ساکن در صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، در ساعات نخست صبح امروز صدای انفجارهای شدید از مناطق مختلف صنعا به گوش می رسید و ضد هوایی ها نیز برای مقابله با متجاوزان به سوی هواپیماها آتش گشودند.

منابع محلی یمنی اعلام کردند صدای انفجارهای شدیدی در منطقه نظامی ششم، اردوگاه الصباحه و اطراف ساختمان ریاست جمهوری به گوش رسید.

این منابع خاطر نشان کردند هواپیماهای مهاجم مقر نیروهای ویژه امنیتی را نیز هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد هواپیماهای مهاجم بر فراز پایگاه نظامی الاستقبال واقع در غرب صنعا هم مشاهده شدند.

هواپیماهای متجاوز پایگاه هوایی العند واقع در نزدیکی عدن جایی که خبرگزاری عربستان روز پنجشنبه اعلام کرده بود این پایگاه از کنترل انقلابیون یمن خارج شده است، مورد حمله قرار دادند، اما پس از آتش بارهای ضدهوایی از منطقه دور شدند.

گزارش خبرگزاری ها حاکی است شب گذشته همچنین هواپیماهای جنگی خارجی در آسمان شهر «ابین» واقع در شرق عدن به پرواز در آمدند.

حمله هواپیماهای عربستان سعودی به بازاری در شمال یمن / کشته و زخمی شدن ۱۵ غیر نظامی


هواپیماهای جنگی عربستان سعودی و متحدانش روز جمعه با حمله به بازاری در استان صعده در شمال یمن، دستکم ۱۵ تن را کشته یا زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی به نقل از منابع قبایلی، در این تهاجم هوایی علاوه بر بازار کتاف البقع در شمال استان صعده، بخش شدا نیز هدف قرار گرفت که از تلفات و خسارت های این حمله اطلاع دقیقی در دست نیست.

همچنین ساکنان استان مارب در شمال شرقی صنعا پایتخت به رویترز گفتند که هواپیماهای جنگی در حمله روز جمعه به یک پایگاه هوایی در این استان نفت خیز، یک ایستگاه رادار را در فاصله ۵ کیلومتری حوزه نفتی صافر هدف قرار دادند.

این استان در حالی هدف اصلی تهاجم هوایی عربستان سعودی که وارد دومین روز شده، بوده است که نیروهای جنبش مردمی انصارالله در این استان حضور ندارند.

دست رد پاکستان به سینه عربستان


وزیر دفاع پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش در هرگونه جنگ و درگیری که باعث اختلاف افکنی در امت اسلامی شود، مشارکت نخواهد کرد، گفت: هیچ تصمیمی برای مشارکت در جنگ علیه یمن نگرفته ایم.

خواجه آصف ساعتی پیش با حضور در مجلس ملی پاکستان، ضمن ارائه توضیحاتی در باره نقش و موضع پاکستان در تحولات یمن، گفت که پاکستان صرفا خود را متعهد به حفاظت از تمامیت ارضی عربستان سعودی می داند و تعهد دیگری ندارد.

وی تاکید کرد که پاکستان می کوشد نقش یک تسهیل کننده را برای کمک به حل مسایل و اختلافات در جهان اسلام ایفا کند.

خواجه آصف گفت: پاکستان در هرگونه تنش و درگیری که منجر به اختلاف در جهان اسلام شود، مشارکت نخواهد کرد و بجای وارد شدن به اینگونه مسایل، بهتر است برای حل این اختلافات و تقویت وحدت در جهان اسلام ایفای نقش کنیم. بنابر این پاکستان برای ایفای نقش در زمینه کمک به پایان دادن تنش ها و اختلافات در جهان اسلام آمادگی کامل دارد.

وی افزود: قرار بود امروز برای بررسی درخواست عربستان به ریاض سفر کنیم اما چند روزی صبر می کنیم و اگر نیاز باشد، به عربستان خواهیم رفت.

شب گذشته در جلسه عالی دولت و ارتش پاکستان با حضور نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان، تصمیم گرفته شد تا وزیر دفاع پاکستان امروز به ریاض سفر کند اما براساس اظهارات امروز خواجه آصف، این سفر فعلا منتفی شده است و این امر می تواند به مفهوم دست رد پاکستان به سینه عربستان سعودی تلقی شود.

معترضان یمنی در «تعز»: ارتش پاسخ قاطع به تجاوز عربستان دهد


خبرنگار شبکه المیادین در یمن از یک تجمع اعتراضی در «تعز» خبر داد و اعلام کرد که این گردهمایی در اعتراض به تجاوز عربستان سعودی به یمن صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تجمع خواستار پاسخ و واکنش جدی ارتش یمن به این تجاوز شدند.

خطیبان نماز جمعه صنعا خواستار جهاد علیه تجاوز عربستان شدند


مردم صنعا روز گذشته در اعتراض به این تجاوز تظاهرات کردند و امروز نیز در «تعز»، مردم یمن خواستار پاسخ قاطع ارتش به این تجاوز شدند.

خطبای جمعه در صنعا، امروز این حمله را محکوم کردند و خواستار جهاد برای مقابله با این تجاوز شدند.

شورای اتحادیه علمای یمن برای مبارزه با تجاوز عربستان سعودی و ۹ کشور دیگر به یمن اعلام جهاد کرد.

«شیخ علی خالد الشمری» عضو ارشد شورای اتحاد علمای یمن نیز پنجشنبه (دیروز) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس اعلام کرد که بعد از تجاوز عربستان به خاک یمن که شهروندان بی‌گناه یمنی را هدف قرار داده این شورا فرمان جهاد مقدس برای دفاع از وطن و کشور را صادر کرد.

اعلام حمایت سازمان همکاری اسلامی از تجاوز نظامی عربستان به یمن

«سازمان همکاری اسلامی» از تجاوز نظامی ائتلاف کشورهای عرب به سرکردگی عربستان سعودی اعلام حمایت کرد.

«عیاد آمین مدنی»، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت حمله نظامی به یمن برای نجات این کشور ضروری بوده است.

وی با متهم کردن انقلابیون جنبش «انصارالله» به جنگ‌افروزی در یمن گفت سازمان همکاری اسلامی تحولات آن کشور را با نگرانی دنبال می‌کند.

مدنی، در حالی از تجاوز نظامی عربستان به یمن اعلام حمایت کرد که گفت سازمان همکاری اسلامی مخالف دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورها است.

نمی‌توان مقابل تغییر راهبردی در منطقه به نفع ایران سکوت کرد

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به تجاوز اعضای شورای همکاری با فرماندهی عربستان به یمن اعلام کرد که این عملیات سرآغاز همکاری اعراب خواهد بود.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «۲۴» امارات، قرقاش در توئیتر خود نوشت: هدف از عملیات «طوفان قاطع» و مشارکت امارات در آن بازگرداندن امنیت به یمن و حمایت از امنیت خلیج (فارس) از طریق دروازه یمن است.

وی در ادامه گفت: نمی‌توان بر تغییر راهبردی در منطقه به نفع ایران که حوثی‌ها نماینده‌اش هستند، سکوت کرد؛ اقدامات حوثی‌ها تمام گزینه‌های سیاسی را کنار زده است.

قرقاش سپس اعلام کرد امارات تحولات یمن را به شدت زیر نظر دارد و ابعاد استراتژیک آن را به خوبی درک می‌کند و امنیت یمن را بخشی از امنیت خلیج فارس می‌داند. وی افزود که عملیات طوفان قاطع سرآغاز جدیدی از همکاری عربی برای امنیت خاورمیانه است.
حملات هوايي عربستان به يمن تاکنون ۳۹ کشته بر جا گذاشته است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، منابع یمنی اعلام کردند از آغاز حملات هوایی عربستان سعودی به یمن، ۳۹ نفر کشته شدند.



عربستان سعودی با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت به یمن حمله کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا روز پنج شنبه آغاز شده است "طوفان اراده" نامیده شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از همکاری پاکستان و ترکیه با ائتلاف به‌رهبری عربستان در حمله به یمن هستند.

بر اساس آخرین اخبار کشورهای سودان شمالی، اردن و مغرب نیز در تجاوز به خاک یمن شرکت کرده‌اند. شبکه خبری العربیه اعلام کرده است که عربستان سعودی وعده داده ۱۰۰ هواپیمای جنگی و ۱۵۰هزار نیروی نظامی‌ به یمن گسیل دارد.

پیشتر نیز روسیه با ابراز نگرانی شدید از تحولات در یمن خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این کشور و آغاز گفت‌وگوها شده است.

وزیر خارجه عراق نیز در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب گفت که حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن غیر قابل قبول است.

همچنین وزارت خارجه سوریه طی بیانیه‌ای خواستار احترام به حق حاکمیت و استقلال یمن شد.

به گزارش تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز بر اهمیت توقف فوری درگیری‌ها در یمن تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شیعیان یمن پیروزی شما خیلی نزدیک است
مهردادبابصیرت و نابغه و متفکر و اسلام شناس
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی نباید در امور داخلی یمن دخالت کند هدف تشکیل امپراطوری بزرگ ایران موید و مبین انحراف انقلاب اسلامی است
جدا یعنی اینقدر میفهمی؟!!!!!!!
سعید
آقای بابصیرت و نابغه و متفکر و اسلام شناس! اگر عربستان دخالت کنه اشکال نداره ولی ایران دخالت کنه اشکال داره؟ ضمنا پاسخ دادن به ندای یاللمسلمین مسلمانان و شیعیان یمنی که سالهاست زیر ظلم وهابی های عربستانی در فقر و فلاکت زندگی میکنند، اسمش دخالت نیست.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
باز این تیرداد بی بصیرت حرف زد! این عمدا اسم خود را بامفاهیم ارزشی گذاشته است ! بیشتر به آدم غرب زده و جاسوسی که به دین ضربه می زند می خورد
بابا تو اول دیپلمت رو ثابت کن برا ما بعد حرف بزن
منفی هات رو ببین حالشو ببر
ظهور نزدیک است...
الله اکبر
پیروزی نزدیک است
حمله عربستان به مصر را نه به خاطر مردم یمن??

حمله عربستان به مصر !!!!!!
کپی کرده دیگه
خودش که تقصیری نداره
جهان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حمله به یمن رو شرعی دونسته ضمن اینکه وزیر خارجه بحرین این جنگ رو جنگ فی سبیل الله دونسته و اردوغان هم که در مصر از مرسی سلفی حمایت کرد الان از ریسس جمهور مستعفی یمن حمایت کرده و علیه ایران حرف زده فقط خواهشا منتشر کن ما از سران کشورمون میخوایم محمود عباس و فلسطینیان رو بشناسه محمود عباس که آرزو داره کشور مستقل فلسطینی اولین کشور سلفی منطقه بشه خواهشا منتشر کن جهان ایران نباید ریالی برای فلسطین خرج کنه و فقط باید به شیعیان کمک کنه که هم عده شون کمتر هم دلشون با ایرانیهاست ضمن اینکه این کشورهایی که الان بر علیه یمن بسیج شدن همونایی هستن که زمان جنگ عراق با ایران طرفدار صدام بودن اکثرشون بجز پاکستان وچند کشور معدود ضمنا سودان هم در ائتلاف با عربستان حضور داره پاکستان هم از وقتی دست نواز شریف که زمان مشرف در عربستان بود افتاده یه پا سعودی شده واسه خودش
داداش اینا را نگو میگند شیعه انگلیسی m16 هستی ها؟!!
ام آی شش
البته اصلاح میکنم که محمود عباس این جنگ رو قانونی دونسته که اگه اینجوری باشه حملات اسراییل به فلسطینیان هم قانونی اعراب منطقه اکثریت آماده شیعه کشی هستن
مسئله ي فلسطين براي ما نه يك تاكتيك ونه حتي ا
ستراتژيك است بلكه اعتقادي است. امام خامنه اي
منتظر
همه چیزا قاطی نکن
چرا قیاس مع الفارق میکنی
نکنه تو هم از اونایی که شعار نه غزه نه لبنان سر میدادن؟
پس با مراجعه به نظر شما اندیشمند!!!! فرزانه!!! و باسواد!!!!
ایران باید از کمک به مردم بحرین هم اجتناب کنه چون سران اون کشور هم با ایران مخالفند و حتی در حمله علیه یمن شرکت دارن؟
مردم فلسطین چه دخلی به یاسر عرفات و محمود عباس و غیره دارن
ما با یاسر عرفات تا وقتی که مجاهد بود همکاری کردیم و بعد هم دیگه باهاش همکاری نکردیم و در عوض از گروههای فلسطینی که جهاد میکردند حمایت کردیم
در ضمن ایران هیچ وقت از محمود عباس و تشکیلاتش حمایت انچنانی نکرده مگه به نفع ملت فلسطین
ما فقط از ملت فلسطین حمایت میکنیم
دیدین که وقتی که حماس از ایران جدا شد حمایتهای ایران هم از این گروه قطع شد تا زمانی که دوباره به راه عزتمند جهاد برگشت
انسانی صحبت کن
نه تفرقه انگیز
نه نژاد پرستانه
سنی و شیعه و غیره نداره
اگه اینطور باشه انصارالله هم زیدیه هستن نه اثنی عشری پس نباید کمکشون کرد
ایران در عراق حتی از کمک به مردم ایزدی که گروهی شیطان پرست هستند به خاطر عمق جنایات داعش دریغ نکرد
یا به مسیحیان یا یهودیها و کلدانیها و اهل سنت
در سوریه هم به علویها و اهل سنت و حتی فرقه های ضاله صوفی یک شکل و به خاطر انسانیت کمک کرد
اطلاعاتت خیلی ضعیفه یا میخوای از اب گل الود کوسه صید کنی؟
اما برعکس تو و تفکرت اکثر ملت ایران باهوش و اگاه و بصیرن
در ضمن کوسه نخوردت!!!!!!!!!!
اونی که اطلاعاتش ضعیف شمایی برادراین بنده خدا راست می گه شمایی که فرق دوغ و دوشاب و تشخیص نمیدی اطلاعات شماست که به روز نیست اینایی که میگی مال گذشته بود نه حالا وقت کردی یه سر به کشورهای عربی بزن یه ماه بمون ان شاالله دوزاریت می افته و از تکرار مکررات در میای و آپدیت میشی
منتظر
اوه ممنونم ناشناس14:24:52
واقعا عالی فرق دوغ و دوشاب را فهمیدی!!!
ملت بحرین قبلا شیعه بودن نه الان!!!!!!!!!
دولت بحرین قبلا با عربستان همکار بوده نه الان!!!
ملت فلسطین قبلا مظلوم بودن نه الان!!!
ایران به ملتها کمک نکرده به محمود عباس کمک کرده!!!!
راستی شما در کشورهای عربی چکار دارین که این همه به اونجا سر میزنی؟!!!!!!!!!!!
نکنه منظورت از کشورهای عربی کویت و امارات و قطره؟!!!!!!!!!!!!
یه وقت ترکیه را که با کشورهای عرب اشتباه نگرفتی!!!!!!!!!!
چقدر شما اپپپپپپپپپپپپپپپپدیتی!!!!!!!!!!
دوزاریت را بردار اشتباهی افتاده برررررررررادر!!!!
جهان خواهشا منتشر کن منتظر جان اوضاع خراب تر از این حرفهاست تقریبا همه کشورهای عربی جز چند کشور معدود ضمنا من در مورد بحرین حرف نزدم گفتم سیاست ایران باید حمایت از شیعیان باشه بحرینیها که شیعه ان اصلا اسمی از بحرین نبردم که شما بحرین بحرین میکنی ضمن اینکه در شرایط فعلی اقتصادی و با استقرار دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر اونا منابع برای تغذیه پیدا کردن شما نمیخواد نگرانشون باشید ضمنا اون کشورهای عربی هم که سنگشون و به سینه میزنی تقریبا همه شون بجز لبنان و سوریه و لیبی و چند کشور معدود دیگه همه در جنگ عراق علیه ایران شرکت داشتند ....
منتظر یه سر لبنانم بری مناطق غیره شیعه نشین برای افتادن دوزاریت کافیه هیچکس ترکیه رو با کشورهای عربی اشتباه نگرفته شاید خودت اشتباه گرفتی به لیست کشورهای عربی که نوشتی اردن و مصر(پرجمعیت ترین کشور عربی و هالیوود عرب) و تونس و ...رو هم اضافه کن شاید فهمیدی عمق حقد و کینه و نفرت نسبت به شیعیان و شایدم نفهمیدی یا نخواستی بفهمی چون خودتم مثل خودشونی
جناب منتظر ایران پیشرفته ترین و پردرآمد ترین کشور دنیا نیست کشوری با نرخ بیکاری نزدیک به صفر و نرخ تورم صفر درصد نیست (شایدم حرف رییس جمهور فعلی رو باور کردی که در این صورت هیچی نمیشه بهت گفت ) ایران پول نفت بلوکه شده چند سال پیش و الان داره میگیره اونم قسطی شما مشکلات مردم مظلوم خودت رو حل کردی که حالا به فکر حل مشکلات مردم مظلوم منطقه ای شما انقدر نگران مظلومین هستی نگران جوانان مظلوم و بیکار کشور خودت باش نگران هزینه بالای کرایه خونه بالای مردم کشور خودت باش قیمت بالای خرید خونه برای مردم کشور خودت باش بعد برای دیگران دایه مهربان تر از مادر بشو
حمید
دوست عزیز حماس چون حامی نداشت بطرف ایران برگشت که دقیقا مصداق گربه صفتی، نون به نرخ روز خوردن وحزب بادبودن شان است . کما اینکه به عربستان گفته بودندکه از ما حمایت کنید تا طرف ایران نرویم که این نوع تفکرخالی از هر گونه ارزشی است.
عباس
دوست عزیز در فلسطین چندین گروه وجود دارند
1- تشکیلات خودگردان به رهبری محمود عباس جانشین یاسر عرفات این گروه همان سازشکاران فلسطینی هستند که در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی هستند. محل استقرار آنها کرانه باختری رود اردن است. این گروه از طرفداران آل سعود می باشند.
2- جنبش حماس به رهبری اسماعیل هنیه این گروه معتقد به مبارزه با رژیم صهیونیستی است و در جنگهای 33، 22 و 52 روزه با صهیونیست ها جنگید. البته این گروه در ابتدای قضایای سوریه دچار اشتباهاتی شد ولی بعدها فهمید و مواضع خود را اصلاح نمود. مقر این جنبش غزه است.
3- جنبش جهاد اسلامی به رهبری دکتر رمضان عبدالله این گروه نزدیک ترین گروه فلسطینی به ایران هستند مقر آنها در غزه است و در نبردهای غزه با صهیونیستها جنگیدند.
ایران در نبرد با صهیونیست ها به این گروه ها کمک میکند نه در سازش محمود عباس بهایی زاده با رژیم غاصب فلسطین بنابراین حمایت محمود عباس از سعودیها تعجبی نیست و دقیقا درستی منطق ایران در برخورد با این گروه ها را اثبات می نماید.
عباس جان حرف شما متین ولی خواهشا نگاهی به حمایت هنیه و مشعل از تروریستهای تکفیری سوریه هم بندازید
United Kingdom
محمود عباس که تاکنون ایران نیومده ولی این اردوغان که قراره بیاد باید کاری کرد که نیاد
محمود عباس سال 1391 در اجلاس عدم تعهد در تهران شرکت کرد اردوغان هم در دوره قبل یکبار اومد خبر مرگش یه بار دیگه هم امسال قراره بیاد
اردوغان در کسوت نخست وزیر دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و قبل از بحران سوریه به ایران اومد با همسرش هم اومد
United Kingdom
فکر میکنم منفی هایی که خورده به خاطر این جمله باشه "ایران نباید ریالی برای فلسطین خرج کنه و فقط باید به شیعیان کمک کنه" باشه وگرنه باقی مطالب بسیار واضح و روشنه
و بخاطر همینم ...
حسین
اعتراض معلمان به دلیل وجود تبعیض‌هاست؛
اردوغان ... سیاست....قاتل
آریو سوئد
Sweden
کشور یمن از نظر ساختاری و تاریخی با کشورهای دیگر عربی اطراف خلیج فارس که دارای اکثریت سنی هستند فرق دارد. سنیهای یمن با دخالتهای عربستان و حتی ترکیه بخاطر جنایتهای این دو کشور در یمن مخالفند. حمله عربستان سعودی به یمن ادامه تلاشهای غرب و صهیونیستها برای حاکمیت کامل خود بر غرب آسیاست. البته دخالت نظامی عربستان در یمن اتحاد مردم یمن را محکمتر میکند. از نظر مردم یمن و اکثر مسلمانان منطقه و مردم آزاده جهان عربستان یک کشور جنایتکار و حامی تروریسم است. اگر جلوی این جرثومه فساد گرفته نشود همه منطقه در باتلاق جنگ های طولانی فرو خواهد رفت. حمایت رهبران جانی عربستان از صدام، خلق گروههای افراطی مسلح در گوشه و کنار جهان، حمایت عربستان از تروریستهای فرقه گرا در کشور ما، تسلیح افراطیون داعش در سوریه، زندانی کردن رهبران شیعه و مخالفان سنی در خود عربستان، دخالت نظامی و سرکوب اکثریت شیعه در بحرین ، و الان هم تجاوز آشکار نظامی در یمن و اتحاد علنی با رژیم صهیونیستی از جمله جنایات رهبران نوکر صفت عربستان است. آخه چقدر نوکر صفتی؟ چرا این کشور به جای کمک مالی برای بهبود وضع دیگر مسمانان پول نفت را خرج نجات کارخانه های اسله سازی غربی میکند؟ دخالت نظامی رهبران عربستان در دیگر کشورهای منطقه من را یاد دخالت نظامی شاه در ظفار می اندازه. من موندم اگر ایران برای حفاظت ار اماکن متبرکه در عراق دخالت نظامی کرده بود کشورهای غربی چگونه عکس العمل نشان میدادند.
محمد از اصفهان
سلام. ماشاالله به این تحلیل دقیق . شما از سوید به این خوبی درک میکنی موضوعات رو ولی یه گروه داخل .......... خدا توفیقتون بده آریو
درود بر شما خالد مشعل به بشار اسد که هم عرب بود هم بزرگترین حامی منطقه ای حماس رحم نکرد عرفات به صدام گفت قبل از اینکه مسلمان باشم عربم!هر چند که میخ آهنین نرود در سنگ
یکی به این محمود عباس بگه اگر فردا پس فردا اسرائیل به همین بهانه به کرانه باختری حمله کند و آن را اشغال کند اون وقت چه خاکی به سرت می کنی؟
الحق که بی منطق تر از ابومازن ندیدم
اون اینجور چیزا حالیش نیست تو کشورهای عربی اکثرا مساله مهم اینه شیعه و سنی نه فلسطین و اسراییل و شیعیان و دشمن تر و خطرناک تر میدونن از اسراییل هعمونطور که ولید بن طلال میلیاردر سعودی گفت
1- ادبیات سید حسن نصرالله بسیار بی پرده و صریحانه بود. به عبارت دیگر سید می دانست که انصارالله از این نبرد پیروز خارج خواهند شد. چون اگر به پیروزی ملت یمن مطمئن نبود، می باید برخی از پروتکل های را رعایت کند.
2- انیس نقاش هماهنگ کننده شبکه بررسی راهبردی امان اسم این عملیات سعودی ها را عملیات ربع الخالی گذاشته است. به این دلیل که هر کس که وارد ربع الخالی می شود می میرد و هر کس که از ربع الخالی خارج می شود متولد می شود. پس این عملیات مرگ سعودی ها و تولد یمن آزاد و دمکراتیک است.
3- رژیم آل سعود بر سه پایه استوار است: ریال سعودی، گارد ملی و ارتش و سوم پشتیبانی آمریکا. در جریان انقلاب اخیر یمن نقش ریال سعودی به شدت پایین آمده و عملا اثر آن از بین رفته است. سعودی ها اگر می توانستند انقلاب یمن را با پول می خریدند و یا اگر می توانستند جریانات را به عقب با پول بازگردانند حتما این کار می کردند. پس مشخص است که ریال سعودی اثر خویش را از دست داده است که حمله هوایی کردند. حال اگر در نبرد نظامی در یمن شکست بخورند دومین پایه از تکیه گاه های سعودی نیز از بین رفته است. پس یک قدم به فروپاشی نهایی نزدیک شده اند.
4- اما در مورد جنگجویان یمنی؛ این جنگجویان به شدت تجهیز و آماده شده اند. توانایی های آن ها به مراتب بیشتر از جنگجویان فلسطینی و لبنانی است. پس در مواجهه با سعودی ها و همپیمانانش به شدت پیروزی اش حتمی خواهد بود.
5- اما در مورد مشروعیت عبدربه منصور هادی؛ وی مدت مإموریت موقتش تمام شده بود و نیز بعد از اتمام این مأموریت استعفاء داد پس وی هیچ مشروعیتی ندارد و در ضمن به عنوان فرمانده کل قوا نیز، ارتشش ازش حمایت نکرد.
با توجه به موارد فوق و نیز پل هوایی که ایران در این مدت به مقصد صنعا برقرار کرد در صورت حمله زمینی ال سعود و ایجاد جبهه زمینی، ان شاء الله آل سعود به تاریخ خواهد پیوست.
مریم
بیچاره یمنی ها .خدا خودش شر گرگهای وهابی رو از سر ملت یمن کم کنه انشالله و اونها رو بخودشون مشغول کنه .آمین
این یکی از علائم فک کنم احتمالی ظهوره که یمین وارد جنگ میشه
من شنیدم کار به جای کشیده میشه که گفتن نام الله جرم محسوب میشه
او خواهد آمد...
United Kingdom
...به پشتوانه .. ایرانی..
رضا
بعضی ها که با عربستان روابط حسنه و آنچنانی دارند و ادعا می کردند می توانند اختلافات و ما عربستان رو حل کنند الان کجا تشریف دارند؟!
چقدر به حاج آقای جنتی حمله کردن که چرا مرگ اون ملعون خبیث رو تبریک گفتی برای کشور هزینه داره و... الان چرا صدا ازشون در نمیاد؟
United Kingdom
نه سعودي‌ها توان نابودي حوثي‌ها و انقلاب مردم يمن را دارند و نه حوثي‌ها توان لشگر کشي و نابودي سعودي را خواهند داشت اما حوثي‌ها سال‌هاست که با بمباران‌هايي ازاين‌دست زندگي کرده‌اند. دو سال پيش علي عبدالله صالح با اشاره و هماهنگي عربستان ماه‌ها مواضع آن‌ها را در کوهستان‌ها بمباران کرد اما طرفي نبست و ازقضا حوثي‌ها قوي‌تر و قدرتمندتر شدند؛ اما بدون ترديد سعودي‌ها که در برج عاج نشسته‌اند، بسيار آسيب‌پذيرتر از حوثي‌ها و مردم يمن خواهند بود.
در پاسخ به حسین لطفا سه ماه تعطیلی معلم ها رو بفرستید سوریه یمن و... که تبعیضی بین شهدای حرم و معلم های بیکار نباشه
امیر
چشم ه.... روشن که با این آل کثیف سعودی اظهار دوستی می کنند و برای ملک عبدالله طلب رحمت واسعه الهی دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسلماً به یاری خدای مهربان وحامی مظلوم یمنی ها در مقابل تجاوز عربستان مقاومت میکنند ودرس تاریخی خوبی به متجاوزان کثیف خواهند داد.
تشنه به خون آل سعود
ما حاضریم از پول خودمان کمک مالی جمع کنیم برای مردم یمن موشک بخریم بزنند چاههای نفت عربستان کثیف را نابود کنند شاید منابع مالی این رژیم کثیف کاهش یابد و نتواند همینطور دلارهای نفتی را صرف جنایت در عراق و سوریه و یمن و بحرین کند .
علی رسولی
با سلام- این هر هم تجربه ای کاملاً شبیه حمله ارتش صدام به کشور ما در سال 59 می باشد و هرگاه انقلاب اسلامی در هر کشور مسلمان دیگری به پیروزی رسد ، زورگویان و متجاوزان جهانی همین کار را تکرار خواهند کرد و هدفشان این است که هیچ انقلاب اسلامی دیگری به موفقیت نرسد.برای ما هم با شدت تمام تلاش کردند و شورشهای داخلی و کودتا و جنگ هشت ساله با عراق زیر سلطه رژیم صدام و فتنه 88 و نتوانستند . انقلاب مصر هم که با بی تدبیری و بی بصیرتی رهبرانش با کودتا به شکست انجامید و قیام مردم بحرین هم که با سرکوب شدید به نتیجه نرسید. تا قیام قائم آل محمد (ص) و شکست نهایی کفار و طغیانگران ، این جریانات و مبارزات و پیروزی ها و شکست ها ادامه خواهد یافت.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
برادارن یمنی
کاشکی ما هم کنار شما بودیم و با دشمنان اسلام رو در رو میجنگیدیم
انشالله در کنار هم اسرائیل و آمریکا را نابود میکنیم
کاظم
Iran, Islamic Republic of
امام خمينى درشروع جنگ تحميلى فرمودند اين جنگ از الطاف خفييه الهى است انشاالله اين جنگ هاى منطقه نيز نتيجه اى جز خير ندازد وزمينه پيروزى جبهه حق وانشاالله زمينه ظهور فراهم ميشود
رضا
Iran, Islamic Republic of
شیعیان یمن پیروزی شما خیلی نزدیک است انشاالله
Iran, Islamic Republic of
انشاالله مکه و مدینه رو هم شیعیان یمن به دست گیرند
پیروزی یمن نزدیک است
اهالی نهور سیستان زابل
مطمئنا پیروزی به خواست و اراده خدا به نفع انصارالله خواهد بود ما ماهم منتظر چنین روزی در اینده خواهیم بود و تمام حامیان درو غین . شیاطین صفت رسوا خواهند شد
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام- برای تشخیص حق از باطل فقط کافیه ببینی چه کسی از چی دفاع و طرفداری میکنه ، یه طرف آمریکا اولین استفاده کننده از بمب اتم و لشکرکش به تمام دنیا ، اسرائیل غاصب و نوچه هاش و یه طرف مردمی که مظلومانه زیر حملات هوائی جنگنده های عربستان قرار گرفتن و قصد دارن از استقلال کشورشون حمایت کنن. یا مهدی ادرکنی
زهرا
از صميم قلبم آرزو ميكنم اين جنگ سريعا تموم شه و آرزو دارم كه خدا به مردم يمن و بچه هاي كوچيك رحم كنه