جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۱۰
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در مصاحبه اختصاصی با جهان نیوز

دولت‌ اراده‌ای برای خصوصی‌ کردن‌ سرخابی ها ندارد

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 424671
وزارت ورزش متولی خصوصی کردن این دو باشگاست و طبیعتا در تاخیر خصوصی شدن دو باشگاه بدون تقصیر نیست . از فروردین ۹۳ تا کنون یعنی یک سال و دو ماه از تصویب و ابلاغ طرح خصوصی شدن این دوباشگاه می گذرد
دولت‌ اراده‌ای برای خصوصی‌ کردن‌ سرخابی ها ندارد
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : سید هادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با جهان نيوز پیرامون لغو مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس گفت :

به اعتقاد بنده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خودرو سازان قانونی نیست و با اکراه است ، چون که خودروسازان اهلیت ندارند و با داشتن بدهی سنگین خودروسازان ، تحمیل دو باشگاه پرهزینه در واقع ظلم به خودروسازان و هم هواداران پرشمار آبی و قرمز است .

خبرنگار جهان از حسینی ، در مورد مزایده باشگاه پرسپولیس و استقلال و این که شنیده شده با نطر مدیری با نفوذ و گرایش به یک شرکت خاص و همچنین امضا عده ای از نماینده های محترم مجلس این مزایده به تاخیر افتاد ، اظهار داشت :

یک طرح تنظیم شد که البته نمی تواند مانع اجرای قانون شود ، چون یک طرح باید در مجلس تصویب شود و به تایید شورای نگهبان برسد، در ضمن چون طرح خصوصی شدن پیش از این در مجلس به تصویب رسید ، بنا بر این عطف به ماسبق نمی شود .

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متاسفانه دولت ارده ای برای واگذاری ندارد و به نظر می رسد قصد خصوصی کردن این دو باشگاه بزرگ را ندارد .
مشخص نیست با این شیوه واگذاری دو باشگاه به کجا می رسد ؟
چون ظاهرا دوست دارند دو باشگاه بزرگ را همچنان در اختیار خود نگه دارند و در قبال آن از بهره برداری سیاسی و امثالهم در جهت سیاستهای خود سود ببرند...

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به خبرنگار جهان و احتمال کارشکنی وزارت ورزش اظهار داشت:به هر روی وزارت ورزش متولی خصوصی کردن این دو باشگاست ، و طبیعتا در تاخیر خصوصی شدن دو باشگاه بدون تقصیر نیست .

از فروردین ۹۳ تا کنون یعنی یک سال و دو ماه از تصویب و ابلاغ طرح خصوصی شدن این دوباشگاه می گذرد و هر بار بنا به دلائل مختلف این مزایده به تاخیر افتاد .

در حال حاضر بنا داریم در این مورد خاص یعنی خصوصی شدن دو باشگاه خاص اظهار نظری نکنیم و ترجیح می دهیم سکوت اختیار کنیم و هر کمکی هم که از دستمان بر می آید برای اجرای این واگذاری انجام دهیم تا بهانه ای به دست کسی ندهیم .

وی در مورد سوال دیگری از سوی خبرنگار ما مبنی بر انتخاب سوال برانگیز برخی فدراسیونها و ابقا ضعیف ترین فدراسیون سالهای اخیر یعنی جودو گفت :

در بحث انتخابات فدراسیون ها حرفهای زیادی برای گفتن داریم ، متاسفانه شاهد هستیم مدیران با تجربه و مجرب براحتی کنار گذاشته می شوند و برخی آقایان که سابق و تجربه کافی ندارند صندلی پر اهمیت فدراسیونها را اشغال می کنند . با این اوصاف مشخص است که اینگونه فدراسیونها آینده روشنی ندارند، چرا باید اشخاص مجربی گوشه نشین شوند و در راس امورات فدراسیونها آدمهای کم تجربه جولان بدهند ؟

سید هادی حسینی با اشاره به اینکه خواسته مسئولان ورزش‌های مدال‌آور، جداسازی بودجه تیم‌های ملی است که در عرصه جهانی حضور پیدا می کنند، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۴ پیشنهاد دادیم بودجه ۱۲ فدراسیون مدال آور کشور از بودجه وزارت ورزش جدا شود. با این حال تلاش هایمان در تلفیق نتیجه نگرفت و علت آن این بود که احتمالا با این کار اختیارات وزارتخانه کم می شد.

وی در ادامه با توصیه به مسئولان وزارت ورزش مبنی بر جداسازی بودجه ورزش های مدال آور در این وزارتخانه، گفت: کشتی، وزنه برداری، دو و میدانی و بسیاری ورزش های مدال آور دیگر عزت آفرین بوده و برای مردم ما از جایگاه مهمی برخوردار است؛ لذا مسئولان باید تلاش کنند با برنامه ریزی برای ارتقای سطح ورزش کشور زمینه ایجاد شوق، شور، شعف و به وجود آمدن یک نوع اتحاد ملی را فراهم کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی دوره ریاست رئیس یک فدراسیون به اتمام می رسد باید بلافاصله اداره نظارت وزارت ورزش وارد عمل شود چرا که رئیس سابق دیگر مسئولیتی نداشته و بدون حکم سرپرستی وزیر ورزش نمی تواند ادامه فعالیت دهد و باید در خصوص انتخاب سرپرست زودتر ازاین ها اقدام می شد.

وی همچنین ادامه داد: مجلس توجه ویژه‌ای به بحث ورزش و همگانی و ورزش‌های قهرمانی دارد. ما حتی بحث توسعه اساسی ورزش کشور را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

بنده اعتقاد دارم در سال‌های اخیر نشاط در حوزه ورزش کم شده است. استرس در حوزه مدیریت ورزشی به خصوص فوتبال افزایش چشمگیری داشت. به طور مثال افرادی که می‌خواهند در سرمایه ‌گذاری این بخش حاضر شوند، نگرانی‌های زیاد اقتصادی دارند که ناشی از تنش‌های خبری و رسانه‌ای است.

به هر روی فکر کنم بهتر است با مردم روراست باشیم و بی جهت با احساسات پاک آنها بازی نکنیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تنگستانی
خدا پدرش رو بیامرزه حرف حساب رو زد دو...اجازه خصوصی شدن رو نمیده
مرادپور
همه سرکاریم بابا......از اول هم.......فقط شعار بود..
حسین
در این که هرکس خریدار این دو باشگاه بشه قطعا اهداف سیاسی مثل انتخابات و کسب مقبولیت داره هیچ شکی نیست. پس همون بهتر که فروش نره تا واقعا یه آدم حسابی پیدا بشه
خلیل
آخرش میدن به دو تا شرکت وابسته خودشون و میگن خصوصی....بازی ..
محمد
مشخصه دوست دارند دو باشگاه بزرگ را همچنان در اختیار خود نگه دارند و در قبال آن از بهره برداری سیاسی کنند
کامل
از اولش معلوم بود
سرکار
درست گفتی امروز نتیجه نهایی واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به نتیجه نرسید و اهلیت خریداران رد شد....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاوه
درخواست عاجزانه از مسئولان این است که مردم را بیشتر از این سرکار نگذارند و از محبوبیتی که این دو تیم بین مردم دارند به نفع منافع شخصی خودشان سوء استفاده نکنند.
احمدی
من نمی دونم ما چرا فرهنگ شکست خوردن رو نداریم که هر وقت شکست می خوریم همه عالم و آدم مقصرند الا خودمون..آقا فوتبال 90 دقیقه است تیمی که در لیگ برتر بازی می کنه باید نتیجه بازی رو تا دقیقه نود حفظ کنه .
بیچاره
آخه خادم نمیتونه ح......چطور می خواد دو باشگاه بزرگ رو اداره کمههههههههههههههههههههههه