جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۵۰

چه کسی در 18 تیر 78 دستور شلیک داد؟!

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 369475
به گفته سردار فرهاد نظری ۱۷ و ۱۸ تیر در موقعیت مقابله با براندازی قرار داشته و به‌دلیل این‌که به خیلی‌ها امتیاز نداده، محاکمه شده و حتی یکی از نقاب‌داران کوی دانشگاه، در جایگاه شاکیان بوده؛ می گفت خاتمی باید محاکمه شود.
چه کسی در 18 تیر 78 دستور شلیک داد؟!
به گزارش جهان، فرهنگ نیوز نوشت:

قبل از مراسم رحلت امام بالاخره بعد از پی‌گیری‌های تلفنی فراوان، قرار ملاقات گذاشت.

محل قرار نه منزلش بود و نه محل کارش. داخل ماشین خودش در یکی از میدان‌های مرکزی شهر. از پشت عینک دودی نمی‌شد فهمید چه حسی نسبت به ما دارد؟ اما از صدای آهسته و خسته‌اش می‌شد فهمید حرف‌های زیادی دارد. سردار فرهاد نظری که حالا نه اسمش یاد مردم مانده و نه چهره‌اش. اما به‌محض این‌که بفهمند فرمانده پلیس تهران در سال ۷۸ بوده و فرمانده میدان در حادثه کوی دانشگاه، همه او را می‌شناسند و همین‌جاست که حرف‌ها درباره او شروع می‌شود.

فرمانده پلیسی که بازداشت شد و با دستبند راهی دادگاهش کردند و در آخر تبرئه شد.

چند دقیقه‌ای طول کشید تا سر بحث را باز کنیم و از همان ابتدا گفت هیچ حرفی درباره کوی ندارد و مصاحبه نمی‌کند.

از ما خواست ضبط و موبایل و هرچه که صدا ضبط می‌کند را خاموش کنیم. گفت: مثل ۲ تا رفیق با هم حرف می‌زنیم و نیازی به ضبط کردن نیست.

چند سند و کاغذ همراهش بود. از میان آنها، کپی کارت جانبازی‌اش از همه برایم جالب‌تر بود.

فرهاد نظری جانباز ۷۰%

اما هیچ کارت یا نشان و درجه‌ای از دوران ناجایی خود نداشت. شاید واقعا حالا دیگر ناجا شده بود.

با چند سوال ساده حرف‌مان را شروع کردیم. برایم جالب بود که حالا چه می‌کند؟ پستی، مقامی یا شاید هم شرکت اقتصادی؟ اما با خون‌سردی پاسخ داد که نه دنبالش رفته و نه اصلا کار اقتصادی بلد است.

سردار نظری فرمانده اسبق پلیس تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نیوز گفت: خانه‌نشین شده و در کنار خانواده‌اش روزگار می‌گذراند. چند کتاب هم در دست چاپ دارد.

از حادثه کوی دانشگاه پرسیدم که با کمی مکث، از نامهربانی‌ها و کم‌لطفی‌های دوستان گفت. دوستانی که حالا هریک پُستی را اشغال و او را فراموش کرده‌اند. دوستانی که شاید می‌خواستند او را به‌نوعی حذف کنند.

از ۶ بار ترور نا‌فرجامش گفت و اعتقاد داشت که دیگر ترور گرم انجام نمی‌دهند و معتقد بود که او را ترور شخصیتی کردند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000369/nf00369475-1.jpg

نظری گفت در حادثه کوی، ما طبق دستور به محل حادثه رفتیم که شنیدم کسی روی بی‌سیم ما رفته و می‌گوید: «از هادی به تمام واحدها در صورت حمله،از سلاح گرم استفاده کنید» در صورتی که هادی من بودم با فریاد گفتم: «هادی منم،هادی منم،هیچ کس حق استفاده از سلاح گرم را ندارد.تکرار می کنم به هیچ وجه از سلاح گرم استفاده نکنید».

وقتی اینها را تعریف می‌کرد، می‌شد فهمید چقدر آن لحظه زیر فشار بوده. بعد از سالها هنوز هم که به اینجا می‌رسد، بغض می‌کند و حتی از پشت عینک دودی‌اش می‌شود این حس را فهمید.

با تلخی و اکراه گفت که ۱۸ تیر یک‌تنه مقابل یک دولت کودتاچی ایستاده و حالا چگونه مورد بی‌مهری دوستان قرار گرفته.

به ظلمی اعتراض داشت که درحقش شده بود و از خاتمی و ابطحی گفت. از این‌که قبل از فرماندهی نیرو به دفتر خاتمی دعوت شده و قرار بوده فرمانده یگان حفاظت خاتمی شود و قبول نکرده و این‌که بعد از حادثه کوی هیچ‌کس یادش نکرده و حتی درخواستش برای مناظره با موسوی لاری را هم قبول نکردند. به گفته خودش ۱۷ و ۱۸ تیر در موقعیت مقابله با براندازی قرار داشته و به‌دلیل این‌که به خیلی‌ها امتیاز نداده، محاکمه شده و حتی یکی از نقاب‌داران کوی دانشگاه، در جایگاه شاکیان بوده؛ می گفت خاتمی باید محاکمه شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000369/nf00369475-2.jpg

وقتی دوباره از حادثه کوی پرسیدم گفت: پسر خوب همین‌قدر کافیه.

البته نه‌تنها با ما بلکه با هیچ رسانه‌ای درباره ۱۸ تیر مصاحبه نکرده و اعتقاد دارد رسانه ملی بعد از این سالها باید این موضوع را مطرح کند. موضوعی که حتی یک‌بار قرار بوده نادر طالب‌زاده در برنامه «راز» او را مهمان کند و به آن بپردازد؛ ولی با مصلحت مدیران شبکه برنامه کنسل شده است.

با این‌همه جفا در حقش، هنوز خود را سرباز ولایت می‌دانست و اعتقاد داشت هیچ‌کس جز رهبری نمی‌توانست کودتای ۷۸ و فتنه ۸۸ را جمع کند و با گفتن این شعر ما را خلع سلاح کرد.

نماز بی‌ولایت بی‌نمازی است
تعبد نیست نوعی حقه بازی‌ست

ولایت چیست؟ در خون غوطه خوردن
کلید سینه بر مولا سپردن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
سلام بر اَبَرمردانی که مردانه ایستادند و با وجود تمام بی مهری ها، از دین و از ولایت نگذشتند و با بصیرت قَدر و ارزش ولایت را فهمیدند.
سلام بر سردارانی مانند نظری که رادمردی خود را با تقدیم جان در عرصه دفاع مقدس و در مقابله با "دولت کودتا" به اثبات رساندند
وحقا که :
هر که در این بزم مقرب بود جام بلا بیشترش می دهند
ارمیا
Iran, Islamic Republic of
حزب الله به خاطر نجابتش همیشه مورد ظلم واقع میشه...
به خاطر اینکه مال و آبرو و حتی جانش در چارچوب منافع نظام و مردم براش اهمیت داره...
نه اینکه به بهانه بستن یک روزنامه یا پیروز نشدن در انتخابات مملکت رو به اتیش بکشه...
بی آبروهایی که بر این مطالب جگرخراش که درد را در سینه ی انسان مومن و دردمند جاری می سازد، منفی میزنند باید بدانند،
صدها هزار سرو رشید و غیور و متدین برای حفظ و تثبیت ارزشها و انقلاب اسلامی و نظام به خون نشستند،
دهها هزار نفر ترور شدند
دهها هزار ترور شخصیت شدند
اما شما بی آبروها ککتان نگزید
اما برای چند موجود بی سروپا که نه اسلام فهمیدند و نه ملت و نه وطن و نه منافع ملی،
همانهایی که پیاده نظام دشمنان تاریخی ملت و ایران و تشیع شدند و در 78 و 88 نامشان در جریده ی خائنین و وطنفروشان و دین فروشان ثبت شد، اگر چیزی را به روشنی خورشید نادیده بانگارید، بیاد داشته باشید که حضرت خواجه عبداله انصاری کفتند:
اگر بی انصاف نداند که انصاف چیست،
انصاف داند که بی انصاف کیست!
شرم بر مزدوران و همراهان و همگامان با نظام سلطه و بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم فاطمی
خاتمی فتنه گر باید محاکمه شود ، این فتنه گر مسئول جنایت 88 و 78 هست ، مدارا با این فتنه گر پررو تا کی ؟
مهدی
مرگ بر فتنه گران و اسرائیل جنایت کار
مودی
Iran, Islamic Republic of
انشاا... روزی برسد که بشود بی محابا و بدون سانسور ازخیانتهای معاون سیاسی وزیر کشو وقت و ستادهای کودتایی که در وزارت علوم علیه نظام تشکیل شده بود پرده برداشت و به همه نشان داد که بعضی مردان ظاهرا نجیب و خندان و دمکرات منش چه خیانتهای کثیفی به نظام و سربازان ولی امر کردند....
سردار عزیز به عنوان یکی از کسانیکه از در آن سالها اخبار را دنبال میکردم به شما و سردار نقدی که در آن هنگام فرماندهی حفاظت نیرو را بر عهده داشتند خسته نباشید و دست مریزاد میگویم و امیدوارم و دعا میکنم که اجرتان را مولا حسین (ع) بدهد....
Iran, Islamic Republic of
این که همش میخواید خودتونو آدم خوبه نشون بدید و بقیه را آدم بد اصلا خوب نیست. بالاخره این آقا هم پاش گیر بوده.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره میرسه اون روزی که همه خائنین فتنه در محضر خداوند متعال حاضر میشوند... اون روز دیگه مثل الان نیست که بتونید با این اراجیف خودتون رو بی گناه جلوه بدید...

همه اون کسانی که در زمان فتنه، همراهی کردند، سکوت کردند و یا راضی به اون بودند در اون گناه عظیم شریک هستند... مگر کسانی که توبه کرده باشند...

سران خائن فتنه و امثال شماها که هنوز هم به به اشکال مختلف از اون عده خائن دارید حمایت می‌کنید بدون شک مورد عذاب سختی خواهند بود
وقتی دادگاه تشکیل شده و تبرئه شده یعنی تقصیری نداشته و پاش هم جایی گیر نبوده عزیز دلم
اگر این آقا و امثالش نبودند الان رئیس جمهور ما یا آقای اوباما بود یا یکی از نوکراش
داماد لرستان
شما انگار یادت نیست که مزدوران فتنه نتواستند در دادگاه تخلف آقای نظری را ثابت کنند ، شما تندروهای هوچی گر فقط بیرون گود ادعا می کنید اما هیچ وقت نمی توانید ادعاهای دروغ و مضحک خودتون رو اثبات کنید ..
حمید
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز دوستت داریم.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد... سربازان راستین ولایت اینچنین مثل کوه استوارند....

سردار خیلی به تو حسودیم شد.... خوش به حالت... خیلی مردی
Iran, Islamic Republic of
امثال خاتمی اگر به قیامت باور داشتند که اینهمه خیانت در حق اسلام و کشور نمی‌کردند
اون روز شورای امنیت ملی با عضویت بعضیها که سال 88 خودشون فتنه ای شدند و ماهیتشون رو شد. بدون مستند سردار نظری رو برکنار کرد و هرگز هم پاسخگو نبود. اما حالا همونها مصوبات شورا رو در مورد سران فتنه زیر پا میگذارن و باز هم پاسخگوی هیچکس نیستند!!!
AlirezA
United Kingdom
کی بود کی بود من نبودم!
دوره ی این مظلوم نمایی ها تموم شده
Iran, Islamic Republic of
البته وقته دوره شارلاتانیزم افسادات شروع بشه.. مظلومان همیشه تاریخ باز هم مظلومند...
علوی
لابد شما (علیرضا) روزه هم هستی ؟ وجدان هم داری ؟ نماز هم میخونی ؟ تقبل الله اعمالکم !!!!!!!!!!!
اگر مزدوران سند داشتند ایشون رو در دادگاه فلکی می کردند اما دیدید که روسیاهی برای شما باقی ماند ؟
قمر تاج خانوم
ننه اگه یک کم غیرت ایرانی و اسلامی داشتی اسمت را لاتین نمی نوشتی
خدایا! ببین ما با کیا شدیم 75 میلیون نفر
United Kingdom
این دیگه از اون حرف ها است. واقعاً فکر می کنید نمی شد فهمید کی بوده که روی بی سیم شما اومده و دستور داده در صورت حمله از سلاح گرم استفاده کنید.
ایلامی
سلامی صادقانه وبی ریا به سردار بیریا وباوفای ولایت فرهاد نظری .امروز که بعد از سالها تصویر این سرباز ولایت را دیدم یاد فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب افتادم که فرمودند مبادا بنام اعتدال مومنین اذیت شوند شاید غبرنگار محترم ÷س از فرمایشات معظم له سراغ سردار رفته اند که بنام اصلاخات این مومن خدا اذیت شده ولی ایشان بدانند که سرداری به نشان نیست به لیاقت است که ایشان بیشترش رادارداز سالهای دور که فرماندهی استان ایلام را برعهده داشت می شناسیمش عاشق ولایت وخدمتگزار مردم خداوند از آنانیکه که این ظلم را درحقش کردندنگذرد که انشالله نمیگذرد
حسین
ظاهراً این لیدر فتنه خیلی چیزهایی را که بر گردنش مانده میخواهد به قیامت بکشاند.حق سردار نظری یک قلم آن است.
معلم
Iran, Islamic Republic of
سرباز نظام برادر نظری زنده باشی ، غم مدار بازی دنیا با خوبان همین است. پایدار باش خداوند دقیق است.
واقعا خودتون برای رفقاتون خوب نوشابه باز می کنین . گوارای وجود .
پ ن پ می خوای برای مزدوران وطن فروش مایه بذارن ؟
عارف
با شنیدن و دیدن این نوع مسائل، به یاد فیلم قارچ سمی می افتم. بد نیست دولتمردان و مسئولین ما برای یکبار هم که شده این فیلم را ببینند. مطمئنا در میان مسئولین ما کم نیستند کسانی که نقش منفی و مثبت این فیلم را خیلی عالی و در عمل اجرا می کنند.
امین
Iran, Islamic Republic of
سلام بر سردار نظری ، رادمرد شجاع و مظلوم این مملکت ، چه بسیارند امثال این سردار که سال هاست خانه نشین هستند و کسی بیاد آنها نیست ، ولی خدا بیادشان است چون اینها با خدا معامله کردند نه با سیاست کاران زمان ! اینها چه خانه نشین باشند چه صدر نشین کارشان برای خداست و برایشان تفاوتی ندارد ولی زیان این خانه نشین شدن ها به ملت و نظام وارد میشود و هرگز خدا از عاملان آن نخواهد گذشت . از طرفی دیگر مشاهده میشود عناصر کودتاچی سال 78 به تدریج از لانه هایشان خارج و در دستگاههای اجرائی و یا سکان های اقتصادی مملکت قرار می گیرند ، مسئولین نیز سخنان رهبری را میشنوند و روی آن هم مانور می دهند ولی عمــــــل نمی کنند و این هم از سیاست های رندانه اینهاست .
يوسف
درود بر همه مظلومان تاريخ .مخصوصاً مظلومان جنگ وانقلاب اسلامي .خدا نگهدارت باشد سردار .پول وسرمايه وپست چشم بسياري را كور كرده وديگر قيامت وآخرت را نمي بينند .وبه اين زندگي دنيا دل خوش كرده اند
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
آنقدر امثال فرهاد نظری ها در این انقلاب فدا شدند تا عده ای بتوانند آرام بر مسند و صندلی قدرت تکیه بزنند . اینها خالصانه خودشان را سرباز ولایت می دانند و آقا هم به داشتن این سربازانی افتخار می کند . یقینا اگر باز هم اتفاقی بیفتد همین ها هستند که از اصل انقلاب دفاع می کنند و دنیاپرستان بی تقوا و بی تعهد همچنان به دنبال ثروت اندوزی و نگه داشتن صندلی های خود هستند . واقعه 18 تیر نشان داد که برای حفظ اصل انقلاب باید خون دلها خورد و گوشه نشینی ها را تجربه کرد
یاابوالفضل
سردارنظری عزیز ، ماهیچوقت دلاوری ومظلومیت وتنهایی شما رادرفتنه 78 فراموش نکرده و نمیکنیم . مافرزندان آن آقایی هستیم که شمافدایی اش هستید ، سالهاست که درسایت هاوبولتن های خبری بدنبالتان می گشتم تا نامه قدرشناسی خودم وتمام همفکرانم راتقدیمتان کنم ، دریغ ازاینکه شمانامه اصلی راازآقایتان دریافت کردید ، برادرعزیزوسردارولایت ، شماوهمه آنهاکه چون شمادرفتنه هایک تنه به میدان میرویدازحافظه ماملت قدرشناس پاک نخواهیدشد . التماس دعا
Latvia
از کی تا به حال پشت بی سیم اسم کوچک رو می برند
حسن
Iran, Islamic Republic of
هادي، كدمكالماتيه منحصربه يك فرماندهه نه اسم كوچك افراد
از مغزت استفاده کن کد بی سیم هادی بوده نه اسمش
هادی اسم کوچک نیست
شیرین جان!!
اسم ایشان فرهاد است!!
سرقتت نکنن تو پروژه فرار مغزها!!
سردار عزیز هادی توی جان برکف توی جانباز این انقلاب توی ولایت مدار توی ...
تاریخ گواهی می کند که سرداران زیادی برای رهبری ونظام ودین زحماتی زیادی کشیدند نامتان همیشه ذکر وخیر همه دوستداران ولایت هست
حبیبی
به سربازولایت فرق ندارد که محل خدمت کجاباشددردل اش رهبراست کافیه
Iran, Islamic Republic of
الان هم همین اتفاق افتاده است.
مدیران خدوم زمان احمدی نزاد تک تک محاکمه می شوند ...
خدا به فردا رحم کند....
دلم براش تنگ بود
همین
برای چیزی نگفتن!!
رامین
United States
درود خدا بر مردانی که یک تنه روبروی نفاق ایستادند واز بی مهری ها دلسرد نشده و همیشه پشتیبان ولایت باقی میمانند
گریزان از سیاست
خدا میداند هر از گاهی یاد این سردار عزیز میافتم ناراحت میشوم که چرا این گونه مورد بی تقوایی بعضی از عمر و عاص های این زمان قرار گرفت....ولی بالاخره گذشت زمان ثابت کرد که مرد کیست و نامرد کیست...ثابت کرد که انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی بودن....
Iran, Islamic Republic of
آی کیو پشت بیسیم اسم کوچک رو نمی برند , هادی اسم رمز سردار بوده که ازش سواستفاده کردن
Iran, Islamic Republic of
حمله گاز انبری
منصور
سردارعزیز سلام ودرود خدا برتو که تنها درمیدان دفاع از ولایت سنگ تمام گذاشتی مهم آن هست که به وظیفه ات درست عمل کردی اگر دیگران برای پست ومقام به وظیفه شان عمل نکردند روسیاهی برای آنهاست خدا بهترین قاضی است در قیامت
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش کندو بر توفیقاتش بیافزاید؛
اگه همه سیاسیون و سیاست بازها به قانون احترام میگذاشتند همچین اتفاقاتی نمی افتاد.افتاد.
شکراله
سردار عزیز همان بلایی که سر شما آوردند دارند سر آقای مرتضوی می آورند که در فتنه سال 88 یک تنه جلو همه تو طئه گران ایستاد من تعجب میکنم چرا کسانی که این مسائل را میدانند سکوت کرده اند فکر نمی کنید دیگر کسی جرات نخواهد کر د در مقابل توطئه گران به ایستد بر خورد دولتمردان با نیروهای مومن به اسم اعتدال از این نوع است
متاسفانه حزب اللهی ها هم به او جفا کردند. حداقل چند جا دعوتش میکردند، جلسه سخنرانی و تحلیل و بررسی. آخه حیف نیست این سند زنده انقلاب در انزوا بماند. هر چند از این مصاحبه برمیآید ایشون خودش علاقه به آفتابی شدن ندارد ولی به هر حال باید به او سر زد.
سید
United Kingdom
با سلام
توی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ثابت شد که از توی جلسات شورای امنیت ملی اخبار به فتنه گران می رسیده و هنوز کسی پیگیری این خیانت رو نکرده!!!!!!!!!!!!