يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 7 Jul 2024
 
۹
۱۶

اولین قربانی برنامه احسان علیخانی! +عکس

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 429577
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، جوانی به ظاهر عاشق‌پیشه در شهر بابل ، با الگوبرداری غلط از مهمان برنامه ماه عسل، سعی داشت با نمایش خودکشی از بالای یک ساختمان ، خود را در مقابل چشمان دختری که قصد ازدواج با او را داشت نشان دهد!

آن روزها که جعبه جادو اختراع می‌شد ، مخترع‌اش احتمالا در خیال سرگرم‌کردن نوع انسان بود.

مخترع TV فکرش را هم نمی‌کرد کار بشریت و تلویزیون آنقدر به هم بپیچد که هیچ اندیشه گره‌گشایی قادر به باز کردنش نباشد.

این‌روزها اما ، موسیقی ، سینما، تلویزیون و احتمالا بیش از همه اینترنت آنچنان در جان مخاطبانش رخنه کرده است که می توان از هر بیننده و شنونده و کاربر بی‌ظرفیتی انتظار هر رفتاری را داشت.

از کاربران خودباخته مجازی که برای لایک از هیچ عملی فروگذار نمی‌کنند تا برخی تماشاگران معلوم‌الحال سینما که با ضد قهرمان فیلم همزاد پنداری می‌کنند.

و البته اندک مخاطبانی که در هنگام تماشای تلویزیون از خود بی‌خود می‌شوند و نمکدان را بجای نمک در آش می‌اندازند. مخاطبانی که از خود داشته و فکری ندارند و به ناچار دست به تقلید کورکورانه از کسانی می زنند که خودشان برای نشان دادن یک عمل اشتباه به مخاطبان و برائت از آن، مهمان برنامه‌ای شده اند.

مهمانان یک برنامه تلویزیونی دعوت می‌شوند تا مخاطبان آگاهی یابند از تجربیات و رویدادهای زندگی آنها ، شاید از این مسیر عبرت گیرند برای رفتارهایی عاقلانه‌تر.

*مهمان ها دعوت می شوند تا الگو باشند

این الگوبرداری اما دو سویه دارد؛ از یک طرف می‌توانیم عمل مثبت و کردار نیک یک مهمان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از سوی دیگر اگر یک مهمان در گذشته خود عملی خطا را انجام داده باشد ما می‌توانیم از پیامدهای منفی آن عبرت بگیریم و آنچه را که صلاحمان را در پی دارد انجام دهیم.


مخاطب به ظاهر عاشق‌پیشه ماه عسل اما مسیر رسیدن به خواسته‌اش را آنچنان اشتباه گرفته است که از پشت‌بام ساختمانی ۳ طبقه سر درآورده و به جای پریدن از ساختمان به نظر می‌آید که عشقش را پرانده باشد...!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ساختن فیلم و اجرای برنامه هایی شبیه ماه عسل باید تحت نظر متخصین روان شناسی و جامعه شناسی باشد وگرنه نتایج این چنینی دور از انتظار نیست.یک جوان خوش بر و رو و نطاق و یا یک سریال پرمخاطب الزاما دور از اشتباه و بد آموزی نیست
غزل
Romania
ایشون عقل نداشتن و بد برداشت کردن به آقای علیخانی چه ربطی داره ؟؟؟؟
والااااااا
Iran, Islamic Republic of
پس چرا نمی‌پره؟!
احسان جواب دهد
بي نام
چه ربطي داره به عليخاني يارو خودش مشکل داره
منفرد
هر چند منکر موارد خوب این برنامه نیستم، اما غالبا نگاه سطحی و قهرمان پرورانه، فارغ از جنبه های روانشناختی و ...فاقد درک عمیق از مسایل، در این برنامه موج میزند که انتخاب سوژه های خاص در جهت جلب و اعجاب تماشاگر، گواه این مدعی ست.
القای هیجانات کاذب بدور از عقل گرایی از ایرادات همواره ی این برنامه است.
از طرفی، گاها ... الگوهای زنده و مناسبی از اخلاق، احترام به والدین و ... در این برنامه ارایه شده ...
پس كى صدا و سيما مى خواد بفهمه اين پسره ى كم سواد را در اين برنامه نبايد بذاره و اين برنامه ضررش بيشتر از نفعشه ؟!
تازه اينها ضررهاى عيانه ، ضررهاى پنهان ك ناشي از تحليلها و حرفهاى صد من ي غاز اين مجرى است جاى خود ...
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به برنامه ماه عسل دارد؟؟؟؟ هرکی دچار کج اندیشی و فقر تفکر ذهنی است به تقلید از یک نفر که دیده همان کار را انجام میدهد.
مردم
این برنامه (ماه عسل) برنامه مفیدی نیست.
آخه کدوم دختر عاقلی حاضره با چنین دیوونه ای ازدواج کنه؟!
مهدی
بهتره همچین برنامه هایی ساخته نشه که بخاطر اینکه بیننده داشته باشه هر حرفی از طرف مجری و مهمانان با هر موضوع کم اهمیتی زده بشه
علی محمدنصیری لرستانی
اگر یک نظرسنجی درباره این برنامه صورت بگیره،80%ازرفتارمجری لحن صحبت ونوع سوالات بیزار نامربوط هستندفقط این برنامه نیست شبکه 2درساعات پایانی شب یه برنامه گفتگومحورباحضورخانواده هاداره،که سوالات خارج ازعرف مجری آدم شرمش میاد،چندبار هم پیامک به این برنامه زدیم،برنامه ماه عسل درشبکه های مجازی منتقدان زیادی دارد که با دلیل وبرهان انتقاداتشان وارداست
بابا مگر دختر قحطی آمده که این پسرهای دیوونه دست به خود کشی میزنن.چیزی که زیاده دختره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آخه این چه برداشتیه
تا حالا هیچ مورد اقدام به خودکشی در کشور نبوده
همزمانی یه موضوع با پخش یه برنامه نمی تونه اینقدر تاثیر اونو نشون بده
لطفا کارشناسی رو سرلوحه قرار بدید
شاهد نساختن برنامه متنوع و تنوع سلایق ببینده ها رو می شه از رو پشت بوما تایید کرد لطفا سر لج و لجبازی و موج سواری تیتر نزنید یه کم تفکر لطفا
سارا
Romania
بعضیا عقلشون خوب کار نمی کنه تقصید برنامه ماه عسل چیه
اگه راس میگید برید بقیه قسمتاشو الگو قرار برید.شهیدغواص،سرپرست خانواده عقیل 8 ساله،یه کسی که با قرآن زندگیش متحول میشه و......
چرا اینارو الگو قرار نمیدید؟؟؟؟؟؟؟؟شماها که خوب بلدید تقلید کنید
برنامتون حرف نداره
یه عده زیادی دیگه منتقد شدن