جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۶
۱۸۱

روحانی: تورم بهمن ماه صفر بود/ این دستاورد بی‌سابقه است

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 409074
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آمار تورم بهمن ماه سال گذشته ۵.۵ درصد بود، اظهار داشت: مرکز آمار اعلام کرد که تورم بهمن ماه امسال صفر است که این کار بزرگی است و برای اولین‌بار در کشور شاهد آن هستیم.
روحانی: تورم بهمن ماه صفر بود/ این دستاورد بی‌سابقه است
به گزارش جهان، رئیس جمهور در همایش روز ملی مهندسی با اشاره به افتخارات و خدمات جامعه مهندسی کشور گفت: اینکه غربی ها می گویند ایران در فناوری هسته‌ای پنهان کاری کرده، دروغ بزرگ است. ما برای غنی‌سازی اول به سراغ اروپایی‌ها رفتیم و این موضوع را با کشورهای غربی مطرح کردیم و این غنی‌سازی را هم برای اهداف صلح آمیز و برای انرژی نوین هسته ای می خواستیم.

وی افزود: یکی از کشورهای اروپایی یک مدتی وقت ما را تلف کرد و قول هایی داد و در نهایت ما قبول نکردیم. یک مدت با روس ها صحبت کردیم البته برخی از تکنولوژی ها را از آنان گرفتیم اما در نهایت حاضر نشدند فناوری غنی‌سازی را به ما بدهند. سپس با چین صحبت کردیم هر کدام یک بهانه آوردند و بعد خودمان تلاش کردیم و اولین بار وقتی با مهندسین صحبت کردیم، ۳ ماه بعد رفتیم برای بازدید و اولین غنی سازی توسط یک سانتریفیوژ انجام گرفته بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از افتخارات و دستیابی ما به دانش فناوری نوین مرهون تلاش و زحمات مهندسین است، تصریح کرد: این ماهواره ای که اخیرا پرتاب شد، یک گام جدید در مسیر هوا و فضا بود و این کار بسیار پرافتخار است.

روحانی با بیان اینکه در مسائل علمی و مهندسی نباید نگاه سیاسی داشته باشیم، اضافه کرد: در علم و فناوری و افتخارات ملی باید این خط و آن خط، سیاسی و جناحی نگاه کردن را کنار بگذاریم؛ چراکه مهندسین چپ و راست کنار هم بودند و سانتریفیوژ را راه انداختند.

وی همچنین با اشاره به تلاش های دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توضیح داد: آنها هم در میدان رقابت هستند. میدان بزرگی که بزرگترین کشورهای جهان در آن حضور دارند که در مسائل فنی، حقوقی و سیاسی بحث می کنند. تاریخ بعدها شهادت خواهد داد که چه زحماتی کشیده اند و ما هیچ دست کمی از دنیا نداریم و در میدان رقابت موفق هستیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: موفقیت هایی که تاکنون دیپلمات های ما به دست آورده اند، با توجه به تلاش هایی که کرده اند، چه در توافق نهایی موفق بشویم و چه نشویم، دیپلمات‌های ما افتخار تاریخ کشور هستند، همانطور که مهندسان ما در اصفهان، نطنز و فردو افتخار ما بوده اند و خواهند بود و این مهندسان، جهادگران خط مقدم امروز کشور در علم و فناوری هستند.

روحانی با بیان اینکه رتبه ما در بسیاری از زمینه های علمی قابل قبول است، بیان کرد: ما باید با دنیا در علم و فناوری رقابت کنیم و در این صحنه رقابت پیروز باشیم، لذا باید قدم های جدی و جدیدی برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه موفقیت های دولت یازدهم مرهون حمایت های مردم، تلاش فرهیختگان و حمایت مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: آمار دیروز مرکز آمار نشان می دهد که تورم بهمن ماه صفر بوده است.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: همه اقتصاددانان می دانند که ماه بهمن و اسفند دو ماهی است که بیشترین تورم را دارد. سال گذشته تورم بهمن ۵.۵ درصد بود و من در جلسات اقتصادی که هر ۲ ماه یکبار با حضور اقتصاددانان شرکت می‌کنم، هیچکس پیش‌بینی نمی‌کرد که تورم بهمن ماه صفر باشد و این اولین‌بار است که در کشور چنین چیزی را شاهدیم که کار عظیم و بزرگی است.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


....نگو خواهشاااااااااااااااااااااااااااااااااااا
....
ظاهرا ایشان از هزینه های منزلشان خبر ندارد یا خود و خانواده شان قبض ها را پرداخت نمی کنند واز بازار خریدی ندارند!!
روحانی بازم لاااا مچکریم
Canada
"رشد منفی 9 درصد را به مثبت 3 درصد رساندیم/ تورم از 40 درصد به زیر 16 درصد رسید/کار دولت شبیه معجزه است
.....
صفر یا صد برای خوش نشینان اهمیتی ندارد
یکی دیگر از معجزات اقای روحانی که واقعا باید در کتاب گینس درج شود و البته در واقع قیمت اول بهمن ماه با اخر بهمن ماه در برخی اجناس رشد ملایمی داشت و چون قدرت خرید ما به جایی رسیده که از خرید ان جنسها منصرف شده ایم باور داریم که تورم به صفر رسیده زیرا خریدی در این مدت نداشته ایم و اقای روحانی این را برای امثال ما گفته اند و شمال شهرنشینان که صفر بودن یا صد بودن تورم برایشان مهم نیست.
این حرفش من و یاد این شعر انداخت خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
یکی این آقای روحانی رو بفرسته مغازه که یه قیمتی از مرغ بگیره تا بفهمه فقط مرغ به تنهایی در یک ماه اخیر (یعنی بهمن) نزدیک پنجاه درصد رشد داشته- اول بهمن بود 5900 حالا شده 8500

روحانی عزیز! به جای اینکه همش تو فکر حمایت از دیپل مات هات باشی یه سری هم به فضای داخلی مملکت بزن که بفهمی چه داری می کنی!
Germany
همين ديگه! سواد ندارين اونوقت نظر هم ميدين اونم بدون شناسنامه.
رييس جمهور فرمودند: تورم بهمن ماه صفر بود
يعني تورم ، بهمنِ ماه صَفَر بود
به عبارت ساده تر در ماه صَفَرِ عربي تورم مثل بهمن پدر همه را درآورد
اشتباه لپی
جمله صحیح این بود : درامد جوانان در بهمن ماه صفر شده .

جمله ادا شده : نرخ تورم در بهمن ماه صفر شده .

پس با کمی تعامل و با شیب ملایم می شد اصل مطلب رو درک کرد !!!!!!! اخه چرا با یه اشتباه لپی اینقدر عصبانی می شید ؟؟؟؟
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
نه تنها این آمار بی سابقه نیست بلکه بهتر از این هم اتفاق افتاده
در بهمن ماه سال 88 هم صفر شده
در خرداد 88 ، در دی و بهمن 87، در اردیبهشت 86 و ... نه تنها صفر بلکه منفی هم شده
United Kingdom
حالا منتظر بمانید تا پیام سال نو ایشان را که مشاورین در سایه ایشان دارن تهیه میکنند بشنوید
احمدی نژاد در دوسال اخر دولتش دچار اماربازی شد و روحانی در دوسال اول دولتش. این امارها توهین به شعور مردمه. مردم دارن زیر بار فشار اقتصادی له میشن. اقای روحانی با شعار بهبود معیشت اقتصادی وارد عمل شدن. کو اون همه شعار و وعده؟
انصافا روحانی تا آخر ریاست جمهوریش اینجوری میخواد کار کنه توقع داره دوره دوم رایم بیاره غیر از گران کردن چه کاری بلدن کاش حداقل اینهمه واردات بی رویه شکر اونم توسط 4 شرکت نورچشمی و واردات تایر و فولاد و...که کمر تولید داخلی رو داره می شکنه باعث کاهش قیمت میشد چطوریه که اینهمه واردات شکر داریم ولی دریغ از 500تا تک تومن کاهش قیمت شکر از اونطرف از خودرو تا آب و برق و نان گران شده
متین
جناب روحانی یکبار دیگر آمارها را چک کنید !!!! مطمئن شوید که ملت به شما بدهکارنباشند !!!!!
یه موقع خدای نکرده دینی به گردنمان نباشد !!!!!!!
..
Iran, Islamic Republic of
اعتراض نکنید بابا این بنده خدا احتمالا منظورشون 30 ام بهمن بوده بوده چون یکم تا سی ام هر روز 1 واحد تورم داشتیم مجموعاً 29 واحد و روز سیم یه واحد متوقف شد که هیچی دو واحد کم هم شد. حالا واحد رو اگه دلار بگیرید که بهتر و گرنه به همون ریال خودمون قناعت کنید
آره روحانی که راست میگه تورم صفر بود میشه یه مصداق عینی بگه مرغ کیلویی 8 هزار و اندی این کاهش تورم آقای روحانی اینجوری که شما داری پیش میری ممکنه رای نیاری فقط جان مادرت نگو تقلب شده 96
راسته
مرتضی
این آقا با ایجاد رکود فلج کننده تونسته نورم رو پایین بیاره. این که کار شاقی نیست و این همه سرو صدا نداره یک دانشجوی ترم چهارمی اقتصاد هم میفهمه نیاز به این همه ژنرال نداره که دور و بر خودش جمع کرده. شما آقای روحانی اگر خیلی حالیت هست کاری کن که بین رکود و تورم تعادل ایجاد بشه و گرنه اجاد وضع فعلی اصلا افتخار نداره؟
میگم پس لابد افزایش برق و آب از اول اسفندم بخاطر همین به صفر رسیدن تورم در بهمن ماه بود اینجوری که شما تورم و کاهش دادید و به صفر رسوندسد لابد سال دیگه تورم منفی میشه !!! دیگه ببینید خدای نکرده روحانی دور دوم رای بیاره چقدر شاهد تورم خواهیم بود دوره اولش که اینجوری بود دوره دومش چی میشه ان شاالله اون جماعتی که سرخوش بودن به کلید حسن آقا تو باغ اومده باشن
در راستای سخن اخیر رییس جمهور مبنی بر تورم صفر درصد لازم است چند نکته عرض شود:
1- اگر آقایان دولتی به جای قدم زدن با کری، در بازارهای تهران و برخی شهرستان ها قدم بزنند، متوجه خواهند شد که تورم صفر شده یا سر به فلک گذاشته است!!!
2-آقای رییس جمهور اگر به جای سخنان تبلیغاتی بی جهت(از جمله همین تورم صفر درصد)، انرژی خود را صرف مهار تورم و ایجاد رفاه برای مردم نماید، شاید در بیست سال آینده به این نرخ تورم هم نزدیک شویم.
3- برای ملتی که مرغ را در ابتدای این ماه به قیمت 5700 تومان به ازای هر کیلوگرم خریده و در انتهای ماه باید همان میزان مرغ را به قیمت 8600 بخرد (یعنی تورم 53 درصدی قیمت مرغ!! در یک ماه) ، این سخنان رییس جمهور تنها مزاحی بی موقع تلقی می شود.
4-با نگاهی مختصر به قیمت واقعی میوه ( در میوه فروشی ها نه بر روی آمار دولت!!) متوجه می شویم که تورم بیش از سی درصد در یک ماهه اخیر برای بسیاری از میوه های مورد مصرف روزانه مردم (از جمله پرتغال، نارنگی و ...) به وجود آمده است و مردم را به سمت خرید دانه ای میوه سوق داده است.
5- آقای رییس جمهور شما خطاب به دولت احمدی نژاد گفتید که تورم آن چیزی نیست که مراکز آماری دولت اعلام می کنند، تورم چیزی است که جیب مردم لمس می کند، آیا این سخنان صرفا برای دولت احمدی نژاد کارکرد داشت یا در دولت شما هم قابل اتکا است؟ جیب مردم الان تورم بالای سی درصد را در یک ماهه اخیر لمس کرده، پس چرا شما این قدر با مردم شوخی می کنید؟؟؟!!
6- با توجه به اوصاف رییس جمهور و وضع موجود بازار، یا ما در ایران زندگی نمی کنیم یا آقای رییس جمهور از دخل و خرج خانه خود مطلع نیست.
جدا عرض می کنم..ایشان درست گفته.....
علی
Iran, Islamic Republic of
من یه نکته خدمت دوستان عرض کنم
ببینید ما یه شوک ارزی داشتیم، تحریم شدیم نفتمون رو نمی خریدن و اونی هم که می خریدن پولش رو نمی دادن، این باعث افزایش شدید قیمت ارز شد و در نهایت باعث شد که قیمت اجناس داخلی حدود یک و نیم تا دو برابر و اجناس خارجی حدود سه برابر بشه،
مثلا وقتی پراید از ده تومن بشه 15 تومن تورم 50 درصد میشه، سال بعد اگه پراید از 15 تومن بشه 20 تومن، همون 5 تومن اضافه شده اما تورم از 50 درصد میشه 33 درصد، این یعنی 17 درصد کاهش تورم به همین راحتی، در حالی که مردم احساس ارزونی نمی کنن،
این که بعد تورم ناگهانی حاصل از شوک ارزی تورم سال بعد کاهش پیدا کنه طبیعیه و نیاز به معجزه خاصی نیست، هر سال که شوک ارزی نداریم که بخواد به همون روال درصد تورم حفظ بشه
یا علی
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم این دولتی ها با این اعتماد به نفس کاذب فوق تصور و یا توهم شدید مردم را چه فرض کرده اند که این حرفها را می زنند؟! خودشان خجالت نمی کشند وقتی این طور رو هوا .... نگران قضاوت مردم نیستند.
آیا این طور سخن گفتن توهین به درک و فهم و شعور یک ملت نیست؟!!!!
سید مهدی
United Kingdom
مثل قبض برق که ایشون خودشون کشف کرده بودن که اشتباهه و دستور اصلاح اونرو دادن و کل دولت تدبیر و امید نفهمیده بودن، حتما حالا هم خودشون باید برن خرید (خصوصا مرغ) تا ایشون و کل دولت بفهمن تورم صحیح چقدره!!!
سرباز آقا
خب اینهایی که دکتر گفته از چند حالت خارج نیست ؛
1_ما تو این کشور زندگی نمیکنیم
2_ما اصلا هیچ حرکتی نداشته و کالری مصرف نمیکنیم
3_میوه اصلا تو کشور وجود ندارد که گران شده باشه که
4_نون که شما اصلا نگفتید گرون بشه و 20 درصد آزاد بشه
5_همه بدن فقط شما و اونایی که به شما رای دادن خوبن
6_حالا خوبه 80-90 درصد رای نیاورده که انقدر میکوبه سر. ما
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني كه حقوق داني ..
....
واقعا وقتي توان ادراه مملكت رو نداريد چرا كانديد مي شيد برا رياست جمهوري؟؟!
Iran, Islamic Republic of
انتقاد نکن!!!!!!!!!
ساکت
کدوم وریا ساکت ؟
نیروانا
نهان و آشکار ما برای خداوند سبحان علی السویه است و او به همه چیز واقف است خدایا دوستت دارم
مچکریم روحانی
محسن
Iran, Islamic Republic of
داریم به دولت بدهکار هم میشیم!
میانجی
ناراحت نشو . الکی میگه !!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
به این میگن/....واقعی
اصلا انگار رئیس جمهور های ایران در یک دنیا دیگه زندگی میکنن اون از احمدی نژاد که در اوج گرانی به کل منکر همه چیز میشد و میگفت برین نارمک خرید کنین این هم از رئیس دولت راستگویان که وقتی مرغ در همین بهمن ماه از 6000 تومان رسیده به حدود 8500 تومان میگه تورم بهمن ما 0 بوده !
بابا ایراد از آب پاستوره...من چند ساله که به این نتیجه رسیدم هر کی میره توی این ساختمون پاستور اینجوری میشه دیگه لابد آبش ایراد داره!!!!
شريف
ايشون درست ميگه!.تورم ريشه در ورم داره!.ملت هنوز در زير بار مشكلات دولت تدبير
ورم نكرده!
اونوقت مرغ که چند هفته گرون شده دلیلش حتما تورم نیست و کار دلواپسان بی سواده
کسی پول نداره خرید کنه اسمش و بزار تورم رکودی
مرغ از 5هزارو 800 رسید به هشت هزار تومان؛ اونوقت تورم صفر درصد شده؟؟؟؟
دولت راستگویان و باسوادان!!!
آمار
مرکز آمار 2 ساعت کار در هفته را شاغل اعلام میکند
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
...ر !!!! یه عروسکی توی کلاه قرمزی هست که بهش میگن دیوی ! همه کارها رو بر عکس انجام میده ! ...
مرغ کیلو 5 هزار تومان رسیده به هشت هزار تومان؛ آن وقت تورم صفر شده؟
صفر؟؟!!
احتمالا ایشون تو ایران زندگی نمی کنه یا از جیب خودش خرج نمی کنه
چطور محاسبه کردن به ماهم بگید .
گوجه کیلویی 1000 تومن شد 7000 هزار
مرغ کیلویی 5500 تومن شد 8500
پیاز کیلویی 1500 تومن شد 2200 تومن
اینها تورم نیست بماند چیزهایی دیگه
Iran, Islamic Republic of
عصبانی نشو. ایشون نرخ تورم رو متناسب با درآمد و حقوق خودش حساب میکنه!!
علی
اندازه تورم را با متوسط سبد 256 کالا محاسبه میکنند . این 256 کالای ضروری مردم هست اما احتمالا 256 کالای مد نظر آقایان شامل : سنگ پا ، آجر و قلوه سنگ و ... بوده که تورم بهمن صفر بدست اومده
United States
....
گوجه کیلیویی 600 تومان است .
پیاز 900 تومان
فقط مرغ افزایش داشته .
جناب اقای رئیس جمهور، تورم صفر به شرطی خوب است که با رشد اقتصادی توام باشد. شرایط بورس را هم اضافه کنید به آمارتان...
Iran, Islamic Republic of
شما همه رو صفر آورده ای.
زرشک
بدون شرح !!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
تورم ؟؟؟!!!!!!
اصلا چي چي هست؟؟
چند بخشه ؟
تو جيب جا ميگيره؟
نكنه با ط دسته دار مينويسن!!
حسینی پور
انگار آقای رئیس جمهور در کشوری دیگر نشسته اند و مملکت را اداره می کنند خواهشمند است به آقا بفرمایید گاهی سری به مملکت خودمون هم بزنند بعد این آمر پی در پی را در باره تورم ارائه بدهند
نمی دانم تورم از دید مسئولین صفر است ولی از دید ملت بالا است. یا مردم دروغ می گویند یا مسئولین. هر کسی که دستش تو خرج باشد بهتر می فهمد پس نتیجه می گیریم مسئولین برای اینکه خودشان را بین ملت خوب جلوه دهند مجبورند اینگونه باشند ولی مردمیکه دستشان به خرج است بهتر می دانند که حقوقشان با خرجشان زمین تا آسمان فرق دارد.
Iran, Islamic Republic of
با جیب ملت هم هم خونی نداره
....
اره از زمونی که گفت شدبنزین گرون میشه قیمت ها تغییر کرده درصورتی که برای نود و چهار می خواسته بنزین گرون شه .بعد هم گزارشهایی که می رسه اشتباه هست بیشتر دقت کنید.2تا زمانی که وزیر صنعت ومعدن همشه می ناله که برق اب نون گاز ارزونه وهر دو سه ماه افزایش 20تا 30 درصدی داریم ایا امکان داره مواد خوردنی واشامیدنی وحتی خودرو و لوازم خانگی گران نشه بهتر که جناب رییس جمهور این وزیر رو عوض کنه وبعد برای تورم گزارش بدند. راستی توی نخ این وزیرصعنت باشید دولت بد نام نکنه .
Iran, Islamic Republic of
... چه راحت شده برای آنان که فریاد تدبیرشان به آسمن بلند است .
محمد صابر
... به صفر رسیده
نان 120 درصد تا به امروز گران شده
نکنه هنوز نون سنگگ دو تنوره خشخشای برای شما میاران بدون هزینه یا به نرخ زمان...
مصطفی
پس همه توهم زده اند که مرغ شده کیلویی 8 هزار تومان
Germany
....هرچه بزرگتر باشه بيشتر قابل باوره
ایا ... را باید سانسور کنی از این کامنت جهان جان؟
حسن با کلید معجزه گرش
بابا ایول قهرمان
حسن
Iran, Islamic Republic of
درست محاسبه نکردید
منفی 10 بود
Germany
منفي ١٠ كه آمار بيكاريه
Iran, Islamic Republic of
كنتور كه نداره خداروشكر
Iran, Islamic Republic of
کنتور صنعتی باید نصب بشه
رفاه وتامین اجتماعی
به نظرم از روی قیمت مرغ میشه فهمید از قدیم گفتند دم خروس پیداست حالا کاکوله مرغ پیداست
Iran, Islamic Republic of
باشه همه باور کردیم
واقعا خندم میگیره. آقا روحانی خیلی دوستت داریما اما حداقل افزایش قیمت مرغ رو هم حساب می کردی دیگه نمی شد بگی تورم صفر بود.
راست میگه بنده خداااااااااااااا.....مرغ تو اسفند گرون شد دی!!!!
زرديني
Iran, Islamic Republic of
مطمئني زير صفر نبوده؟يه بار ديگه ببين معجزه اي نشده؟ يه وقتي يه حقوقداني ميگفت تورم جيب مردمه
جواد احمدی
یکی به این آقای... بگوید بله برای شما فعلا هزینه زندگی ندارید تورم صفر است ولی بقول مرحوم بارزگان بدون محافظ به میان مردم بیاید و ببینید وضع اقتصادی مردم را ؛ آنهایی که دور بر شما هستند ومثل نوبخت و ترکان و نعمت زاده گزارششان از روی شکم سیری است بروید مابین قشر پایین شهرها که تن فروشی می کنند وبقیه آنهایی که شما گزارش می گیرید ماشینهایی آنچنانی و......... انجام میدهند لطفا مردم را... فرض نکنید و سرتان را از لای برف بیرون بیاورید
Iran, Islamic Republic of
وحانی لااا مچکریم
باران
آقای رییس جمهور ماه گذشته مرغ خریدید محله شما مرغ کیلویی چقدره فکر کنم تا حالا پول برق ندادید راستی شما پول گاز چقدر براتون اومده من که نمیدونم قیمت نون امروز چقدره چون دیروز رفتم امروز هنوز نگرفتم .............آقای رییس جمهور قیمتها دستتون نیست با حاج خانم سری به بازار بزنید لطفا (تدبیر وامید رو در بازار ودر چهره مردم خواهید دید)
Iran, Islamic Republic of
اینا هم با حاج خانم میرن نارمک خرید میکنن
اونجا تورم صفره
ما هم میریم
شما نمیایید؟؟؟
از سعداباد تا نارمک خیلی راهه! بهتره به جای نارمک همون بالابالاها خرید کنید
مجیداعتمادی
با شیبی که آقای روحانی پیش میرود احتمالا تورم منفی میگردد وهرکس برای خرید به بازار برود یک پول اضافی از فروشنده دریافت مینماید
Iran, Islamic Republic of
همین روزهاست که یه تعریف جدید شاخدار برای تورم از رئیس دولت بشنویم!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
خدا ما ایرانیها رو از دست شماها نجات بده. آمین
Iran, Islamic Republic of
قبلش 100 درصد بوده، الان صفر شدنش سودی نداره
Iran, Islamic Republic of
100 روز هم اتفاقی نیفتاد
امیر
Australia
جوک سال
مرکز آمار اعلام کرد که تورم بهمن ماه امسال صفر است که این کار بزرگی است و برای اولین‌بار در کشور شاهد آن هستیم. جوک سال
نیمــآ
Iran, Islamic Republic of
من دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صد روزه
Iran, Islamic Republic of
هورا هورا هورا صد روز تموووووووووووووووووممممممم

شددددددددددددددد. حالا همچی خوبه تورم صفره وای چه هوا خوبه.
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
روحانی دست احمدی نژاد را در امار دادن پیچانده است مگر مردم این همه گرانی را نمی بینند هر روز چیزی گران می شود و قدرت خرید مردم دارد نسبت به قبل کمتر می شود و هر ماه هم دولتی ها امار می دهند ایا این ها برای مردم نان و اب و خوراک و اجاره بهای مسکن و هزینه های بهداشت و درمان و و...............که هر روز بیشتر می شود را لمس نمی کنند انگار دولت در یک مدینه فاضله دیگر دارد زندگی می کند بابا بس است این همه دور.........
ناآشنا
بقول من و شاعر "براحوال آنکس بباید گریست / که دخلش بود نوزده " خرج هزارودویست !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بقول یکی از سران فتنه " ننه جون منهم میدونه که این حرفا ....."
مهندس چیز
Iran, Islamic Republic of
...- بالاخره چرخ چیزمان چرخید
مردم
ما که ندیدیم هرچه بود گرانی بود و تورم ،قیمت مرغ و میوه گران نشد پس چی شد
آبجی فتنه
Iran, Islamic Republic of
روحانی جون مزنه ساندوچ دستت نیس یه درصد 2 درصد
بهنام
... انگار ما تویه کشور دیگه زندگی میکنیم نمی بینیم طرح سلامتتونم که خالی بندی بود گرونش کردید تاکی مردم بااین همه سرمایه های عظیم نفتو گاز باید گرسنگی بکشن انگار نه انگار که خدایی هم هست.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
بعضیا میگن دولت.....
مهدی
United States
دولت یازدهم هر روز یک معجزه اینکه در بهمن ماه قیمت مرغ از 6500 به 8000 تومان افزایش یافته پرتقال از 3000 به 5000 سیب از 2500 به 4000 موز از 4000 به 6000 خشکبار و آجیل متوسط 5000 تومان گران شده و ..... نشانه تورم 0 میباشد خدا رحم کنه که تورم زیاد بشه ، جناب رئیس جمهور لطفا همین تورم 0 رو نگه دارید ما راضی هستیم . روحانی مچکریم .
حمید
قیمت مرغ 25 درصد قیمت میوه 40 درصد تخم مرغ از 3800 به 4500 موز در شهرهای مختلف از 3500 به 6500 گوشت از 25000 به 28000 نان تا 50 درصد قیمت خدمات آب و برق و.. یواشکی 40 درصد قطعات خودرو بنزین 400 به 700 و...
یادش بخیر چقدر به دولت قبل شب و روز دروغ می بستند دولتی که بهترین خدمات رو داشت. ادعای راست گویی و اعتدال پلاستیکی نداشت. می ترسم این جوری که پیش میره تورم ایران منفی بشه
ماهان
United States
والا این امارهای که اقای رئیس جمهور میدن دولت احساس میکنه اقتصادان داخلی و خارجی احساس میکنه نامه میده معجزه کردی شما...!!!
فقط این مردم بیسواد نمی دونم چرا این همه پیشرفت رو احساس نمیکند و فقط احساس میکنند اوضاع بدتر شده!!!!!!!!!!!
اوهامی
Iran, Islamic Republic of
تورم صفره، مذاکرات ما بردیم. بیکار ی نیس. محبوبیت مان صددر صد شده. همش راسه. .....
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز ازت تشكر ميكنم تا حدودي به دايره انصاف وارد شده اي
حضرت امير المومنين ميفرمايند انصاف مايه آسايش است
آخرتمان را به خاطر دنياي ديگران خراب نكنيم
رئیس جمهور راست می گوید تورم را پائین آورده این به معنی این نیست که گوشت و میوه و مواد مایحتاج مردم ارزان شده نه آنها که از 30الی 100 درصد گران شده بدلیل واردات بی رویه فولاد ارزان شده وکارخانجات داخلی دارند تعطیل می کنند مواد ساختمانی مانند کاشی وسرامیک وسیمان و آجر بدلیل عدم ساخت مسکن در شرف تعطیلی و تعدیل نیرو قرار گرفتند و همینها باعث شده قدرت خرید مردم پا ئین بیاید ودر محاسبات تورم برای رئیس جمهور معجزه رخ دهد خواهشمند یم رئیس جمهور اغلام خوراکی وضروری مردم را برسی کنند و باز معجزه خواهند دید
جیب من اینو تکذیب میکنه
Iran, Islamic Republic of
نگو جیب من بگو جیب ما
reza
Iran, Islamic Republic of
از پایان دوره احمدی نژاد تا الان همه قیمت ها کلی گرانتر شده .این یعنی تورم صفر شده .وقیمتن ها هم ثابت مانده !!!! قیمت پنیر و مرغ و ... باهم در دو دوره مقایسه کنید......
نسیم بیگ
Iran, Islamic Republic of
... التماس نکن
آقای روحانی مردم ...
من میخوام اون استادی که به این آقا مدرک حقوق داده رو ببینم، بهش بگم: دست گلت درد نکنه.
Iran, Islamic Republic of
مدرک حسابداری که نداده
دولت راستگویان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گوگولی!!!!!
فقط حیف که ... نیست و الا الان باید رای میدادیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
مرغ اصلا گرون نشده
میوه اصلا گرون نشده
روحانی بازم مچکریم
مبلغ
مرکز امار هم دست خودشان هست دیگه
پس چرا الان نن جون کسی بیدار نیس؟
Latvia
حرف ایشان به استناد گزارش بانک مرکزی است. تورم ماهیانه را اعلام کرده اند نه سالیانه و درست است . متوسط قیمتها در ماه گذشته تغییری نکرده است.
سکوت
از تورم عبور کردیم خبر ندارید!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا به همه اطلاع دادید
محسن
باسلام
دروغ بزرگ سال گذشته پرتغال 3000 تومان

امسال 6000 تومان
Iran, Islamic Republic of
كلید روحانی رو دیدیم به هیچ قفلی نخورد این هم معجزه روحانی
رضا
این اقا رئیس جمهور کدوم کشور هست؟؟
مرغ 7500 تومانی که 2000 تومان قیمتش در این ماه بالا رفته تورمش صفر هست؟!
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم در خونه ايشان مرغ ارزونتره مردم برن از اونجا بخرن
الکی مثلاً هیچی گرون نشده!
جوازی
امان از دست مشاوران... امان از گزارشات ... به بالا.
ك
....! نون دونه اي چند ؛ مرغ كيلويي چند ؛ پوشاك چند
رضا
دستت را بگذار روی پیشانیت،...
نیما راسخ
منظورشان تورّم دست وپاهای وزرای پیرو پاتالشان بوده ؛ ازبسکه راه رفته اند تا مشکلات مردم را حل کنند...
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدااز اینهمه آمار ....
Canada
بابا رشد تورم رو نگه داشتن
خود تورم که سر به فلک کشیده
حالا تازه از الان باید زور بزنن تورم رو بکشن پایین
بی چاره مردم آه ندارند سودا کنند ...
زینب سادات
ظهر فکر کردم گوشم اشتباه شنید تورم در بهمن ماه به صفر رسیده ؟؟؟؟!!!! حالا که اینجا هم دیدم مطمین شدم ای بابا اگه واقعا صفر شده پس معلومه خیلی کارت درسته فقط اگر یکم اجناس ارزونتر بشه ممنون میشیم. مردمو خر فرض کردی ؟!
رضا
کاشکی همون سرهنگ بودی...
شعار جدید بجای روحانی مچکریم میگیم ....
حامی
آقای روحانی ماازپشت کوه که نیامدیم دولت قبل نان گران کرد وپولش راهم به مردم داد شما گفتید تورم ایجاد شدپایین آمدن ارزش پول ملی وحا لا شما گران می کنید 100برابر می گویید اصلاح قیمت ها خدایی شما خودتان می دانید چه کار می کنید بابا با روح پاک این مردم باری نکنید راست حسینی بگید نمی تونیم
بگه نمی تونیم؟؟؟ آقا میگه شاهکار کرده تورم رو صفر کرده ..اون وقت تو می خوای بگه نمی تونیم؟؟؟
مشکل اقتصادی رو که حل نکرد هیچ؛ تتمه آبرویی هم که در خاورمیانه و بین مسلمان ها داشتیم روبرده...برید تو شبکه های اجتماعی کشورهای مسلمان و عرب یک دوری بزنید...همشون می گویند ایران با امریکا ساخته...
Iran, Islamic Republic of
وا...نمیتونم با...کردم چه فرقی داره؟
Romania
روحانی بای بای
چطور حساب کردی حاجی
پس این افزایش قیمت ها که الان داریم همه در اسفند ماه اتفاق افتاده یا در دی ماه و در این مدت هم ما ایران نبوده ایم و بی خبر.
United Kingdom
اگه میخای بدونی جنسا چقد ارزونه با قیمتای سال آینده مقایسش کن نه ماه گذشته اونوقت میبینی چقد همه چی ارزونه و ما چقد خوشبختیم بعله اینطوریاس
عسکری
من موندم چطور نفت از 110 دلار به 45 دلار رسید ولی بنزین 1 ریال ارزونتر نشد . مگه بنزین رو با آب دریا درست می کنند؟.... این یعنی تورم 0 درصدر ... مچچکریم
United States
حتما این داستان رو شنیدید

ملا به دروغ به همه میگفت کوچه بغلی آش نذری میدن اون قدر گفت و گفت که خودش هم باور کرد.
Iran, Islamic Republic of
....
اگرم آمار رسمی است نباید در آن تشکیک کرد اثرات سوئی دارد
سوتی
فعلا که اثرات سوتی اش بیشتره !!!!!!!!!!!!!!!
مجید
United States
جالبه رییس جمهور محترم برای جلب ارا می گفت ما حاضر نیستیم سانتریفیوژها بچرخه ولی وضعیت مردم بدتر شه . حالا امروز چون مذاکرات نتیجه نداده برای اینکه اشتباه خودشو توجیه کنه می گه من با کسی که اولین سانترفیوژ رو می ساخت صحبت کردم .
الکی مثلا مردم خیلی ساده اند .
آقایان و خانمها ، لطفا اول ببینید چه طوری نمره میدهند!! روش آمارگیری جدید مسئولین ایرانی: اگر کالائی طی دو ماه متوالی و هرماه حدود 10 درصد گران شود و ماه سوم گران نشود یعنی ما !!!! در ماه سوم تورم را به صفر رساندیم.
مثال دیگر: شرکت خودروسازی سال 91 حدود 100هزار خودرو تولید کرده و سال 92 بدلیل عدم خرید مردم 20 هزار تولید کردند و متعاقبا سال 93 بدلیل خرید بهتر 40 هزار تولید کرده اند، مدیرعامل با افتخار اعلام میکند که بدلیل مدیریت قوی امسال 100درصد افزایش تولید داشتیم!!! 40 نسبت به 20 دوبرابر شده یعنی 100درصد-متاسفانه کسی به آمار سال 91 کاری ندارد.
تورم بهمن ماه صفر درصد بوده پس- اوکی؟
ایمان
لطفا دیگر امار ندهید یا قبل از امار دادن سری به بازار بزنید پرتقال 8000
مرغ 8500
شیر 2500 نان بربری1000 کنتور برق 1250000
بنزین برق اب شهریه دانشگاه و .... نکنه اقای ظریف برای خرید شما به ...
mohammadi
Iran, Islamic Republic of
گزارش مرکز امار نشان میدهد تورم بهمن ماه نسبت به دیماه صفر است و سطح عمومی قیمتها نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است و ظاهرا با توجه به گزارش مزبور افزایش اقلامی مثل گوشت مرغ درسطح کل قیمت ها تاثیری نداشته است بنظر میرسد امار بانک مرکزی درست تر باشد که اعلام میکند که سرعت کاهش تورم کمتر شده است در کل باید اذعان کرد باکاهش تورم بدین ترتیب باید دولت تدبیر وامید تدبیری برای اقشار پائین و متو سط بیندیشد تا فشار مضاعف به انها وارد نشود ویا یا تولید وعرضه بیشتر کالا جبران نموده و یا با افزایش درامد ازمحل دستمزد در محیط اصلی کار بر حسب فعالیت انها اقدامی انجام دهد
نمی دانم این خاک سمنان چه مشکلی دارد...
عطر خوب است که خود بوید نه عطار بگوید میزان کاهش تورم میزان موجودی جیب اکثریت قریب به اتفاق مردم است نه عده ای محدود .ونه مرکز امار .
hamid
نرخ تورم بهمن‌ماه 1393 معادل15.8 درصد اعلام شد
۴ اسفند ۱۳۹۳

...
....خدا این ملت را از ... حفظ کند
United States
اقای معجزه گر!!!
نقدینگی ها رو به روش ها مختلف مثل گرانی مالیات حذف یارانه ها رکود کامل بازار جمع کرده میگه تورم پایین اومده
اقای معجزه بذار همون تورم بالا باشه زندگی مردم روی غلطک باشه
Iran, Islamic Republic of
این صحبت های آقای رئیس جمهور ناراحتتون نکنه.
ایشون که برای خرید توی جامعه نمی رند اطرافیان درجه یکشون هم به همین منوال . وزیر و وزراشون هم که همه اروپا و امریکا نشینند. منتقدین رو هم که به هیچ عنوان قبوال ندارند پس وقتی از هیچ کجا اعتراضی نمی شنوند طبیعی است که تصور کنه همه چیز آرومه...
....
Iran, Islamic Republic of
آقا قیمت مرغ و افزایش 40 درصدی هزینه بانکی انتقال پول شامل تورم کدومیک از کشور های کره مریخ می شه ...
.....
نیما
...
آقای احمدی نژاد می گفت سرکوچه ی ما مغازه هست ارزون مده ولی مثل اینکه آقای روحانی از مغازه ای خرید می کنه که تو خانه ی خودش است.
Iran, Islamic Republic of
.... دولت راستگویان
يار كد خدا !!؟؟
يه وقت فكر نكنين كه ما دچار ت... شديم هااا !
قول ميديم اواخر اسفند همه چى مجانى بشه !؟ تا حالا از ما
... شنيدين ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
متاسفم روحانی لا مچکریم
Germany
بابا چه خبره تو ايران!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
اين رييس جمهورا چرا همشون يه جوري ميشن؟؟؟؟؟!!!!!
...
اصلا" تو ايران, جماعت مدير و مسئول از رييس جمهور گرفته تا اون مديراي روي بوفه!! همه شون همينطورين!! به محض اينكه مدال پرافتخار مدير و مسئول را بر سينه نصب مي فرمايند ديگر انگار تو آسمونها سير مي كنند !! ديگه كوچكترين انتقادي را هم بر نمي تابند و انتظار دارن اطرافيان و سايرين ,پيوسته به مجيز گويي و احسنت و بارك الله گفتن و تعريف وتمجيد اين حضرات مشغول باشند و همگان باور كنند كه با پست و مقام گرفتن فلاني ,تمام ارگان و نهاد و حيطه تحت مسئوليت حضرات ,گل و گلستان شده و روز به روز هم بهتر مي شود!!
Germany
اونوقت به ما ميگه ديوونه!!!!!!!!
شريف
هيچ آدابي .....مجوي/هرچه ميخواهد دل تنگت بگوي!!!!.
امین
سلام، یا ما نمی دونیم تورم چیه، یا نمی دونیم بهمن ماه چیه یا نمی دونیم صفر چیه؟؟ کرایه اتوبوس قزوین تهران از 5000 تومان شده 7000 تومان احتمالا این همون 0 درصده است!
آقای روحانی بس کنید همین بهمن ماه برخی ازکالاها گران شده است یا خوابید یاخودتان را به خواب زده اید ....
شاید حقوق 30میلیون تومانی واینکه کسان دیگربرایتان خرید می کنند وبه اطرافیان می رسید باعث شده ندانید اطرافتان چه گرانی وتورمی است
بی وجدان
.... واقعا عقل سالم در بدن سالم است ...
م
Iran, Islamic Republic of
باسلام
لطفا برای جوانان مسکن کارو ازدواج فراهم نمایید
دلخوش
برو بابا دلت خوشه ها !!!!!!! اینا عمدا مسکن مهر رو کامل نمکنند میخوای مسکن جدید بسازن ؟؟؟؟؟
FZ
Iran, Islamic Republic of
.... خودشان هم باورشان شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من معلم دروس آمار هستم با توجه به این که ریس جمهور ...
پس چرا بقیه جملات موجود نمی باشد
خندم گرفت
گرانی مرغ برای بهمن ماه نیست؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه تورم به صفر رسیده حرف درستی است چونکه مردم در شرایط رکود قدرت خرید ندارند وقتی قدرت خرید ودر آمد نبود چنس ها انبار می شه پس گران شدن جنسها هم منتفی است تنها عیب آن این است که کسی خرید نمی کنه غیر زا ما یحتاج اصلی ....................................
جناب روحاني! يواشتر ,چه خبره بابا!!؟؟ كجا بااين سرعت ؟ اينطوري كه دولت فخيمه جنابعالي دور برداشته و با سرعت مافوق صوت خودش در حال از بين بردن تورم و گراني است , سال 94 به نيمه نرسيده تورم اقتصاد ايران به 40-30 درجه زير صفر ميرسه و اقتصاد ايران كلا" يخ مي زنه!!! !!!
واقعا" كه اجنه هم از درك اين همه تدبير عاجزن چه برسه به ما جماعت بي سواد حسود بي خبر از همه جا و قس عليهذا !!!!!!!
رشید
از قدیم گفته اند دروغ هرچه بزرگتر پذیرشش بهتر ...
سخت نگیرید این دروغ سیزده بدربود!!!!
علی
تورم بهمن ماه صفر بود نه تورم کلی.بهتره متنو کامل بخونین و تفسیر الکی نکنین
حالا فکر میکنی هنر بود از اول فروردین که همه قبوض گرون شد از اول فروردین مالیات ارزش افزوده که از 6 درصد رسید به 8 درصد نان قوت غالب مردم که 30 درصد و در بعضی جاها 50 تا 70 درصد گرون شد بعد اونهمه گرانی یه ماه بهمن گیریم صفر بوده که فکر نمیکنم بوده هنره شیر هم که دو بار تا بهمن گرون شد از اسفندم که سه باره گرون شد از اسفندم که روی قبوض آب و گاز و برق کشیدن این یه ماهم غنیمت بود براشون همیشه سالی یه بار گرون میشد دیگه مثل اینکه اول فروردین اول اسفند شده
عجب .. زده!!!!!!!
....
کاظم
اقاى روحانى درامد ما صفر بود نه تورم
من دیگه دارم هرچی در رابطه با ریاصی خوندم تو مدرسه شک میکنم با این امار و ارقام ۲+۲=۲۵
ali
انتقاد نسبت به برخی منتقدین :همه از گرانی مرغ فقط صحبت می کنند. مشکل مملکت ماشاالله یکی دوتا نیست بیکاری، دزدی، حروم خوری، بی بند وباری،.....واز همه مهمتر بی سوادی وبی تدبیری مسئولان
اون اعتماد ما به شما (روحانی) است که صفر نشده، نه تورم!

رای ما رو پس بدید
محمد
و من یاد این شعر زیبا افتادم:
آتش را در خرمن مردم دنیا تماشا کرده است
آن که پندارد حال مردم دنیا خوش است.
یک معلم.
اینجوری دلمون واسه تورم تنگمیشه!!