پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش‌علمای بحرین به توهین به امام زمان

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 371878
علما و گروههای مبارز بحرینی با صدور بیانیه‌ای، بی احترامی یکی از روزنامه‌های وابسته به رژیم آل‌خلیفه به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج) را به شدت محکوم کردند و با مسؤول دانستن رژیم منامه، اقدام مذکور را به منزله بی‌احترامی به مقدسات همه مسلمانان دانستند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، علما و گروههای مبارز بحرینی با صدور بیانیه ای، بی احترامی یکی از روزنامه های وابسته به رژیم آل خلیفه به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج) را به شدت محکوم کردند و با مسؤول دانستن رژیم منامه، اقدام مذکور را به منزله بی احترامی به مقدسات همه مسلمانان دانستند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم و آیت الله سید عبدالله الغریفی، دو تن از علمای برجسته بحرینی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام روزنامه وابسته به رژیم آل خلیفه اعلام کردند: کسانی که گمان می‌کنند باید میان مطالب منتشره توسط نویسندگان وابسته به دربار آل خلیفه و روزنامه‌هایشان با دیدگاههای نظام تفاوت قائل شد، در حقیقت خودشان را گول زده‌اند و نمی‌توان دیدگاه این روزنامه نگاران و رسانه ها را از دیدگاه نظام جدا دانست.

این دو عالم بزرگ بحرینی تأکید کردند: مطلبی را که روزنامه "البلاد" در بی احترامی به حضرت امام مهدی قائم منتظر (عجل الله فرجه الشریف) و بی احترامی به ساحت آن حضرت، خرافه دانستن اعتقاد به آن حضرت و توهین به مذهب تشیع منتشر کرده است، نمی توان چیزی جز دیدگاه و توهین نظام به مذهب اهل بیت (ع) دانست. اما سؤال اصلی اینجاست: هدف نظام از این اقدام چیست؟

در همین راستا، جمعیت وفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف در آن کشور، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات توهین آمیز، زیرپا گذاشتن ارزش‌ها و وارد شدن به امور ممنوعه با حمایت کامل نظام، باعث دادن چراغ سبز برای توهین افراد بی هویت به مقدسات، شخصیت ها، ادیان و مذاهب شده است.

جمعیت وفاق توهین روزنامه "البلاد" وابسته به نخست وزیر رژیم آل خلیفه به ساحت امام زمان (عج) را نشان دهنده میزان مسؤولیت رژیم در زمینه اهانت به مقدسات از طریق در پیش گرفتن سیاست بی احترامی به مذاهب به ویژه مذهب اهل بیت (علیهم السلام) دانست و تأکید کرد: این امر نیاز شدید به وجود نظام و دولت پاک و وحدت گرایی را که با احساس مسؤولیت، به همه ادیان، مذاهب، مقدسات و شخصیت های دینی احترام بگذارد بیش از پیش ضروری می نماید.

جمعیت وفاق بی احترامی به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عجل الله فرجه الشریف) را به منزله توهین به همه مسلمانان و نشان دهنده سقوط اخلاقی و حاکم نبودن قانون و بی طرف نبودن نهادهای قضایی وابسته به نظام دانست و اعلام کرد رژیم آل خلیفه در این زمینه کاملا مسؤول است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *