شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ديدار وزير خارجه اسپانيا با ظريف

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 381075
وزیر امور خارجه اسپانیا با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که عصر جمعه انجام شد دوطرف در خصوص روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریزم و روابط دو جانبه تبادل نظر نمودند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ در این دیدار آقای ظریف ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه امریکا در برخورد با مقوله تروریزم و گروههاى تروریستی فعال در سوریه و عراق اظهار داشت: امریکا وغرب با ادامه سیاستهاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریزم نخواهند بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود : نمى توان با تروریستها درسوریه مبارزه کرد و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزى آن کشور اقدام نمود.

وى اظهار داشت: امریکاییها در طى چهار ماه فعالیتهاى وحشیانه داعش در عراق هیچگونه اقدام موثرى درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمکهاى مستقیم و غیر مستقیم به آنها، ننمودند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانیهاى مشترک منطقه اى اظهار داشت: مادرید نیز آمادگى دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنیهاى سیاسى با کشورهاى منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبى جهت حل و فصل مشکلات جارى بویژه در سوریه و عراق کمک نماید.

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان براى انجام سفر به اسپانیا ، این سفر را گام مهمى در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *