جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
همزمان با حمایت از حملات سعودی‌ها

آمریکا: به یمن کمک بشردوستانه می کنیم

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۳
کد مطلب: 421377
وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با حمایت از حملات ارتش عربستان اعلام کرد که دولت واشنگتن به یمن کمک‌های بشردوستانه خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود وعده داد که دولت واشنگتن برای کمک به یمنی‌ها آمادگی دارد.

کری که هم اکنون برای دیدار با مقامات سعودی در ریاض به سر می‌برد، نوشت: آمریکا ۶۸ میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌های جنگ زده در نظر گرفته است.

این کمک‌ها در حالی به یمن ارائه می‌شود که آمریکا از حملات عربستان به یمن که منجر به کشته شدن نزدیک به ۳ هزار نفر در یمن شده، حمایت کرده است.

عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (۲۱ آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از ۲۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه ۶ فرودین (۲۶ مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *