پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

CBS: رفع تحریم ایران سه مرحله‌ای است

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 431871
یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی با ادعای «ایجاد گشایش درباره موضوع تحریمهای ایران در مذاکرات هسته‌ای» نوشت: «به جای تعلیق فوری تحریمها، این موضوع در سه مرحله اتفاق خواهد افتاد».
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک شبکه خبری آمریکایی ادعا کرد که در مذاکرات هسته‌ای بنا بر آن شده که به جای رفع فوری تحریمها، این موضوع در سه مرحله انجام خواهد شد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ در پایتخت اتریش همچنان ادامه دارد و به گفته محمدجواد ظریف همچنان موانعی بر سر حصول توافق نهایی وجود دارد.

در این ارتباط و در حالی که مقامات ایرانی بارها بر لزوم رفع فوری تحریم‌ها در هرگونه توافق هسته‌ای نهایی تاکید داشته‌اند، یک شبکه آمریکایی مدعی رفع تحریمها در سه مرحله و فاز شده است.

شبکه سی‌بی‌اس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی خود به وین با ادعای «حصول گشایش در موضوع تحریمها» گزارش داده است: «روز شنبه نشانه‌های قوی از یک گشایش در مذاکرات هسته‌ای با ایران بر سر یکی از مورد اختلافترین مسائل که همان تحریمها است، پدیدار شد».

«مارگارت برنان» مجری و خبرنگار اعزامی این شبکه آمریکایی مدعی شد: «به جای پذیرش درخواست ایران برای تعلیق فوری تحریمها، این موضوع در سه مرحله و فاز حادث خواهد شد».

خبرنگار آمریکایی افزود: «به دنبال آغاز اقدام ایران در فریز(متوقف) کردن برنامه هسته‌ای‌اش، آمریکا و قدرتهای غربی مجموعه‌ای از محدودیتهای خود را برخواهند داشت اما هیچ یک از آنها به آن سرعتی که ایرانیها امیدوار بودند، اتفاق نمی‌افتد».

وی همچنین مدعی شد: «یک دیپلمات ارشد ایرانی به من گفت اگر آمریکاییها مایل به سازش و تفاهم بر سر این موضوع(مذاکرات هسته‌ای) باشند، این مساله می‌تواند راه را برای آمریکا و ایران به منظور کار با همدیگر برای پرداختن به تهدیدات مشترک از قبیل جنگ با داعش باز کند».

این ادعا در حالی مطرح شده که ایران همواره ضمن رد هر گونه همکاری با آمریکا در قبال مقابله با داعش تاکید کرده است که به منظور مقابله با تروریستها آمادگی کمک به دولتهای مشروع عراق و سوریه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاری کنیم نزد شهدا شرمنده نباشیم.
Iran, Islamic Republic of
دشمنان، هم عزیزانمان را به شهادت رساندند، و هم دستاوردهایشان را طلب می کنند، و مسئولین ما برای طلب درخواست های قاتلان شهدایمان چه تلاشی می کنند.!
خسته نباشید!
جمشید
Iran, Islamic Republic of
یکی از خط قرمزها برداشتن تحریمها بطور یکجا بود که رعایت نمی شود
آقای ظریف التماس دعا داشت ، دعا می کنم آمین بگید : ۱_ خدایا به مذاکره کنندگان توفیق توافقی عنایت فرما که دست آوردهای صلح آمیز هسته ای را حفظ و تحریمها را بردارد ، و ما در!د می فرستیم بر تیم مذاکره کننده
۲_ خدایا اگر منافع ملت ایران خواست مورد معامله قرار گیرد ، نویسنده و قبول کننده را خوار و ذلیل کن !
Iran, Islamic Republic of
اگر غیرت دارید امتیاز دادنتان را هم سه مرحله ای کنید.