پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۹
رسایی در گفتگو با جهان:

اخلال در سخنراني مسئولان مصداق خيانت است

اگر احمدي نژاد هم در محيطي بسته سخنراني داشت همين اتفاق مي‌افتاد
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب: 271671
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه 22 بهمن قم گفت: اقدامي كه در قم رخ داد خلاف اخلاق و بر خلاف مهندسي سياسي اي است كه رهبري انقلاب براي مديريت فضاي ملتهب فعلي طراحي كرده اند.
اخلال در سخنراني مسئولان مصداق خيانت است
حميد رسايي در گفتگو با جهان درباره بداخلاقي هاي روزهاي اخير گفت : حوادث روزهاي اخير كه رهبر انقلاب از آن به بداخلاقي ياد كردند چه اتفاقاتي كه يكشنبه در مجلس به وقوع پيوست و چه اتفاقي كه در قم در حين سخنراني رييس مجلس رخ داد، قطعا اقداماتي است كه به دشمنان ما براي تكميل پازلشان كمك مي كند.

مدير مسئول ٩دي افزود: در چنين فضايي كه فتنه گران داخلي و دشمنان خارجي به دنبال يك اشتباه ما هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهي بگيرند نبايد كسي اسير احساسات شود.

وی ادامه داد: از اين منظر به همان اندازه اي كه عمل استيضاح كنندگان و رفتار رييس جمهور و همچنين تعابير ناشايستي كه رييس مجلس و برخي نمايندگان نسبت به رييس جمهور بكار بردند اقدامي بر خلاف اخلاق و بر خلاف توصيه هاي رهبر انقلاب بود، اقدامي كه در قم رخ داد نيز خلاف اخلاق و بر خلاف مهندسي سياسي اي است كه رهبري انقلاب براي مديريت فضاي ملتهب فعلي طراحي كرده اند.

نماينده تهران در مجلس گفت: تلخي اين اقدامات وقتي بيشتر مي شود كه اتفاقات نامناسب مجلس در دهه فجر و اتفاق قم در روز جشن ملي ٢٢ بهمن و در كنار ضريح حضرت معصومه رخ داد كه قطعا دوچندان كاري غلط است.

عضو كميسيون اصل نود يادآور شد: قطعا انتقاد از روساي قوا در خصوص نقض توصيه هاي اخير رهبر انقلاب در خصوص نكشاندن اختلافات به جامعه، دليل و مجوزي براي كسي نمي شود تا با اخلال در سخنراني مسئولان بخواهند از آنها انتقاد كنند و آرامش كشور را بهم بزنند. چنين اقداماتي قطعا خود مصداق خيانتي است كه رهبر انقلاب فرمودند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اشاره كرد: مردم از اتفاقات هفته گذشته در مجلس از رفتار رييس جمهور و رييس مجلس و برخي از نمايندگان عصباني هستند و گلايه آنها به حق هم هست ولي اين گلايه را نبايد به شكلي ابراز كنند كه مورد بهره برداري دشمن قرار بگيرد بلكه با توجه به ظرفيتهايي كه جمهوري اسلامي بوجود آورده اگر مردم از عملكرد مسئولي ناراضي هستند مي توانند در صحنه انتخاباتها به او رأي ندهند اما نميتوانند توهين كنند.

نماينده تهران در پاسخ به سئوالی در مورد سازماندهي شده بودن حادثه قم گفت: آنچه بنده در اين تيام مكرر از مردم شنيدم اظهار ناراحتي شديد از حوادث اخير و بداخلاقي هاي بين مسئولين بود. مردم دولت و مجلس را مقصر مي بينند و برايشان فرقي نمي كند. به همين دليل معتقدم اگر احمدي نژاد هم در محيطي بسته سخنراني داشت همين اتفاق مي افتاد و اساسا وقتي شعاري توسط چند نفر سر داده مي شود و يك جمعيت چند هزار نفري همراهي مي كند، اين يعني زمينه اجتماعي اين اتفاق فراهم بوده و نمي توان اسم اين وا سازماندهي گذاشت.

وي تاكيد كرد: البته اين كلام بنده به معناي تطهير اين اتفاق نيست بلكه براي آسيب شناسي درست اين اتفاق است.

رسايي با اشاره به بيانيه امروز مجلس درباره حادثه قم گفت: اي كاش تهيه كنندگان اين بيانيه اتفاقات يكشنبه بين مجلس و دولت را كه رهبري بداخلاقي ناميد، نيز محكوم مي كردند. نمايندگان امروز در بيانيه اي اخلال در سخنراني و توهين به رييس مجلس در قم را محكوم كردند در حالي كه در يكشنبه هفته قبل در همين مجلس چنين رفتاري با رييس جمهور شد!

نماينده مردم تهران گفت: بنده نمي خواهم از رفتار احمدي نژاد در پخش فيلمي كه نشان داد، حمايت يا آن را توجيه كنم و تاكنون با مصاحبه و يادداشتهايي آن كار را با صراحت رد كرده ام ولي مي خواهم بگويم نمايندگاني كه رطب خورده اند چرا منع رطب مي كنند.

 رسايي افزود: بنده همان طور كه در يادداشت اخيرم كه در رسانه ها منتشر شد، اعلام كردم، مسببين فتنه بداخلاقي در يكشنبه مجلس بايد به دليل نقض نهي رهبري انقلاب، از مردم و رهبر معظم انقلاب عذرخواهي كنند و توبه نمايند، با همان قاطعيت معتقدم كه مسببين حوادث روز 22 بهمن در حين سخنراني رييس مجلس اگر واقعا پيرو مقتدا و رهبر خود هستند، به دليل نقض نهي ولي امر مسلمين بايد با صراحت و شجاعت از اين اقدام خود اظهار ندامت و پشيماني كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
نمایندگان که آزادند فقط رئیس جمهور است که بایستی همه بداخلاقی هارا تحمل کند وهیچ اقدامی انجام ندهد زیرا ازهمه مظلم تر است
Iran, Islamic Republic of
انصافا درست گفته. اکثر مردم در مراسم قم شعار می دادند و با رئیس مجلس همان کاری را کردند که در هفته قبلش برخی از نماینده ها با رئیس دولت انجام دادند.
Iran, Islamic Republic of
آقای رسایی شما چرا ؟ شما که خود سردمدار این باصطلاح کفن پوشان بودید حال چه شد؟
United Arab Emirates
اقای رسائی تو دیگه چرا . رطب خورده را کی کند منع رطب.
خدا رو شکر یکی هم تو مجلس هست هنوز کمی انصاف داشته باشد
aomidi
Iran, Islamic Republic of
وای بحال این مملکت که چه کسانی خود را بجای ملت شریف جایگزین نموده اند
احسنت بهترین و مستدل ترین ارزیابی از جریان قم و دیگر مسائل همین تحلیل بجا بود ممنون از نماینده بابصیرت و انقلابی عزیزمان
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله که نمردیم ویک بار آقای رسایی که ازحامیان سرسخت این گونه حرکات است، این بداخلاقی را محکوم کردند.خدا کند صحبت های خودشان باشد.
Iran, Islamic Republic of
جناب رسایی ایا تخلف از دستور رهبری در خصوص بازی با احساسات مردم خیانت نیست ؟
ایا ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان در انتخابات مجلس خیانت نیست؟ و...