پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

روایت سردار صفوی از عمق دفاع راهبردی ایران

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 342276
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در تبیین عمق دفاع راهبردی جمهوری اسلامی گفت: دامنه عمق راهبردی ایران تا مدیترانه پیش رفته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» روز پنجشنبه در یادواره ۱۹۰ شهید که در حسینیه بنی فاطمه اصفهان جریان داشت اظهار کرد: عمق دفاع استراتژیک ما تا نزدیک صهیونیست ها یعنی کنار حزب الله لبنان است و حمایت ما از سوریه و لبنان عمق دفاع راهبردی ما را نشان می دهد.

وی گفت: اگر دشمنان موفق به برکناری «بشار اسد» می شدند، پس از آن به سراغ لبنان و سپس به سمت ایران حرکت می کردند.

وی با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری در سوریه و کشتن هزاران نفر از مردم این کشور توسط آنها و کشتن بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر در سایر کشورها با نام اسلام گفت: سلاح این گروه ها از کشورهای مرتجع عربی منطقه تامین می شود و از طریق ایادی آنها در لبنان به سوریه می رسد.

وی تصریح کرد: آنچه در سوریه می گذرد با طراحی آمریکا و پشتوانه مالی صهیونیست ها و برخی از کشورهای عربی انجام می شود.

سرلشکر رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنانش به تحقق انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این انقلاب هندسه قدرت های جهانی را به هم ریخت و معادله جدیدی در صحنه قدرت های جهان به وجود آورد.

وی اظهار کرد: بیداری ملت های اسلامی با جمعیت بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر، قدرت نوظهوری را در جهان رقم خواهد زد.

وی پیداش انقلاب اسلامی را مبداء و مکتب این قدرت اسلامی دانست و گفت:انقلاب اسلامی، نظام تک قطبی دنیا را به نظام چند قطبی تبدیل کرد که یکی از چند قطب قدرتمند حاضر قطب اسلامی است.

رحیم صفوی با تشریح نقش انقلاب اسلامی در تغییر معادلات جهانی تصریح کرد: دلیل راه اندازی جنگ پس از پیروزی انقلاب ترس از صادر شدن انقلاب به کشورهای اسلامی مثل مصر، تونس و بحرین بود.

وی گفت: اکنون شاهد انقلاب هایی در این کشورها هستیم و ممکن است انقلاب هایی نیز در راه باشد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگر سخنانش، وجود رهبری در جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ خواند و گفت: ملت ایران صاحب رهبری است که تنها با خدا معامله می کند و یک مرجع با تقوا و با دانش، خردورز و عادل است.

به گفته وی مصادره انقلاب توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها بواسطه وجود رهبری امکان ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *