شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۷ توصیه برای تهیه‌ی نذری شب قدر

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 432177
بهتر است افراد در شب‌های قدر از غذاهای نذری هم بصورت متعادل استفاده کنند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
به گزارش جهان، پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: با توزیع غذای نذری در شب‌های پر فیض قدر بهتر است افراد هم بصورت متعادل از این غذاها استفاده کنند و هم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: غذاهای نذری که تهیه می‌شود باید نکات بهداشتی در آن رعایت شده باشد و آشپز آن باید گواهی بهداشتی داشته باشد، همچنین از ظروف مناسب برای طبخ استفاده شود. ظرف‌هایی که تفلون هستند و حالت خراشیدگی دارند برای طبخ غذا مناسب نیستند.

فرح بخش گفت: در تهیه غذای نذری نباید از چربی زیاد استفاده شود زیرا باعث اضافه بار کالری می‌شود و همچنین برای سلامت قلب و عروق مناسب نمی‌باشد و افرادی که به بیماری‌های قلبی و عروقی و چربی بالا و فشار خون مبتلا هستند به علت طبخ نامناسب غذا با چربی زیاد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: درصد نمک غذا باید متعادل باشد تا افراد سالمند نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از ریختن غذای داغ در ظروف یکبار مصرف باید خودداری شود زیرا باعث آزاد شدن مواد شیمیایی از پلاستیک به داخل غذا می‌شود که نام این ماده بیس فنول A است که موجب سرطان‌های گوارشی و بخصوص سرطان کبد می‌شود.

فرح بخش تاکید کرد: همچنین بهتر است در مراسم‌ شب‌های قدر چای داغ را در لیوان‌های کاغذی که مخصوص چای هستند، بریزند.

وی اظهار داشت: افراد وقتی غذای نذری را تهیه می‌کنند، بهتر است در همان وعده آن را استفاده کنند و همچنین اگر غذای نذری را از جاهای مختلف می گیرند آن‌ها را با هم مخلوط نکنند زیرا اگر یکی از غذاها آلودگی داشته باشد به بقیه هم آن را انتقال می‌دهد.

فرح بخش خاطرنشان کرد: در این شب‌ها برنامه غذایی باید طوری تنظیم شود که دریافت مواد مغذی و مقوی را داشته باشیم و از طرف دیگر از زیاده روی و افراط و تفریط خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *