پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳
آیت الله آملی لاریجانی:

'برچیدن جریان فتنه'، کار مهم دستگاه قضا/ اگر کسی اصل‌فتنه را قبول دارد،نباید اصحاب‌فتنه را بکار بگیرد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 376170
رئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که «جمع کردن جریان فتنه» از کشور «کار مهم» دستگاه قضا بوده است گفت: اگر کسی اصل فتنه را قبول داشته باشد، نباید «اصحاب فتنه» را به کار بگمارد.
به گزارش جهان به نقل از به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در دوره جدید فعالیت دستگاه قضا افزود: بیعت مجدد خود را با مقام معظم رهبری در انجاز اهداف نظام جمهوری اسلامی، چه اهدافی که در قانون اساسی بیان شده است و چه منویات رهبر معظم انقلاب در راهبری این نظام اعلام می‌داریم.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه بیانات اول تیرماه مقام معظم رهبری و حکم انتصابی که اخیراً صادر فرموده‌اند، «مسیر روشنی» را برای دستگاه قضا ترسیم کرده است، تصریح کرد: مطمئناً مسئولان قضایی در دوره جدید با نیروی بیشتری در تحقق اهداف ترسیم شده همراهی خواهند کرد.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: هر چند مسئولان قضایی خود به برخی کاستی ها معترفند و می‌دانند مردم از دستگاه قضایی انتظار بالایی دارند که همه آنها هنوز برآورده نشده است، اما در عین حال اعلام می‌کنیم که این دستگاه توفیق های بسیاری هم در سال‌های اخیر داشته است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همانگونه که پیش از این هم اعلام کرده ام « سخنان خلاف واقع و سیاه نمایی» رسانه های بیگانه و ضدانقلاب نمی‌تواند زحمات و تلاشهای کارکنان دستگاه قضایی را تحت الشعاع قرار دهد، «جمع کردن جریان فتنه» از کشور را «کار مهم» این دستگاه دانست و گفت: برخی فتنه را جریانی زمان‌دار می‌دانند که اینک تمام شده است؛ اینکه بساط فتنه برچیده شد حرف درستی است اما مهم این است که مشخص شود ما از فتنه چه تحلیلی داشته‌ایم و اصلاً جریان فتنه را فتنه می دانیم یا نه؟

آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از برخی اظهارنظرات راجع به فتنه تاکید کرد که اگر کسی اصل فتنه را قبول داشته باشد، نباید «اصحاب فتنه» را به کار بگمارد و افزود: اگر کسانی از فتنه برگشتند اشکالی وجود ندارد چون انسان جایز الخطاست اما قابل پذیرش نیست آن دسته از فعالان فتنه که هنوز هم بر مواضع‌شان پافشاری می‌کنند در دستگاه‌های حکومتی بر مناصب مدیریتی قرار بگیرند.

رئیس دستگاه قضا با انتقاد از دیدگاهی که آثار فتنه را پایان یافته تلقی می‌کند یادآور شد: انقلاب اسلامی نیز پدیده‌ای تاریخی بود اما اهدافش تا امروز زنده است و همچنان دنبال می‌شود. ممکن است کسی بگوید فتنه جریانی تاریخی بود و گذشته است اما آثارش وجود دارد و باید دید آیا کسانی که این جریان را ساختند از آن عدول کرده‌اند یا همچنان همان مواضع را تکرار می‌کنند؟ این برای ما معتقدان به انقلاب و مسئولان کشور بسیار مهم است.

آیت الله آملی لاریجانی« عادی‌سازی چهره‌های فتنه» در برخی رسانه های کشور را حرکتی برخلاف « امنیت» ارزیابی کرد و گفت: کسانی که بعداز اتمام حجت مقام معظم رهبری در نماز جمعه تاریخی ایشان در مقابل ولی فقیه ایستادگی کردند، عملکردشان توجیهی ندارد و حداقل نباید به این افراد مجال تصدی سمت های مدیریتی داده شود.

رئیس قوه قضاییه یکی از دلایل تلاش برای تخریب دستگاه قضایی از سوی نهادهای ضدانقلاب و رسانه های رسمی دولت‌های آمریکا و انگلیس را نقش قوه قضاییه در برخورد با فتنه دانست و اظهار کرد: البته دربرخورد با فتنه نقش اصلی با مردم بود و دستگاه قضایی تنها به وظایف قانونی خود عمل کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی نیز از «کارنامه قابل قبولی» برخوردار است خاطر نشان کرد: فراموش نمی‌کنیم در جریان رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیاردتومانی بسیاری تبلیغ می‌کردند که دستگاه قضایی توان رسیدگی به این پرونده را ندارد اما دیدیم که با صلابت و دقت به آن رسیدگی شد.

رئیس دستگاه قضا برخورد این دستگاه با مفاسد اجتماعی را نیز « قاطعانه» توصیف کرد و افزود: البته ریشه‌کنی مفاسد صرفاً کار قوه قضاییه نیست، بلکه باید همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند و ریشه‌های مفاسد را شناسایی و خشک کنند.

آیت الله آملی لاریجانی دنبال کردن سیاست «پیشگیری از وقوع جرم» و« برخورد جدی با جرایم خشن» را از دیگر ویژگی‌های عملکرد دستگاه قضا در سالهای اخیر برشمرد که اقبال عمومی را نیز در پی داشت و تصریح کرد: برخورد قوه قضاییه در برابر جرایمی که با امنیت مردم سر و کار دارد مانند سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف، قاطعانه و شدید است و در این زمینه به سر و صداهای حقوق بشری نیز اعتنایی نداریم.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با ادعاهای حقوق بشری از موازین شرعی و قانونی عدول نمی‌کند افزود: کسی که بر روی مردم اسلحه بکشد محارب است و مطابق با این عنوان با او برخورد می شود. همچنین برخی از مفاسد اقتصادی نیز از مصادیق افساد فی الارض است.

رئیس قوه قضاییه در پایان این بخش از سخنانش اعلام کرد که در دوره جدید تحولاتی در ساختار و تشکیلات دستگاه قضا و همچنین تغییراتی در سطوح مدیریتی قوه قضاییه ایجاد خواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی با توجه به در پیش بودن هفته دولت این مناسبت را به رئیس جمهوری و هیئت دولت تبریک گفت، همچنین از پیام تبریک رئیس جمهوری به مناسبت ابقای رئیس قوه قضاییه تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر دستگاه قضائی کشور
انشاالله
دانشجو
United States
آقای لاریجانی انسان جایزالخطا نیست ممکن الخطا است