جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

واجدین‌دریافت یارانه کم‌درآمدی مشخص‌شدند

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 377089
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه ریزی برای شناسایی تا ۲۵ میلیون نفر کم درآمد برای دریافت یارانه را داریم گفت: شناسایی پردرآمدها دشوار است و نمی‌توانیم با اتکا به شاخص دریافت حقوق، پردرآمدها را شناسایی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه صبح با خبر درباره شناسایی دهک‌های درآمدی مشمول دریافت یارانه گفت:در این زمینه دو مورد خطا جامعیت و مانعیت وجود دارد که افرادی که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند یا نمی‌شوند باید شناسایی شوند.

وی ادامه داد:متاسفانه در کشور ما مانند کشورهای دیگر بانک اطلاعاتی درستی وجود ندارد،‌اما کار شناسایی خود را آغاز کرده‌ایم. از بانک‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی ، سازمان املاک از زمانی که الکترونیکی شده است اطلاعاتی جمع آوری کرده ایم و می توانیم اکنون تعدادی از افراد را با درصد خطای پایینی اعلام کنیم.

ربیعی اظهار کرد: چندین نظریه در زمینه شناسایی دهک‌های مشمول دریافت یارانه وجود دارد. برخی می گویند که پرداخت یارانه نقدی خود ایجاد تورم می‌کند و برخی می گویند تکلیف قانونی دولت باید اجرایی شود. هردو دیدگاه جمع‌آوری شده است و در حال اخذ تصمیم نهایی هستیم. کار مطالعاتی در این زمینه به وزارت کار واگذار شده است که اکنون در حال بررسی آن با همکاری تمام دستگاه‌ها هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در مورد تعداد و آمار افراد مشمول باید بگویم برنامه ریزی برای شناسایی حدود ۲۵ میلیون نفر از کم‌درآمدها را داریم و لایه‌های پایین درآمدی راحت‌تر شناسایی می‌شوند. امادر مورد شناسایی پردرآمدها باید به نتیجه برسیم که ملاک را چه عددی قرار دهیم . نمی‌توانیم دریافت حقوق را شاخص قرار دهیم. در حال حاضر افرادی که درآمد بالای چند میلیون دارند از هدفمندی استفاده می کنند اما واقعیت این است که باید برخی از شاخص‌ها را در مسیر شناسایی ضریب دهیم تا به درستی شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: کارهای مطالعاتی در زمینه شناسایی دهک‌ها در وزارت کار انجام شده است اما تصمیم‌گیری نهایی خارج از وزارت کار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راست ميگه واقعا ملاك حقوق دريافتي ماهيانه نبايد باشد چون خرج امور جاري ميشه تازه كم هم مياد بايد ازطرق سازمان املاك و مستغلات و سازمان امور مالياتي وارد شوند يكي بالا شهر ميشينه مثلا حقوقش 2ميليونه يكي پايين شهر با همون حقوق ولي تفاوت بهاي خونه شخصي ميشه تخمين زد شايد 10تا 15برابر بيشتره بلاخره ملك يه سرمايه مطمئنه تو ايران يه پشتوانه خوبيه چرا بايد هر 2يارانه اونم به مساوي دريافت كنند يا طرف كارخانه داره داره يارانه ميگيره يا طلا فروشه داره يارانه ميگيره يه مغازه دار پر رونقي داره يارانه ميگيره بنظر بنده بايد كارگران و كارمندان و افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي بگيرند بقيه (البته سرمايه دارها پاساژ دارها و برج دارها) بايد حذف شوند
اون روزي كه مي خواستند بنزين را از 100تومان 400تومان كنند يكي از اين حرفها نبود وحرف از هدفمندي بود ونه گراني ولي شاهديم با بي كفايتي فقط اجناس گران مي شود وهر روز از روز پيش كم وزن تر وبي كيفيت تر