پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۵۰۰ روز از آغاز رسیدگی به کهریزک گذشت

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 380580
بیش از ۵۰۰ روز از آغاز رسیدگی به پرونده قضات متهم در کهریزک می گذرد و این پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است. یک سال قبل این پرونده جنجالی در اختیار قضات دیوان عالی کشور قرار گرفت که اکنون در مرحله نهایی صدور حکم است. قرار است قضات پس از اعلام نظر نماینده دادستانی کل رای خود را اعلام کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جریان فتنه ۸۸ امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی پس از بازداشت به زندان کهریزک منتقل و پس از سه روز به گواهی پزشکی قانونی بر اثر ضربات وارده به نسوج نرم و شرایط بد نگهداری کشته شدند اما با واکاوی بیشتر دلیل کشته شدن آنها توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح دو تن از مباشران انتظامی به اعدام محکوم شدند و حکم چندین نفر دیگر هم توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.در حالی که متهمان محکوم شده به اعدام در یک قدمی چوبه دار قرار داشتند اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

آغاز رسیدگی به پرونده قضات

در بخش دوم پرونده رسیدگی به اتهامات قضات متهم در پرونده آغاز شد. در این بخش دادستان سابق تهران و دو تن از قضات به عنوان متهم پای میز محاکمه قرار گرفتند که با گذشت ۱۸ ماه از آغاز رسیدگی هنوز دیوان عالی کشور حکم نهایی را اعلام نکرده است.

۸ اسفند سال ۹۱

نخستین جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری و به ریاست قاضی مدیرخراسانی آغاز شد.

۲۱ اسفند سال ۹۱

مرتضوی پس از سومین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران: روح الامینی به وظیفه پدری اش عمل نکرد. شبانه روزی در دادسرا فعالیت می کردم.

۳۰ اردیبهشت ۹۲

وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر گفت: پدر مرحوم جوادی‌فر در گفت‌وگویی که با آقای مرتضوی‌ داشت، اعلام کرد که در مورد معاونت در قتل، شکایتی از وی ندارد.

۱ خرداد سال ۹۲

یازدهمین و آخرین جلسه دادگاه با دفاعیات سه متهم و وکلای آنها پایان یافت.

۲ خرداد سال ۹۲

قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

۱۰ تیر سال ۹۲

سخنگوی قوه قضائیه: رای قضات متهم در پرونده کهریزک صادر شده است. این رای قابل تجدید نظر است.

۲۳ تیر سال ۹۲

وکیل قاضی حداد: به رای اعتراض می کنیم.

۶ مرداد سال ۹۲

وکلای اولیای دم دم: به رای دادگاه اعتراض داریم.

۴ شهریور سال ۹۲

پرونده به شعبه ۹ دیوان عالی کشور ارسال شد

۲۳ شهریور سال ۹۳

وکیل مدافع خانواده "مرحوم محمد کامرانی" از قربانیان حادثه بازداشتگاه کهریزک از پایان مطالعه این پرونده در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: شعبه رسیدگی کننده برای صدور رای منتظر اظهار نظر نماینده دادستان کل کشور است.

حال باید منتظر نظر نماینده دادستان بود تا این پرونده جنجالی پس از ۱۸ ماه به نتیجه برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *