پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۳

سقف پرداخت‌ یارانه‌ها کاهش یافت

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 410685
نمایندگان مجلس با تصویب بخش هزینه‌ای تبصره ۲۱ لایحه بودجه، سقف پرداخت نقدی و غیر نقدی یارانه‌ها را کاهش دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان بخش‌های هزینه‌ای تبصره ۲۱ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۴ را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این مصوبه مقرر شد در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۵ دی ۱۳۸۸ به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۴ منابع حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیر نقدی به خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید به شرح زیر اقدام نماید.

بر اساس بند الف این تبصره که پیش از این در جریان بررسی درآمدهای لایحه بودجه به تصویب رسیده بود، درآمد حاصل از اجرای مفاد مواد یک و ۳ قانون مذکور در سال ۱۳۹۴ تا مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

همچنین در بند ب این تبصره مصوب شد که منابع مذکور در بند الف و منابع مربوط به ردیف‌های یارانه‌ای از محل بودجه عمومی دولت مندرج در این قانون به شرح زیر هزینه می‌شود:

۱- تا مبلغ ۵۲ هزار میلیارد ریال در اجرای ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارنه‌ها برای کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست.

۲- تا مبلغ ۴۸ هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران.

۳- تا مبلغ ۳۹۰ هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیر نقدی به ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

۴- تا مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال به منظور تامین بخشی از یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، روستائیان، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر و معادل ۱۰ درصد از اعتبار این ردیف برای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، عشایر، ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته و اقشار محروم با رویکرد توسعه پایدار به سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد.

۵- تا مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال به منظور کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها.

به گزار شتسنیم، در سال‌های اخیر به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی به مردم در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها سالانه مبلغ ۴۲ هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یافت که امسال این رقم به ۲۹ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که بر این اساس میزان پرداخت نقدی به مردم باید کمتر از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان شود و یا برخی از دهک‌های بالای درآمدی باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت راستگویان:
ما علاوه بر پرداخت یارانه سبد کالا هم خواهیم داد
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!
United States
مجلس تصویب کرده .
Iran, Islamic Republic of
روحاني متشكريييييييييييييم
جهان
باسلام وعرض ادب
میخواستم
بگم که بجای اینکه افزایش بدید کمش میکنید این چه قانونیه پس باید قیمت حاملهای انرزی هم بیارین پایین”من به عنوان یک شهروند ایرانی این کارهای که انجام میدین راضی نیستم ”گناه زن وبچه مردم گردن کی هست که نمیزاره مردم بدون استرس زندگی کنه /اونوقت ادعای شیعه دوازده امامی راداریم/بجای کم کردن 45تومان به فکر چیزهای اساسی باشید
بابا خداییم بیاین پولدارا رو حذف کنین من مطمئنم سهم کم در آمدا بیشتر میشه طرف بنز اس 200 داره یارانه ام میگیره کارد خورده!
چُغوک=گنجشک
با سلام
اقتصاد لیبرالیستی وسرمایه داری همینه که اقایون در سالهای نه چندان دور داشتن و الان هم میخوان بر همون چرخ بچرخن!!
ازجیب فقیر برداشتن و تو جیب سرمایه دار گذاشتن.یعنی فقیر فقیرتر و سرمایه دار ثروتمند تر!
سجاد
United States
چرا از تاریخ اعلام یارانه ها همه چیز 10 برابر شده ولی یارانه ها تتغییری نکرده .
معلوم نیست چی از جون ما ملت می خواهید !!!
مریم
کسی که تمام برنامه هاشو منوط به توافق با امریکا بکنه معلومه که به مشکلات بیشتر از این دچار میشه و معلومه که سنگینی شو قشر کم درامد تحمل میکنند نه ثروتمندان.
روحانی مچکریم!!!!
همین مذاکرات خفت بار میدونین چقدر برای ما هزینه مالی و غیر مالی داشت، توی این صرفه جویی میکردن خب.
ببخشین کدوم رایانه غیر نقدی ، سبد کالا؟ یا سهام؟ یا...؟
خب دیگه پس پول افزایش حقوق کارمندان بانک و کارکنان ستادی وزارتخانه ها از کجا بیاد، قشر کم درامد که مهم نیستن ، سر دولت سلامت.
روحانی و مجلس مچکریم.
محمد
بابا پدر مردم در اوردین دیگه چی می خواین از جون ملت هر روز یه داستان سر هم میکنید