جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

مازراتی را بچسب؛ ۱۰۵ اقتصاددان را سانسور کن!

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 410289
بیانیه تحلیلی ۱۰۵ صاحب‌نظر و کارشناس اقتصادی در نشریات زنجیره‌ای سانسور شد.
مازراتی را بچسب؛ ۱۰۵ اقتصاددان را سانسور کن!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، تمام این روزنامه‌ها از درج کوچک‌ترین تیتری در صفحه اول خود درباره بیانیه کارشناسی مورد اشاره در زمینه اقتصاد مقاومتی صرف‌نظر کردند و اغلب آنها حتی خبری کوتاه نیز از این بیانیه در صفحات داخلی خود منتشر نکردند. روزنامه‌های شرق، آرمان، آفتاب یزد، شهروند، فرهیختگان و مردم‌سالاری از جمله این روزنامه‌ها هستند. روزنامه‌های ایران و جمهوری اسلامی نیز به همین روش عمل کرده‌اند.

این رویکرد به یک خبر مهم در حالی است که به عنوان مثال روزنامه شرق در صفحه اول خود از قول جهانگیری نوشته «آگاهی و رعایت حقوق‌شهروندی مثل نان شب واجب است». تیترهای دیگری نظیر «عکس یادگاری با پیکتی»، «مازراتی برای یک شب» و... در صفحه اول شرق خودنمایی می‌کند. تیترهایی مانند در به در دنبال همسفر، بولتن‌ها نمی‌میرند، خیز اتاق ایران برای دولتی شدن و... نیز در صفحه اول آرمان خودنمایی می‌کند تا جایی برای تیتر بیانیه ۱۰۵ اقتصاددان باقی نماند.

در روزنامه‌های دیگر نیز این تیترها به جای تیتر خبر مذکور خودنمایی می‌کند:

- اعتماد: «تفاوت مصلحت‌سنجی و فرصت‌طلبی را از یاد نبریم»،«جزئيات پرواز غیرمعمول»،‌ «خطر داعش بیخ‌گوش و شهر هترا».

- آفتاب یزد‌: «هاشمی می‌آید؟»، «تنها خوبان عالم ما نیستیم»، «توافقنامه ترجیحی ایران و هند در راه است؟...»

- ایران:‌ «توسعه آشورا ده پشت سد سوءتفاهم‌ها»، «درگذشت نویسنده شهیر ادبیات ترکیه در ۹۲ سالگی»، «اطمینان از اصالت لوازم آرایشی با تلفن همراه» ‌و...

- فرهیختگان‌:‌ «فارغ‌التحصیلان سفیر دانشگاه هستند»، «راه تدریس غیرفارسی هموار می‌شود؟»، «حادثه‌های پیاپی برای جیمز باند»‌ و «آه، تصنیفی که تکرار نمی‌شود».

- مردم‌سالاری: «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دنبال خروج روش‌های پوپولیستی از انتخابات است»،‌«عارف: راهبرد ما قبول پیروزی تفکر اصلاحات به جای سهم خواهی است»، «هابرماس و دولت- ملت شدن در عصر جهانی».

یادآور می‌شود کارشناسان و اقتصاددانانی مانند ابراهیم رزاقی، غلامرضا تاجگردون، احمد توکلی، داود دانش‌جعفری، فرهاد رهبر، مجید قاسمی، هادی قوامی، محمدجواد ایروانی، الیاس نادران، حسین صمصامی، محمدمهدی مفتح، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عادل پیغامی، میرکاظمی و... بیانیه ۱۰۵ اقتصاددان (شامل مدرسین و پژوهشگران اقتصاد) را امضا کرده‌اند. این بیانیه با ذکر جزئیات، نحوه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی برای رونق اقتصادی و گشودن گره تحریم‌های داخلی از دست و پای کارآفرینان را تحلیل کرده و به موضوعاتی مانند درون‌زایی رشد اقتصادی، صادرات غیرنفتی، امکان رقابت و بهره‌وری تولیدات داخلی، درآمدها و فرارهای مالیاتی، نحوه هزینه منابع مالی حمایتی در تولید، چالش‌های دیوان‌سالاری دولتی در مقابل تولید و رونق اقتصاد ملی، مدیریت واردات و قاچاق کالا، انضباط مالی و پلمی و بانکی، مبارزه با رانت‌های اقتصادی و... پرداخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مریم
Iran, Islamic Republic of
بعضی ازاین اقتصاد دانان سی سال است اقتصاد این مملکت را به این روز انداخته اند.......................................................................................................................
عملکرد روحانی در قبال نظرات کارشناسان حوزه های مختلف نعل به نعل دنباله روی از تفکرات احمدی نژاد هست. انگار مملکت ملک باباشونه که این ندید پدیدا تا دستشون بهش رسیده هر طور دلشون میخواد عمل میکنن!