پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

پیکر طاهره صفار زاده به زادگاهش برنمی‌گردد

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 463588
انتقال پیکر طاهره صفارزاده، شاعر و مترجم قرآن کریم، از تهران به سیرجان منتفی شد. انتقال پیکر به درخواست خانواده وی مطرح شده بود.
به گزارش جهان، بعد از انتشار خبر پرحاشیه انتقال پیکر طاهره صفارزاده از تهران به سیرجان، محل تولد وی به درخواست خانواده‌اش، تولیت امامزاده صالح اعلام کرده است که این کار اشکال شرعی دارد، به همین دلیل این موضوع کلاً منتفی شده است.

رضا اسماعیلی، دبیر همایش علمی ادبی طاهره صفارزاده، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این موضوع گفت: تولیت امامزاده صالح اعلام کرده است که چون فرد دیگری در طبقه فوقانی همان قبر به خاک سپرده شده است، انتقال پیکر با این شرایط حکم نبش قبر دارد و جایز نیست.

طاهره صفارزاده در ۲۷ آبان‌ماه سال ۱۳۱۵ در سیرجان استان کرمان زاده شد. وی پس از کسب مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت. در سال ۱۳۷۱ از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، عنوان استاد نمونه به وی اعطا شد و در سال ۱۳۸۰ پس از انتشار ترجمه قرآن به انگلیسی و فارسی عنوان خادم‌القرآن را کسب کرد. وی در سال ۲۰۰۵، از سوی انجمن نویسندگان آفریقایی و آسیایی در مصر، به‌عنوان برترین زن مسلمان برگزیده شد.

از صفارزاده در حوزه‌های مختلف ادبی، پژوهش و ترجمه منتشر شده است که از جمله این موارد می‌توان به رهگذر مهتاب (۱۳۴۱)، چتر سرخ (به انگلیسی) (۱۳۴۷)، طنین در دلتا (۱۳۴۹)، سد و بازوان (۱۳۵۰)، سفر پنجم (۱۳۵۶)، حرکت و دیروز (۱۳۵۷) و... اشاره کرد.

وی سرانجام در پنجم مهرماه سال ۱۳۸۷ به‌علت ضایعه مغزی در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری شد و مورد عمل جراح قرار گرفت، حدود ساعت ۹:۳۰ صبح روز ۴ آبان در همان بیمارستان در سن ۷۲ سالگی درگذشت. وی در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شده است. جلال صفارزاده اعلام کرده است که تصمیم خانواده وی برای انتقال پیکرش برای به خاک سپردن او در کنار پدر و مادرش است و اینکه صفارزاده یکی از مفاخر این شهر به شمار می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الان واسه شهرتون و دنیای خودتون میخواید این بنده خدارو جابه جا کنید؟؟؟