شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱۳
۳۳۵

علت برکناری تهیه‌کننده سمت خدا

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 359287
انتشار خبر برکناری تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی «سمت خدا» به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه‌ی مذهبی تلویزیون، در روزهای گذشته یکی از خبرهایی بود که بازتاب چندانی در رسانه‌ها پیدا نکرد و بسیاری ترجیح دادند به سادگی از کنار آن عبور کنند.
علت برکناری تهیه‌کننده سمت خدا
به گزارش جهان، این بی‌توجهی در حالی رخ داد که «سمت خدا» یکی از معدود برنامه‌های دینی و مذهبی تاریخ رسانه‌ی ملی به شمار می‌رود که در جذب مخاطب نیز بسیار موفق عمل کرده است و محبوبیت بسیاری در بین مردم دارد؛ تا جایی که در تازه‌ترین نظرسنجی شبکه‌ی سه هم پیش از نوروز ۹۳، «نجم‌الدین شریعتی» -مجری برنامه‌ی «سمت خدا»- به عنوان یکی از سه مجری محبوب تاریخ شبکه‌ی سه، انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت. از همین رو، برکناری تهیه‌کننده‌ی موفق این برنامه به شدت عجیب و سوال‌برانگیز به نظر می‌رسد.

برای جویا شدن از صحت و سقم این خبر و علت برکناری احتمالی، گفتگویی را با «سید عبدالمجید رکنی»، تهیه‌کننده‌ی موفق برنامه‌ی «سمت خدا» انجام دادیم. «رکنی» در گفتگو با رجانیوز پیرامون انتشار خبر برکناری‌اش اظهار داشت: «تقریبا این برکناری قطعی است و تمام مراحل اداری آن توسط مدیران شبکه و سازمان انجام شده است. متأسفانه برای مدیران، تصمیمات و اقتضائات مدیریتی بر مصالح دینی ارجحیت دارد.»

«رکنی» پیرامون دلایل برکناری‌اش از سمت تهیه‌کنندگی برنامه‌ی «سمت خدا» عنوان کرد: «دلیل اصلی برکناری، تمرد از رویه‌ی سازمانی و نامه‌ی انتقاد حاج آقای ماندگاری خطاب به ضرغامی عنوان شده است. ماجرا از این قرار است که صداوسیما در دو موضوع بر خلاف قانون و نظر رهبری عمل می‌کرد و آقای «ماندگاری» طی نامه‌ای این دو موضوع را به «آقای ضرغامی» تذکر دادند. ولی ظاهرا این انتقاد برای برنامه‌ی «سمت خدا» بسیار گران تمام شد.»

وی پیرامون دو موضوعی که صداوسیما بر خلاف قانون و نظر رهبری عمل می‌کرد، افزود: «اولین موضوع تبلیغ اجناس مختلف در حین برنامه‌های کودک است که این مورد بر خلاف نص صریح قانون صداوسیماست. آیین نامه‌ی سیاست‌های تامین، تولید و پخش صداوسیما در شماره‌ی ۲۵۷۰ خود به این موضوع اشاره می‌کند و تبلیغ در حین برنامه‌های کودک را غیرقانونی می‌داند. اما متاسفانه بیش از یک سال است که برنامه‌های کودک تلویزیون به بهانه‌ی نداشتن بودجه، اقدام به تبلیغ محصولات مختلف می‌کنند.»

وی پیرامون بهانه‌های صداوسیما مبنی بر نداشتن بودجه و اجبار برای پخش آگهی در حین برنامه گفت: «این حرف درست نیست. اگر مسئول سازمان محیط زیست برای تامین بودجه‌ی کارمندانش به مشکل بخورد، حاضر است یوزپلنگ شکار کند و از درآمد حاصل از آن حقوق کارمندانش را بدهد؟ بدیهی است که این کار غیر منطقی است؛ چرا که وظیفه‌ی محیط زیست حفاظت از همان یوزپلنگ است. حال مگر وظیفه‌ی صدا و سیما حفاظت و صیانت از فرهنگ کودکان نیست؟ پس چه طور حاضر می‌شود برای تامین بودجه این فرهنگ را تخریب کند؟ این دلیل قابل قبول نیست.»

«رکنی» در مورد نکته‌ی دومی که در نامه‌ی «حاج آقای ماندگاری» خطاب به رئیس صداوسیما وجود داشت، تصریح کرد: «رهبری پیرامون برخی از مسابقات تلویزیون دستور صریح دارند. گاهی ایشان پیرامون موضوعی مثل بها دادن به جایگاه زن، به طور کلی صحبت می‌کنند و گاهی هم ایشان مستقیما به مصداق‌ها اشاره می‌کنند. رهبری در سال ۸۳ در دیدار با مدیران سازمان صدا و سیما مخالفتشان را با برگزاری مسابقاتی که در آن‌ها جوایز غیر متعارف به شرکت‌کنندگان اهداء می‌شود، اعلام کردند و فرمودند که این مسابقات ترویج بی‌نطقی است. اما متاسفانه برخی مدیران و برنامه‌سازان در صداوسیما، انرژی می‌گذارند و بودجه خرج می‌کنند تا خلاف نظر رهبری عمل کنند.»

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی «سمت خدا» پیرامون تبعات این نامه ادامه داد: «حجت الاسلام ماندگاری» در نامه‌ی خود به این دو مورد اشاره کردند و فکر نمی‌کنم هیچ آدم منصف و با وجدانی باشد که این دو مورد را قبول نکند. دوستان بعد از این نامه تبلیغ محصولات در حین برنامه‌ی کودک را متوقف کردند، اما مسابقاتی که جوایز غیر متعارف دارد، هنوز از تلویزیون پخش می‌شود. در ذهن مدیران سازمان این بود که شما یکی از برنامه‌های ما را تعطیل کردید، ما هم باید برنامه‌ی شما را تعطیل کنیم تا مساوی شویم!»

«رکنی» درباره‌‌ی احتمال تعطیلی برنامه‌ی پرمخاطب «سمت خدا» گفت: «ما فعلا با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. باید جبهه‌ی دین‌داران در این موضوع خودش را بسنجد. ما ادعا داریم که رسانه باید به دست افراد انقلابی سپرده شود. حالا باید ببینیم می‌توانیم ۵۰ دقیقه برنامه را در تلویزیون حفظ کنیم؟ اگر توانستیم، آن زمان می‌شود به پله‌های بالاتر هم فکر کرد. اما اگر به هر دلیل، مثلا محافظه‌کاری یا ترس از موقعیت نسبت به این اقدام صداوسیما ساکت بمانیم، نباید انتظار داشته باشیم که در آینده رسانه به دست افراد متعهد و انقلابی بیفتد.»

وی در مورد حمایت مردم از این برنامه و واکنش آن‌‌ها در صورت تعطیلی «سمت خدا» عنوان کرد: «حضرت آقا در سال ۷۳ فرمودند که از درد فرهنگ با مردم سخن نمی‌گویم، بلکه خطابم مسئولان هستند. اما امسال مسئولان فرهنگی کار را به جایی رساندند که حضرت آقا از مردم خواستند که فرهنگ کشور را احیا کنند. الآن هم مردم باید به این قضیه ورود و اعتراض‌شان را اعلام کنند. بنده و حاج آقای ماندگاری هم به عنوان یکی از مردم دعوت حضرت آقا را لبیک گفتیم.»
https://jahannews.com/vdcbw9bfzrhbs5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbw9bfzrhbs5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
.... چه توقعي از ضرغاميش
داريد
ضرغامی برووووووووووووووووووو
ارمیا
زمان همه چیزو مشخص میکنه...
زود نباید قضاوت کرد...
اگر این خبر صحت داشته باشد باید به حال صدا وسیما ومدیرانش گریه کرد
باید به وضع ازادی بیان کشور گریست
معاف
برادر یا خواهر عزیز.برای خودمان باید گریه کنیم ؟چراکه ما اتش بیار معرکه شده ایم
Spain
امر به معروف و نهی از منکر از اوجب واجبات دین ماست. پس هر کس از اقامه اون جلوگیری کنه ماهم جلوش می ایستیم. پس ما آتیش بیار نیستیم شما زیادی بی خیال هستی
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
شما علی الحساب گریه را شروع کن
با سلام. تبلیغات صدا وسیما از شبکه های ماهواره ای بیشتر شده و متاسفانه بعضی از کالاهایی را هم که معرفی میکنند بدرد نمیخورند.
مطمئنم این همه ی ماجرا نیست...
Iran, Islamic Republic of
من یادمه وقتی سایت خبرده خبر انتقاد شدید حاج آقا ماندگاری از تبلیغات صدا و سیما رو منتشر کرد منتظر چنین خبری تو امروز بودم..
شدید کجا بوده؟
بنده خدا در نهایت ادب و احترام حرفاش رو دلشوزانه گفت!
حالا این مسئولین حرف حساب سرشون نمیشه بعد میان میگن هوچی گر!
به خودشون میگن ته اعتدال و انتقادپذیر!
Iran, Islamic Republic of
دلواپسا یه وقت دلواپس نشن تو رو خدا !!!
توی صداو سیما میخواهند همه مثل هم باشند اگر یه نفر متفاوت باشه یه برنامه ی خوب هم ساخته باشه باید عذرش رابخواهن که یه دست بشه ، به جای برنامه سمت خدا برنامه سمت خودشون درست کنند .
کارخیلی بچه گانه ای انجام دادند خداباماست نگران نیستم
بهنام
United States
سلام مخاطبان 4روز گذشت پس چه شد دیگر حرف زدن کافی است چون مشخض شد مسولان نالایق نفهم.کر هستند .و از این که فقط دارید با ظاهر از حق و کلام رهبری دفاع می کنید خیلی نگران هستم نگذارید زمان بیشتر از این شود بروید و خواستار اخراج مسولان بی خرد شوید و خواستار بازگشت سمت خدای سابق این دفاع باطن است شهدای ما با این خلوص پیروز شدند نه با ظاهر من در بجنورد پیگیر این توهین وجسارت هستم و خواهم بود من جانم را در دفاع از امر به معروف اسلام می دهم از شما تمنا دارم شما هم در جای کشور عزیز هستید دیگر ساکت نشینید که دشمنان بیشتر از این طناب پاره نکنند.یه امید دفاع شما از حق.بهنام رخمتی از بجنورد
/////////
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرت وشرف حاج آقای میر باقری عزیز ////
اگر همه با هم متحد بودن صدا وسیما به نظر مردم توجه میکرد ، افراد تو این جور موقعیت ها شناخته میشن >
اریحا
اگه ما ساکت بشینیم و کاری نکنیم اینا میگن که ببین پرمخاطب ترین برنامه رو تعطیل کردیم اما حتی صداشون هم درنیومد! مگه پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی نیست پس این مخاطبها کجا رفتن که صداشون درنمیاد ! بیایید همه مخاطب ها یه تجمع میلیونی جلوی در صدا و سیما داشته باشیم هر کسی میتونه بیاد تهران اگر کسی هم نمیتونه توی استان خودش این کارو. انجام بده یه روز رو معین کنید که همه با هم در محل حاضر بشیم دیگه حرف کافیه باید عمل کنیم . هر کسی هر طوری میتونه اطلاع رسانی کنه . حق گرفتنیه .
از رفتن مجری عالی شما بسیار متأسف شدم
واقعا که ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا خيلي چيزهاي مهمتر هست كه آگهي توش گم
از رفتن آقاي شريعتي بسيار ناراحتم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چه توقعی از صدا وسیما دارید وقتی کرم آشغال حلزون رو برای بدست آوردن پول به خورد ما ملت داد و براشم مهم نبود سر مردم چی میاد
خیلی چیزای دیگه ام در جریانه که اگه کنجکاو باشید پیداش میکنید مثل تن تاک!!!!!!!!!!!!!
mohammad
Iran, Islamic Republic of
ضرغامی شما هم....
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب ضرغامی جناب دارابی وای برشما واقعا کجاداریېد میرید شماها تلویزیونی که تاثیرګزاریش بالاست کجا میبرید اقایان محترم
برنامه سمت خدارو چرابخوان تعېیلش کنن باید بګید به مردم که دارن این کارو انجام میدن
برنامه خوب عموبورنګ چقدرزیبا به بچه هادعا یاد میدادخیلی زیبا اونم تعطیل کردند یک برنامه های بی محتوا بی سروته داره بخش میشه که خداییش مردم موندند کجا چنین شتابان اقایان دینی مذهبی
اقای ضرغامی به خودش نمیاد که بخاد ریس سازمان باشه هاږاوکجا این سمت کجا زود زمان بګذره بره ویک انسان وارسته بیاد جای ایشون بګیره
سارا
متاسفانه صدا وسیما برنامهای خوب وزیبا ودلنشین را حذف میکند و برنامهایی که بدترین آموزنده را برای بچها وبزرگان دارد را میگذارد ودوباره تکرا آنها را مجددا پخش میکند مثل ساختمان پزشکان و...
که بدترین آموزنده را برای همه داشت .قابل توجه مسولینی که نمیتوانند از عهده کارشون بربیایند کجاست آن وجدانها .عدالتها .اخلاص در همه کارها داشتند .کسی که نتواند مسولیت خودش را درست ایفا کند در روز قیامت باید حساب پس دهد .انشالله که به یاری خداوند وآقا امام زمان«عج» کسی را مسول صدا وسیما بگذارند که در درجه اول برنامه مذهبی را در رسانها داشته باشد به امید آنروز وبرای طلب دعا کردن از خداوندآمین
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکن دوست عزیز در عوض برنامه ها و سریال های مناسب داره که توی همه اونها طلاق،خیانت و مسائل مفیدی از این دسته را نمایش میدهد
مسافر
اگه اين برنامه از كنداكتور شبكه 3 حذف شه جمعيت انقلابي كل رسانه رو جارو خواهد كرد ...
امیدواریم این جوری بشه و جمعیت انقلابی به وظیفه اش خوب عمل کند اما سئوال این است که چطوری؟..................
باسلام.به شدت با این اقدام غیرمنطقی مخالفم.به نظرم همه مذهبی ها باید حمایت خودشونو ازین برنامه و خصوصا تهیه کننده محترم اون اعلام کنند.این فقط کار فقط حمایت از یم برنامه نیست بلکه حمایت از فرهنگ ترویج دین هست.
محمد
اگر این برکناری به دلیل انتقادات استاد ماندگاری و دیگران باشد . باید گفت استاد ضرغامی برووووووو ...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
من اکثر برنامه هاش میینم لطفا پیگیری کنید برنامه عالی حتی من سحر هم میبینم
////////////
Iran, Islamic Republic of
انقدر زنگ بز نید به صداوسیما تا کلافه بشن همون طور که با این کارشون مارا کلافه کردن .
محسن
سلام نامه حاج آقا ماندگاری و سخنان آقای رکنی کاملا درست و منطقی است ما صد درصد از ایشان و برنامه خوب سمت خدا حمایت می کنیم .اقای ضرغامی لطفا بیدار شوید.
Spain
اگه خواب بود که تا الان بیدار شده بود. ایشون خودشونو زدن به خواب. خوب بخوابه روز برکناریه خودش هم نزدیکه
مهدی
ضرغامی که اصلا این نظرهارو نمیخونه باید توی عمل ثابت کنیم !
Iran, Islamic Republic of
یه سوال
به نظر شما چرا ما در طول 8 سال دفاع مقدس حتی یک فیلم درباره دفاع مقدس نداریم؟؟
با اینکه آلمان و انگلیس و شوروی و آمریکا قبل از جنگ شروع به ساختن فیلم کردند و جنگ شان را توجیه میکردند ولی ما که حق مطلق بودیم نه سینما و نه تلویزیون یک فیلم جذاب و خوشفرم همان دوره هم درست نکردند؟؟ چرا؟؟
جواب :جستجو کنید معاون سینمایی سال 62 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بوده؟ ( یک گروه چپ مارکسیست قبل از انقلاب که بعدها قیافشون مذهبی شد و تا سال 73 اجازه ساختن یک فیلم خوش فرم و چارچوب رو به کسی ندادند و فیلمهایی هم که دادند نزدیک به سیاه نمایی بود و یا ضعیف بود و حرفی برای گفتن نداشت. سال 76 آمدند تا سال 84 بودند. زمان آقای صفار هرندی 4 سال نسبتا دست بچه مذهبی ها افتاد ولی چون چارچوب کار رو بلد نبودند کارهایی شد ولی اونجوری که باید نخیر. و 4 سال دوم آقای احمدی نژاد که معاونت سینمایی واقعا افتضاح کرد و الان! الان ! دقیقا شاگردان سال 62 تا 73 آقایون به ثمر نشستن و شما شاهد این باشید که از اسلام فقط سیاه نمایی اش رو به همه نشون میدن و...
ساناز
Iran, Islamic Republic of
چرا نداریم؟ این همه فیلم از دفاع مقدس داریم هم فیلم جدی هم فیلم طنز هم فیلم تلفیقی.
شما ظاهرا سینما و تلویزیون نگاه نمیکنید و رادیو هم گوش نمیکنید!
دردمند
این هم از لبیک مسؤولین رسانه ملی نسبت به دغدغه و اعلام خطر مقام معظم رهبری!
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
این دوستای که منفی میدن احتمالا از همون خواص با بصیرت هستند چون تعدادشون هم کمه
صادق8
رسما متاسفم برای مدیران صدا وسیما
امیدوار که آنچه در خبر آمد صحت نداشته باشد و الا آنچنان کمپین حمایتی از این برنامه درخشان شبکه سه بعمل بیاوریم که چشم هر حسود و بخیلی کور شود و درس عبرتی برای مدیران بی تدبیر...
خودجوش؟
. در ذهن مدیران سازمان این بود که شما یکی از برنامه‌های ما را تعطیل کردید، ما هم باید برنامه‌ی شما را تعطیل کنیم تا مساوی شویم!»


واقعا در سیما چه خبره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
اطاعت مطلق از فرمایشات رهبری؟!
جناب ضرغامی، زرشک!
آری روند بازگشت به عقب کم کم سرعت میگیرد منتظر تعطیلی برنامه های مفید دینی هم باشید. چون غرب زده ها بازگشته اند.
این برنامه واقعا از بهترین برنامه های سیماست.
با این دیگه چه مشکلی دارن!
هر برنامه یا بنری که در مسیر فرهنگ سازی اسلامیه دارن حذف می کنن!
United States
مدیرانی که فقط ظاهر دینی دارند .
رخساره
گل گفتی.
نیکتا
چه سعه صدری آقایان به خرج دادند!!
از اقای ضرغامی چنین انتظار نداشتیم
همچین جرأتی رو ندارند
علی اکبر
برنامه سمت خدا بسیار اثر گذار برخانواه هاست
جوانان زیادی برنامه را تعقیب می کنند
اگر ضرغامی چنین ریسکی کند لکه ننگی برتاریخ زندگیش گذاشته
Iran, Islamic Republic of
چرا آخه؟
واقعا چرا اخه
ببو
یعنی مردم راه بیفتند بیان جلوی صدا سیما در حمایت از شما دو نفر تظاهرات راه بندازند ؟ اذهبا انت و ربکما انا ها هنا قاعدون
انا رب الابل
منطقت قویه خودت دست بکار شو چرا مردمو میکشونی خیابون داداش
حسن
انشاءالله آقای ضرغامی تجدید نظر میکنن .ما روی ایشان حساب ویژه ای بازکرده بودیم .شخصیت ایشان والاتر از اینه که این چنین برنامه مفیدی رو بخوان تعطیل کنن لازمه من بعنوان یک پدر خانواده این برنامه رو جزو معدود برنامه های مفید سیما میدونم وتقریبا اکثر اوقات اونو درکنار خانواده میبینیم هموطن عزیزما دغدغه مون جدیه ولی نه با بلوا بلکه با اعلام نظر.ومسولین سیما هم انشاءالله تجدید نظر می کنن
شیرین
Iran, Islamic Republic of
چطور 88 مردم رو الکی میکشیدن خیابونا کسی از این آیه ها نمی اورد؟
کجا مردم رو به خیابون کشوندن؟
ابراهیم
برات متاسفم
یاس کبود
سلام
کاش اول متن و درست میخوندید دیگه اظهار نظر میکردید
:|
اقا من اشتباه مثبت دادم چرا نمیشه ویرایش کرد؟:|:|:|
نه شما مثل اینکه هنوز تو جو 88 موندی!
فکر میکنی همه مثل اون دو نفری هستن که شما رو کشوندن تو خیابون و کلی هزینه و کشته گذاشتن رو دست مملکت!؟
کافر و فتنه گر همه را به کیش خود پندارند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برات متأسفم......
پارسا
برای ضرغامی متاسفم ایشون مثلا دین دار هستن؟؟
تحمل انتقاد نداری مدیر نشوید
داود
United States
سلام انشاالله موفق باشید
حامد
Iran, Islamic Republic of
سلام
پیشنهاد میکنم که جنبش حمایت از برنامه سمت خدا در فضای مجاز را بیندازیم
مريم
انشالله كه اين خبر صحت نداشته باشد ولي پيشنهاد مي كنم آقايون چند برنامه از برنامه هاي سمت خدا را ببينند يا حداقل pdf متن صحبت هاي سمت خدا را مطالعه كنند خصوصا درس هاي اخلاق حاج آقا فرحزاد و ماندگاري و قرائتي.
انشالله تلنگري باشه شايد به سمت خدا حركت كنند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
و البته حجج اسلام آقايان رنجبر و دكتر ميرباقري حفظهم الله تعالي .
مسولین رسانه هم مثل بقیه نشون میدن نگران

فرهنگ دینی هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما متاسفیم مدیران بی فرهنگ دینی
سعید
برنامه سمت خدا تنها برنامه عالی صداو سیما هست اقایان با ایمان
United Arab Emirates
واقعا کاملا درسته برنامه سمت خداپربیننده جوانان میباشدخواهشمنداست مجری پرتوان آقای نجم الدین شریعتی در این برنامه سمت خداحضورداشته باشند.
جرات دارن حذف کنن تا ببینن چجوری رو سرشون خراب میشیم... عدد این حرفا نیستن...
امین
نمایندگان مجلس چراسکوت؟
محمد
به نام خدا
ای کاش این حرفها رو تو تلویزیون میزد آقای رکنی تا شاید یه حرکتی در جهت جلوگیری از این روند صورت بگیره
جهان ترسیدی تو راهم برکنار کنن نظر م رانگذاشتی ترسو
محمدرضا
در دادگاه عدل الهي يكي از شكايت كنندگان خواهم بود ، در دادگاهي كه رسول الله (ص) و اهل بيت طاهرينش هم حضور دارند جناب ضرغامي وعده ديدار در محضر احكم الحاكمين !!!فعلاً تا مي توانيد بتازيد !
کیوان
اگر برنامه سمت خدا تعطیل شود خوده ضرغامی می داند که چه بر سرش می آید
انتقاد پذیری دولت !!!!! تاثیرش را بر همه ارگانه گذاشته
صادق تهرانی
آقای ضرغامی
با این عمل ناپسند و قبیح غیرمنتظرانه هر چه سریعتر بیدار شو و اگرخودرابه خواب زده ای
بعید است بیدار شوی !!!
پس منتظر بیدارشدنت با ضربات مردمی باش.
متأسفانه آقایان در مقام شعار خود را انتقاد پذیر معرفی میکنند ولی در عمل تحمل کوچکترین نقد را هم ندارند...در حکومت اسلامی در برابر چنین انتقادات و پیشنهاداتی باید هدیه داد نه اخراج!!!
واقعا عمق ماجرا سوزناک است ولی واقعیت این است که در سیستم اداری کشور، مصالح مدیریتی بر همه چیز حتی فرائض دینی ارجحیت دارد...
Iran, Islamic Republic of
سلام قسم جلاله میخورم که کوچگترین حب و بغضی در حرفهایم نباشد اولا این کار درست نیست من یک تهیه کننده شبکه 3 هستم مسیولیت تهیه کنندگی کارمندی نیست که اخراج داشته باشد بلکه چند سال یکبار برای ایجاد روح جدید در برنامه ها تهیه کنندگان عوض میشوند و این طبیعیست و اقدام آقای رکنی در این مورد یک شانتاژ است و اصلا حرفه ای نیست ایشان البته برنامه ای پر مخاطب داشتند اما بسیار گران برای یک برنامه روتین که دو مبل و یک مجری و یک کارشناس داشته دقیقه ای 50 تا 60 هزار تومان میگیرند این را ضربدر حداقل 50 دقیقه بکنید میشود روزی 3 میلیون و ماهی 90 میلیون آقای دیندار آیا این حلال است ؟ اول از خودمان شروع کنیم برنامه سمت خدا با تمام هزینه هایش و سود عادلانه عوامل بیش از دقیقه ای 10 هزار تومان خرج ندارد بعد هم آدم حرفه ای هیچوقت اسرار سیستمش را بیرون نمیبرد
قابل توجه این که برنامه نود چند ساله که تهیه کنندش و مجریش یه فرده و اونجا نمیشه تغییر داد اما اینجا باید تغییر داد
بعد یه نکته دیگه اونم اینه که الان چندوقته که ایشون تهیه کنندس الان دیگه طراوت نداره الان که برنامش گل انداخته و بیننده هاش بیشتر شده باید بندازیمش بیرون
در آخر قسم الکی هم نخور همه میدونن که بغض که هیچ از روی .... حرف زدی
چرا شماها برای اثبات خود بحث مسائل مالی را مطرح میکنید.
برنامه کلاه قرمزی برای 13 برنامه کمتر از 50 دقیقه ای که در یک فضای بسته استودیویی تهیه میشد نردیک به 2 میلیارد گرفت و کسی هم صدایش درنیامد چون طرفدار داشت. این مبلغ را با برنامه ی 3 میلیونی البته با حساب کتاب خودتان در سمت خدا مقایسه کنید که البته نمیدانم با حساب شما دقیقه ای 50 تومان در 50 دقیقه چطور 3 میلیون میشود
انصاف هم چیز خوبی است
البته موضوع اصلا مالی نیست
برنامه سمت خدا . خدایی عموم پسند هست و اکثرا مطالب اعتقادی . اخلاقی و احکام و غیره را دربرنامه هاش دنبال میکردند که نیاز شدید تمام خانواده ها می باشد . که امیدوارم در سال فرهنگی بجای لبیگ و بیعت با فرموده رهبری که عملا باید همچو برنامه هایی در تلویزیون زیاد کنند به فکر حذف کردن همچو برنامه هایی نباشند که اون وقت خودشان حذف میشوند .
حسن سلیمی
بهتر است آقای رکنی به این اتهام پاسخ دهند.
استاد
Iran, Islamic Republic of
پ ن پ برن نزدیک به دو میلیارد بدن به تهیه کننده کلاه قرمزی که اون هم با هزار ناز و عشوه و طلبکاری بیاد برنامه اجرا کنه
زهرا
سلام اولا هنوز چند ماه از پایان کار آقای رکنی باقی مانده که آن ها نتوانستند این چند ماه هم تمام شود بعد ایشان حذف شوند ثانیا این که اگه این برنامه با این دو مبل و یک مجری و کارشناس این همه مخاطب پیدا نمی کرد هیچ وقت نمی ماند که بخواهند دقیقه 50-60هزار توامان بگیرند در ثانی شما که مطمئن نیستید که آیا آنها این ماهی 90 میلیون رو می گیرند نگید حلال نیست ! ثالثا این که این همه فوتبالیست ها میلیاردی پول می گیرند همه اش هم آبروریزی می کنند و کارهای شنیع جلوی دوربین و ملت انجام می دهند هیچی نیست جند نفر که برای فکر و فرهنگ ملتی خدمت می کنند حالا صداتون دراومده!
اصلا کسی سنگ آقای تهیه کننده رو به سینه نمیزنه... بحث بحث فرهنگ دینی است نه چیز دیگه...ضمنا در مورد هزینه و دستمزد ها هم پرت گفتید... مونده ام واسه چی قسم جلاله خوردین ؟
گلابی خودتی اخوی....ملت رو گاگول فرض کردی ؟
میعاد
Serbia
با توجه به این که به تهیه کننده بسیار نزدیک هستم و می دونم از ته دل داری دروغ میگی میسپارمت به صاحب همون قسم جلاله که بزنه تو کمرت.
ابراهیم
منظورت از اسرار اینه که مشغول تعریف و تمجید از مدیران باشه و انتقاد نکنه؟؟
از کجا معلوم که شما راست بگویید؟! یعنی شما هم وضع مالی تان خیلی خوب است! شاید هم به ایشان بخاطر برنامه پرمخاطبشان حسادت می ورزید! آقای رکنی اگر به فکر خودشان و افزایش حقوقشان می بودند دیگر چه لزومی داشت با پخش تبلیغات تلویزیونی و یا برگزاری مسابقه های تبلیغاتی مخالف باشند. ایشان هم مانند خیلی از برنامه سازان کنونی ساکت می ماندند تا با این مسابقات و تبلیغات درآمدخودشان هم زیادتر شود و عمل به سخن علما و... را هم می توانستند به راحتی پشت گوش بیندازند مانند همین کاری که الان خیلی از مسئولین دارند انجام می دهند. لطفا برای اثبانیت حقانیت گفته هایتان قسم جلاله نخورید؛ آن هم برای اینکه پشت سر دیگری حرف بزنید! معمولا انسانهای عادی که واهمه دارند کسی حرفشان را نپذیرد به راحتی و برای هر چیزی قسم می خورند.
بیننده
نیازی به قسم نیست!!!
با یه کم فکر کردن میشه فهمید اگه کسی یه فکر منافعش باشه با مدیران خودش به خاطر مردم جدل نمیکنه
محمد
شما اگه یه نفر بهتون ماهی 90 میلیون بده ازش انتقاد میکنی؟؟

من که فقط تعریف میکنم حالا اصلا تلویزیون صبح تا شب بشه تبلیغ !!! به من چه؟؟؟
ضمن تشكر از برنامه بسيار خوب سمت خدا
با شما موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا وضعیت اقتصادی کشور حل نشود با این برنامه

ها (سمت خدا) مشکل مردم حل نخواهد شد
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
شما فکر کنم از اون دوستایی هستی که اگر صبحانه نخوری ناهار هم میل نمیکنی چون صبحانه نخوردی
بله حتما! و البته با برنامه هایی نظیر جشن کاخ سعدآباد (چه پیروزی بزرگی هم!) مشکلات اقتصادی حل خواهد شد!
با برنج فریدون و این یکی و اون یکی! حل خواهد شد!
با پوفک و پوشک (برا 7ماهه تا 70ساله) حل خواهد شد!
شما هم ذره ای شک به دلتون راه ندید!
بیک
برای ایجاد روح جدید یا تصفیه نقادها؟
اگر علت این است چرا الآن؟
چرا فقط سمت خدا؟
چرا روابط عمومی سازمان تکذیب میکند؟
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
سخنان شما، ربطي به سخنان تهيه كننده برنامه سمت خدا نداشت و قابل تفسير نيست.
لطفاً راجع به موضوع اظهار فضل نماييد.
Iran, Islamic Republic of
اولا فکر نمی کنم همچین هزینه ای بگیرند.یعنی همش تو جیب خودشون نمیره.ما هم خیلی بیسواد نیستیم . این پ.ل رو میدن به تهیه کننده اوشون باید هزینه دکور و مجری و.....تامین کنه.ثانیا: چطور برای فوتبال از نوع جهانی اون هم به بهانه آبرو داری و نه به دلیل سلامت مردم اینهمه پول خرج میشه برای یه برنامه مذهبی اشکال داره خرج بشه؟! هزینه های میلیاردی صهیونیستها و وهابیت و....رو نمیبینید؟!!! واقعا که متاسفم
حجت
برای تبلیغ بین برنامه نود هر ثانیه حدود 8میلیون باید پول بدی اون وقت ماهی نود میلیون برای یک برنامه دینی خیلی زیاده نه؟برنامه رو انداختن دم ظهر و وقت اخبار14 شبکه یک که کسی نبینه تکرارشم 5صبح
سید رضا
خیلی داری زیاده روی می کنی اگر هم سمت خدا درامد خوبی دارد برنامه فوق العاده ای را نیز اجرا می کند و اینکه می گویی آدم حرفه ای اسرار سیستمش را بیرون نمی برد کاملا غلط است بزرگترین واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر است و آقای رکنی کار خوبی کرده که اول از سیستم و سازمان خودش شروع کرده تا این واجب فراموش شده ی الهی دویاره به راه افتد و این کار برنامه ی سمت خدا را کامل تر و مجذوب تر می کند
مشکل آقای رکنی جای دیگری هست
علمداری
اگر چیزی که شما می فرمایید حقیقت داشته باشد پس چرا درمورد برنامه هایی مثل ۹۰ که هزینه های میلیاردی دارد و سودی هم بجز ایجاد جو روانی درجامعه ندارد صدق نمیکند وبه دنبال ایجاد روح جدید در برنامه نیستند
ساناز
Iran, Islamic Republic of
الحق که حرف حساب جواب نداره. واقعا حرف به جا و هوشمندانه ای زدید.
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
سود داره آقا سودش روز بعد تو محل کار نشون میده که اکثرا یا دیر میان یا حال ندارن کار کنن
ف
دیگه سودش به اندازه فوتبالیستای ایران که نیس؟؟؟میلیاردی میبرن!!!!!ok
ناشناس
الان حساب کن تو برنامه نود اقای فردوسی پور چندین ساله که تهیه کننده این برنامست پس چرا به قول شما که میگید تهیه کننده عوض میکنند برای ایجاد روح جدید در برنامه ها پس چرا ایشونو تا حالا عوض نکردند ؟
خوبه امروز اقای فرحزاد فرمودند که اقای رکنی رو اخراج کردند
دلت خوشه داداش مثلا تهیه کننده ای خدا خیرت بده با این اظهار نظرت
یک کارشناس یا مجری در این برنامه اگر چنین پولهایی بگیرند نوش جانشان جالب است که صدای شما در می یاد اما اگر یک سریال بی محتوا و یک فیلم آب بندی شده بسازن و هنرپیشه ها و دست اندرکارانش پولهای کلان به جیب بزنن اشکال نداره ! اون حرام است و این حلال ای ول بابا با این منطقت !!!
مهسا
کاش جناب تهیه کننده شبکه 3 بیان همین جا یه جواب بدن به سوالات دوستان که مثلا خیلی از برنامه های دیگه که پول بیشتری برای هر دقیقش خرج میشه نباید روح تازه ای داشته باشند و تهیه کننده عوض بشه؟
برنامه دینی همیشه روح تازه ای داره چون مباحث به برنامه تنوع میدهند که این برنامه این تنوع داشت
نیاز نبود تهیه کننده عوض بشه.
لطفا مردم را ... فهم نکنند
هدی
حرف مفت زیاد میزنی . برنامه سمت خدا اگه میلیاردی هم پول بگیره بازم کمه . نوش جونشون اگه همچین پولی گرفته باشند . اصلاح یک امت مسلمان هرچقدر هم هزینه داشته باشه بازم حقشه که بگیره . تو اگه ادم مسلمونی بودی میفهمیدی که ادم هر جایی قسم جلاله نمیخوره شیاد .
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
خوبه خیل هم خوبه تهیه کننده زیز دکور برنامه مهم نیست نتیجش مهمه
مریم
پس گویا خیلی ها چشم دیدن موفقیت برنامه سمت خدا رو نداشته اند!!
مرضیه
مجری فقط آقای شریعتی و دیگر هیچ کس.

چرا اقای براتی قبول کرد بجای اقای شریعتی بیاد ؟؟/.واقعن متاسفم .
بیننده برنامه
Iran, Islamic Republic of
پس همه اونجا ناراحتن از این که آقای رکنی با دو تاصندلی و دو نفر یه برنامه خوب ساخته که دیگران با خیلی بیشترش نمی تونند کاری از پیش ببرند ؟؟؟؟ خوب این هنره ! ایشان از مغز و معرفتش استفاده کرده نوش جونش . چرا هنر پیشه ها که برای مزخرفاتی که بازی میکنند پولهای کلان میگیرند حرام نیست ؟ تازه من که باور نمیکنم همچین پولی را صدا وسیما داده باشه ولی انقدر از آگهی های قبل از برنامه میلیونی در می آرن که به جایی برنمی خوره .
رخساره
حتی اگه برنامه های مذهبی و فرهنگی بیش از اینا هم هزینه روی دست صدا و سیما بذارن که باز اونا وظیفه شونو انجام دادن. نکنه با تبلیغات پر از خالی صدا و سیما و به جیب زدن پولهای کثیف اونجوی قراره فرهنگ سازی بشه؟!
اگر صد برابر چیزی که گفتید هم بگیرند نوش جانشان، گوارای وجودشان، حلال تر از شیر مادر برایشان
برنامه ای که انقدر توانسته دین و ایمان خفته ی مرد و بیدار کند هرچقدر هم بگیرند کم است
این برای شما که خدا را نمی شناسید و به ضررتان هم هست که مردم بشناسند، 1 بازی است
ناشناس
ایناینجا بحث سر یه چیزه:امر رهبری که مدیران صدا و سیما نشون دادن خیلی اوامر رهبری که مخالف کارهاشون باشه خوشایند نیست. مدردم هم درواقع از امر رهبر حمایت میکنند و انتقادشون برای اینه که چرا صدا و سیما در مقابل فرمایش رهبر این کار اعتراضی را انجام داد.
انشالله این سمت رابه شمابدهند ولی شماارزونترحساب کن مشتری شن!!!!!
گوهری
سلام اگه حتی آقای رکنی همین مقدار را هم میگیرند نوش جونشون وقتی امثال مهران مدیری و پیمان قاسم خانیها چندین برابر این رو از صدا و سیما گرفتن!!!
.....
تازه یادشون اومد خیلی هزینه شده اخه برادرمن فکر کردی ما ازنسل مغول هستیم نخیر ما بچه شیعه ایم برو خودت گول بزن وتا اخرش پشتیبان این برنامه ایم
فاطمه
باید خودمان به عنوان بیننده این برنامه به صدا و سیما اعتراضمان را اعلام کنیم.
همه با شماره 162 تماس بگیرین و در مورد برنامه و لزوم تداوم آن نظر بدهید
...
برادر ضرغامی
ما زیاران چشم یاری داشتیم و داریم
این هم آخر عاقبت انتقاد با شناسنامه!
رسول
Germany
کسی که خلاف جهت آب شنا کنه آخرش غرق میشه حتی اگه ضرغامی باشه
صالح
این اولین برخورد ازاین دست نبوده واخرین انهم نخواهدبود مگر بخاطرانتقادبرنامه بسوی ظهور وتهیه کننده ان صبور نبود که تنها برنامه تخصصی مهدویت باسابقه 10ساله رابراحتی تعطیل کردن برنامه پارک ملت شهیدی هم سرنوشت مشابه داشت اینها فقظ وفقط شعار حمایت ازنیروهای ارزشی میدهند الان با21شبکه سهم مهدویت دررسانه به اصطلاح ملی جه مقدار است؟
اقاي ضرغامي!!!!!!! چرا؟!!!!!!!!
سید علی جلالی
Finland
با سلام و صلوات / درود و صلوات خدا بر حامیان دین اسلام و مذهب و فرهنگ شیعه
هاشمی
برام عجیبه که اصلاح طلبان و دولت در تخریب صداوسیما کم نمیذارن و شما بجای حمایت از ضرغامی این با این حرفها یکطرفه به قاضی میرید!!! مدیران صداسیما هر چقدر هم بد بهتر از اینه که ما دو دستی این سازمان رو اهدا کنیم به مخالفین .. اینکارها رو نکنین
دولت یازدهم رو با تخریب دولت دهم دادیم دست روحانی حالا صدا سیما رو با تخریب ضرغامی لابد میدین دست هاشمی یا آشنا
مقداد
ضرغامی فقط ادعا و حرفه...
رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام برنامه سمت خدا اگر پخش نشود غوغا به میکنیم
بی خود کردند.. مگه بچه مذهبیا مرده اند؟!!!!
داوود
Iran, Islamic Republic of
سلام، اگر در بعضی از موارد بخواهیم ساکت بمانیم سرمان به طرز وحشتناکی بی کلاه میماند. این یکی از مهمترین اسن موارد است. مطمئناً اگر این برنامه به این دلیل یا به هر دلیل دیگری تعطیل شود ما مستقیما به رهبرب شکایت خواهیم برد و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد. ضمنا یکی از نتایج مطلوب ما برکناری ضرغامی خواهد بود.
مردم
خوب بیان شد نباید در برنامه های کودک تبلیغات باشد ذهن کودکان پاک است، ولی چرا به برنامه سمت خدا حمله می کنید.
اصلا از مسئولان صدا و سیما با این همه ادعا چنین انتظاری نداشتم...!کارشناسان و عوامل سمت خدا انسان های دلسوز این کشور و انقلاب هستند و اگر جایی مشکلی باشد براساس حدیث و آیات قران و..
به ان واکنش می دهند...و دنبال پست و مقام و.. هم نیستند مگر نه سکوت می کردند...
به جای این که این اشتباه رو بپذیریم و قبول کنیم و با این افراد همفکری کنیم و هم تشکر اونوقت تهیه کننده را برکنار می کنیم..
آشنا
Iran, Islamic Republic of
آقاي ركني!
عزيز من!
وظيفه اصلي شما و كلا رسانه ميلي انتقاد از ساير دستگاه هاست تا مديران سازمان مثل شير پشتت بايستند. (عادل جون رو نگاه كن كه دارابي و ضرغامي و... چه جور ازش حمايت مي كنن)
بدين سان هم ارزش و اعتبارت حفظ ميشه هم از نون خوردن نمي افتي.
حق نداري از رسانه ميلي انتقاد كني.
فهميدي جانم؟
ابراهیم
اینکه یه برنامه دینی تعطیل شود یا پتانسیل اون حذق بشه فقط از مدیرانی بر میاد که با دین میانه ای ندارند
احسان
Iran, Islamic Republic of
به حال اسلام گریه ام گرفت
ف
به حال شیعیان مظلوم دنیادلم تاابدسکوت کرد!!!
وای اگرخامنه ای حکم جهادم دهد...................
135
Iran, Islamic Republic of
خیلی برام جالبه که این همه رویکرد صدا وسیما تغییر کرده
همین صدا وسیما صد بار دولت رو متهم به عدم انتقاد پذیری کرد(که درسته) حالا خودش بی جنبه شده
این دیگه نوبره والا
135
امیر
ضرغامی جان قیافه ات تکراری شده وقت رفتن است برو قربون خدا وسمت خدا
مدیر خوب باید تغییر پذیر باشد نه اینکه هل من مبارز بطلبدآقای رکنی تباید انتظار داشته باشد که همیشه او باید تهیه کننده سمت خدا باشد ویا سمت خدا برای همیشه پخش شود ؟لذا تعویض ویا تعطیل کردن یک برنامه نباید این همه شالاتان بازی داشته باشد .
علی
کسی مشکلی نداره، تهیه کننده رو عوض کنند اما دلیلش باید کاملا روشن و منطقی باشه. نه که روابط عمومی صداوسیما تکذیب کنه.
ضمنا کسی رو تغییر میدن که از کارش ناراضی باشند وگرنه چرا تغییر.
و ضمنا اگر اینقدر به دنبال تغییرات مثبتند برنامه های زیادی نیاز به تغییر دارد چرا سمت خدا؟
ناشناس
شما که اینگونه حرف می زنید پس حق مردم ومخاطبین این وسط چه میشود برنامه خوب سمت خدا خیلی طرفدار دارد چه کسی قرار است پاسخگوی دلهای شکسته این همه هوادار که از سوی مدیران شکسته رو بده .من که به شخصه مسئولین صداوسیما رو نمیبخشم.
احسنت
دشمنان از هر سو در تلاشند که اسلام را نابود کنند انشالله به یاری امام زمانمون «عج» دست همشون کئتاه گردد برای ظهور آقامون امام زمان «عج» بفرست صلوات
بیننده برنامه
Iran, Islamic Republic of
حالا که برنامه گرفته و بیننده داره همه هوس کردن تهیه کننده برنامه بشن ؟؟؟؟
ما نقد پذیری مسئولان رو دیدیم! اونم در این سطح گسترده! از عمو پورنگ و سمت خدا تا درو کردن روزانه 600 مدیر!
فکر کنم منظور شما از تغییر پذیر بودن دقیقا همین سبکی هست که مسئولان به سرکردگی دولت در پیش گرفتن!
جدا؟ در مورد ریاست دانشگاه آزاد هم همین نظر رو داری؟ یا ریاست مترو یا در سایر ریاست های مادام العمر؟
Iran, Islamic Republic of
اینم آخرعاقبت انتقاد با شناسنامه...
ابراهیم
متاسفانه برخورد به این شکل با اشخاصی که دلسوز دین هستن باعث میشود فضا برای نقد محدود و جا برای تفکرات ضد دین بیشتر شود
رضا سعیدی
بدبختی اینجاست که همه شعار ولایت فقیه میدند ولی برعکس عمل میکنن. رهبری میگه اقتصاد مقاومتی ولی صدا وسیما از صبح تا شب تبلیغ مصرف گرایی میکنه.
زهرا
عشقم شریعتی
......
من واقعا متاسفم برای آقای ضرغامی که انتقاد پذیر نیست و به جای حمایت از این برنامه خوب و مؤثر که بسیار هم طرفدار داره اونو میخواد تعطیلش کنه
اینه مذهبی بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رخساره
ضرغامی متاسفیم.
United States
متاسفم خیلی برای خودم و نسلی که باید بااین نوع
تفکر در این جامعه پرورش پیداکنند وقتی خانه از پای بست ویران است . خدا از مدیرانی چون آقای ضرغامی نخواهد گدشت
عملکرد ضرغامی عالی است حالا چون یک مدیر را جابجا نمود جای تاسف داره ؟
تو همان بهتر که امریکائی فکر کنی
سوگند
Iran, Islamic Republic of
برنامه سمت خدا بهترین برنامه مذهبی تلویزیون است و واقعا از بحث های جدیدی که در این برنامه با جسارت مطرح میشد لذت می بردم از جمله بحث آقای ماندگاری در مورد تبلیغات و اسراف و ... . آقای رکنی واقعا زحمت می کشیدند وب ا شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم و حمایت خودمان را از این برنامه و مباحثش به این شیوه اعلام می کنیم .
سمين
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم براى آقاى ضرغامى،ما بيننده ها بايد برنامه سمت خدا رو برگردونيم، اين وظيفه دينى ماست
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خدا قوت
با شنیدن این خبر غم انگیز در این روز های عزیز به شدت خاطرمان آزرده شد
این برنامه که همچون دانشگاهی الهی و خالص و بی ریا برای عموم مردم از کوچک و بزرگ که تشنه مسائل دینی و اخلاقی و اجتماعی شان بود که اگر این دانشگاه بی هزینه و جهانی تعطیل شود باعث آزردگی آقا امام زمان (عج) و تاثر مردم خدا جو می شود
امیدوارم که این اختلافات سلیقه باعث خوشحالی شیطان و ایادی اش نشود
در این برهه ی از زمان که آمریکا و همدستانش با جنگ نرم علیه ما قیام کرده اند ما نیز همدستشان نباشیم
کاری کنیم که جوانان ما همینگونه که تشنه مسائل دینی و اخلاقی هستند کما فی السابق این برنامه خدایی را پی گیری کنند
با آرزوی توفیق برای شما دلسوزان دین خدا و کنار گذاشتن غرور و خود خواهی و دستگیری از نیازمندان صراط مستقیم
رضا بهرامی
سلام واقعا برای خودم و کشورم متاسفم که هر جا یک کار خوب انجام می شود یک نفر که به فکر خودش هست پیدا می شود و ان کار را یک بهانه تعطیل می کند واقعا برنامه بسار خوب وجالب بود امیدوارم که برنامه ادمه پیدا کند
علی سلامت
باسلام بگویید اگر مرد هستند و راستگو شفاف سازی کنند و تصویر استعفای نامه آقای رکنی را روی پخش کنند و بگویند چرا ایشون بعد از چندین سال استعفا داده(اگر راست میگین) اگر ذره ای در این برنامه اختلال پیش بیاد اینا بدونید نفرین و آه خیلی ها پشت سرشان هست.
قرار نیست یک تهیه کننده هرجی دلش خواست انجام دهد
علي
اونيكه هرچي دلش! خواسته تو اين جريان انجام داده مديران هستند نه تهيه كننده
فاطمه
طرفداران سمت خدا نذاریم این برنامه قطع بشه
حتی اگه شده بریم جلوی سازمان...
آقای ضرغامی بترس از عاقبت کارت...
اللهم عجل الولیک الفرج
مهدی
فاطمه جان شمار ابخدا اینهار داشتی مینوشتی خدا وکیلی به یاد اوبودی؟؟؟
اگر قرار باشه برای یک تهیه کننده جزء این کار را بکنی واویلا
معاف
هیچ میدانید ؟همه این دعوا ها برسر چیست؟؟بخاطراینکه هیچ کدام برای خدا نیست....اگربود حداقل انی که برای خدا کارمیکرد کوتاه میامد متشکرم
محمد
از همه ی مسئولین خواهش می کنم نذارن این اتفاق بیفته. این برنامه یکی از بهترین برنامه هاییه که صداو سیما تا به حال پخش کرده. واقعا از شنیدن این خبر متاسف شدم. به جای اینکه از دست اندرکاران برنامه ی به این خوبی تشکر کنند دارن تعطیلش می کنن؟؟ به هر وسیله ای شده نباید بذاریم این اتفاق بیفته
jack
Iran, Islamic Republic of
ههههه نه داداش از بانک ها حرف زدید صندلی آقایون لغزش پیدا کرده
خدا اجرت بده مرد با خدا رکنی عزیز
حسین علیزاده
من از شهر مشهد پیام میفرستم...آنقدر این برنامه بر من اثر داشته که هر کس بخواهد جلوی این روند پیشرفت معنویم را بگیرد، شکایت خود را به امام رضا ع خواهم کرد و از او میخواهم جواب فتنه گری های برخی مسئولین را در این برنامه زیبا ، را بدهد ..ان شاءالله مه بفهمند و اگر نفهمند با حضورمان در سازمان سیما اعلام خواهیم کرد
حرف حساب
با سلام و خداقوت خدمت همه عوامل برنامه سمت خدا
وحدتی که عوامل این برنامه دارند مثال زدنیه
یعنی تو عرصه فرهنگ و دین و رسانه بی نظیره

جناب آقای ضرغامی - جناب آقای دارابی و دیگر مدیران و دست اندر کاران
به رهنمودهای امام (روحش شاد) و رهبری گوش کنید که آبادی دنیا و آخرتتان همین است و بس
جبهه کفر همیشه روی اصول خود لجباز است ، شما چی؟
آبا از نهضت امام حسین(ع) حاضرید دفاع کنید؟
خداوند برساند صاحب کار را...
یه نفر
آقای ضرغامی واقعاً ازشما چنین انتظاری نداشتیم که مثل دولتی ها عمل کنید تا اسم انتقاد می آید اخراج کنید دست شما درد نکنه پایان کارخوبی ندارید.
تجربه ثابت کرده عملکرد صدا و سیما همون رویکرد دولت وقته!
United States
خیلی جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من
اخرالزمانه دیگه
یکی نیسیت این ادما رو جمع کنه
برنامه ای که چندسال اونم خالصانه اونم باحضورکارشناسانی که تمام وکمال خودشونو درمحضرخدا میدیدند و تبلیغ میکردن
جای تعجب نداره در طول تاریخ همیشه هستند ...
بیننده شما
برنامه سمت خدا برخلاف بسیاری از برنامه های مذهبی برنامه جذاب وموثر بود که تازه جای خود را در میان خانواده های ایرانی باز کرده بود .
حیف این برنامه که دست خوش کش مکش های اداری شود اولین دغدغه ی مسئولان صداوسیما که بزرگ ترین نهاد فرهنگ سازی در کشور است باید ارتقاسطح فرهنگ ایرانی اسلامی باشد مااز شما خواهشمندیم که تمایل مانسبت به بازگشت آقای رکنی وسایران به گوش مسئلان برسانید.
ملیحه یوسفی مقدم
آقای محترم درشب ولادت حضرت علی عجب عیدی به مادادید..........چندین سال است که راس ساعت1ونیم باسمت خدابه سمت خدامیرفتم واباکمک فرشته های زمینی که درآن حضورداشتند دست دردست فرشته های آسمانی میگذاشتم.
این برنامه گاهی بهانه ای برای باریدن اشکهایم میشد(به خصوص دوشنبه هاباسلام دادن به امام حسین (ع))وگاه لبخندهایی ازجنس واقعیت وامیدبرلبهایم مینشاند.
به نظرشماآقای رکنی محترم وفهمیده وفرهیخته وآقای شریعتی باآن چهره ی نورانی چه گناهی مرتکب شده اند؟
شکایت رافقط بایدبه خداوامام زمان بردوطلب کمک کرد.
واقعیت این است جسم مارابامشکلات اقتصادی تباه کردندحالا به روحه گرسنه وتشنه ی ماهم کاردارند.
ماتشنه ی حقیقت ودین ودیانت وصداقتیم.
شمارابه خداقسم هرکس دست اندرکاراس کمک کند.
کمک!کمک!کمک!
کممممممممممممممممممک!
سعید طیبی
آفرین به شما خواهر پاک
استفاده کردم از صحبتات
ممنون
حسن ستوده
سمت خداتوبرنامه ها اوله آقای شریعتی هم همینطورپس مطمئن باشین همه حمایت میکنن..کسی طرفه شمارونمیگیره..پس الکی زحمت نکشین چرانمیاین دلیله کارتون روتوضیح بدین؟؟؟/چرااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لیلا
واقعاکارتون زشته...........سمت خدایه برنامه ی پرطرفداره
سلام از شما حمایت میکنیم .
ع/بقایی
اگه تعطیل بشه وای بر بی دینی ما....................انشاالله خدا خودش کمک کند.ماهم دعا می کنیم.
نفوذی
اقای ضرغامی!سال اقتصادو(فرهنگ)باعزم ملی و(مدیریت جهادی)بر شما و امثال شما مبارک!....با یه خداحافظی دل امام زمان(عج)رو شاد میکنید......
بلند بگین آمین.
زهراستوده
سمت خداتنهانیست ماهمه درسمت خداییم حالا چون امسال بهترین برنامه شد.مشکلی دارید؟؟؟؟؟
مریم بانو
چرا باید تاوان اعصاب خرابتون رو برنامه سمت خدا بده اقای ضرغامی؟اگه اقای رکنی برنگرده باید منتظر اه مردم باشین.توی این جامعه که روز به روز داره به سمت غرب کشیده میشه بجای کمک کردن به اسلام دارین این کارو میکنین؟؟؟ واقعا واسه این کار متاسفم
زهراستوده
من همیشه سمت خدارانگاه میکنم وبهترین فیلم من سمت خدااست سمت خدانباید حذف شودچون چیزهای زیادی به مردم یادمیدهدکه چطورزندگیشان راادامه بدهندلطفاسمت خداراحذف نکنید......
عاشق رهبرم
Iran, Islamic Republic of
من که خیلی از این پایان گرفتن این برنامه ناراحت شدم.کاش دوباره راه بیفته
از این ضرغامی همچین بعید نبود وقتی خاله شادونه رو نماد زن ایده آل معرفی کرد یا صاحب الزمان ظهور کن
الما
سلام من زیاد اهل این برنامه های دینی نیستم ولی این برنامه از روزی که اومد تونست به مرور زمان منو به خودش عادت بده ...واقعا حیفه این برنامست که بخاطره این مسائل احمقانه حذف بشه.همین ته مونده دینمونم اینجوری ازمون بگیرید که خیالتون راحت شه.پس رهبرو کسای دیگه کجان ...اقایون مراجع تقلید...نه خب شاید واقعا نصرفه براشون که اظهار نظر کنن فقط انصراف از یارانه از اهمیت بالایی برخوردار بود...مردمو اسکل کردن بخدا بازم خواهش میکنم از کسایی که دستشون به جایی بنده .نگذارن این برنامه تعطیل شه.باتشکر
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
دست و جیغ هوراااااااااااا
بله واقعا
شیرین
من هم به برنامه ی سمت خدا خیلی علاقه مندم. ولی از طرفی هم یک طرفه به قاضی رفتن رو نمی پسندم. در عجبم که بعضی افراد تا یه خبر به گوششون میرسه سریع از جا میپرن و ناله و نفرین میکنن.
خسته نباشی گلم.......دردفاع ازدین جای فکر کردن ندارد
كردستان
سلام انتظاربيشترازاين نيست مع الوصف آقاي ضرغامي درحال فراموش كردن خون جواناني است كه خود بظاهر روزگاري همرزمشان بوده است ملت شهيد پرور نماد خاله شادونه هارانمي پسندنند .علي الظاهردوران مشاركتي ها درحال تكراراست دلسوزان انقلاب وخواص جامعه مواظب قلم بدستان ازفرهنگ برگشته باشيد تنهابرنامه اي كه دربرابر ترويج وهابيت وسلفي گري ايستاد وروشن گري ميكرد رابه بهانه واهي قطع كرديد واگذارتان بخدا
راهی
نمی دونم وقتی ما از این کار صدا و سیما انقدر به تنگ آمدیم قلب حضرت آقا چقدر از این ماجرا فشرده شده و چقدر صاحب الزمان؟؟؟؟
متاسفم برای این دین نماهای بی دین...
انصاف
Iran, Islamic Republic of
توقع داشتم جهان نیوز نسبت به اتفاقات برنامه سمت خدا در روز دوشنبه (12رجب)موضع مناسب داشته باشد اما متاسفم .بیخودی بعضی ها دم از ارزشها میزنند.در کشورز اسلامی برای حفظ یک برنامه مردمی دینی باید مقاومت کرد.وای وای
متینا
واقعا متاسفیم باید شورای نظارت بررسی کنه و پاسخی به مردم بده اگه بخاطر امر به معروف این اتفاق افتاده باشه باید هر مدیری که نقشی در توقف برنامه داشته توبیخ و اخراج بشه
داود
مدير محترم صدا و سيما من اغلب همين برنامه تان را مي بينم اونم نباشه ديگه .
عبداله فانی
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم را خوب اومدی
zahra
United Kingdom
واقعا متاسفم برای مدیرانی که ارزش چنین نیروهایی را در مجموعه خود نمی شناسند و به راحتی انها را از دست می دهند.
اما آقای رکنی و همکارانتان بدانید همانطور که از برنامه های خودتان یاد گرفتیم خدا فرموده:ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
دعای خیر ما بدرقه راهتان
الیاس
با سلام .
ما هم لبیک میگوییم و امیدوارم مدیر قبلی سمت خدا به جایگاه واقعی خودش برگرده
طرفدار سمت خدا
در سال فرهنگ، ضد فرهنگ عمل نکنید. وای بر شما ... خجالت بکشید!از مسئولین سمت خدا معذرت خواهی کنیدو آن ها را به پست خود برگردانید
اسماء
اصلا مشکل این ضرغامی بیچاره نیست
مشکل اونی که این بنده خدا رو تحویل گرفته اونم الان توحسه دست خودش نیست
خبر نداره فردا یه بیجنبه ای مثه خودش میندازتش بیرون
برنامه بدون اقاى شريعتى لطفى نداره
علي
من نوجوان17ساله ام وحامي سمت خدا واقاي شريعتي و حاج اقا ماندگاري و.......
Iran, Islamic Republic of
باید مدیر گروه عذرخواهی کند
یعنی اگر برنامه درست نشود ما از سریال سرزمین کهن کمتریم!
نه!!!!
http://samtekhoda.tv3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=35&Itemid=28

این سایت برانامه سمت خدا است...
لیلا
واقعا ک...
قطعا حرف حق تلخه و ب مزاج خیلی ها خوش نمیاد اما شما دلگیر نباشین چون ب اندازه کافی طرفدار دارید,سمت خدا بهترین برنامه هستش و کور شه کسی ک نمیتونه ببینه
ما با شماییم.......
فاطمه
سلام
این اصلا خوب نیست که برنامه دارای مخاطب زیاد ومحبوب بین مردم به خاطر یک سری از مساظل تعطیل بشه این مساطل نباید در برنامه دینی به وجود بیاد و دشمنان را خوشحال کند
ریحانه
رهبرم با شنیدن این خبر تنهایی شما رو فهمیدم،فهمیدم که چه رنجی تحمل می کنیدو چقدر صبر دارید.برنامه ای که داشت روحمون رو صیقل می داد تو این زمونه دارن ازمون میگیرن من فقط از امام زمان میخوام که برای هممون دعا کنند.
فاطمه.ا
سلام ‏.من ‏
وتمام ‏
اعضای ‏
خانواده ‏
ام ‏
ازتهییه ‏
کننده ‏،مجری ‏
وتمام ‏
کارشناسان ‏
سمت ‏
خداحمایت ‏
میکنیم
سفیر نور
با سلام
حمایت از این برنامه وظیفه همگانی است و فرهنگ عمومی را می رساند
وهابیت میلیلردی خرج میکند برای از بین بردن همه اعتقادات ما و جوانان ما
مسئولان به هوش باشید که آخرتی هم هست و اگر با این کار ( تعطیل شدن برنامه یا بی محتوا شدن برنامه) جوانی که می توانست بوسیله این برنامه از انحرافش جلوگیری شود به انحراف کشیده شد باید یک عمر پاسخگوی او باشد
Iran, Islamic Republic of
هرکاری که ازدستم بربیاد برای این برنامه که واقعاما روبه سمت خدامیبرد انجام میدهم وبه عوامل سمت خدامیگم که ب خداتوکل کنند که خداباآنهاست
امین
به عنوان یک مسلمان ایرانی از برنامه ی سمت خدا و نجم الدین شریعتی حمایت میکنم
سارا
سلام .متاسفم برای ریس صدا وسیما

به نظر من انتقاد خیلی خوبه وکسی هم که بخواهد
باید بپذیرد نه اینکه به جای اینکه همان برنامه سمت خدا با عوامل همان برنامه را بخواهند تعویض کنند به جای اینکه صدا وسیما نقش مهمی در مسائل مذهبی داشته باشد ولی متاسفانه مسائل مذهبیمون داره کمرنگ میشود .مگر این نیست که همه باید در درجه اول مطیع امر رهبری باشیم به ظاهر نه باطنن پس کجا رفته این اخلاصها..............واقعا
محمد ناطقی
با سلام خدمت شما سروران گرامی .
خواستم عرض کنم ما هم در رکاب شما برای احیای مسائل دینی در صدا سیما هستم . چون بنده غیر از برنامه شما برنامه ی دیگه ی رو از تلویزیون نمی بینم . یا علی مدد
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا که وقتى اخلاص نباشه اىن مىشه
مجتبی
امام علی می فرمایند حق را گو گرچه تلخ باشد و در جای دیگر می فرماید اگر حرف حقی شنیدید و در برابر آن مقاومت کردی زیانکار ترین مردم هستی بله آقای ضرغامی این حرف من یا دیگران و ملت مسلمان ایران نیست این حرف صریح همان کسی است که بارها و بارها تو از اون به بزرگی یاد کردی اما وقت عمل به اون جا زدی آیا این اخلاص شما در دینداری است ؟
نرگس
قربونت برم شریعتی...
زهراستوده
به نام خداسلام من زهراستوده 9ساله هستم لطفاسمت خداراحذف نکنیدوقتی مادرم به من خبردادکه سمت خدامیخواهد حذف شود خعلی ناراحت شدم.ازشماخواهش میکنم که سمت خداراحذف نکنید لطفا
محمد
مدیران محترم صدا و سیما اگر انتقاد پذیر نیستید از شما می خواهم روابط عمومی و راه های دیگر برای انتقاد را تعطیل کنید در ضمن خواهش می کنم ایران را دشمن شاد نکنید چراکه دین بهترین صلاح مبارزه با دشمنان ایران است
ناشناس
United States
مسولین سازمان بجای اینکه وقتشان را برای تعطیل کردن یک برنامه مفید بگذارند . ایا خبر دارند بودجه کلانی را صرف دوره دکترای افرادی می کنند که بازنشته هستند ویا در استانه باز نشستگی . و افراد جوان مستعد بی بهره هر جند که اقای ضرغامی مپل بقیه چیزها اصلا خبر ندارد
محمد ن
وقتی صدا و سیما در جشنواره رادیو از پدر گلشیفته فراهانی تجلیل مبکند چه انتظاری بیش از این میتوان داشت
چند سالی است احساس میکنیم رسانه ملی رسانه ضد دین و تنحصاری سده است
رخساره
امان ازین قضاوتهای سلیقه ای! انصاف و انسانیت شما کجاست؟ یک پدر نباید به خاطر جرم فرزند محاکمه یا حتی تحقیر بشه. همونطور که فرزند نباید بخاطر خلافهای مادر یا پدرش بی آبرو یا محاکمه بشه. این میشه که در مقابل یه عده م بخاطر وصل بودن به یه عده خوشنام میان و سوء استفاده میکنند. بابااااااااااااا هرکس رو با اعمال خودش بسنجید.
مرضیه
سلام مسئول محترم.....
اینجا ایران است، صدای مرا از شیعه خانه امام زمان میشنوی.خانه دوست دارن خدا ودوست داران رهبری.
.
.
.
مسئول محترم داداش:فکر نمیکنم مباحثی که حاج اقا ماندگاری عرض کردن منافاتی با حقیقت جامعه ما و اسلام داشته باشه.مراقب رفتارت باش چون مردم ما اگاهن و بصیر این یک تهدید نبود یک امر به معروف بود.
دوستان خوبم الان وقت اون رسیده که اون چیزهایی رو که تا به حال از سمت خدا یاد گرفتید اجرایی کنید....حمایت از حق
ع
واقعا واسه صداوسيما متاسفم كه به خاطرماديات با دين بازي ميكنند.
ط-ق
به نام او که عادل است.
بنده نیز یکی از طرفداران جدی سمت خدا با اجرای خوب ومعصومانه جناب اقای شریعتی هستم لذا مجدانه خواهان بازگشت دلسوزان ونهیه کنندگان این برنامه هستم .
ناشناس
بنظرم باید برید به حال خودتون گریه کنید که انتقاد پذیر نیستید و بلافاصله برنامه رو تعطیل میکنید اصلا هم براتون مهم نیست که مردم چى میخوان واقعا که
پیمان
صدا وسیما ازمسئولین می خواد هنتقاد پذیر باشند اما خودش این طوری وای به حالشون
ناشناس
بابا این کارها چیه یکی هم داره کار درست انجام میده شما نمیذارید ما همان سمت خدای قبلی را میخواهیم نه این برنامه خیمه شب بازی شما را
وحید
بنده فکر میکنم ، دلیل اصلی ، برنامه هفته گذشته حاج آقای حسینی باشه که از روی نهج البلاغه درباره برخورد با مفسدین اقتصادی صحبت کردند.ایشون تمامی حرف هاش درست بود ولی خیلی ها براشون ناخوشایند بود . به همین خاطر عوامل رو عوض کردن.
درسته صددرصد موافقم.
مریم
برنامه سمت خدا با اجرای آقای شریعتی بهترین برنامه مذهبی بود که در این سالها پخش شد و از هر قشری مخاطب داشت متاسف شدم وقتی دیدم که این برنامه به خاطر کوته فکری و انتقاد ناپذیری مسئولین صدا و سیما به این صورت تعطیل شد و این خیانت آشکاری بود و قطعا اثرات خودش رو خواهد گذاشت!آقای ضرغامی تصور نکنند که اگر به خاطر انتقادها مجبور بشوند جلسه تقدیر وتشکر از عوامل این برنامه بگذارند مخاطبان این سعه صدر! و ولایت مداری !ایشان رو فراموش خواهند کرد ...
مهریاس
باسلام خدمت یاران امام زمان
من از طرف ملت خداجوی ایران از شما می خواهیم که با ناحق مبارزه کنید و دست از حق خود و مردمی که با برنامه شما چند دقایقی را در روز خدایی می شدند بگیرید
متاسفم برای ضرغامی و امثال ایشان
گوهری
سلام من بیشتر از 30بار با صدا و سیما در این چند روز تماس داشتم اما هر دفعه متاسفانه حرفهایی شنیدم که بیشتر به آلوده ودن صدا و سیما پی بردم. آقای پاسخگو با وقاحت تمام میگه مگه مسئولین صدا و سیما برای گذاشتن آقای رکنی از شما اجازه گرفتن که برای برکناری از مردم اجازه بگیرن. صدا و سیمای ما با این روحیه ی انتقادناپذیری هیچ وقت درست نمیشود. من هر روز فقط ساعت 1:30 تلویزیون رو روشن میکردم و 2:30 هم خاموش میکردم اما از این به بعد دیگه تلویزیون نمیبینم و به حضرت زهرا(س) از هیچ کدومشون نمیگذرم که این برنامه رو از ما گرفتن.
فرنگیس
آخی خیلییییییییییییی بدشد که .من برا ی مادرم متاسفم چند سال بود پای این برنامه مینشست .صداشم زیاد میکرد.بلکه ماهم ارشاد شیم. (هر چندکه میگفت نمیشنوم!!!!!!!!!!!!!) البته ماهم از بعضی سخنان آقایون روحانیون فیض می بردیم.(راست میگم ). یعنی واقعا امیدوار باشیم تعطیلش کنن
مگه "اعتدال" و "تدبیر" و در اینمورد "امید" معنیش غیر از قفل زدن و بستن و درو کردن و اینجور چیزهاست؟
ف
کلیدروحانی باواسطه یه دردیگه روهم قفل زدالبته به واسطه ضرغامی!!!!!!!!!!!!!!!!
ایول که انقد نکته سنجی دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
دیدن برنامه سمت خدا سعادت میخواد که نصیب هر کسی نمیشه ........
مرضیه
منم ازوقتی کارشناسان از سیستم تلویزیون انتقاد کردن منتظر یه برخوردی از مسولین محترمبودم ولی چنین برخوردی رو تصورنمیکردم.بس که ما ازدای بیان داریم.!!!!!
واااااای بر مسولین.منتظر باشین پاشو میخورین.
به یک برنامه دینی پربیننده خاتمه دادین بنابه لجبازی و خودخواهی خودتون.آه بیننده ها واونایی که دلشونوشکستین دامنتون میگیره.ازتون راضی نیستیم.
ر.محمدی
از اصل آنچه گذشته اطلاعی ندارم اما بسیار متاسفم برای آنکه جلوگیری می کند از نشر دین آن هم در یک برنامه پر مخاطب امید دارم این فرد یا افراد بتوانن جواب گوی امام زمان آنکه ناظر بر همه نیات واعمال هست باشند.
خودم
متاسفانه باتوجه به شناختی که ازضرغامی پیدا کرده بودم بعید نبود،....... از عزت این کارا برمی آمد...............
یک دوست
خدایا مورد لعن خود قرار بده آنان که به هر طریقی به دنبال روزنه ای هستن که از انتشار دین آن هم در برنامه ای موفق جلوگیری نمایند
فاطمه
من دعاهام همه مستجاب میشه اگه میخواهید نفرینتون نکنم اقای رکن ابادی وشریعتی رو برگردوووونیییییییییییییییییید
عزیزم شبکه چندو میبینی؟ رکن آبادی کیه؟
مجتبی
سلام واقعا متاثر شدم واز اینکه مسوولان کشورم نسبت به انتقاد سالم اینقدر واکنش منفی نشان میدهند متا سفم
حسینی
واقعا متاسفم. ما برای از بین بردن اسلام وانقلاب نیازی به رسانه های خارجی نداریم. همین داخلی ها کارو تمیز انجام میدن. اون از فیلم هاشون که حاضرند برای یه اسکار گرفتن آبروی ایرانی ها رو ببرن و جدایی نادر از سیمین بسازن. اینم از این که یه برنامه ی درست هم که دارن اونم باهاش مخالفت میشه و سمت خدا قطع میشه. مسئولین محترم دیگه شورشو درآوردین. راستی میگم برای اینکه تایم برنامه خالی نمونه یه برنامه درست کنین و مد و فرهنگ غربی رو تبلیغ کنین اسمش رو هم بزاری سمت شیطان به جون خودم طرفدار دارین ها نگران نباشین مثل کوه پشتتونن.
marzie
ولي من خاطرم هست كه تو همين برنامه سمت خدا فكر كنم خود آقاي ماندگاري بود كه از آقاي ضزغامي كلي تعريف و تقدير كرد و گفت حاضرم پشت سرش نماز بخونم(مطمئن نيستم آقاي ماندگاري بود يا يه كارشناس ديگه ولي صد در صد مطمئنم اينو شنيدم ) حالا چي شده كه اينطوري شده؟ به نظرم مسائل ديگه اي هم هست كه ما ازش بيخبريم
فاطمه
United Kingdom
یا ایها الغافلون
وای بر آن جامعه اسلامی که فقط اسم اسلام رو یدک میکشه
وای بر همه مردم متظاهری که در این کشور اسلامی حتی تاب شنیدن انتقاد رو ندارن
وای بر همه
ای کاش امام زمان بیاد دیگه
کاش بیاد
اللهم العجل لولیک الفرج
یکی از همین مردم عادی و م ث
سلام واقعا چرا این مسئولین اینجوری شدن ؟؟؟؟
چرا برنامه هایی مثل هفت ترانه هرچی دلشون میخاد پخش میکنن وهرترانه ای رو بخان چه خوب چه بد میزارن برامردم ؟؟؟؟؟؟!!!!
ولی حالا چون یه برنامه پیدا شده روح امر به معروف رو پر رنگ کرده باید حذف بشه ؟؟؟
اینجوری میخاین جواب مادران شهدا روبدین ؟؟؟؟
بچه هاشونو فرستادن جلو توپ وتانک تاشماها مسئولین اینجوری رو خونشون پا بزارین ؟؟؟؟
بدا به حالتون اگه برنامه سمت خدا روال عادیه قبلشو پیدا نکنه!!!!!!!
ستاره
واقعابرای مدیران صداوسیمامتاسف هستم انگاربویی ازامربه معروف به مشامشان نرسیده که یک برنامه خیلی عالی سمت خداکه ازاسمش هم معلوم است وبایدانسان رابه سمت وسوی خداسوق دهدراازمردم ورسانه دریغ می کنندمگرشماجنبه انتقادنداریدمگربی سوادیدمگربی منطق هستیدکه فورابرنامه رامتوقف می کنیدشمااگرجرات راست گفتن داریدحرف بزنیدنه اینکه سریح قاطی کنیدواقعاکه بی منطق هستیدکمی هم یادخداوقیامتتان کنیدالبته اگراعتقاددارید.
علی اصغر
واقعا برای صداوسیما متاسفم که باید درسال فرهنگ ترویج فرهنگ دینی بکند ضدفرهنگ می کند
سلام من تا آنجایی که روزی 2 ساعت تلوزیون را پراکنده نگاه می کنم وا.... سمت خدا عالیه باید این مجریهایی که با حرکات و .... باعث شرم ادم می شوند خذف شوند !!!!!!!!!!
فکر کنم همون مجریا به آقای شریعتی که رای بالایی آوردن حسادت کردند !! اگر این طور نبود می خواستی یه طرفداری چیزی بکنند نه اینکه عین خیالشون نباشه ، هر چی باشه حداقل همکار که بودن ؟!
روح الله
واقعا من از آقای ضرغامی چنین توقعی نداشتم ایشان به ظاهر انقلابی اند حالا چه طور شده خدا می داند بگذارید این برنامه ادامه پیدا کند
زینب
Iran, Islamic Republic of
واقعا براشون متاسفم!
تا کجا میخوان پیش برن،
برنامه ی سمت خـدا بسیار تاثیر گذاره،
خیلیا رو میشناسم که از نظر اعتقادی ضعیف هستن ولی این برنامه رو میدیدن!
مهدی
من موندم آقای ماندگاری چرا توبرنامه شرکت کرد؟ همه دعواها سر ایشون بود
منفی باید میگرفتی اشتباهی دستم رفت روی مثبت
مهدی
عزیزان برنامه سمت خدا تعطیل نشده ولی مجری و تهیه کنندشو عوض کردن تا به مرور زمان تعطیلش کنند چون جلوی خیل عظیم مردم جرات همچین کاری را آقای دارابی و ضرغامی فعلا ندارند و انقدر ها هم ساده نیستند که خیانت خودشونو علنی کنند
roohy
Germany
اقای رکنی واقای شریعتی بدانید اول خدا و بعد ما همیشه در کنار شما خواهیم بود و مسیری را که به سمت خداست هیچ بنده اش نمیتواند ... حتی ...
طرفدار سمت خدا
از مدیران صدا و سیما بیش از این را هم انتظار نداشتیم که سودمندترین برنامه شون را حذف کنند . باید برگردونند ما از هیچ اقدامی دریغ نمیکنیم تا سمت خدا به روال قبل برگردد...
صابر
باسلام به همه دوستان,مسؤلین صداوسیمابااین کارشون نه به آقای رکنی بلکه به همه مردم و طرفداران سمت خدا بی احترامی کردن ,متاسفم ....
سید
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مسوولین
واقعا متاسفم .در سالی که به نام فرهنگ نامیده شده شما بی فرهنگی کرده ومنجر به تعطیلی یک برنامه با فرهنگ شدید . خدا ازتون نگذره که دارین دین رو از مردم میگیرید.
حضرت علی (ع) میفرماید.چنان عمل کن که اگرمردید بر شما بگریند . برادران مسئول این میزماندنی نیست کاری کنید که بعد از آن مورد لعن واقع نشوید
جعفرزاده
بنام خدا
خداوند به حاج آقای ماندگاری و استاد رکنی و مجری توانمند جناب آقای شریعتی خیر عنایت کند سالهاست فرامین و دلسوزیهای حضرت آقا در صدا و سیما رو زمین قرار گرفته . کیه که گوش کنه ؟
من هم با نظر شما موافق هستم. ولی درد ما چیز دیگری است علاوه بر تلوزیون، سینمای ما دارد به قهقرا میرود و کسی هم جلودار آن نیست با آن وضع حجاب و آرایش وقتی کسی نتواند جلوی این فیلم های مبتذل را بگیرد باید هم به سمت خدا گیر بدهد چون با افکار آنها تناقض دارد
غزل
با سلام
در سال عزم ملی و جهاد فرهنگی عجب جهادی کردن مسئولان صدا و سیمای ما !؟ واقعا صدا و سیمای ما به کدام سمت می رود؟ اقای ضرغامی دوباره به سخنان رهبر در ابتدای امسال رجوع کنید و بیندیشید و تفکر کنید تا راه درست را انتخاب کنید. بیدارشوید برادر.
الهم عجل لولیک الفرج
فاطمه
با سلام
سي و ششمين همايش افق رسانه با موضوع دين در رسانه
ضرغامی: کارکرد دین، ایجاد آرامش روحی و معنوی است، برنامه‌های معارفی باید به زبان ساده، شیرین و نیاز مخاطب انبوه ارائه شود.
جناب آقای ضرغامی چه شعار زیبا و پر محتوایی در این همایش داده اید کاش در عمل هم به همین زیبایی عمل می کردید، و تنها یک برنامه باز هم تاکید می کنم یک برنامه که باعث آرامش روحی و معنوی در بین خانواده می شد را حذف نمی کردید. من نسبت به حذف برنامه سمت خدا با تهیه کنندگی آقای رکنی و مجری توانای آن جناب اقای شریعتی اعتراض دارم. چرا حذفش کردید؟ شما دربرابر ملت باید پاسخگو باشید. شما باید پاسخگو باشید. امسال سال مدیریت جهادی برای حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی و بخصوص حفظ فرهنگ شیعی هست مواظب باشید خلاف خواسته رهبر و ملت عمل نکنید که دربرابر همه مسئولید و باید جوابگو باشید.
وما صبر می کنیم و ان الله مع صابرین، خدا با ماست. به هوش باشید که دربرابر محکمه عدل خدا باید جوابگو باشید.
الهم عجل لولیک الفرج
باقری
واقعامتاسف ومتاثر شدم در سال جهاد فرهنگی عجب جهادی کردند
زهرا
آهااااااااااااای آدمای به اصطلاح دین مدار؟؟؟؟ چرا چشم ندارین یه برنامه خوبم که تو تلویزیون هست ببینین؟ هااااااااااااا
زهرا
برای اینکه به لطف خدا که اگه بخواد هیچ کس جلودارش نیس دوباره با قوت ونیروی بیشتری سمت خدا رو ببینیم اجماعا صلوات
زهرا
خدا هدایتتون کنه
خب آقای ماندگاری راست گفتن دیگه... گوش شنوا داشته باشینو حق بذیر باشین
ما بشت این برنامه هستیم و خواهیم بود و دعا میکنیم الساعه خدا جزاتونو بده و بیشتر از گذشته سمت خدا محبوب آدما بشه و همه دنیا مخاطبش بشن
مسعود
سلام واقعا باید به حال صدا و سیما گریست کسی که باید بره شما هستین اقای ضرغامی
امین
با سلام و احترام

سوال اصلی من از مدیر شبکه سوم است: چرا عوامل برنامه محبوب سمت خدا عوض شدند؟
آقای دارابی چرا از بیان حقیقت و انتقاد سازنده احساس ترس کردید؟
چرا عوامل برنامه های دیگر مثلا «برنامه نود» که هر چه می خواهد می گوید - هر که را می خواهد مسخره می کند را عوض نمی کنید؟
تهیه کننده جدید برنامه سمت خدا ما نمی گویم شما کاربلد و لایق نیستید حرف ما این است چرا با انتقاد سازنده عوامل عوض می شوند؟
مهدیه گایینی
با سلام خدمت تهیه کننده و آقایان سمت خدا .بنده تا قبل از جابجایی آقای رکنی و بقیه عوامل تنها برنامه ای که دنبال میکردم این برنامه بود و واقعا استفاده میکردم از شما خواهش میکنم باز برنامه به حالت قبل خود در بیاد تا حداقل استفاده ما از تلویزیون از بین نره از آقای رکنی ودیگر عواملشان به خاطر تمام زحماتی که کشیدن مچکرم واز خداوند برای آنها اجر عظیم را خواستارم ......
یک معلم
متاسفم در سال فرهنگ بهترین برنامه فرهنگی
تعطیل می شود.خدا می داند اینها چگونه می خواهند جواب خدا را بدهند. اقایان مسئول بی
مسئولیت جهنم را برای خود خریده اید ،گرچه عمل
شما نشاندهنده عدم اعتقاد شما به قیامت است .
امیر
سلام آقای ضرغامی با این کارت چیو خواستی نشون بدین آزادی بیان اینهمه جار میزنید اینه متاسفم بهتون شما به کارشناس مذهبی سرشناس رحم نمیکنید تا چه رسد یه فرد عدیه جامعه بخاید نظر بده که چی واقعا کسی سمت خدارو میبینه؟
به سمت خدا
اقایون مسول به کجاچنین شتابان؟
ناشناس
با سلام معرفت نیست در این سیما خدایا سببی تابرم گوهر خودبهر خریدار دگر اقای رکنی مطمئن باش کاری که برای خدا باشه ، خودشون راه رو نشان میدهند ، محکم باش و ناامید نشو که فجر نزدیک است.
دوستان دقت کردین سایت برنامه سمت خداغیرفعال شده.دمشون گرم که مردونه پشت هم وایسادن
عماد
مثل اینکه حرف حق واقعا تلخه آقای ضرغامی
مصطفی
متاسفم که رسانه ملی ساعت ها از انرژی خودش رو صرف اختلافات اوکراین می کنه در حالی که سمت خدا تنها برنامه ای بود که من معمولا می دیدم و فقط 50 دقیقه بود و این رو هم داره حذف می کنه
یه عده می خواند ایران بشه اوکراین
طیبه
براتون متاسفم مسئولین صدا و سیما از امام زمان خجالت نکشیدید؟ سمت خدا برنامه ای بودکه هر روز به امید ان مینشستیم وبا دلگرمی و اشتیاق زیاد ان را تماشا میکردیم وبا دیدن ان روز به روز به خدا نزدیک میشدیم وشما را دعا میکردیم وباورمان نمیشد که چنین کاری بکنید منتظر عواقب ان باشید
احمدی
من نظرم اینه که عادل فردوسی پور آقای ضرغامی و آقای رکنی رو به برنامه 90 دعوت کنند تا ریشه مشکل پیدا بشه
واقعا توی کشور اسلامی نزاع بین مدعیان دینداری خیلی زشته، البته اگه سمت خدا سمت یکی دیگه بود شاید براش این اتفاق نمی افتاد. (چه وضعی داره صدا و سیمای ما...)
زهرا سادات صامدی
با سلام حضور مسولین صدا وسیما نظر به اینکه برنامه سمت خدا بینندگانی ثابت دارد و بسیار هم به این برنامه نیاز معنوی دارند نمیدانم چرا عده ای با وجود هم نظر بودن با بیننده هایش باز اسرار به خدشه وارد کردن به این برنامه دارند امید وارم بزودی مسایلش حل شود و به حالت مفید اولیه اش باز گردد انشاالله
گلادیاتور
Iran, Islamic Republic of
هرموقع دعواتون به نتیجه رسید ما رم خبر کنید بگید کی برده
Iran, Islamic Republic of
ما دیگه سمت خدا را نخواهیم دید
مهدی
آقایان مسئول خیانت به انقلاب ونظام نکنید تمی توانید بروید نه این که.....................
fazo
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید دشمن شاد مان کردید.
فلاحتی از مشهد
واقعا باید متاسف بود برای این اقایون به ظاهر محترم جنبه انتقاد ندارند بشینند خونه کنار زن و بچشون سبزی پاک کنند نه که این پست مهم مدیریت کنند البته احتمالا از قانون پ استفاده کردند
ملیکا
Spain
از همون روزی که علی خلیلی رو به خاطر دفاع از ناموسش شهید کردند و شبکه سه ما شبکه به اصطلاح جوان ما حتی دو دقیقه بهش اختصاص نداد باید میفهمیدیم که به همین زودیا برنامه سمت خدا رو هم جمع میکنن.
واقعا مدیر شبکه سه شما کی هستی؟ چه اعتقاداتی داری؟ اصلا دینت چیه؟
در سالی که رهبر سال اقتصاد و فرهنگ نامیدن خوب خودتونو رسوا کردین
nafi3e
ترو به خدا دین را با لجبازی خودتون قاطی نکنین.
دل ما به این برنامه خوش بود. به نظر من سمت خدا بدون شریعتی و میر باقری و عالی نباشه بهتره . اگه با مجری جدید و سبک جدیدش ادامه پیدا کنه مخاطبش رو از دست میده :(
فرناز
از تلویزیون دیگه بریدم....با.برنامه های دری بری.ش..درود بر سمت خدا/
راضیه
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم که هر روز قربانی خط و خط بازی های سران مملکتمون هستند و ادعا هم میکنن که به فکرشون هستند... ... ... پس این همه برنامه ای که پخش شد برای مردم بود خودشونم عمل کنن...
علی
یک شماره ای چیزی بدید بریم اعتراض کنیم . برنامه یک وقت قطع نشه.
Germany
میبینم ک جرأتشو نداشتین!!!
خوبه! آفرین بچه های خوب!! هرکس باید سرجای خودش باشه! گرچه جای ضرغامی اونجانیست ک نشسته...
حميد
اللهم عجل لوليك الفرج
ز.کیانی
از اینکه امروز برنامه به روال قبلی برگشت بسیار خوشحالم
آقای ضرغامی ممنون که به نظرات بینندگان احترام گذاشتید.
خدا را شکر که برنامه ی سمت خدا به روال سابقش برگشت
خیلی زودتر از اینها باید امثال ضرغامی سرجاشون نشونده میشدن
ملیکا
برنگشته. رکنی برکنار شده فقط شریعتی برگشته
کجابه روال عادی برگشته ببین امروزماندگاری وشریعتی دربرنامه هستن بعداظهارنظرکن
سید محمد حسین وکیل زاده
Iran, Islamic Republic of
اگر برنامه بسیار خوب و ممتاز برادر گرامی جناب آقای رکنی و جناب آقای شریعتی ادامه پیدا نکند . . . . جای آن است که خون لعل شود در دل سنگ . . . . و بقیه قضایا ، . . . . دعا میکنیم برنامه به همان روال قبل استمرار یابد .
مدعی خواست که ازبیخ کندریشه ما /قافل از آنکه خدا هست دراندیشه ما.إنشاء الله خداوند یاریمان کند که درراه حق همیشه محکم واستوارباشیم.
:))
خیلی خوشحال شدم که برنامه به روال خودش برگشت((:
آّقاجانی
باسمه تعالی. سلام .همین پولهایی که از این تبلیغات در میاد هزینه ساخت فیلمهای بی خاصیت و منشا بدآموزیها می شود . امروزه اگر کسی مطالبی را که در سمت خدا مطرح می شود نداند، با اطمینان باید بگویم که یک مسلمان عقب افتاده به حساب می آید.
مرضیه
این برنامه جرفهای حوبی داره میزنه و حوشایند مسولین نیست چون انقدر غرق دنیا شدن که شنیدن حرف حق تلحه وبرای همین اقدام به اینکارها میکنن ولی خدا حقه واینم حقه که ماندگاره .
تلنگر
واقعا متاسفم .آقایون باید بدونن ماباهر سلیقه سیاسی نوکر وسرباز رهبری هستبم من قبلا با کار های صداوسیما به شدت مخالف بودم وبرای بهتر کار کردنش انتقاد می کردم اما حالاچیزی جز تاسف ندارم... به شدت عااااااااااااااااااشق سمت خدام .دروووووووووودبرشما
سروته برنامه های تلویزیونو که بزنید چندتا برنامه بیشتر نیست که به درد می خوره حالا اونم می خاستن حذف کنن .نه این خبرا نیست تازه باید تکرارشو شب هم که آقایون منزل هستن پخش کنید تا ببینن.فیلمای به درد نخورو شش دفعه میزارن اونوقت یه برنامه خوبو میخان از ریشه بزنن.
خدا را شکر که مجری های متعهد سمت خدا برگشت
سارا
بدترین قسمت قضیه ساکت ماندن مردم و بزرگان است...
تاسف بار است
زهرا نصیری
آخرش بازم حق به حق دار رسید یاعلی مدد
م/ط
به نظر من تلویزیون یک برنامه ی خوب وعالی به درد بخور داره که هم مجریش خوبه هم کارشناساس فقط سمت خدا هست وگرنه تلویزیون ارزش دیدن ووقت تلف کردن نداره تمومش شده تبلیغ چایی و سریال های بیمزه وآبکی که کل جلوه های ویژه اش لباسهای رنگارنگ بازیگراشه فکرم میکنن فرهنگ سازی میکنن
خادمه زهرا سلام الله علیها
سلام علیکم
و اما بعد...

خدمت آقای رکنی ضمن خسته نباشید عرض کنم که من به نمایندگی از غالب خواهران طلبه جامعه الزهرا (حوزه علمیه قم) تاآخر این راه با شما همراه هستیم و مطئن باشید ساکت نمی نشینیم...
والسلام
سمت خدایی
باسلام اجرکم عندالله.آقای رکنی متوجهند که وقتی کار برای خدا باشد از بندگان خدا توقعی نیست .البته محرومیت در زندگی گاهی خوبه تا انسانها را از خواب غفلت بیدار کنه .اگر مدتی برنامه تعطیل شود و درخواست بینندگان مطرح شود مسولان میفهمند که مثل کبک سر به زیر برف برده اند.البته از ویزگی های اخر الزمان اینه که حق را باطل و باطل را حق جلوه میدهند.شما مایوس نباشید حسابگر و کارگردان و رییس صدا وسیمای چهان خداست .موفق باشید در راه نشر الهیات
حانیه
ممنون ثابت کردید که هنوز سربازای گمنام امام زمان هنوز هستن که نذارن اسلام کمرنگ شود و حرف آقایمان زمین نماند خدا قوت
لبیک یا خامنه ای
بنده خدا
سلام خدا رو شاکرم که به خوبی مسائل تمام شده وهمه چی مثل حالت عادی خودش برگشته خدا رو شکر ممنونم
....
متاسفم برای کسانی که ظرفیت انتقاد ندارن و بااین کارتون چی میخواید ثابت کنین که یعنی ما زور داریم کسی نقد نکن ؟؟؟؟؟؟آخه کسی نیست به شما بگه بااین کارتون ضعف خودتون نشون دادین نه زورتون
باسلام وتشکر.برنامه سمت خدایکی اربهترینبرنامه هایسیما در غالب مذهبیاست به طوری که با هربار ذیدن آن ما ازنظر روحی شارژمی شویم .خواهش می کنیم به پخش این برنامه ادامه دهید.
بيننده برنامه
واقعا متاسفم
بنظره من هیچکی نمیتونه سمت خدا را لغو کنه.و ماندگاری و رکنی و شریعتی تا اخر هستن
مشتاقان
بنظره من هیچکی نمیتونه سمت خدا را لغو کنه.و ماندگاری و رکنی و شریعتی تا اخر هستن
بسیجی
اجرکم عندالله ماارحامیان شما هستیم
شب تار
خدابه داد ما برسه که ...........
حمید
Iran, Islamic Republic of
با با چنگیز هم از بعضی از شما ها انتقاد پذیرتر بود ! ! !
یاس
Romania
احسنت به شما که برای اجرای فرمان ولایت مقاومت کردید.خدا به شما توفیق روز افزون دهد
Denmark
خوبه که مسئولین صدا و سیما عذر خواهی کنند و از برنامه خوب سمت حمایت کنند .
Iran, Islamic Republic of
اگر نظرشان عوض کردن مجری باشد می توانیم تحمل کنیم اما اگر بخواهند دینمان را کم کم بگیرند خدا ازشان نگذرد اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
الان اقای رکنی برکنار شده؟
United States
....
نیکو
Iran, Islamic Republic of
سلام و قدردانم از رهبر کشورمان