پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شمار تلفات جنگ‌سوریه به ۱۲۶هزار نفر رسید

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 329181
یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد تا کنون حدود ۱۲۶ هزار نفر که یک سوم آنان غیرنظامیان هستند در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده اند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز نوشت: دیده بان حقوق بشر سوریه شمار تلفات جنگ داخلی سوریه از آغاز تا کنون را ۱۲۵ هزار و ۸۳۵ نفر اعلام کرد. بر این اساس یک سوم قربانیان جنگ شورشیان مسلح با نیروهای دولتی را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

این گروه نزدیک به مخالفان دولت سوریه با ارائه این آمار به سازمان ملل خواستار پایان جنگ داخلی سوریه شدند که حدود دو نیم سال از آغاز آن می گذرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه که دفترش در لندن است مدعی است آمارهای خود را از طریق شبکه ای از اعضای خود در سراسر سوریه جمع آوری کرده است. طبق این گزارش در این مدت ۶ هزار و ۶۲۷ کودک جان خود را از دست داده اند.

همچنین از میان کشته شدگان جنگ داخلی سوریه ۲۷ هزار و ۷۴۶ نفر از شورشیان مسلح هستند که بیش از ۶ هزار نفر از آنان افرادی هستند که از کشورهای دیگر برای جنگ با دولت سوریه به این کشور رفته اند.

گفتنی است به تازگی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی٬ وضعیت کودکان پناهنده سوری را مصیبت بار خواند و نسبت به آسیب های روحی و روانی این کودکان هشدار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *