جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بمب«MOAB»بر سر مردم یمن+عکس

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 419389
عربستان در بمباران شدید منطقه «فج عطان» از بمب ویرانگر «MOAB » که از آن به نام «مادر همه بمب‌ها» یاد می‌شود، استفاده کرده است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری «لحج» یمن، یک کارشناس نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌و گو با این سایت خبری گفته است که عربستان در بمباران منطقه «فج عطان» در صنعاء از بمب معروف «MOAB» استفاده کرده است.


این کارشناس یمنی‌الاصل، ادامه می‌دهد پس از چندین بار مشاهده ویدئوی انفجار و تحقیق در مورد آثار و ابعاد انفجار و پرس و جو از برخی کارشناسان امور انفجار در آمریکا به این نتیجه رسیده است که نام بمب به کار رفته در این انفجار MOAB است.

MOAB نام بمب گرمافشاری ساخت آمریکا در سال ۲۰۰۳ است که طول این بمب ۹ متر و قطر آن ۱ متر بوده و دارای شعاع تخریبی در حدود ۱۳۷ متر است و به وسیله بمب افکن و با استفاده از یک چتر به زمین پرتاب می‌شود.

به گزارش این پایگاه خبری، برای اولین بار است که این بمب در یک جنگ واقعی استفاده می‌شود و بمب افکن مصری TU-۱۶ آن را پرتاب کرده است.

در انفجار رخ داده در منطقه «فج عطان» در صنعاء پایتخت یمن در تاریخ ۴ اردیبهشت بیش از ۶۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *