جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۲۹

'انعطاف تیم ایرانی درباره برخی خطوط قرمز بی‌سابقه‌ بود'

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۳۵
کد مطلب: 371085
یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی گفت که جریان مذاکرات هسته‌ای، مقامات ایرانی انعطاف بی‌سابقه‌ای در طیفی از محدودیت‌هایی که پیشتر به عنوان خط قرمز به شمار می‌آمده، نشان داده‌اند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی اعلام کرده‌اند که همتایان ایرانی خود انعطاف بیسابقه‌ای در طیفی از محدودیت‌هایی که پیشتر به عنوان خط قرمز به شمار می‌آمده، از خود نشان داده‌اند.

این انعطاف‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم که ایران می‌تواند داشته باشد بوده است.

پیش از این نیز یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایران به تمامی تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته‌ای عمل کرده است. ذخایر اورانیونم ۲۰ درصد خود را خنثی کرده، اجزای جدیدی را در تاسیسات اراک نصب یا آزمایش نکرده است.

سانتریفیوژهای جدیدی نصب نکرده است. ذخایر اورانیوم ۵ درصد خود را افزایش نداده است و امکان بازرسی بیشتر از تاسیسات هسته‌ای خود را فراهم کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: بنابراین ما معتقدیم که برنامه اقدام مشترک در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و به عقب راندن آن در مقابل کاهش نسبتا متعادل [تحریم‌‌ها] در مدت شش ماهه موفق بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و این سیاسی کاری شما دردی دوا نمیکند.چرا آن زمانی که قرار شد اورانیوم 20 درصد به کشور ثالث برود و به جاش 5 درصد بگیریم کسی دلواپس نشد و ککش نگزید؟
اگر دراین 8 سال دلواپس اوضاع نابسامان کشور بودید الان برای گرفتن پول نفت خودمان مجبور به مذاکره نبودیم.
قطعا به خواسته مردم که در 24 خرداد اعلام کردند ، عمل نموده اند .
Iran, Islamic Republic of
تاريخ گواهي خواهد داد كه قرارداد ننگين تر از تركمنچاي را بر سر اين ملت خواهند نوشت؟؟؟ واقعا متاسفيم متاسف.
بل عجب
با وجود دادن اين همه امتياز به امريكا پس چرا هيچ چيزي جز گراني بيشتر و بي بند و باري فراوانتر نمي بينيم ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دروغ است.
اگر راست می گویند پس چرا توافق نکردند.
شما هم نوشته هاي روزنامه آمريکائي را قبول کرده ايد؟
خوب شما بگو داستان چیه؟

این اتفاق هایی که میگه نیوفتاده؟
مملکت عزیزمون رو به کجا دارن می کشونن؟
به خدا قسم اگر با این کارهاشون باعث کاهش قدرت ایران در منطقه بشن؛ به نظام سلطه این اجازه رو میدن که به نابودی ما فکر کنه...
Iran, Islamic Republic of
مملکت عزیزمونو جناب دکتر شما به این باتلاق کشوند حالا صد تا عاقل باید جمع بشن درش بیارن حالا اگر بشه
ایرونی
این عقلایی که ما میبینیم خودشون دارن تو این باتلاق غرق میشن. درد ما اینه که آقایون با یه خروار ادعا اومدن و گفتن چنین میکنیم و چنان میکنیم و پرونده رو خیلی سریع عادیش می کنیم ولی حالا فهمیدن فقط باید مقاومت کرد و جلوی حرف زور ایستاد.
مسعود از رشت
راست میگی واقعا زمان آقای احمدی نژاد آقای دکتر سعید جلیلی کلی به غرب امتیاز داده بود بنده خدا هر بار مذاکره ای که پیش میومد کلی حیثیت و آبروی نظام و به باد میداد ارزش مارو پایین میاورد ولی این بنده های خدا دارند کار میکنند!!!!!!!!!!
United States
زیبا گفتی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دکتر مثل یک مرد جلوی این زورگویی ایستاد ولی شما به مدت شش ماه همه چیز را تعطیل کردید . عزت و شرف را فروختید. چه چیزی دریافت کردید. غیر از پررویی استکبار دیگر چه چیزی عایدمان شد
گرچه من خیلی از دکتر خوشم نیومد اما معتقدم مملکت رو دکتر به این وضع نکشوند. با اردوکشی خیابانی و ضعیف کردن چانه زنی سیاسی ایران و کشور را دچار هرج و مرج کردن و وقت و هزینه کشور رو حدود یک سال صرف انقلاب مخملی کردن باعث این کارها شد .البته این چند دلیل است که بسیار تاصیر گذار بود.
دکتر ما کشور رو دیگه نفروخت و فرزندانش فارسی بلد هستند کسی نبود که فرزندانش فارسی صحبت کردن را فراموش کرده باشند و در امریکا تحصیل کرده باشد /
صد در صد غلط است
United States
جوجه رو آخر پاییز میشمرند
در زمان قطعنامه 596نیز برخی از همین امریکا تحصیل کرده ها که مذاکره می کردند گفته بودند ما می بریم و کشور را در مقابل کار انجام شده قرار می دهیم .اینها هم از نوادگان همان در امریکا تحصیل کرده ها می باشند که فرزندانشان فارسی را بلد نیستند صحبت کنند.
این گره فقط به دست احمدی نژاد گشودنی است
موفق بوده اما برای غرب
بر عکس برای ایران هیچ خوب نبوده....
نظام دوست
اگر چه وفق نظر مقام معظم رهبری حمایت از تیم هسته ای وظیفه اس لیکناینطوری نباشه که آنها به هرقیمتی که شده بخواهن یک توافقی بگیرند تا ثابت نمایند که بالخره به توافق رسیدیم!!!
از آنجایی که دولت طفلکی اغلب قول هایی که قبل از انتخابات وپس از آن داده را نتونسته جامه عمل بپوشاند ومی خواهد این آخرین بازی را هم نبازد به هرقیمتی که شده .چرا که اینجا دیگه پای دولت قبلی درکارنیست که بهونه ای داشته باشه
خطوط قرمر را کي مشخص مي کند نظام يا افراطيون شکست خورده .
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ملت میفهمیدند که انرژی هسته ای حق ایران است و از ملی شدن صنعت نفت ایران نیز مهم تر می باشد چون نفت برای چند سال ایران است اما این انرژی برای یک عمر ماست
منظورش از "انعطاف" زیرپا گذاشتن این خطوط است؟
آدمیزاد
Colombia
تقصیر مذاکره کنندگان نیست ، نکته اینست که غرب هیچ اجبار و نیازی به انعطاف نشان دادن ندارد خود نهاد مذاکرات بر پایه باخت ایران است.
محمد صالح
من با تیم فعلی همدل نیستم. اما خدا بگم این احمدی نژاد رو چی کار کنه با بی تدبیری اقتصادیش .اگر 9 سال پیش به لاریجانی یا قالیباف رای داده بودیم وضع اقتصادمون این نبود و تو مذاکرت دست بالا رو داشتیم. الان یا باید غنی سازی صنعتی رو بدیم یا باید ریاضت بکشیم . دومی رو ترجیح میدم.
یار رهبر
من نمی دونم که چرا حرف های رهبرمون تو گوش اینا نمی ره.
United States
شر بپا نكنيد. يعني به گفته كافر استناد مي كنيد.
آخه چرا دروغ میگید.اگه انعطاف داشتن که الان مذاکرات به نتیجه رسیده بود!