جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ساخت دریاچه‌ مصنوعی در اوج بحران آب

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 442284
ششمین جلسه کارگروه ارزیابی استان البرز با موضوع بررسی مکان یابی اجرای طرح دریاچه مصنوعی گردشگری البرز با حضور اعضاء کمیته ارزیابی در اداره کل محیط زیست استان البرز تشکیل شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این طرح در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار با کاربری های متنوع در حوزه گردشگری شامل : دریاچه مصنوعی ، ایجاد فضای سبز ، ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی ، فرهنگی و تجاری توسط شرکت مهندسی سد تونل پارس ارائه شد.

طرح مذکور با هدف ارتقا توان گردشگری، اشتغالزایی ، ایجاد تحول در شیوه زیست و کسب و کار، ساماندهی جاذبه ها و امکانات گردشگری در منطقه، بهبود کیفیت زندگی جامعه میزبان، توسعه اقتصادی در منطقه، حفظ کیفیت محیط زیست در استان مطرح شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در این نشست، گفت: اجرای طرح دریاچه مصنوعی در صورت تامین منابع آبی امکان پذیر و با در نظر گرفتن ظرفیت برد اکولوژیک و در نظر گرفتن طرح های توسعه سرزمینی در استان البرز قابل بررسی است.

تورج همتی افزود: با توجه به اینکه مردم امروزه به دنبال طبیعت گردی هستند ، و اینگونه طرحهای مصنوعی می بایست بدنبال مجوزهای لازم بالاخص مجوز آب و همچنین برآورده نمودن نیازهای ضروری مردم باشد.

وی اظهار داشت: جایگاه اینگونه طرحها باید باآمایش سرزمین استان واسناد بالا دستی سازگار باشد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت با توجه به محدودیت های شدید منابع آبی سطحی و زیرزمینی به اینگونه طرحها اجازه برداشت آب از چاه و رودخانه داده نمیشود.

گفتنی است در پایان مقرر شد کارفرما به تمامی سوالات حاضرین در جلسه طی یک نامه جواب مقبول دهد و طرح برای بررسی بیشتر به سازمان حفاظت محیط زیست ارجاع گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *