جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۲۴

چه‌کسی اولین‌کفش را درجمهوری اسلامی پرتاب کرد؟+عکس

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 316888
وی که پس از پایان دوره وزارتش هر روز در یکی از دانشگاهها به سخنرانی سیاسی میپرداخت؛ آن روز توسط حامیان میرحسین موسوی با یک کفش بند دار چرمی قهوه ای مورد عنایت قرار گرفت تا اولین پرتاب کفش در جمهوری اسلامی ایران به نام حامیان میرحسین به ثبت برسد.
چه‌کسی اولین‌کفش را درجمهوری اسلامی پرتاب کرد؟+عکس
به گزارش جهان به نقل از نیمروزاین روزها اعتراض خارج از منطق برخی از افراد در لحظه ورود رئیس جمهور در میان رسانه های داخلی جنجال زیادی را به همراه داشته است. باران کوثری که از شاهدان روز استقبال است پرتاب کفش را تکذیب می کند و برخی از معترضین پرتاب کفش را تکذیب کرده و مدعی هستند که در حین ادای نماز ظهر روحانی از جلویشان دویده و مجبور شده اند با کفش های در دست گرفته به دنبال روحانی بدوند و برخی دیگر برای توجیه برخی تند روی ها؛ همه چیز را تکذیب کرده و همه اتفاقات را فوتوشاپ دانسته اند.

بعد از پرتاب کفش از سوی خبرنگار عراقی به سمت جورج بوش ؛ فرهنگ پرتاب کفش به سوی مخالفین یک واکنش جهانی شد. اما اولین بار چه کسی در ایران به سمت مخالف خود کفش پرتاب کرد؟

اولین بار تنها چندماه پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ٢٧ مهر سال ١٣٨٨؛ در نشست "سوء تفاهم بزرگ" ؛ بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران یکى از اعضاى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکى تهران کفشی را به سمت محمدحسین صفارهرندی پرتاب کرد.

صفار هرندی که پس از پایان دوره وزارتش هر روز در یکی از دانشگاه‌ها به سخنرانی سیاسی می پرداخت؛ آن روز توسط حامیان میرحسین موسوی با یک کفش بند دار چرمی قهوه ای مورد عنایت قرار گرفت تا اولین پرتاب کفش در جمهوری اسلامی ایران به نام حامیان میرحسین به ثبت برسد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000316/nf00316888-1.jpg

هرچند که هدف مورد نظر صفار هرندی بود اما محاسبات شخص پرتاب کننده بازهم درست از آب در نیامد و کفش به سر یکى از دختران محجبه دانشجو که در ردیفهاى ابتدایى نشسته بود، اصابت کرد.

صفار نيز در واكنش به اين حركت در حالي كه لبخند به لب داشت؛ گفت: لطف كنيد و علامت مدنيت را به سوي ما پرت نكنيد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
چرا به جای اعتراض به این رفتار افراطیون اون رو توجیه می کنید؟!!!
صفا
United States
قطعا کار اشتباهی در مهرآباد صورت گرفت ولی اونهایی که امروز داد و فریاد می کنن و کل صفحه یک روزنامه شون رو اختصاص میدن به این موضوع حاشیه ای نباید یادشون بره خودشون و طرفدارهاشون چیکاره بودن.
دوست عزیز اصلا پرتاب کفشی صورت نگرفته شما می گی چرا توجیه میکنی؟
ما میگیم نره شما میگی بدوش؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز اولین کفش رامردم غیوراصفهان به بنی صدرزدند.
خوشگل! پرتاب کفش به عنوان نمادی از پرتاب کفش توسط خبرنگار عراقی به جرج بوش ملاک است !
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصفهان باغیرت
سیاست بالنگه کفش عوض نمیشه.
فعلا تصمیم در رابطه داشتن با امریکاست پس بهتره به جای کفاشی یه مقدار سیاست یاد بگیریم.
احسنت بر این پاسخ زیبایب صفارذ هرندی
مطمئن باشید اگه کفشی پرت شده بود علمش میکردن..
United States
شماها که خوب میدانید آقا به دودو گفتن نمایندگان مجلس در حین سخنرانی احمدی نژاد معترض بودند، قطعا به کفش پرت کردن به ماشن رییس هم معترضند. پس توجیه نکنید
کار اشتباه اشتباهه حالا از هرمی میخواد سر زده باشه
رسول کوهستانی
Iran, Islamic Republic of
اولین بار شهید احمد ربانی در میدان امام اصفهان به سمت بنی صدر کفش پرتاب نمد که به میکروفن جلوی بنی صدر و نزدیک صورتش اصابت کرد
Iran, Islamic Republic of
یادمون نرفته تندروهای واقعی کشور در خرداد88 چه بلایی سر تهران آوردن و چطور تو خیابونا جولان میدادن. هاشمی و خانوادش سردسته تندروهای داخل کشور هستند
قياستان مع الفارق است، آقاي صفارهرندي به عنوان يك شخص حقيقي مورد اصابت قرار گرفت و قطعا او اولين شخص حقيقي نبوده كه مورد اصابت كفش قرار گرفته، اينجا صحبت از پرتاب كفش به رييس جمهور است.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور سیخی چند؟ چطور اون موقعی که در دانشگاه هواداران خاتمی و دوم خردادی عکس احمدی نژاد را جلوی خودش آتش زدند هیچکس نفسش درنیومد؟
من اونجا بودم هیچ کفش پرتاب نشد
ایرانی
حتما شما خواب بودی که ندیدی!!!
زمانی که در دانشگاه امیر کبیر عکس احمدی‌نژاد را جلوی چشم خودش در حین سخنرانی‌اش آتش زدند و با سر و صدا می‌خواستند مانع سخنرانی وی شوند، این آقایانی که امروز روی پرتاپ لنگه کفش این همه مانور می دهند، کجا بودند؟
سیدالیاس
اولین پرتاب کفش کفشهای میرزا نوروز بود.
Iran, Islamic Republic of
شخصیت متحجران در بد دهنی وهوچیگری آنهاست
سايت جهان فقط قصد توجيه اين كار زشت را داري
باعث تاسفه!
راضیه
از هوادار موسوی بیشتر از اینم انتظار نمیره.
صادق
كفشش مايه داريه!
بببببله!!!!
United States
اولین کفش در حکومت جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری بنی صدر و در طی سفر به اصفهان و در میدان نقش جهان توسط آقای احمد ربانی خوراسگانی به سر و صورت و دهان ... نواخته شد...