پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افزایش واردات نفت هند از ایران

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 396781
رویترز اعلام کرد: در ۱۱ ماه نخست امسال واردات نفت هند از ایران روزانه ۲۷۰ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز بوده که ۳۷.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از رویترز خبر داد، میزان واردات نفت ایران از سوی هند از ماه آوریل تا نوامبر با ۳۵ درصد افزایش به ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز رسید.

براساس این گزارش، هند طی ۱۱ ماه گذشته منتهی به ماه نوامبر ۳۸ درصد نفت بیشتری از ایران خریداری کرده است.

براساس آمارهای گرفته شده از تردد تانکرها، هند به عنوان دومین مشتری بزرگ نفتی ایران بعد از چین است و ماه گذشته ۲۵۰ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز نفت وارد کرده است.

این میزان ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، اوسار اویل پالایشگاه خصوصی هند بزرگترین خریدار نفتی ایران در ماه نوامبر بوده است.

در ۱۱ ماه نخست امسال واردات نفت هند از ایران روزانه ۲۷۰ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز بوده که ۳۷.۷ درصد افزایش داشته است.

رویترز مدعی شده است که افزایش خرید نفت ایران بیشتر به دلیل کاهش قیمت این ماده سیاه در سال ۲۰۱۳ و نیز به دلیل برداشتن مسائل بیمه‌ای تانکرهای نفتی است.

در ۸ ماهه نخست سال جاری هم هند حدود ۳۵ درصد نفت بیشتری نسبت به سال گذشته از ایران و حدود ۱۷۴ هزار بشکه در روز خریداری کرد. کل واردات نفت هندوستان در ماه نوامبر روزانه ۳.۸۶ میلیون بشکه بوده که حدود ۶.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سهم واردات نفت هندوستان از ایران حدود ۷.۱ درصد در ۱۱ ماه نخست سال جاری بوده که این رقم در سال گذشته حدود ۵ درصد بوده است.

از آنجایی که واردات نفت از کشورهای افریقایی و آمریکای لاتین افزایش یافته است روی هم رفته خرید نفت از منطقه خاورمیانه حدود ۷.۷ درصد از ماه ژانویه تا نوامبر کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *