جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۴
۱۰

گاف الجزیره؛ تبلیغ شمر و اوباما برای کفش‌فروشی!

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 426183
استفن کینزر، خبرنگار الجزیره که مدتی در ایران به گشت‌وگذار مشغول بوده است، مقاله‌ای با مضمون اهمیت مصالحه هسته‌‌ای نوشت. اما وی بخش کلیدی این مقاله که به یک عکس بر می گردد را اشتباه فهمیده است.
گاف الجزیره؛ تبلیغ شمر و اوباما برای کفش‌فروشی!
به گزارش جهان به نقل از مهر، استفن کینزر، خبرنگار الجزیره که مدتی را در ایران به گشت‌وگذار مشغول بوده است، چند روز قبل مقاله‌ای دربارۀ مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نگاشته است و در بخشی از آن از اشتیاق مردم ایران برای توافق هسته‌ای سخن گفته است.

پاراگراف ابتدایی این مقاله چنین می‌گوید: «بر فراز یکی از میدان‌های اصلی تهران، تصویری تمام‌قد و ۱۲ متری از باراک اوباما در کنار یک قهرمان باستانی ایرانی است که هر دو کفش‌هایی شیک به پا دارند. شعار زیر این تصویر می‌گوید: در امان باش، با ما راه بیا. این تبلیغی برای یک شرکت کفش ایرانی است، و نشانه‌ای از اینکه ایرانیان چه مشتاقانه به امید توافقی هسته‌ای هستند که تحریم‌های اقتصادی را رفع می‌کند و شاید دوره‌ای جدید در روابط با ایالات متحده می‌گشاید.»

نگارندۀ این مقاله که مضمون اصلی متن خود را به اهمیت مصالحه هسته‌ای اختصاص داده است، در خواندن کلیدی‌ترین نمادی که به آن اشاره می‌کند اشتباه کرده است. تصویر مد نظر کینزر، یکی از تابلوهای مشهور «با ما باش، در امان باش» است که مدتی پیش برای هشدار نسبت به مذاکرات هسته‌ای در شهر تهران برافراشته شدند و در واقع مفهومی کاملا متناقض با آنچه که خبرنگار الجزیره برداشت کرده است، دارند.

 

این تابلو چندی پیش توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده و به نشانه اعتراض به آمریکا در نزدیکی میدان ولیعصر تهران نصب شده بود. پیش از این در همین راستا تبلیغاتی با عنوان صداقت آمریکایی نیز در اعتراض به مشی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در جای جای تهران نصب شده بود که البته پس از مدتی با اعتراض برخی حامیان دولت، توسط شهرداری جمع آوری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mohamad
نکته قابل توجه همینجاس که اونا برداشت خودشونو از موضوعات میکنن و کار به بقیه ندارن
مرگ برامریکا
خبر نگار الجزیره تقسیر ندارد چون شیعه نیست بداند شمر لعنت الله اجمعین کیست وچه غلطی کرد و اینقدر خودش نفهمید حداقل مترجم هم برایش توضیح نداد.طراحان شمر صحرای کربلا را با اوباما شمر صحرای یمن سوریه عراق وبحرین خوی وحشیگری شان را مقایسه کردند بخاطر این عکس دوتا سگ را به تصویر کشیدند وبه دیوار تهران نسب کردند
Iran, Islamic Republic of
عجب حماقتی
این نشان می ده چقدر ما ضعیف هستیم در رساندن پیام ملی به جهانیان و باز نشان می دهد چقدر ما دور هستیم از سواد و روابط بین الملل در اطلاع رسانی. این ضعف داخلی بوده که این روزنامه نگار اینطوری تحلیل کرده و حالا باید سوال کرد تاثیر این تبلیغات چه بوده ؟ اگر پیامی برای جهانیان بوده، منطقی نیست چون به زبان فارسی نوشته شده و اگر برای جهت دادن به افکار عموی داخلی در ایران است، باز کار بی خودی بوده چون مردم این چیزها را می دانند. با تشکر
این پیام برای مشتاقان ودلباختگان داخلی بود که تاثیر خودش را گذاشت شما خودشو ناراحت نکن
کاش اعتدال میگذاشت و بنرها رو نمیکندن خصوصا اون بنرای دیپلماسی امریکایی!
هنوز هستش بابا
جمعش نکردن
عالیه اگه هنوز هستش
معلم
انها خیلی هم خوب می فهمند فقط برا عوام فریبی این کارارو میکنن
پری
چه باحال D: