چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲

توضیحاتی درباره "بيلبوردگيت روزنامه‌ شرق"

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 436281
خبرنگار روزنامه شرق در حالی از مشاهدات عينی خود روايت كرده بود كه اساسا هيچ بنر و پوستری در اين زمينه چاپ نشده است!
گروه فرهنگ جهان‌نيوز: پس از انتشار گزارشی معجول در روزنامه شرق كه به بيلبوردگيت مشهور شده، امروز شنبه،‌ روزنامه‌ دولتی ايران و هفته‌نامه اصلاحطلب صدا نيز اقدام به بازنشر مطلب معجول خبرنگار روزنامه شرق درباره نصب بيلبوردهایی در اعتراض به سفر لوران فابيوس به تهران، از سوی شهرداری تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری كردند!

در اين گزارش معجول، خبرنگار روزنامه شرق در حالی از مشاهدات عينی خود روايت كرده بود كه اساسا هيچ بنر و پوستری در اين زمينه چاپ نشده است!

به گزارش جهان، روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اين تكذيبيه نوشته است: پیرو انتشار گزارشی با تیتر «بیلبورد علیه میهمان رسمی کشور در خیابان‌های تهران، شهرداری مشغول کار است» در صفحات ١ و ٣ روزنامه شرق در تاریخ پنجشنبه ٨ مردادماه، روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جوابیه ای را منتشر کرد.

١) در گزارش روزنامه شرق آمده است: «این روزها شهروندانی که در ترافیک و گرمای شدید از شیشه تاکسی یا در پیاده‌روها خیابان را نظاره می‌کنند بنری چند متری نظرشان را به خود جلب می‌کرد؛ بنری که پاهای فردی در حال پیاده‌شدن از پله‌های هواپیما را نشان می‌داد و امتدادش نقش خون داشت و عنوان درشت فرش قرمز روی آن نقش بسته بود... دیروز هم‌زمان با ورود لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به ایران، شهر تهران شاهد بنرهایی با رویکرد خون‌خواهی از مسافر تهران بود؛ بنرهایی که ممهور به آرم سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران بود.»... متأسفانه روزنامه محترم شرق در این گزارش چه در عنوان و چه در متن مرتکب خلاف‌گویی آشکار گردیده است. با قاطعیت می‌توان گفت درخصوص ورود وزیر امور خارجه فرانسه به تهران هیچ بنر، پلاکارد و یا بیلبوردی در اماکن و جایگاه‌های متعلق به شهرداری تهران نصب نشده است؛ چه رسد به اینکه بیلبوردهای احتمالی ممهور به عنوان سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران باشد و تصویر مورد استناد روزنامه شرق تنها یک طرح گرافیکی بوده که در هیچ نقطه‌ای از شهر هم نصب نشده است، حال آنکه اتفاقا در روزهای اخیر طرح‌هایی با موضوع حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور و هم‌ر‌‌استا دانستن آنها با دلاورمردان دفاع مقدس، روی عرشه برخی پل‌ها اکران شده است.

٢- با توجه به این خبر نادرست، خبرنگار محترم نتایج متعددی را از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران به‌دست آورده و در قضاوتی زودهنگام همه فعالیت‌ها را سیاسی و جناحی معرفی کرده است که طبیعی است با توجه به مقدمه غیرواقعی خبر، همه آن نتایج نیز اشتباه و خلاف واقع خواهد بود.

٣- فرهنگسرای انقلاب اسلامی در راستای سلسله‌برنامه‌های باشگاه مستند خود قصد داشت تا با اکران مستند «چند قطره خون» ساخته آقای نوید نامور -که مجوز اکران عمومی از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد- به بررسی نقش دولت فرانسه در ماجرای انتقال خون‌های آلوده به ایران بپردازد. (تصویر مورد استناد روزنامه «شرق» نیز طرح گرافیکی این برنامه است که مجددا تأکید می‌شود در هیچ نقطه‌ای از شهر اکران نشده). این برنامه فرهنگی و هنری کاملا در چارچوب برنامه‌های معمول فرهنگسراهای شهر تهران در نقد و بررسی آثار هنری بوده و طبعا هیچ نسبتی با اقدامات فراقانونی همچون تجمعات خیابانی یا موارد مشابه در اعتراض به حضور وزیر امور خارجه دولت فرانسه ندارد.

٤- فرهنگسرای انقلاب اسلامی یکی از فرهنگسراهای زیرمجموعه سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران است که مأموریت ویژه آن بسط فرهنگ انقلابی در میان شهروندان تهرانی است. طبعا برداشت سیاسی از تک‌تک فعالیت‌ها یا جزئیات محتوای برنامه‌های مراکز فرهنگی-هنری زیرمجموعه شهرداری تهران با هدف سیاسی جلوه‌دادن کلیت شهرداری، رفتاری غیرحرفه‌ای و دور از انتظار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *