سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نامه لاریجانی به بین‌المجالس درباره منا

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 447955
رئیس مجلس با بیان اینکه پیکر همه حاجیان جانباخته در فاجعه منا باید با احترام و تکریم به کشور بازگردد، از نامه اخیرش به بین‌المجالس برای پیگیری فاجعه منا خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در سخنانی در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس کرواسی اظهار داشت: خوشحالیم که رئیس پارلمان کرواسی در راس هیأتی از اعضای پارلمان این کشور و یک هیأت تجاری به ایران آمده است، پس از دیداری که بنده از کشور کرواسی داشتم و همچنین مذاکراتی که اخیرا در نیویورک با رئیس مجلس کرواسی داشتم، آقای« لکو» رئیس مجلس این کشور امروز به تهران آمد.

وی افزود:‌ احساس من این است که زمینه‌های همکاری اقتصادی، فرهنگی و علمی خوبی بین ایران و کرواسی فراهم است، در دیداری که ساعتی قبل با آقای «لکو» داشتم زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران و کرواسی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم، قلمروهایی که تجار کروات می‌توانند در ایران فعالیت کنند را بررسی کردیم، همچنین قرار شد مذاکرات در اتاق بازرگانی ایران و با وزرای مربوطه کشورمان پیگیری شود.

رئیس مجلس تصریح کرد:‌ همکاری‌های دانشگاهی و علمی مورد علاقه دو طرف بود همچنین گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری زمینه دیگری بود که در دیدار با آقای «لکو» دنبال خواهد شد؛ همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور بسیار صمیمانه است و ما از این ظرفیت برای گسترش سایر قلمروها استفاده خواهیم کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در دیدار با آقای «لکو» درباره گروه‌های تروریستی موجود در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم،‌کرواسی کشور دوست ماست و ما سابقه تاریخی همکاری با کرواسی را داریم لذا امیدوارم سفر هیأت پارلمانی کرواسی به ایران در گسترش و توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبر که درباره فاجعه منا بود، گفت: روح جمعی جامعه ایران بسیار متاثر از این فاجعه غمناک است، آقای «لکو»‌در جریان فاجعه منا بود و اظهار لطف داشتند برای تسلیت به خانواده جانباختگان این فاجعه.

رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد:‌ امروز خرسندیم که پیکر مقدس این عزیزان در حال انتقال به کشور است و امیدواریم پیکر سایر جانباختگان نیز به کشور بازگردد و با احترام و تکریم تشییع شوند، بنده نامه‌ای به بین‌المجالس برای پیگیری فاجعه منا نوشتم و این موضوع در حال پیگیری است، موضوع مهم این است که از این فجایع دردآور دیگر نباید تکرار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *