جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تزریق شادی‌ کاذب‌ به‌ مردم‌ چه اهدافی دارد؟

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 437154
بسیج دانشجویی ۱۱ دانشگاه اردبیل با صدور بیانیه‌ای در زمینه بررسی مفاد توافق‌نامه هسته‌ای اعلام کردند: تزریق هیجان و شادی کاذب به مردم، کمک به ایجاد انشقاق و دو قطبی سازی جامعه و سخت نمودن فضا و شرایط تصمیم گیری درست و منطقی برای مسئولان است.
به گزارش جهان به نقل از ابصارنیوز، بسیج دانشجویی ۱۱ دانشگاه اردبیل با صدور بیانیه‌ای در زمینه بررسی مفاد توافق‌نامه هسته‌ای اعلام کردند: انتظار بجا و منطقی مردم از دولت این است که در دوران پس از توافق کام آنان را با تحقق وعده‌های خود شیرین کنند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

پس از ۱۲ سال مقاومت و مجاهدت و تحقق توافق نامه هسته ای و به دنبال آن تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تأیید مفاد توافق نامه، بررسی مفاد و بندهای برنامه جامع مشترک (برجام) در دستور کار شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اعضای تیم مذاکره کننده، امین و مورد وثوق ملّت شریف ایران هستند که با تلاش های شبانه روزی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دولت های غربی در برابر فشارهای آنان تسلیم نشده، به منظور احقاق حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، گام های بلندی برداشتند.

حال در فرایند طی مسیر قانونی پیش بینی شده برای توافق نامه،اجرای دقیق و کامل مفاد این توافق، منوط به تصویب آن در شورای عالی امنیت ملّی و مجلس شورای اسلامی می باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن تقدیر و سپاس از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که در جریان مذاکرات تمام توان خود را برای رسیدن به توافق هسته ای مصروف نمودند؛ مطالبی چند به شرح ذیل در خصوص توافق هسته ای و دوران پس از توافق اعلام می دارد:

با توجه به یاوه گویی ها و رجزخوانی های چندین باره ی مقامات آمریکایی و تهدید مکرر ملّت بزرگ ایران به حمله نظامی، غیر قابل اعتماد بودن این کشور، بیش از پیش در اذهان متبادر می شود.

از شورای عالی امنیت ملّی به عنوان عالی ترین مرجع امنیتی کشور می خواهد، با بررسی دقیق و موشکافانه ی متن توافقنامه هسته ای در راستای حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای و قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تصمیمات منطقی که مستلزم تامین منافع ملی و انقلاب باشد، اتخاذ کند.

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهد ضمن بررسی دقیق و کامل متن توافقنامه، به دور از هرگونه جهت گیری های سیاسی، با در نظرگرفتن مصالح عمومی، نقش تاریخی و حساس خود را ایفا کنندو مانع از سوء استفاده و مصادره به مطلوب کردن توافق نامه از سوی برخی جریانات سیاسی خاص و فرصت طلب شوند. قطعاً مجلس شورای اسلامی در معرض آزمون و امتحان بزرگی قرار گرفته است و تاریخ این کشور در خصوص نقش و تصمیم یکایک نمایندگان محترم مجلس به قضاوت خواهد نشست.

از ملّت آگاه، بصیر و همیشه در صحنه ایران می خواهد با نگاه واقع بینانه به توافق هسته ای و فصل الخطاب قرار دادن فرامین و بیانات رهبر معظم انقلاب (حفظه ا...)، از هرگونه پیش داوری، رفتار غیر منطقی و احساسی در دوران پس از توافق، اجتناب کرده و با لازم دانستن احترام به نتیجه بررسی توافق نامه در شورای عالی امنیت ملّی و مجلس شورای اسلامی، بار دیگر درک و شعور سیاسی والای خود را به نمایش بگذارند.

امید است در سال مزیّن به عنوان «دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی» و در آستانه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که آزمونی بزرگ برای ملّت ایران است؛ با حفظ وحدت و انسجام، اهداف شوم دشمنان در زمینه بر هم زدن وحدت ملّی، دو قطبی سازی جامعه، ایجاد اختناق، شادی کاذب و غیره را نقش بر آب کنیم.

به طور قطع تلاش برای ایجاد جامعه تک صدایی و خاموش کردن صدای منتقدان دلسوز از سوی هیچ فرد و گروهی پسندیده نیست و تزریق هیجان و شادی کاذب به مردم، کمک به ایجاد انشقاق و دو قطبی سازی جامعه و سخت نمودن فضا و شرایط تصمیم گیری درست و منطقی برای مسئولان است.

بی شک سخنان و وعده های صریح برخی از دولت مردان عزیز در پیوند مشکلات اقتصادی و معیشتی به حصول توافق و رفع تحریم ها از حافظه ملّت بزرگ ایران فراموش نشده و انتظار بجا و منطقی مردم بخصوص قشر مستضعف جامعه و جوانان از دولت این است که در دوران پس از توافق کام آنان با تحقق وعده ها مبنی بر رونق اقتصادی و معیشتی و رفع معضلات و مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری و حمایت حقیقی از تولید کارگران و کارخانه های داخلی و کنترل و کاهش تورم شیرین شود.

در نهایت متذکر می شود که باید مراقب بود تا خوشحالی کاذب و بی موقع ما را از دام جدید دولت های غربی که با شکلی جدید و مرموزانه پس از توافق به دنبال دسترسی به ثروت های ملّت بزرگ ایران هستند غافل نکند به ویژه اینکه برخی از این دولت ها سابقه خوبی در تعامل سیاسی و اقتصادی با ایران اسلامی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *