شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
افت ۶۰ درصدی ذخیره آب سد لتیان؛

وضعیت سدهای تهران نگران‌کننده است

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 355650
متوسط میزان ذخیره آب سدهای پنچگانه تهران در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد. در عین حال، این وضعیت در مورد سدهای لار و لتیان در شرق تهران نگران کننده تر است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجم آب موجود در مخازن سدهاي تامين كننده آب تهران با كاهش ۲۸۹ ميليون مترمكعبي در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته، به حدود ۴۳۵ ميليون مترمكعب رسيده است.

بر پایه این گزارش، حجم ذخيره آب در مخزن سدهاي لار، طالقان، كرج، ماملو و لتيان در مقايسه با سال آبي گذشته با ۴۰ درصد کاهش به ترتيب ۵۹، ۴۲، ۴۱، ۲۱ و ۶۰ درصد كاهش يافته است.

حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۹۲) تاكنون با ۲۸ درصد كاهش در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته، به حدود ۴۲۱ ميليون مترمكعب رسيده است.

همچنین حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران در دوره زمانی مشابه سال آبي گذشته ۵۸۷ ميليون مترمكعب بوده است. براساس اين گزارش، حجم آب موجود در تمامي مخازن سدهاي تهران در مقايسه با زمان مشابه پارسال با كاهش روبرو است.

حجم ذخيره آب در مخزن سدهاي لار، طالقان، كرج، ماملو و لتيان در مقايسه با سال آبي گذشته به ترتيب ۵۹، ۴۲، ۴۱، ۲۱ و ۶۰ درصد كاهش يافته است.

در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیركبیر ۹۰، لتیان ۲۶، لار ۲۱، طالقان ۱۷۷ و ماملو ۱۲۲ میلیون مترمكعب گزارش شده است. با توجه به شرايط ذخيره آب و كاهش منابع آبي در پشت سدهاي پنجگانه تهران، شهروندان تهراني بايد نسبت به رعايت الگوي مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *