جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۵

درگیری خونین داعش با ارتش آزاد؛ باز هم نمایش سرهای بریده

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 425553
گروه تروریستی داعش روز یکشنبه با تصرف بخشی از مناطق تحت کنترل دیگر مخالفان حکومت «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه و نزدیک شدن به گذرگاه مرزی ترکیه، اعضای به اصطلاح «ارتش آزاد سوریه» را سر برید و تصاویر سرهای بریده را به نمایش گذاشت.
درگیری خونین داعش با ارتش آزاد؛ باز هم نمایش سرهای بریده
به گزارش جهان، «رویترز» به نقل از «دیده بان حقوق بشر سوریه» نوشت، گروه داعش روز یکشنبه پس از تصرف صوران، تصاویری از سرهای بریده شده افرادی را منتشر کرد که به گفته این گروه تندرو، متعلق به «شوراهای بیداری» است.

فعالان سوری به شبکه «سوریا مباشر» گفتند، تصاویر متعلق به جنگجویانی از ارتش آزاد سوریه هستند که توسط شبه نظامیان داعش سر بریده شده اند.

گفته می شود که داعش تعدادی از اعضای گروه های اسلامگرا در این منطقه را نیز اعدام کرده است.

فعالان می گویند اخباری از دستگیری زنان و کودکان جنگجویان ارتش آزاد در منطقه منتشر شده است، همچنین یک منبع میدانی از ادامه درگیری ها در این منطقه خبر داده است.

تروریست های داعش پس از درگیری های شدید با گروه دیگری از مخالفان مسلح «بشار اسد»، شهر «صوران» و روستاهای «ام حوش»، «ام القری»، «الحصیه»، «غرناطه» و «قرامل» را تصرف کرد.

داعش با این پیشروی امکان حرکت به سمت جاده ای شمالی را پیدا کرده است که شبه نظامیان این گروه را به گذرگاه مرزی «باب السلامه» میان استان «حلب» سوریه و استان «کلس» ترکیه نزدیک می سازد.

دو تن از جنگجویان ارتش آزاد گفته اند که از دست دادن صوران ضربه ای به این گروه به شمار می آید که در ائتلافی با عنوان «جبهه شام» گردهم آمده بودند، زیرا این منطقه در مسیری مهم برای رساندن اسلحه و مهمات به حلب واقع است.

«جبهه شام» در تلاش برای متحد کردن گروه های مسلح مخالف بشار اسد در حلب تشکیل شد که همواره با اختلافات داخلی دست به گریبان بوده و به سوی یک دیگر آتش گشوده و از یکدیگر کشتار کرده اند.

گزارش ها حاکی است، مخالفان زخم خورده داعش با راه اندازی کاروان هایی به سمت حومه حوران، تلاش می کنند این منطقه را از شبه نظامیان گروه داعش پس بگیرند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اضافه کرده است که ایستگاه بعدی درگیری ها، شهر «اِعزاز» خواهد بود که در ۱۰ کیلومتری شمال صوران قرار دارد و دروازه این گروه برای رسیدن به گذرگاه مرزی به شمار می آید.
منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبر
خدا لعنت کند بر این وحشیان که مانند گرگ هستن
هادی
Latvia
با عرض معذرت به گرگ توهین کردید
و این جاست که خداوند می فرماید:
أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ...
Iran, Islamic Republic of
حیف گرگ . حیف حیوان ! فضولات هم از این ها تمیز تر است .
بصیر
Estonia
خوشا بحال سر بریده های مدافع حرم..
Mohamad
United Kingdom
در ائتلافی با عنوان «جبهه شام» گردهم آمده بودند، زیرا این منطقه در مسیری مهم برای رساندن اسلحه و مهمات به حلب واقع است. خوشبختانه دشمنان بشار اسد خودشون همو از میان دارن بر میدارن