شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
در سالروز ۷ سالگی بورس اوراق بهادار تهران عنوان شد؛

بازارسرمایه نیازمندمقرراتی برای اعتمادسازی

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 330251
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: در حوزه مقررات باید مقرراتی تهیه شود که بتواند اعتماد به بازار سرمایه را افزایش دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین سالروز تاسیس بورس تهران با بیان این مطلب گفت: در طول چند سال گذشته موفقیت های خوبی نصیب بورس اوراق بهادار تهران شده و در این مدت اقدامات بسیار خوبی در بورس تهران صورت گرفته است.

وی با تقدیر از عملکرد کارکنان بورس تهران افزود: عملکرد خوب همکاران بورس و زحمات آنان موجب موفقیت ما بوده است: بورس تهران و همچنین صنعت بازار سرمایه ایران خاص و ویژه است؛ لذا جایگاه ویژه ای در اقتصاد ملی داراست. در ضمن امسال سال خوبی برای بازار سرمایه است و در گذشته چنین رکوردهایی نصیب بورس تهران نشده بود.

حسن قالیباف اصل ادامه داد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی بازارهای سرمایه نسبت در گردش است. این نسبت به سال گذشته در مدت ۸ ماه ۷ درصد بود و امسال به ۲۲ درصد رسید این در حالی است که استاندارد های بازار سرمایه در دنیا ۱۰۰ درصد می باشد.
وی درخصوص قابل مقایسه نبودن ارقام مربوط به ارزش بازار سرمایه گفت: ارزش بازار سرمایه در ابتدای سال۹۲ بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده اما در حال حاضر این رقم به ۴۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف با بیان اینکه دو شرکت جدید در بورس پذیرش شده است افزود: امسال هلدینگ خلیج فارس و نفت و گاز تامین برای اولین بار در بورس پذیرش وعرضه شدند و دو شرکت همراه اول (‌ارتباطات سیار ایران ) و سرمایه گذاری بازنشستگی کارکنان بانک ها نیز از فرا بورس به بورس اوراق بهادرا تهران منتقل شدند. حضور این شرکت ها به بزرگ شدن بازار سرمایه کمک کرد به طوری که هلدینگ خلیج فارس به تنهایی ۱۱ درصد حجم بازار را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حضور مردم در بازارسرمایه افزایش یافته و ۷۰ درصد معاملات مربوط به اشخاص حقیقی است. حضور پر رنگ مردم در بازار به معنای افزایش مخاطبین بورس تهران است. بورس تهران باید پاسخگوی مخاطبین خود باشد و این امر نشان دهنده موفقیت شرکت می باشد. اما نباید فراموش کنیم که حضور مردم مسئولیت همکاران ما را افزایش می دهد.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه بازار سرمایه باید از حالت تک محصولی و دو محصولی در بیاید افزود: در حوزه ابزارهای جدید در بازار سرمایه نیازمند اقدامات جدید هستیم. بازار سرمایه باید بتواند روی ابزارهای مختلف کار کند. اوراق آتی ابزار مدیریت ریسک به حساب می آید و تنها ابزاری عادی نیست و ما باید سلیقه مردم را در نظر بگیریم و به واسطه سلیقه مردم ابزارهای جدید در اختیار بازار سرمایه قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *