سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

بانک های ایران از انگلیس بیشتر است

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 383154
ایران از نظر میزان سرانه شعب بانکی در رتبه ۴۱ جهان قرار گرفته است. قبرس بیشترین رقم در این زمینه را به خود اختصاص داده است و در رتبه نخست جهان قرار دارد.
بانک جهانی از وجود ۲۹.۱ شعبه بانک در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر خبر داد و اعلام کرد این رقم بیشتر از کشورهای توسعه یافته ای مثل آلمان، اتریش، انگلیس و نروژ است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بانک جهانی با بررسی آمار شعب بانک در ۱۷۸ کشور جهان اعلام کرد سرانه شعب بانکی در ایران بیشتر از کشورهای توسعه یافته ای مثل انگلیس، نروژ، اتریش و آلمان است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۹.۱ شعبه بانک تجاری تاسیس شده است که این رقم تقریبا ۲ برابر آلمان و اتریش است.

در آلمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵.۵ شعبه بانک، در اتریش ۱۵ شعبه، در انگلیس ۲۴.۲ شعبه، و در نروژ ۱۰.۷ شعبه تاسیس شده است.

ایران از نظر میزان سرانه شعب بانکی در رتبه ۴۱ جهان قرار گرفته است. قبرس بیشترین رقم در این زمینه را به خود اختصاص داده است و در رتبه نخست جهان قرار گرفته است. در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۲ شعبه بانکی فعال است. اسپانیا با ۸۹.۶ شعبه در رتبه دوم و لوکزامبورگ با ۸۶.۳ شعبه در رتبه سوم قرار گرفته اند.

تعداد شعب بانکی به ازای ۱۰۰ هزار نفر در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: افغانستان ۲.۳ شعبه، مصر ۴.۶ شعبه، هند ۱۰.۵ شعبه، عربستان ۸.۶ شعبه، فرانسه ۴۱.۲ شعبه،‌ عراق ۴.۹ شعبه، عمان ۲۱.۲ شعبه، سوئیس ۵۰.۲ شعبه،‌ لبنان ۲۹.۵ شعبه، روسیه ۳۶.۸ شعبه، ترکیه ۱۸.۲ شعبه، آمریکا ۳۵.۱ شعبه،‌ و امارات ۱۱.۷ شعبه.

کشور آفریقایی جمهوری دموکراتیک کنگو با ۰.۶۲۶ شعبه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه آخر قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *