پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

جواب َرد دختر ایزدی به اولاند+عکس

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 443751
فرانسوا اولاند در دیدار با یک دختر ایزدی در نمایشگاه پاریس، پیشنهادی به او داد که با پاسخ منفی مواجه شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، نمایشگاهی تحت عنوان "جنگ در عراق و خاورمیانه" و با حضور برخی آسیب دیدگان این معضل انسانی، در روزهای اخیر در پاریس برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، رئیس جمهور فرانسه به عنوان مهمان ویژه حضور یافت و ضمن گفتگو با بازدیدکنندگان، سخنانی را درمورد آوارگان کشورهای جنگ زده ایراد کرد.


«فرانسوا اولاند» در همین دید و بازدیدها با «جنان بادل» دختر ایزدی اهل عراق که با کتاب "داعش و اسارت زنان" در این نمایشگاه حضور یافته بود به سخن پرداخت و وضعیت آواراگان این کشور را جویا شد.

وی پس از مطالعه بخش‌هایی از کتاب بادل، خطاب به او اظهار داشت: کتاب تو تاثیر عمیقی بر من گذاشت و امیدوارم دیگر شاهد اینگونه رفتارها با زنان در سراسر جهان نباشیم.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر آمادگی این کشور برای پناه دادن به آوارگان جنگ‌زده خاطرنشان کرد: پیام صلح مرا به اقلیم کردستان عراق برسان و به آن‌ها بگو که فرانسه همواره پشتیبان آ‌ن‌ها در جنگ علیه داعش خواهد بود.

اولاند در پایان سخنان خود از این دختر عراقی درخواست کرد تا در فرانسه بماند و به فعالیت خود در زمینه نویسندگی ادامه دهد ولی جنان بادل در پاسخ به او گفت: با مهاجرت مشکلی حل نمی‌شود و تنها راه برون‌رفت عراق از مشکلات بوجود آمده، "ماندن" و "تفکر" است.

این دختر ایزدی با بیان اینکه من خواستار یاری زنان زندانی و مردمان با استقامت کشورم هستم، خاطرنشان ساخت: از شما درخواست می‌کنم که مردم کشورم را به عدم مهاجرت ترغیب کنید، چراکه در حال حاضر مهاجرت چاره واقعی عراقی‌ها نیست.

وی در تقبیح چهره داعش اظهار داشت: من سه ماه در چنگال گروه تروریستی داعش بودم و این کتاب نیز ماحصل اتفاقاتی است که بر من گذشته است.

جنان بادل افزود: در مدت زمان اسارتم شاهد صحنه‌های دردناکی بودم و تروریست‌ها از هیچ وسیله‌ای برای شکنجه ما رویگردان نبودند.

گفتنی است، کشور فرانسه یکی از اعضای تشکل موسوم به ائتلاف جهانی علیه داعش است که تا اینجای کار نتوانسته اذهان عمومی جهان را نسبت به مبارزه خود با داعش جلب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *