جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رضازاده: "ناييج" از دوپينگش مطلع بود !

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 92335
حسين رضازاده گفت: طبق قوانين فدراسيون بين المللي، وزنه برداري ايران بايد براي 2 تا 4 سال تعليق مي شد اما با پيگيري و رايزني توانستيم اين نگاه iwf را به نگاهي حمايتي و همسو تغيير دهيم.
 ايسنا، حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري با بيان اين مطلب اظهار كرد: طبق قوانين بين المللي اگر در طول يک سال ميلادي تعداد ورزشکاران تخلف کننده يک فدراسيون ملي به 3 نفر برسد اين فدراسيون با محروميت و تعليق مواجه خواهد شد که فدراسيون وزنه برداري ايران به دليل تکرار تخلفي که در سال 2006 و 2008 روي داده بود با تعليقي 2 تا 4 ساله مواجه بود که در ديدار با آيان اين موضوع را منتفي كرديم.

سرپرست فدراسيون وزنه برداري ياد آور شد: طبق همين قانون فدراسيون جهاني، فدراسيون‌هاي ملي متخلف المپيک پيش رو را نيز از دست مي دهند و حتي اگر زمينه حضورشان در مسابقات جهاني و ميادين کسب سهميه هم مهيا شود باز نمي توانند در المپيک شرکت کنند و کسب سهميه آنها تضميني براي حضورشان در المپيک بعدي نيست. اما خوشبختانه ما در اين خصوص نيز رايزني و پيگيري‌هاي خوبي كرديم تا بتوانيم شرايط را براي حضور تيم ملي ايران در المپيک 2012 لندن هموار سازيم.

وي در خصوص صحبت هاي مطرح شده از سوي يکي از وزنه برداران (اميد ناييج) مبني بر اينکه با نظر کادر فني تيم ملي دارو مصرف کرده و به همين دليل تست دوپينگش مثبت اعلام شده، تصريح کرد: من دلايل اين نوع اظهارنظرها و صحبت‌ها را نمي دانم اما به ذکر همين نکته بسنده مي کنم که وي به هيچ عنوان در اردوي اصلي تيم ملي حضور نداشت و در اردوي استاديوم آزادي تمرينات خود را پيگيري مي کرده است. زماني را که وي اعلام کرده در اردوي تيم ملي حضور داشته، تيم ملي ما در اردبيل مشغول تمرين بود و همين نکته کافي است تا مشخص شود که اين وزنه بردار با کادر فني تيم ملي هيچ ارتباطي نداشته است.


رضازاده در ادامه افزود: تست دوپينگ اين وزنه بردار در رقابتهاي جام باشگاههاي آسيا مثبت اعلام شده و حدود يک ماه تا چهل روز پيش نيز اين موضوع طي نامه اي از طرف افشارزاده به باشگاه ابلاغ شده بود. حال چرا وي در چهل روز گذشته از طريق مسئولين باشگاه به نتيجه تست دوپينگش مطلع نشده مشکل از طرف فدراسيون نيست. اين موضوع از آن حيث مطرح شد که اين وزنه بردار نتيجه تست دوپينگش را به سفر اخير مسئولين فدراسيون به مجارستان ربط داده بود، در حالي که خود وي و باشگاه وي بيش از يک ماه بود که از اين موضوع مطلع بودند.


وي در پايان گفت: در خصوص نتايج تست دوپينگ برخي ورزشکاران و حتي داروهاي مصرفي آنها و نحوه مصرفشان نيز اطلاعات کاملي در دست است که در صورت لزوم ارائه خواهد شد.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *