پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان

ایران بالاتر از روسیه قهرمان جهان شد+فیلم

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب: 314150
پرونده چهل و چهارمین دوره رقابتهای جهانی کشتی آزاد در حالی در بوداپست مجارستان در حال بسته شدن است که تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران موفق شد با درخشش جوان‌ترین آزادکار خود، عنوان قهرمانی را از چنگ روس‌ها خارج و پس از نزدیک به نیم قرن در خارج از کشور روی سکوی قهرمانی بایستند.
ایران بالاتر از روسیه قهرمان جهان شد+فیلم
به گزارش جهان، در دیدار پایانی وزن 74 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (چهارشنبه) عزت‌الله اکبری با شکست در فینال مقابل جردن باروس، دارنده مدال طلای المپیک و جهان مدال نقره را بر گردن آویخت.
 
اکبری در فینال با نتیجه 4 بر صفر مغلوب باروس شد و به مدال نقره دست یافت. با این مدال نقره 9 امتیاز به جمع امتیازات کشورمان اضافه شد و در نهایت ایران با 46 امتیاز بالاتر از روسیه 44 امتیازی برای پنجمین بار و بعد از 11 سال قهرمان جهان شد.
 
آخرین قهرمانی کشتی آزاد ایران در خارج از خانه در جهان، در سال 1965 میلادی بود که به 48 سال پیش در منچستر انگلیس برمی‌گردد. البته ایران در سال 2002 تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود که این قهرمانی در خانه به دست آمده بود.
 
عزت‌الله اکبری در وزن 74 کیلوگرم که 39 کشتی‌گیر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 مقابل آلکساندر بورکا از مولداوی به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه 7 بر صفر از سد ماکاراشویلی از گرجستان گذشت. اکبری در دیدار یک‌هشتم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مقابل مورا بلانکو از کوبا به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر 4 مقابل تاناکامی از ژاپن به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. اکبری در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 مقابل رشید قربان‌اف از ازبکستان به برتری رسید و فینالیست شد، اما در فینال مغلوب جردن باروس آمریکایی شد و صاحب گردن‌آویز نقره شد.
 
فیلم

ایران پیش از این صاحب دو نشان طلا توسط حسن رحیمی در 55 کیلو و رضا یزدانی در 96 کیلو شده بود، مسعود اسماعیل پور در 60 کیلو و احسان لشکری در 84 کیلو دو مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بودند. بدین ترتیب ایران با دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز و 46 امتیاز به کار خود در چهل و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر غیرت این ورزشکاران
هدایت
ایوالله بچه ها. دمتون گرم