جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام میزان افزایش تولید نفت ایران

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 424158
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ایران در ۲ ماه نخست ۲۰۱۵ بالغ بر ۳.۳۰۰ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده و تولید نفت ایران در ماه فوریه امسال نسبت به سال پیش، از افزایش ۴۰ هزار بشکه‌ای برخوردار شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش ماهانه خود، متوسط تولید نفت ایران در ۲ ماه نخست سال ۲۰۱۵ را ۳.۳۰۰ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بر این اساس، تولید نفت ایران در ۲ ماه نخست ۲۰۱۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش روزانه ۳۵ هزار بشکه‌ای و نسبت به متوسط کل واردات نفت ایران در سال ۲۰۱۴، با افزایش ۶۱ هزار بشکه‌ای مواجه شده است. ایران به طور متوسط در سال گذشته میلادی ۳.۲۳۹ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

* افزایش ۱۸۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در فوریه ۲۰۱۵

ایران در ماه‌ فوریه همانند ماه ژانویه ۲۰۱۵ و ۳ ماه پایانی سال گذشته میلادی، ۳.۳۰۰ میلیون بشکه نفت تولید کرده است اما این میزان نسبت به فوریه سال پیش از آن، ۴۰ هزار بشکه بیشتر است. تولید نفت ایران در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳.۲۶۰ میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

بر اساس برآوردهای این گزارش، ایران در میان اعضای اوپک همچنان پس از عربستان و عراق در جایگاه سوم قرار دارد و در میان ۲۰ کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان، هفتمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت به شمار می رود.

تولید نفت عربستان در فوریه امسال روزانه ۹.۷۴۰ میلیون بشکه و تولید نفت عراق روزانه ۳.۴۲۵ میلیون بشکه تخمین زده شده است.

* تولید ۳۲.۴ میلیون بشکه‌ای اوپک در ژانویه و فوریه ۲۰۱۵

اوپک در ۲ ماه ابتدایی ۲۰۱۵ مجموعا ۳۲.۴۸۵ میلیون بشکه در روز تولید کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۴ معادل ۵۸ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

میزان تولید نفت ۷ کشور نخست تولیدکننده نفت جهان در ماه فوریه به این ترتیب است، روسیه ۱۰.۱ ، عربستان ۹.۷، آمریکا ۹.۲، چین ۴.۲، کانادا با ۳.۹، عراق با ۳.۴۲۵ و ایران با ۳.۳۳۰ میلیون بشکه نفت در روز.

به گزارش فارس، پیش از انتشار این گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، موسسه جودی نیز آماری از میزان صادرات نفت عربستان در ۳ ماه نخست امسال داده بود. بر این اساس، رقم صادرات عربستان برای ماه ژانویه ۷.۴۷۴ میلیون بشکه در روز و برای ماه فوریه ۷.۳۵۰ میلیون بشکه و در ماه مارس ۷.۸۹۸ میلیون بشکه نفت بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *