جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۶
۳۵

برنامه ۹۰ و نظرسنجی سؤال برانگیز/ وقتی «عادل» دوست دارد انتقاد از مدیران فوتبال را فراموش کند!

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 404655
پرداختن به یک موضوع خاص و مشخص این شائبه را در اذهان تداعی می کند که دوستی نزدیک شما با کی روش به هر دلیلی ! وجود دارد، در ضمن رابطه شما با مسئولان شما آنقدر صمیمی ست که وارد آن قضایا نمی شوید!؟
برنامه ۹۰ و نظرسنجی سؤال برانگیز/ وقتی «عادل» دوست دارد انتقاد از مدیران فوتبال را فراموش کند!
گروه ورزش جهان ـ مسعود پاشنا: پنج شنبه شب برنامه ۹۰ با عنوان ویژه نامه جام ملتهای آسیا و به بهانه بررسی عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا روی آنتن رفت.

طبق پیش بینی پرسش نظرسنجی این برنامه به این صورت بود: آیا از عملکرد ۴ ساله کی روش رضایت دارید یا خیر؟

علیرضا منصوریان و بیژن ذوالفقارنسب به عنوان موافق و مخالف کی روش پنچ شنبه شب مهمان برنامه ۹۰ بودند.

انگار این برنامه بخاطر حمایت از کی روش تدارک دیده شده بود! سؤال این است آقای فردوسی پور، مثل این که یادتان رفت که برنامه ۹۰ یک برنامه شخصی نیست، در این برنامه قرار بود عملکرد ضعیف تیم ملی در جام ملت های آسیا مورد بررسی قرار بگیرد پس بجای نظرسنجی در مورد کی روش آیا بهتر نبود، نظرسنجی را به این صورت مطرح می کردید: دلايل عدم نتيجه‏ گيری تيم ملی چيست؟

عادل خان! شما با زیرکی خاص خود، اصل قضیه را کنار زدید و به فرع پرداختید؟ پرداختن به یک موضوع خاص و مشخص این شائبه را در اذهان تداعی می کند که دوستی نزدیک شما با کی روش به هر دلیلی [!] وجود دارد، در ضمن رابطه شما با مسئولان آنقدر صمیمی است که وارد آن قضایا نمی شوید!؟

در این که کی روش مربی بزرگی است شکی نیست اما پرسش این است: آیا از قرارداد کی روش که چیزی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان است، چیزی به مردم گفته اید!؟ آیا مخاطبان می دانند قرارداد کی روش یکی از گران ترین قراردادهای مالی در دنیاست! آیا در این مورد چیزی به مردم گفته اید؟ چون خیلی از مردم از میزان قرارداد کی روش بی اطلاع هستند.

قرارداد کی روش بین ۳۲ مربی حاضر در جام جهانی هشتمین رقم بالای پرداختی بود اما ایران بین ۳۲ کشور در رده ۳۱ ام قرار گرفت. از یک طرف یک مربی توانمند آرژانتینی به نام پکرمن که تیمش در بین هشت تیم قرار گرفت فقط یک میلیون درآمد داشت. نتایج کی روش با توجه به درآمدهایش رضایت بخش نیست.

دلايل اصلی عدم نتيجه‏ گيری تيم ملی چيست؟

همان گونه که پیش از این گفته بودیم مشکل فوتبال ما کی روش نیست، بلکه مسئولان غیر فوتبالی هستند که با رابطه، سر از رشته پر طرفدار و البته پرسود فوتبال درآوردند.

مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی، سازماندهی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. در ضمن به اختصار یادآوری کنیم که سازماندهی و همچنین کنترل از دیگر ارکان مدیریت در هر زمینه ای است.

براستی مسئولان فوتبال ما در کدام بخش مدیریتی موفق بودند!؟

آیا واقعا امثال آقایان کفاشیان، عزیز محمدی و تاج به درستی ارکان فوتبال کشورمان را در اختیار گرفتند؟ در ۵ سال اخیر چه دستاوردی در فوتبال داشتیم؟ در همه رده های سنی از نونهالان تا بزرگسالان در دنیا که هیچ، در همین آسیا ناموفق بودیم.

یکی نیست بگوید: آقایان شما به اندازه کافی مشهور شدید، دیگر از جان فوتبال چه می خواهید؟ اگر می خواهید به ورزش فوتبال لطف کنید محترمانه کنار بروید، اجازه بدهید فوتبال نفس بکشد، فوتبال ما جان تازه ای می خواهد. باور کنید شما این کاره نیستید. در چندین سال اخیر جز شکست و ناکامی در همه رده های سنی چه چیزی عاید فوتبال ما شده است؟

از فوتبال ایران همیشه خبر تبانی، دوپینگ، صغر سنی، فحاشی، بی احترامی و غیره شنیده می شود، به همین جهت تماشاگران هم از استادیوم ها قهر کردند.

راه دور نرویم تا چند سال پیش هیچ کس روی والیبال ایران حساب نمی کرد ولی با برنامه ریزی بلند مدت و سرمایه گذاری روی تیمهای پایه و بها دادن به آنان ابتدا در آسیا در رده پایه قهرمان شدیم و سپس همان جوانه به ثمر رسید و در رده بزرگسالان جواب داد به شکلی که هم اکنون از والیبال ایران به عنوان یکی از قدرتهای بزرگ دنیا یاد می شود…

درسی از خوزه مورینیو

این نوشته را با حرفهای مورینیو یکی از برترین مربیان دنیا به پایان می بریم. خوزه مورینیو، سرمربی موفق تیم چلسی و بهترین سرمربی حال حاضر جهان، اولین عامل موفقیت در یک کار گروهی را برگزیدن صحیح ابزارها می داند. او بازیکنان را به ابزاری در دست مربیان تشبیه می کند و معتقد است همانند صحنه شطرنج، این مربیان اند که با تفکرات و تاکتیک های خود از این ابزارها سود می جویند و نتیجه را رقم می زنند.

تیم های ملی کشورهای مختلف، با توجه به تمام دارایی هایشان می بایست مجموعه ای هماهنگ را می ساختند و آنها را در کنار همدیگر آزمایش می کردند تا برای این رقابت آماده گردند.

به هر روی عادل خان! بهتر نبود بجای پرداختن به کی روش به عملکرد مسئولان فوتبال می پرداختید؟ نکند از دوستانتان حساب می برید؟ شجاعت، تنها زیر سؤال بردن جوانان تازه به دوران رسیده یا تخریب کردن برخی از بازیکنان نیست، بلکه شهامت، گفتن حقایق و پرداختن به کاستی های بیشمار مسئولان ناکارآمد فوتبال است که البته شاید با توجه به رابطه نزدیک شما با این آقایان نمی توانید به این قضایا ورود کنید!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
برنامه 90 خطی رفتار می کنه واقعا مسئولان شکستها فراموش شدند کی روش مقصر اصلی نیست
یکتا
فوتبال ایران مایه آبروریزی است گل بگیرید درفدراسیون کفاشیان رو
نسل اول
اگر برنامه 90 بطور عادلانه مزایا و معایب را بازگو می کرد و فرصت عادلانه ای دراختیارموافق و مخالف قرارمی داد وسلیقه ای عمل نمی کرد می توانست نقش بسیارمهمی در پیشرفت فوتبال ایفا نماید اما متاسفانه سالهاست این برنامه به ساز سلایق مجری آن می رقصد و کمکی به پیشرفت فوتبال نمی کند

دوستان عزیز واقعیت این است که فوتبال محبوب ترین ورزش کشور است و قشرعطیمی ازمردم را ازسنین کودکی و نوجوانی تا پیری مشغول می کند و به هیجان و نشاط می آورد

برای استفاده ازاین ظرفیت عظیم علاوه بر توجه به زیرساخت ها لازم است رسانه ملی به رسالت واقعی خود عمل نماید و خطی عمل نکند و نیز مدیریت ورزش وفوتبال ما هم به مربیان وطنی اهمیت دهد و با مجهزکردن آنها به علم و دانش فنی زمینه خودکفایی درتربیت مربیان را فراهم کند

هیچکس مخالف علم روز و دانش فنی فوتبال و فراگیری آن از خارجی هانیست اما نباید تشکیلات فوتبال ما حاضری خوری کند و با وارد کردن مربیان خارجی و بریزوبپاش های بی رویه به پای آنها ازبیت المال مربیان وطنی را تحقیر کند و ضمنا چندین سال بدون اخذ نتیجه ای قابل ملاحظه مردم را سرگرم نماید

کی روش مربی بادانشی است اما متاسفانه در ایران بلحاظ نتیجه گیری و علیرغم اینهمه سروصدا موفق نبود. او درگروه چهارتیمی جام جهانی چهارم شد و درمرحله یک چهارم نهایی جام ملتها هم ازیک تیم جنگ زده شکست خورد اما متاسفانه مشاهده میکنیم که همین برنامه 90 از او یک قهرمان و بعبارتی یک فرشته نجات ساخته است!
محسن
Iran, Islamic Republic of
رسانه ملی و شبکه سه ٢٠١۵ و برنامه سابق فردوسی پور که از زمان حضور کیروش نامش را نیز بدرستی توسط ا..... ترین و کارشناسترین و سالم ترین مربی حال حاضر ایران به نام ک..شی پور تبدیل شد نشان شب گذشته قدرت و نفوذ م..... رسانه ای را با حمایت کورکورانه و تعریف و تمجید از مرد شکست خورده به عراق جنگ زاده پرداخت کیروش به ماننده مربی قهرمان جام جهانی استقبال جهت داری و عوام فریبانه ای گردید مشخص نسیت در رسانه ملی چه می گذرد... دارن فردوسی تاسف
همون عراق جنگ زده کلی بازی تدارکاتی داشت وقتی امکانات نمیدیم چرا باید انتظار نتیجه داشته باشیم؟
از علاقه شدید فردوسی پور به تمدید قرار داد کیروش با فدراسیون ایران نمیشه گذشت و انکار کرد اما این رو دیگه نمیشه نپذیرفت که 88 درصد مردم ایران کیروش و سیستم حاکم بر فوتبال رو دوس دارن .
کار و شخصیت کی روش راضی اند نه از مسئولین بی مسئولیت!
Iran, Islamic Republic of
واقعا مسئولان فوتبال در این حد نیستند و فقط به فکر منافع خودشان هستند
Iran, Islamic Republic of
اشكال از وزارت ورزش است كه پول هاي چند صد ميليلردي به فوتبال تزريق مي كند آن هم بي حساب و كتاب و دايره انحصاري مديريت فوتبال هم عامل دوم شكست است.
در فوتبالي كه لياقت فراموش شده هم در رياست ،هم در انتخاب بازيكن و افرادي وارد مي شوند كه بتوانند در راستاي قدرت و كرسي آن دايره انحصاري حركت كنند و ديگر چيزها اهميتي ندارند،نتيجه اش اين است.
میثم
Iran, Islamic Republic of
هموطنان عزيزم ،لحظه اي درنگ ....و تفكر..چرا نميخواهيد قبول كنيد كه همه ي ما بازيچه فوتبال شده ايم ..حرصها را ما ميخوريم ولي كساني ديگر يكشبه ميلياردر ميشوند...نخبه هاي مغز ايراني به دليل بي توجهي يا افسرده و سر در گريبانند و يا مهاجرت ميكنند و يا مجبور هستند كارهاي پست و پايين را قبول كنند ولي آقاي xبيسواد و بي عار و بي تربيت يك شبه به جايي ميرسد كه ..///..كشتي گيران ايراني كه طلاي المپيك را ميگيرند به علت بيتوجهي بدبخت تر ميشوند ..جوانان ايراني لطفأ جلوي اين مافيا را بگيريد ..ميدانيد چقدر پول در اين معاملات فوتبالي جابجا ميشود ...
محمدی
سلام
اتفاقا حمله ای جانانه به مسولین ورزشی کرد
نون به نرخ روز میخوره این عادل!!!
در دولت احمدی نژاد در مورد کی روش و کفاشیان سیاه نمایی میکرد طوریکه حتی جوایز afc به فدراسیون فوتبال را هم زیر سوال میبرد ولی با تغییر دولت رفتار و گفتار این آقا 180 درجه تغییر کرد در حالیکه هیچی چیزی در فدراسیون فوتبال تغییر نکرده بود!

این جور آدم ها حرفاشون از رو اعتقاد نیست از رو شیکمه! یه عوام فریب واقعیه
محمد
United States
عملکرد ضعیف تیم ملی؟ یکی از بهترین تیم ملی‌های ۲۰ سال اخیر همین تیم ۱-۲ سال اخیر کی‌روشه! شما حافظتون ضعیفه و یاتون نمیاد مربیای ایرانی چه ... زدن به تیم ملی!
....
علی اکبری
آقای خوش حافظه عملکرد همه تیمهای 20 سال اخیر در جام ملتها از این تیم بهتر بود. یکم مطالعه کن بی انصاف ....
محمد
United States
کسی نگفت بهترین عملکرد!‌ گفتم یکی از بهترین تیمها! درست بخون باهوش!
شاید تو ۲۰ سال اخیر هیچ تیم ملی‌ای اینقدر خوب بازی نمی‌کرد! کلا تیما‌ی حریف تا قبل از ۱۰ نفره شدن تو بازی با عراق ۳-۴ تا موقعیت رو دروازه‌ی ایران نداشتن و ایران از لحاظ موقعیت سازی و ضربه به دروازه تیم ۳-۴ام جام بود! جلوی ۳تا تیم قوی این وضعیت رو داشت نه مثلا فلسطین! شما انصاف داشتی میدیدی این چیزا رو!
محمد
United States
تیم کی‌روش با اون وضعیت ۱۰ نفره تو ۸۰ دقیقه، باز هم نباخت! ۳ تا برد و ۱ مساوی! تیم قطبی ۳ تا برد و ۱ باخت داشت! تیم برانکو که واقعا خوب بود ۳ تا برد ۱ باخت و ۱ مساوی داشت، تیم قلعه نویی که افتضاح بود و با اون همه ستاره ۲ تا برد و ۱ مساوی و ۱ باخت داشت! تیم سال ۲۰۰۰ هم تو ۱ چهارم حذف شد! کدوم تیم منظورته دقیقا؟!
Mostafa
کاش همان فضایی را که برای قلعه نویی بعد از حذف در جام ملتهای آسیا سال 2007 در مرحله یک چهارم نهایی فراهم کردند برای کروش هم فراهم می کردند.برنامه 90 دیشب آمده بود که کروپش را اثبات کند و فکد می کنم خود کروش هم نمی توانست خودش را به این خوبی اثبات کند.
نقدهای فنی هم در اثبات نظریات کروش بود.پس اگر ما اینقدر خوب بودیم چرا حذف شدیم؟ در حالیکه با خوش شانسی بازی با عراق را هم به ضربات پنالتی رساندبم.جلوی سه تا تیم درجه دو آسیایی بردیم فکر کردیم که خیلی کارمان درست است اما در برخورد با اولین مانع سخت شکست خوردیم.
کتملا مشخص بود که جریان نود کاملا طرفدار ماندن آقای کروش بود.راستی چرا باید کروش در برنامه 90 متکلم وحده باشد و رودر رو با منتقدانش قرار نگیرد ؟
برنامه 90 هم یک برنامه خطی شده است.
محمد
United States
تیم قلعه‌نویی جلوی ویتنام هم به زور برنده شد!!!
قطر و امارات درجه دو هستن؟‌؟
عراق هم تیم نبود! ولی با کمک داور تونست از ایران مساوی بگیره! کسی که فوتبال بفهمه می‌تونه تشخیص بده تیم افتضاح قلعه نوعی با اون همه ستاره بهتر بوده یا تیم الان کی‌روش!
امین بروجردی
راستی خبر ندارید منزل اقای فردوسی حدودا 13.............خریده کسی نیست از ایشان بپرسد با کدام پول توانستی چنین خانه ای را بخری با پول کار مندی یا استاد دانشگاهی یا هردو یا نه با پول 100 نفر از کار مندان صدا وسیما ؟
با پول چند نفر کار مند می توان خانه ای به ارزش 13 ...تومان خرید اقای فردوسی پور جواب بده لطفا؟
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
....
محمد
United States
به شما باید جواب پس بده؟ من اصلا از فردوسی‌پور و ۹۰ خوشم نمیاد! ولی به شما مربوط نیست! شاید بهش ارث رسیده!‌ اسلام می‌گه اینجوری در مورد مردم فکر کنید؟
sadra
لطفا جمع کنید این بند و بساط رو....
کیروش فوق العادست / باور کنید اگر این بره با این وضع هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت حالا حالا...
شاید بخاطر خواسته های اون بالاخره اوضاع فوتبالمون خوب بشه.....
مشکل کیروش نیست عمویی/ مشکل مسولین فوتبالند........
حالا حرف من میزنی عمو جهان؟؟؟
چرا همه رو بدبین میکنید؟؟
Iran, Islamic Republic of
با این یه قسمت کاملا و صد در صد موافقم:" مشکل مسولین فوتبالند........"
مشخص نسیت در رسانه ملی که مطعلق به همه مردم است چه خبر است شورای سیاست گذاری ورزش صدا اسیم با تاسف بسیار هیچ نظارتی بر روی برنامه های کیلویی و هدفمند واز پیش طراحی شده مجریان وام دار و وابسته به ..... ندارند این چه حکایتی است تبانی و زد و بند آن هم در شبکه سه سیما و نود فردوسی پور و حمایت کیروش بازنده به عراق جنگ زده و فلک زده و داعش زده که این همه تمجید و تعریف و ذهنیت مثبن دادن به مردم برای کیروش میلیاردی لازم است نهاد های نظارتی و امنیتی و حراست بی خیال شده اند به جای آگهی آگهی کیروش شکست خورده اما میلیاردی و کارشناسان وام داری همچون منصوریان باید از عملکرد بسیار ضعیف کیروش تعریف و تمجید کنند تا کی باید شاهد سیما فروشی باشیم
مصطفی
سلام.یک چیز جالب اینکه اگر یک مربی که مورد تایید برنامه سازان 90 نباشد سیستم دفاعی و ضد حمله را در تیمش پیاده کند می شود ضد فوتبال.اماکیروش همین سیستم ضدفوتبالش آنچنان مورد تعریف و تمجید قرار می گیرد.آخر غرب زدگی تا کجا ؟!!!!!
مافیای رسانه ای همانطور که سالها قبل به همراه داریوش م... و چند سردبیر تاثیر گذار و زد تیم ملی و محمد مایلی کهن در رستوران نوید نرسیده با سهرودی و دعوت از همه خبرنگاران که بعضی از موافقان نیز مورد دعوت کادفادر و پدر خوانده معروف دیروز و از کار افتاده امروز در کنار هم عهدو پیمان بستند تا تیم بسیار عالی و خوب مایلی کهن را همیشه تحتحه و تحقیر و کوچک کنند ک...ش ورزشی امروز آگهی ورزشی اولین روزنامه ورزشی و دو سه خبر خبر غربزده و مشارکتی و..... دورهم جمع شدند گفتن همه پیروزیهای تیم ملی و مایلی کهن را به نام زنده گل مثل سر علی دایی. شوت کریم باقری . سرعت و تکنیک خداداد البته در زمان بردها و هیچ اسمی از مایلی کهن مسلمان و سالم و فنی تیتر روزنامه هایمان نکنیم زمانیکه تیم ملی مساوی کرد تیتر بزتید و مایلی کهن را زیر سوال شدید ببرید مثل تعویض های تکراری کشیدن بیرون منصوریان و آوردن خداداد عزیزی و اشتباهات فنی سرمربی تیم ملی و اگر تیم ملی بازی را واگذار کرد تیتر و عکس برزگ همه با هم بزیند باخت به قطر و.. فاجعه بود البته با عکس نیم رخ مایلی کهن و در همه جا شایعه کنید که مایلی کهن بسیجی و امنیتی و اطلاعاتی است مایلی کهن نه مثل فردوسی پور ک...ش ورزشی و مجریان ...دار سیما مورد حمایت هیچگاه قرار نگرفت تنها چند روزنامه با وجدان بودند که از همان ابتدا مایلی کهن را مورد حمایت خود قرار می دادند مایلی کهن که هیچ سابقه ای در وززش و فوتبال نداشت مص... هم بدنباله ... و در آمد و لابی های خود بود ریدل اتریشی را می خواست سرمربی تیم ملی کند مایلی کهن با کمترین امکانات زیر ساختی و مالی با خقوق ماهیانه ٢٢٠هزار تومان و کادر ش ١٨٠هزار تومان رتبه ایران را در جهان از ١۴٨دنیا به ۴۶دنیا تنزول داد که از سوی فیفا عنوان شد که بی سابقه بوده کسب مقام سومی جام ملتهای امارات البته با کمک دارو و بدشانسی فوتبال را مایلی کهن آن نسل طلایی و افتخار آفرین پیروزیهای تاریخی بدست آوردن که تکرار نشدنی است ایران ۶/کره جنوبی ٢ شکست عربستان با نتیجه ٣/١ شکست چین در دو بعزی با ٨گل پدیده مسابقات بهترین گل زن بیشترین گل زده تیم فنی و تیم اخلاق بهترین مربی وبیشترین تماشاگر وووووو با مایلی کهن برای ایران عزیزمان بدست آمد ولی همان کودتا و بر اندازی حاج مایلی کهن در رستوران نوید و عدم علاقه م.....و پدر خوانده ها و ما...ای فوتبال تنها با یک شکست در برابر قطر قبل از اینکه به ایران برسند بدون کسب اجازه از هاشمی طبا و فایقی بهترین . سالم ترین و جوانترین وفنی ترین نربی آسیا و که به قول ای . اف سی رنسانس در فوتبال آسیا بوجود آورد در پرواز قطر به تهران روی هوا این خیانتکاران تاری رسانه و فوتبال مایلی کهن ایران پرست را از کار برکنار کردند این است جنایت تاریخی مزد بگیران م....ی رسانه و حال کیروش به عراق جنگ زده و بدبخت و فلک زده با هزینه های میلیاری بازی را واگذار می کند طور ذهنیت مردم علاقمند به فوتبال را شستوشو می دهند وانمود می کنند که کیروش پرزینه قهرمان جهان باید می شد با بد شانسی و کمک داور و اخواج فولادی این فهرمانی را از دست دادیم سیما تحت اختیار کیروش بی کیفت و بی ادب و عصبانی فرار گرفته کیروشی پور دیدید که چگونه کیروش را بنز خطاب کرد همانطور که بعد از جام جهانی دیگر روزنامه کیروش ایران ورزشی تیتر زده بود که موتور گازی به جای بنز آیا این برنامه و نود و ٢٠١۵جاودانی هدفمند مربیان پر تلاش و زحمت کش را بی کیفت و موتور گازی قلمداد می پندارند و کیروش همیشه در سفر و گردش با پول بیت المال را بهترین مربی و بتز آخرین سیستم بنزی که آقایان کیروش پرست کیر... پورها و کیر... ورزشیها همین عراق بنز شما را خیلی راحت اوراق اوراق کرد . تاریخ در این خیانت آشکار شما زنده است همنطور که بعد از سال ٩۶ تیمی منسجم و با اخلاق و فنی دیگر ندیدیم خیانت خیانت است هر قدر می توانید از کیروش شکست خورده که بتش کردید حمایت کنید
رضا
Romania
سلام آقای سرافراز
... ?درحالیکه بالای 85 درصد یا دقیقا بگم 88 درصد مردم از عملکرد کیروش راضین.دیگه چجوری بایستی به شما فهموند که اکثریت قاطع مردم از عملکرد کیروش رضایت دارن?
حواست کجاست اینا که از کی روش تعریف کردن مشکل از مسیولان فوتبال که بنده خدا گفته
فردوسی پور ماف...ی عمل می کنه بیچاره، همین

بیژن ذولفقار نسب تمام جیک و پوک قرارداد کیروش را در برنامه زنده گفت
مردم هم فهمیدند که او چقدر می گیرد و همان مردم 88 درصد گفتند کیروش را میخواند.
اما اینکه چرا فردوسی پور از مسئولین انتقاد نکرد باید گفت که چه فایده؟ مگر هر هفته انتقاد نمی کند؟ اتفاقی می افتد؟ نه پس الان فردوسی پور باید حواسش به کیروش باشد که نپرد که اگر بپرد باید فاتحه تیم ملی را خواند .
از کجا معلوم شاید از60 میلیارد 1میلیاردش داده فردوسی پور
کیروش قراردادش را با هم نامش در نود کیروشی پور پنجشنبه شب بست و رفت
کامران
نان به نرخ روز خوردن همین است و دیگر هیچ چ چ چ !!!!!!!
امیر
لعتت خداورسول اش بر غارت گران بیت المال