سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

جاسوسی هدفمند نخبگان با LinkedIn

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 404150
بنظر نمی رسد در کشورمان که همه جا حرف از معرف قابل اعتماد یا آشنای قابل اعتماد (پارتی) است یافتن نیروی کار با استفاده از لینکدین میسر باشد. چرا که در کشوری زندگی می کنیم که حاضریم نیروی با معرفی معتبر باشد هر چند با عدم آشنایی به کاری که قرار است انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از مسیرآنلاین، شبکه اجتماعی که رزومه کاری شما را دارد بی شک اهداف خاصی را دنبال می کند در خوش بینانه ترین حالت به بانک های اطلاعاتی اش اطلاعات خوبی تزریق می شود و در بدبینانه ترین حالت به فکر جذب نخبه ها و برجستگان در زمینه های مختلف علمی می باشد چرا که هر فرد سعی می کند در رزومه خود فعال ترین و بهترین بخش کار خود را پوشش دهد و چه بسا در این رزومه انلاین، حساسیت و دقت بیشتری فرد را می انگیزد تا بتواند خود را به افرادی که در حوزه ی کاری خودش فعال و سرشناس هستند به بهترین نحو بشناساند.

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه‌ی اجتماعی است که اختصاصا برای جامعه تجاری طراحی شده است. به گزارش خبرنگار فضای مجازی مسیرآنلاین از ویژگی های لینکدین می توان به نکات زیر اشاره کرد:

روزمه آنلاین

ما می‌توانیم یک پروفایل شغلی مناسب برای خود ایجاد نماییم، آن را به اشتراک بگذاریم، دیگرانی که ما را می‌شناسند، شاید مهارت‌هایمان را امضا و تایید کنند و یا نظر‌شان را به عنوان یک همکار در رابطه با ما بنویسند و به رزومه ما اعتبار دوچندان ببخشند.

کاریابی

لینکدین محیط خوبی است که کارفرمایان و متقاضیان کار با هم آشنا بشوند و در واقع کمکی به هر دو طرف است.

کسب اطلاعات

لیکندین محیطی است که ما بتوانیم با مراجعه به صفحه همکاران یا محل کارمان، جزئیات کاری بیشتری دررابطه به محیط کارمان کسب نماییم و همچنین می‌توانیم با گسترش شبکه‌ی خودمان از الان با همکاران بالقوه‌ی آتی خود بیشتر آشنا بشویم.

درج مطالب مرتبط با خود حرفه‌مان

در لینکدین می‌توانیم با ارسال مطالبی مفید و مرتبط با خود حرفه، کمک کنیم که پربارتر شود و به دیگران نیز کمک می‌شود.

اما بنظر می رسد لینکدین که در این روزها خود را به رسانه ای جهت معرفی توانایی های علمی و پژوهشی افراد شناسانده است هدفی غیر از کمک به ما جهت دوستا و آشنایی با هم حوزه ای هایمان در رشته های خاص دارد.

شبکه اجتماعی که رزومه کاری شما را دارد می تواند اهداف خاصی را دنبال کند؛ در خوش بینانه ترین حالت به بانک های اطلاعاتی اش اطلاعات خوبی تزریق می شود و در بدبینانه ترین حالت به فکر جذب نخبه ها و برجستگان در زمینه های مختلف علمی می باشد چرا که هر فرد سعی می کند در رزومه خود فعال ترین و بهترین بخش کار خود را پوشش دهد و چه بسا در این رزومه انلاین، حساسیت و دقت بیشتری فرد را می انگیزد تا بتواند خود را به افرادی که در حوزه ی کاری خودش فعال و سرشناس هستند به بهترین نحو بشناساند.

بنظر نمی رسد در کشورمان که همه جا حرف از معرف قابل اعتماد یا آشنای قابل اعتماد (پارتی) است یافتن نیروی کار با استفاده از لینکدین میسر باشد. چرا که در کشوری زندگی می کنیم که حاضریم نیروی با معرفی معتبر باشد هر چند با عدم آشنایی به کاری که قرار است انجام دهد.

این ابزار برای بررسی و شناخت نخبه های تمام کشورهاست و به کشور ما فقط ختم نمی شود رسانه ای که از ما می خواهد در این فضا به فکر دوست یابی نباشیم، تبلیغات نکنیم، به زندگی شخصی افراد کاری نداشته باشیم، اخبار خود را به اشتراک نگذاریم،شعر لطیفه جملات قصار مذهب و مطالب سیاسی را در لینکدین خود قرار ندهیم.

تمام این نباید ها این بستر را برای جذب بیشتر نخبه های کشوری زودتر و بهتر فراهم می کند چرا که هر چه اطلاعات وارد شده و روند مقالات و پژوهش ها بدون مطالب و نکات اضافی در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شود دسترسی به اطلاعات آسان تر می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دالغين
Iran, Islamic Republic of
به هر حال دنياي دنياي رقابت است.صرفا با رعب نميشود مردم را هدايت كرد..در كنار خوفها بايد نيروي كار مستعد را به زندگي مرفه و كار درست بشارت داد