سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

جایگزین هواپیماهای بدون ‌سرنشین +عکس

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 404952
محققان انگلیسی برای تهیه تصاویر هوایی، طرح ترکیبی کایت- بالنی طراحی کرده‌اند که برخلاف پهپاد، به شارژ نیاز نداشته و از ثبات بیشتری در مقایسه با بالن برخوردار است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، از پهپادها برای تهیه عکس و تصاویر هوایی استفاده می‌شود، اما عملکرد این هواپیماهای بدون سرنشین همواره مطلوب نیست؛ نیاز به شارژ مجدد پس از ۲۵ دقیقه پرواز، ایجاد سر و صدای زیاد، آسیب دیدنمردم در صورت سقوط هواپیما بخشی از این مشکلات محسوب می‌شوند.

محققان شرکت Allsopp طرح جایگزینی برای پهپادها ارائه کرده‌اند که شامل کایت- بالن است؛ این وسیله Skyshot Helikite نام دارد که برخلاف کایت، برای پرواز به وزش باد نیاز ندارد و از طریق گاز هلیوم درون بالن در هوا حرکت می‌کند.

در زیر بالن دو بال کوچک تعبیه شده‌اند که به حفظ تعادل در هنگام پرواز کمک می‌کند. با کمک این طراحی خاص، کایت- بالن می‌تواند در هنگام وزش باد با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت پرواز کند، درحالیکه پهپاد در این سرعت وزش باد کارآیی ندارد؛ حداکثر ارتفاع پرواز این کایت- بالن ۱۸۳ متر است


این کایت- بالن در سه اندازه ۱، ۱.۶ و ۲ متر مکعب ساخته شده است که بر اساس اندازه، امکان نصب سه پد مختلف برای نصب دروبین را فراهم می‌کند؛ از طریق سیستم وای‌فای می‌توان عملکرد دوربین بر روی بالن را تنظیم کرد.


این محصول با قیمت ۷۲۰ تا ۱۳۴۰ دلار به بازار عرضه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *