شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آوارگان کُرد در راه بازگشت به کوبانی+تصاویر

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 409858
شمار زیادی از آوارگان کوبانی که به ترکیه پناه آورده بودند در راه بازگشت به شهر خود هستند اما درباره آینده خود نگران هستند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، حدود ۱۷۰۰ پناهجوی سوری که در پی درگیری میان تروریست‌های تکفیری داعش و مدافعان کوبانی به ترکیه گریخته بودند برای بازگشت به کشورشان به سوی مرز‌ها حرکت کردند.

پس از پایان درگیری‌ها در کوبانی(عین العرب) و شکست داعش بخش گسترده‌ای از شهر تخریب شده است که همین موضوع آوارگان را در مورد آینده نگران کرده است.

یک زن اهل کوبانی در این‌باره گفت: ما تنها با لباسی که به تن داشتیم به اینجا آمدیم زیرا برای نجات زندگی خود گریختیم. ما‌‌ همان طور که از کوبانی خارج شدیم به این شهر بازمی‌گردیم. نمی‌دانم چه باید بکنیم. من می‌ترسم. هیچ چیز برای ما باقی نمانده است و باید به خانه‌ای خالی بازگردیم.

زن دیگری می‌گوید من نمی‌دانم که آیا خانه‌مان هنوز وجود دارد یا نه؟ من خسته هستم. ما بدبختیم.

گروه تروریستی داعش پس از چند ماه محاصره و کنترل بخش‌هایی از شهر توسط کُردها از شهر بیرون رانده شد.

با این حال درگیری‌ مدافعان و عناصر داعش در حومه کوبانی همچنان ادامه دارد و طی روزهای اخیر کُردها توانسته‌اند با آزاد کردن چندین روستا شمار زیادی از داعشی‌ها را به هلاکت برسانند.






















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *