شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۰
۶

واکنش ژاکوب به معترضین لیلا حاتمی

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 361158
«ژیل ژاکوب»، رئیس جشنواره فیلم کن پس از گذشت چند روز از واکنش مقامات ایرانی به روبوسی او با «لیلا حاتمی» در صفحه توئیتر خود نوشت: خانم حاتمی در آن لحظه برای من نماینده سینمای ایران بود.
واکنش ژاکوب به معترضین لیلا حاتمی
به گزارش جهان به نقل از فارس، چند روز پیش در حاشیه جشنواره کن «لیلا حاتمی»، بازیگر سینمای ایران که به عنوان یکی از اعضاء هیأت داواران جشنواره امسال در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته در دیداری با «ژیل ژاکوب»، رئیس جشنواره، با او روبوسی می‌کند که با واکنش مقامات کشورمان روبرو می‌شود.

«حسین نوش‌آبادی»، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انتقاد از این مسئله می گوید: زنان ایرانی چه هنرمند و چه غیر هنرمند همیشه مظهر عفت و پاکی بوده‌اند، بنابراین اینگونه حضور‌های نامناسب که اخیرا در جشنواره کن اتفاق افتاده همسو با اعتقادات دینی ما نیست.

پس از گذشت چند روز از این مسئله و بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی کشورمان، سرانجام «ژیل ژاکوب»، رئیس جشنواره کن، در صفحه توئیتر خود نسبت به این مسئله و عکس‌العمل مقامات ایرانی واکنش نشان می‌دهد.

ژاکوب می‌نویسد: این جنجال‌ها بی‌اساس است چون این مسئله (روبوسی یک آقا با یک خانم) در فرهنگ غرب کاملا عادی است.

وی می‌افزاید: این من بودم که برای بوسیدن خانم حاتمی پیش‌قدم شدم، در آن لحظه، او برای من نماینده سینمای ایران بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مریم
Iran, Islamic Republic of
واقعاخجالت میکشم وقتی آبروی یک زن روبه اسم اسلام میبریم آهای خانمهای حزب الهی شرم نمیکنید؟خداستارالعیوبه وخودش حساب کارامون دستشه شما بااین فاجعه خبری اسلام روبدنام کردین!چرابایدشلاق بخوره وقتی رییس جمهورمون زن اجنبیو(مادرچاوز)بغل گرفت شما اونموقع دین نداشتین؟
محمدمهدی
خانم مریم
اولا این خانم های حزب الهی نبودن که آبروی یه زن رو به اسم اسلام بردن بلکه این خانم با اون حرکتش در جلوی ده ها دوربین و صدها چشم آبروی خودش و زنان مسلمون و ایران رو به خطر انداخت و حجب و حیای ایرانی رو بی ارزش نشون داد.
ثانیا خدا ستار العیوبه ولی این خانم خودش کاری کرد که عیبش در ستر الهی قرار نگیره و بیرون بزنه پس دیگه تقصیر از خدا و بنده هاش نیست ، ایراد از خود خانم حاتمی بوده.چیزی که شما ازش به عنوان فاجعه ی خبری اسم میبرین ؛ حتی اگه خبرگزاری های ایران هم بهش نمی پرداختن ، آنقدر تاسف آور بود که دل اجنبیان را شاد کند و آنان به ما نیشخند بزنند که هان اینم از نماینده ی هنری تان. پس اشکال از انتشار خبر در خبرگزاری های ایران نبوده است بلکه باز اشکال متوجه ی خود خانم حاتمی می شود.
ضمن این که همین ملتی که این طور از حرکت خانم حاتمی ناراحت شد و واکنش نشون داد درباره ی حرکت احمدی نژاد هم واکنش نشون داد و همون طور هم در مقابل حرکت سید محمد خاتمی در دست دادن با خانم های بی حجاب در خارج از کشور.
اگه شما نگاه تون نگاه سیاسیه ولی ما نگاهمون نگاه دینی هست و برامون فرقی نمی کنه که اشتباه از چه کسی سر میزنه .
اما در آخر با توجه به عذر خواهی خانم حاتمی ، به نظر من ، ما باید با روی باز از ابراز پشیمانی ایشان استقبال کنیم و قبول کنیم که شاید هر کدام از ما زمانی دچار اشتباه بشویم و قصد بازگشت داشته باشیم و در آن حال توقع کنیم که از بازگشت مان استقبال بشود. پس ضمن اینکه از آن حرکت خانم حاتمی گله مند شدیم ولی اینک با روی باز از بازگشت ایشون به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مان استقبال می کنیم و امیدواریم ایشان نماینده ی خوبی برای ایران اسلامی باشند
همتون چندشین
مریم 2
مریم جان الان بحث حزب الهی و غیر حزب اللهی نیست ، ایشون نماینده یک ملت بودند و حمایت های همین ملت باعث محبوبیت وشهرت ایشون شده ، باید به عقیده همه احترام میذاشتن حتی اگه خودشون چنین اعتقادی نداشته باشند، بعدشم درسته خدا ستارالعیوبه ولی آیه هم داریم نباید گناه در بین مردم علنی شه
سوسن
خدا عیب مخفی رو می پوشونه،نه عیبی که این جور علنی باشه!
نرگس
Iran, Islamic Republic of
بابا! یه خانوم از کشورمون رفته تو جشنواره کن!!!!! شما گیر دادین به حجابش!! جشنواره کنه ها!!! اقایون خانوما!!!! بابا روسریم که زده استینشم بلنده. بابا داور جشنواره کن شده‌ بیخیال دیگه!!!!